.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 13:20:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI] Wymiana filtra paliwa
PostNapisane: 17.mar.2008 20:28:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 22:20:55
Posty: 71
Witam
Chcem wymienić filtr paliwa na nowy (już czas) i mówie że może lepiej zapytam Was, tym bardziej że w tych silnkiach są problemy z zapowietrzaniem (miałem problem w A8).
Powiedzcie jak zabezpieczyć przed zapowierzeniem, nowy filtr pewnie zalej przed montażem, ale czy jakoś zaciskać przewody ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 21:14:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 19:48:59
Posty: 113
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Jest dokładny opis "krok po kroku" na forum.I działa :)

_________________
było Audi 100 C3 2,0b(115KM) 1991r.
było A4 B5 1,9TDI(110KM) 1996r.
było A6 C5 Avant quattro 2.5TDI(180PS) 2000r.
jest A8 D2 quattro 3,7(260PS) 2000r.

"Czasami lepiej milczeć lub sprawiać wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 21:21:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 22:20:55
Posty: 71
Herman, podrzuć linka, bo szukam i nie moge znalescm może jakoś inaczej jest temat zatytułowany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 21:25:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 19:48:59
Posty: 113
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
>>>Proszę bardzo<<< :)

_________________
było Audi 100 C3 2,0b(115KM) 1991r.
było A4 B5 1,9TDI(110KM) 1996r.
było A6 C5 Avant quattro 2.5TDI(180PS) 2000r.
jest A8 D2 quattro 3,7(260PS) 2000r.

"Czasami lepiej milczeć lub sprawiać wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 22:05:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Wiem że Carl odwalił kawał dobrej roboty ale to jest instrukcja odpowietrzania VP 44.
Jeżeli pompa nie jest zapowietrzona to śmiało możesz zrobić to tak:
- poluzuj stary filtr
- zalej nowy filtr czystą ropą pod "korek"
- zaciśnij ściskami stolarskimi (takie jak na zdjęciu w wątku Carla) grube wężyki (te bliżej kabiny) lub jeżelu masz kogoś do pomocy a nie znalazłeś niczego pomocnego w ściskaniu to niech od razu po ściągnięciu zatka je palcem i trzyma cały czas.
Tylko tutaj trzeba zrobić to w ten sposób że jeden wężyk ściągasz, zatykasz go i od razu zatykasz też wolny kruciec filtra żeby nie ciśgnęło powietrza do układu przez niego. Po zdjęciu drugiego przewodu można krućce na filtrze zostawić w spokoju :)
- wężami przy zaworku nie przejmój się
- wyjmij zawleczkę i zdejmij zaworek z filtra uważając żeby go nie uszkodzić
- podnień filtry
- załóż zaworek (zwróć uwagę czy w filtrze jest oring uszczelniający zaworek! można go także przesmarować delikatnie ropą) i wciśnij zawleczję
- załóż grube przewody (jeżeli były zatykane ręcznie ;) to należy po założeniu jednego przytkać wolny kruciec na filtrze)
- upewnij się że wszystko poskręcałeś dobrze
- upewnij się że śróbka (korek) od otworu do usuwania wody na filtrze jest dokręcona

Jeżeli zrobiłeś wszystko dobrze to silnik zapali jak zwykle lub pokręci max 5 sekund (ja za każdym razem miałem zapłon od kopa jak zwykle). Po kilkudziesięciu sekundach pompa przemieli całe powietrze (nie będzie go dużo) jakie było w układzie i się sama odpowietrzy.

Pozdrawiam!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 23:16:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2007 13:41:23
Posty: 24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Ja zrobiłem podobnie przy wymianie filtra. Wszystkie węże - zarówno powrotne ja i doprowadzające paliwo do pompy - zacisnąłem dokładnie ściskami stolarskimi. Wcześniej na stacji zabrałem sobie do kanisterka trochę ropy, którą zalałem po same brzegi nowy filtr. Wyjąłem stary filtr, włożyłem nowy, na króciec powrotny prawej głowicy cylindrów założyłem odsysarkę i zwolniłem wszystkie zaciski. Następnie odciągnąłem trochę paliwa - w przeźroczystym przewodzie nie pojawił się nawet najmniejszy bąbelek powietrza. Zdjąłem odsysarkę, założyłem z powrotem przelewy z prawej głowicy na króciec pompy i odpaliłem auto.
Silnik odpalił od razu. Obserwowałem przeźroczysty przewód między filtrem a VP44 czy nie pojawią się jakieś pęcherzyki - nie pojawił się ani jeden.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 22:54:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2007 08:52:08
Posty: 58
Lokalizacja: Turek
Doktorzyłem i na pracującym silniku przyciskałem dopływ paliwa do Vp 44 na krótką chwilę.
Po zwolnieniu zacisku- oczywiście silnik nie gasł :) - w wężyku do pompy jest mnóstwo pęcherzyków powietrza.
Wciągane są do pompy w mgnieniu oka, giną i jest znowu super. Dziwne to bo przy szczelnym układzie skąd to powietrze.
Nie znalazłem odpowiedzi pomimo zmian w uszczelnieniu przewodów- odpuściłem sobie ale temat jest dla mnie wciąż ciekawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 16:17:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 21:22:50
Posty: 8
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
podłącze się pod wątek, a w którym miejscu szukać filtra paliwa w benzynce a8 2001r??

_________________
A8 3.7 2001 AKC 260kM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: