.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.kwi.2024 14:48:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c5 AKE mtm 220km] Wgrać oryginalne oprogramowanie?[logi]
PostNapisane: 26.mar.2008 16:47:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Mam a6 2.5TDI zchipowany na 220km przez mtm i zastanawiam sie nad wgraniem oryginalnego programu ponieważ od momentu zakupu wtopiłem już w autko sporo kasy i boje sie czy większa moc nie wpływa negatywnie na żywotność tego silnika. Chip tuning był zrobiony w niemczech przez poprzedniego właściciela przez firme MTM.

Auto ma przejechane 190 000km a są zrobione już:
-skrzynia tiptronic
-wałki rozrządu - jeszcze w niemczech - całe szczęście :)
-elektronika pompy
-uszczelniany silnik (wyciek z pompy oleju)

Słyszałem, że jeżeli nie będę bardzo szalał to chip nie powinien mieć większego wpływu na zużycie tego silnika - a jeżdże tak normalnie, nawet spokojnie.


Ostatnio edytowano 07.kwi.2008 16:40:38 przez ravros, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 17:17:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
jesli faktycznie jest czip z MTMa to nie ma co cudowac a te silniki nie sa wzorem bezawaryjnosci niestety...
zostaw chipa w spokoju - a co masz naprawic w aucie napraw i szlus
inni pewnie to samo ci poradzą

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 17:40:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Pan Wojtek Gołąbek Ci pomoże. Wysyłasz do niego setrownik kurierem i jak dobrze pójdzie to następnego dnia masz spowrotem:
Wojciech Gołąbek
Katowice ul. Gromadzka 36L
kom. 606 34 11 44
GG: 1713699

Ale ja nie dotykałbym nawet tego. Robił to MTM i oni się na tym znają. Nawet możesz kupić auto w salonie z tuningiem MTM'u.
Jeżeli nie szlajejesz to nic się nie stanie. Wałki zużywają się głównie od tarcia (czego konsekwencją jest też wysoka temperatura elementów trących), i braku smarowania, czyli największy wpływ mają wysokie obroty silnika. Jak jeżdzisz spokojnie to ogień tego silnika pokazuje się tylko przy mocniejszym wciśnięciu gazu - co jest rzeczą bezpieczną i przyjemną :D

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 18:51:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
a mozna wiedziec jakie masz spalanie na tym chipie mtm ? seria to pewnie 180KM (BDH)

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 20:14:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik jak silnik, ale automat chyba nie bardzo wytrzymuje większy moment i o to bym się martwił, zresztą zdąrzył już "klęknąć" przed 190tys (o ile to faktyczny przebieg)

Ps. Forumowy tuner, odradza chipować motory w automacie* (zapytanie akurat było o 530d gdzie skrzynie są dość solidne), ze względu na automat właśnie

*info od Flaviosa

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 20:40:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
tak odradzaja chipowac auta w automatach
ale firmowi tunerzy tacy jak MTM, Brabus itp przy chipowaniu zmieniaja programy w automatach wiec nie sadze zeby tu byl problem
ludzie za granica po wyjechaniu z salonu jada do tunera i jezdza setki km a automaty to nic nadzwyczajnegio
oczywiscie tuning z allegro lub u tunerow krajowych moze sie roznie skonczyc dla skrzyni... nie wiem czy ktos w PL czipuje silniki i zmienia programy w automatach ??

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 21:21:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Jestem prawie pewien że program jest zrobiony przez MTM (jest między innymi znaczek mtmu z tyłu) i wiem też, że skrzynia ma zmieniony program - tak mi powiedzieli kolesie którzy robili skrzynie. Mój mechanik mi powiedział jak odbierałem samochód, że ten chip kosztował 2500marek ale nie wiem gdzie on to wyczytał.

Jak wracałem z niemiec, około 1000km komputer pokazał mi średnie spalanie 7,2 l/100km

Zimą w trasie pali mi około 8,5 l/100km

W mieście 12-13l/100km nie pamiętam jak mi latem palił w mieście ale chyba troche mniej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 13:18:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
ja mam manuala Allroada 2003' tez od poczatku na MTM 225ps przelot ponad 200 kola km/

soft kosztuje 1.300€ Z ustawieniem.

- regeneracja pompy wtryskowej [bosh]
- wymiana popychaczy
- wymiana uszczelniacza walu
- wymiana pompy wspomagania

lata dalej nic mu nie dolega, odpukac :)

spalanie manuala
- sred 8.7
- miasto 10
- trasa 7 przy 100km/h

hehe nie oddawaj nikomu oprogramowania do zmian, strzela Ci naklejke na boshu MTM standard wsadza zcipsowany na 195ps nie mowie ze tak bedzie znam z V TECH'a opowiesci bo moze juz tak masz, a pompa bedzie Ci tak lala ze jak bedziesz bujal audi od 80km/h na 5-6 biegu to bedziesz zostawial za soba slup dymu.

Jedz do dobrych "informatykow" jesli juz Cie najdzie na zmiejszenie mocy do np, 200ps to Ci kalibruja wraz z pompa, eliminuja ewent bledy, wtedy chodzi jak powinien nie kopci tzn nie zostawia czarnej sciany MTM to nie jest taki sofcik, a wykrece dam zmienia parametry i wsadze :diabel: ja bym zmiejszyl na twoim miejscu do 200ps ze wzgledu na skrzynie, troszke mniejszy moment ale nie ma takich obciazen, a lapie troche nizszego zakresu obrotow lepiej. Moja rada.

Ja w swoim po regeneracji pompy jak strzelilem od 80km/h na 5 biegu i to lekko to jak spojzalem w lusterko to az mi sie goraco zrobilo :): zadzwonilem do znajomego z V TECH za 300pln ustawil mi tak programik ze jestem w szoku, jest to rewelacyjny program, nie zmieniaj na standard np. tylko skręc go do 200ps. I uzytkuj dalej.

pozdrawiam

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Ostatnio edytowano 08.kwi.2008 13:58:34 przez grejf, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 14:13:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
GREJF ja regenerowałem samą elektronike pompy wtryskowej ale nie wspomniałem że auto jest chipowane :/ A elektronike wysyłałem pocztą. Nie zostawia czarnej chmury
Jak to jest??? Ja już jestem zielony :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 20:53:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Rogal mi mówił o 530d że tam skrzynie nie lubią przenosić dużo ponad normę momentu. Zresztą nei dziwie sie jak w serii jest ponad 400niutków i jak ruszam ze steptronica z I to koła mielą jak dojdzie do odcięcia i dalej mieląć asfalt step zapina sobie II bieg co nie jest zbyt mądre bo zebatki jednak sie musza pzrestawic a opór jest spory. No ale to mądra besta i wie co robi. PS myśle że przy normalnej jeździe automat wytrzyma bez problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2008 13:31:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
ravros napisał(a):
GREJF ja regenerowałem samą elektronike pompy wtryskowej ale nie wspomniałem że auto jest chipowane :/ A elektronike wysyłałem pocztą. Nie zostawia czarnej chmury
Jak to jest??? Ja już jestem zielony :/


Nie, to ok, ale zeby miec pewnosc czy masz soft MTM odkrec podszybie i zajzyj czy jest rzeczywiscie ... jesli jest nie wyjmuj go tylko jedz z nim do firmy z prawdziwego zdarzenia w Twojej okolicy i popros o zkrecenie mocy MTMa na 200ps.

Bo moze masz standard bosh chip tuning z naklejka, a znaczek sobie ktos nakleil.
Ale nie sadze zeby w niemczech ktos tak robil, chyba, ze kupiles od kogos kto go przywiozl.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 15:01:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Sory za pewnie durne pytanie? :D

Co to jest podszybie i gdzie to jest? :/ :| :/

Autkiem sam przyjechałem z niemiec wiec chyba spoko.
Zmniejszenie mocy na 200ps spowoduje zmniejszenie spalania?
Jeżele nie to V-tech mógł by autko jakoś wyregulować żeby zmniejszyć spalanie? Bo 12-13 l/100km w mieście przy tych cenach ropy...
Ile by ewentualnie mógł kosztować taki zabieg? (300pln?)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 15:44:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Spalania tak nie zmniejszych - jedynie możesz pod pedał przyspieszenia położyć cegłówkę (pod, nie nad ;) ).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 16:45:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
ravros napisał(a):
Zmniejszenie mocy na 200ps spowoduje zmniejszenie spalania?


Nie liczyłbym na to, ogólnie to zwiększanie mocy przez chip tuning powoduje zmniejszenie zużycia paliwa (przy nie zmienionym stylu jazdy). Przetestowane osobiście na 2 różnych silnikach tdi

Podszybie masz za silnikiem, zakryte plastykową czarną osloną.

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 18:52:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Cegła powiadasz :D przemyśle :)

Jeszcze jedno pytanie.

Ostatnio padła mi skrzynia i po regeneracji autko tak jak wcześniej przy delikatnym ruszaniu po rozgrzaniu ma lekkie szarpnięcie przy zmianie z 1 na dwa (podejmowałem już ten temat wcześniej). Nie dzieje sie to przy energiczniejszym ruszaniu a ewentualnie sporadycznie. Pozostałe biegi po regeneracji chodzą poprawnie. Mechanik stwierdził, że zbyt sztywno zostało zregenerowane sprzęgło hydrokinetyczne i po jakimś czasie powinno sie ułożyć.

A może właśnie jest zbyt wysoki moment obrotowy i zmniejszenie mocy na np 200ps powinno w końcu rozwiązać tenproblem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 19:50:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
ravros napisał(a):
A może właśnie jest zbyt wysoki moment obrotowy i zmniejszenie mocy na np 200ps powinno w końcu rozwiązać tenproblem?


Jak Ci padnie 2x czego naprawdę nie życze, to wtedy będzie oznaczać zbyt duży moment. Poza tym mylisz moment z mocą i nie wiem czemu się czepiłeś tych 200ps. Albo rób serie jak fabryka wydała, albo zostaw jak jest

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 20:59:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
newman napisał(a):
Jak Ci padnie 2x czego naprawdę nie życze, to wtedy będzie oznaczać zbyt duży moment.


Nigdy w życiu - jeśli tuning jest faktycznie profi ... . Nawet przy momencie > 450Nm nie ma racjonalnego uzasadnienia żeby skrzynia padła. Dobry soft tipa, prawidłowo zsynchronizowany z dobrze zestrojonym softem silnika i dobra komunikacja miedzy sterownikami wystarczą ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 AKE mtm 220km] Wgrać oryginalne oprogramowanie???
PostNapisane: 29.mar.2008 21:57:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ravros napisał(a):
Auto ma przejechane 190 000km a są zrobione już:
-skrzynia tiptronic
-wałki rozrządu - jeszcze w niemczech - całe szczęście :)
-elektronika pompy
-uszczelniany silnik (wyciek z pompy oleju)



moje AFB pochodzi z czerwca 1998, jest ostro pałowane [głównie w trasie] i przebyło w ten sposób 267 000 km. jest serią.
jedyną rzeczą wymienianą była odma i regularnie lmm.
[VP44, wałki, T, wtryskiwacze - OK]

seria zawsze będzie jeździć dłużej.

chcesz mieć więcej PS - kup lepszy samochód.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 22:09:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
220 ps na seryjnych wtryskach to juz duzo i zacznie dymic . Dla tego silnika 205 ps to granica oczywiscie jezeli chodzi o sam soft. Niemcy nie patrza przy strojeniu na to ze auto kopci ale na parametry turbosprezarki i ilosci paliwa do powietrza. Diesel chipowany musi puszczac dymek , skoro tego nie robi to wtryskiwacze przy zwiekszonym cisnieniu doladowania dzialaja niczym spawarka. Mam w AEL chip Alpin ( nie mylic z Alpine BMW) tez mialem podobny problem , kopcil powyzej 3800 obr . Zmniejszenie dawki zmniejszylo moment oborotwy znacznie a moc troche , tyle, ze przestal jezdzic jak wczesniej dlatego wrocilem do pierwotnego stanu. To samo mam w BMK tyle, ze soft jest wlasnie MTM z firmy JFK . Objaw taki sam niemal identyczny. Nic nie zmniejszam dawki . Wiem tylko , ze w przypadku automatow trzeba ograniczyc przyrost mocy do 25% MAX. Zuzywanie sie silnika chipowanego nie jest duzo wieksze ale jednak . Wszystko zalezy od wlasciciela, ktory musi wiedziec, ze obroty graniczne to 4 tys a katowanie na autostradzie przy wcisnietym pedale gazu w podloge w upalne dni przez dlugi czas zaowocuje szybkim zgonem turbosprezarki , pompy jezeli to starsze V6 oraz hydrauliki. Pamietac nalezy ze chipowany silnik powinien miec dodatkowo chlodnice oleju. Pomimo tego wszystkiego frajda z jazdy jest super:)

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 09:45:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
To już sam nie wiem.

Grejf radzi żeby zmniejszyć z 220ps na 200ps

Meszrum żeby wgrać oryginalny soft

Chyba zdecyduje sie na wgranie oryginalnego softu.
Mój mechanik powiedział mi że może mi wgrać oryginalny program (twierdzi że nie jest to takie trudne) czy lepiej może zaprowadzić auto do specjalistów w tym temacie? np. V-tech ewentualnie gdzie jeszcze między Łodzią a Warszawą?

Jeżeli soft skrzyni też jest zmieniony to rozumiem, że również wypadało by wgrać oryginalny program - bo tak sobie właśnie przypomniałem, że mój mechaniek coś twierdził, że nie trzeba :/

Umkneło wam jeszcze jedno moje pytanko, mianowicie czy zwiększona moc może mieć wpływ na te szarpnięcia przy zmianie z 1 na 2 przy niskich obrotach?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: