.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 23:22:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 10:03:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Likwidując modyfikacje silnika - najprawdopodobniej sterownik skrzyni tez będzie się domagał serii ... .

Moim zdaniem najlepiej ujął to Jack .. sugestią, że tuning jest dla mądrych kierowców ... i tego bym się trzymał .
Wszak obciążenie silnika regulujesz własna stopą, a mody od MTM to nie jest byle gó...o z allegro ... .

Ja bym zostawił jak jest. Umiejętną eksploatacją na pewno nie skrócisz żywotności zespołu napędowego. Traktując samochód forsownie - na seryjnym sofcie też można go szybko "zajechać" ... (tak samo oczywiście tipa).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 11:55:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ravros napisał(a):
Umkneło wam jeszcze jedno moje pytanko, mianowicie czy zwiększona moc może mieć wpływ na te szarpnięcia przy zmianie z 1 na 2 przy niskich obrotach?



tak, może.
zresztą jest to największy dyskomfort modyfikacji ECU w samochodzie z automatyczną skrzynią. zasadniczo, niemal zawsze po modyfikacji, tiptronic zmienia biegi bardziej twardo [a czasem wręcz szarpie]...

...ale nie jest pewne, czy w Twoim przypadku szarpanie spowodowane jest modyfikacją. być może przyczyna tkwi w skrzyni, bądź chociażby w VP44.


natomiast zupełnie inną historią jest 220PS. wybacz, ale dla AKE to, w zasadzie, nieosiągalna wartość bez zmiany hardware'u.
nawet na stronie mtm nie występuje taka usługa: http://www.mtm-online.de/en/index.php?n ... =A6TDI132Q .
wszystko co można bezpiecznie wyrzeźbić z tego silnika na seryjnych bebechach to 200 - 205* PS.


na marginesie zapytam: dlaczego nie przedstawiłeś logów?
[wyszłoby ile jest w rzeczywistości PS]


*potwierdzone wielokrotnie przez naszą czołówkę: MT, CS, D i innych.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 12:24:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
meszrum napisał(a):
tak, może.
zresztą jest to największy dyskomfort modyfikacji ECU w samochodzie z automatyczną skrzynią. zasadniczo, niemal zawsze po modyfikacji, tiptronic zmienia biegi bardziej twardo [a czasem wręcz szarpie]...


W końcu po trzech miesiącach poznałem odpowiedź. Kolesie od skrzyni,mechanicy, wszyscy rozkładali ręce twierdząc, że wszystko jest ok i niewiedzą dlaczego tak sie dzieje. Chwała Tobie Meszrumie :D

meszrum napisał(a):
...ale nie jest pewne, czy w Twoim przypadku szarpanie spowodowane jest modyfikacją. być może przyczyna tkwi w skrzyni, bądź chociażby w VP44.


VP44 - regenerowałem elektronike 3 miesiące temu. Auto rano odpala bez problemu. Mam czasem wrażenie, że auto głośno chodzi ale już sam nie wiem może po prostu już jestem przewrażliwiony

Skrzynia - była regenerowana miesiąc temu, szarpanie sie zdecydowanie zmniejszyło ale jednak jest

meszrum napisał(a):
natomiast zupełnie inną historią jest 220PS. wybacz, ale dla AKE to, w zasadzie, nieosiągalna wartość bez zmiany hardware'u.
nawet na stronie mtm nie występuje taka usługa: http://www.mtm-online.de/en/index.php?n ... =A6TDI132Q .
wszystko co można bezpiecznie wyrzeźbić z tego silnika na seryjnych bebechach to 200 - 205* PS.


Czyli sugerujesz zmniejszenie mocy na 200ps czy lepiej w ogóle wgranie oryginalnego softu. Dodam, że 180ps w zupełności mi wystarczy - chodzi mi jedynie o przedłużenie życia. Ewentualnie gdzie mógłbym dokonać takiej modyfikacji?

meszrum napisał(a):
na marginesie zapytam: dlaczego nie przedstawiłeś logów?
[wyszłoby ile jest w rzeczywistości PS]


Jutro postaram sie zrobić logi. Jeszcze nigdy tego nie robiłem więc nie wiem jak mi to wyjdzie.

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 12:38:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
powrót do serii to nic wielkiego - należy tylko pamiętać, by osoba, która będzie to robić, oddała Ci kości z Twoim obecnym programem.



co do samej firmy/osoby, to zrobi Ci to:

- nasz forumowy kolega Rogal;

- wysyłkowo Wojtek [Aligator z MT]
Wojciech Gołąbek
Katowice ul. Gromadzka 36L
kom. 606 34 11 44
GG: 1713699
biuro@tdituning.pl
http://www.tdi-tuning.pl/kontakt_katowice.htm

- Diagtronik w Jankach [ http://diagtronik.pl/ ].



reszta poważnych tunerów ma dosyć szalone terminy...

z kolei, zupełnie oddzielną kwestią jest modyfikacja programu tiptronica. nie wiem, czy w PL ktokolwiek robi to z powodzeniem. choć z drugiej strony, nie sądzę*, by ktoś modyfikował Twój [skoro pracuje twardo].
logi mogą wiele powiedzieć o samej mocy, a to z kolei o prawdopodobieństwie modyfikacji tiptronica.



*bez logów potraktuj to, co napisałem, jako zupełnie luźne dywagacje.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2008 11:24:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
W końcu udało mi sie zrobić pierwsze logi. Pierwsze więc nie mam zielonego pojęcie czy w ogóle są dobrze zrobione. Robiłem wszystkow niby według opisu na forum ale... Od razu zaznaczam, że nie zapisały mi sie dynamiczne 000, 001, 003 jak trzeba będzie to powtórze logi wszystkie od początku.

A więc tak...

statyczne:

000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/daa ... 6f260.html

001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/be8 ... c5bd5.html

003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d63 ... 1ac6e.html

004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/95b ... bbad4.html

007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea0 ... 54fc6.html

013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/203 ... adaed.html

014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9c ... a5ece.html

018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f8 ... 26f82.html


Basic Settings:

000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf9 ... b34a0.html

003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd3 ... 6b2c5.html

004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b44 ... 85278.html

011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1f ... de4a3.html

Dynamiczne:

Brak: 000, 001, 003

004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/056 ... 960ae.html

008
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3f ... 8ad58.html

010
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b8a ... 1ec84.html

011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb7 ... 7f6a2.html

Prosze o analize. Napiszcie co ewentualnie zrobiłem źle - przypominam że to moje pierwsze logi :D :peace:

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2008 11:32:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
EGR przycina sie troche


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2008 20:42:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
A poza tym wszystko ok?

Jakoś dziwnie mi ostatnio pracuje silnik - gdy temperatura silnika dochodzi do 90stopni zaczyna jakoś głośniej pracować a może jak jest zimny chodzi jakoś tak za cicho. Jak temperatura dochodzi do 90stopni jest dosłownie taki przeskok - zaczyna głośniej pracować i jednocześnie lepiej przyśpiesza. :/ :< :| :(: :(

Może zrobić logi na zimnym silniku?

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2008 21:51:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
z tą głośną pracą silnika też to zauważyłem u siebie... Jak na klimatroniku wskakuje 76'C to zaczyna głośniej pracować a od 77'C wzwyż jest jeszcze głośniej(i tak pozostaje ) Głośniejsza praca jest słyszalna tylko przy delikatnym dodawaniu gazu ( pedał wcisnięty tak na ok 1800 - 2000 obr/min) A na zimnym to ja wogóle silnika nie słysze... :diabel:

A ten przeskok o którym mówisz postaram się zarejestrować na logach może coś wyjdzie...

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2008 22:15:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Ława napisał(a):
z tą głośną pracą silnika też to zauważyłem u siebie... Jak na klimatroniku wskakuje 76'C to zaczyna głośniej pracować a od 77'C wzwyż jest jeszcze głośniej(i tak pozostaje ) Głośniejsza praca jest słyszalna tylko przy delikatnym dodawaniu gazu ( pedał wcisnięty tak na ok 1800 - 2000 obr/min) A na zimnym to ja wogóle silnika nie słysze... :diabel:

A ten przeskok o którym mówisz postaram się zarejestrować na logach może coś wyjdzie...


No właśnie dokładnie tak Ława - przy delikatnej jeździe czuć to najbardziej. To normalne w AKE??? W każdym bądź razie nie jestem sam :D :peace:

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 10:17:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wraz ze wzrostem temp. następuje zmiana map ECU, a wynikiem tego jest zmiana parametrów. skutkiem tego jest inna praca silnika.

mocny program na granicy notlaufu, lecz raczej nie na 220 PS [pompa].

OK.


korzystając z modowanego TDI pamiętaj o poniższym:


Cytuj:
- Zmniejszenie czasu między przeglądami.
- Częściej wymieniany i lepszej jakości olej silnikowy, filtry oleju, paliwa, powietrza.
- Wydłużenie czasu rozgrzewania silnika, tak, aby olej uzyskał właściwą temperaturę pracy, (właściwości smarowania są wtedy o wiele lepsze).
- Studzenie silnika i turbiny po długiej jeździe z max mocą, (turbina potrafi rozgrzać się do temperatury powyżej 800 stopni, a niewielka ilość oleju silnikowego pozostała w obudowie panewek turbiny, zaczyna wrzeć, powodując odkładanie się na ściankach nagaru. W efekcie wielokrotnie powtarzającej się sytuacji, może dojść do pogorszenia smarowania panewek, a nawet do uszkodzenia turbiny)
- Unikanie jazdy z prędkością maksymalną, która po modyfikacji zazwyczaj jest większa.
- Unikanie jazdy z dużą prędkością, z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu.
- Studzenie silnika w czasie jazdy, polegające na chwilach spokojnej jazdy (nawet wtedy gdy bardzo się spieszymy).
Silnik jest w stanie wytrzymać krótkotrwałe przeciążenia, ale potrzebuje po tym czasu na wystudzenie.


źródło: Diagtronik

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 11:25:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Meszrumie czy z logów da sie odczytać czy został zmieniony program skrzyni?

Patrząc na logi co byś mi radził; wgranie oryginalnego programu? Jeżeli tak to można wgrać oryginalny program a w skrzyni zostawić "zchipowany" - bo z tego co mówiłeś nikt w polsce nie podejmuje sie zmian brogramu tipa*.

Według logów wszystko ok z autkiem?




*jeżeli w ogóle jest zmieniony program tipa

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 14:15:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
nie potrzebnie wyjales MTM'a na tipe, wystarczyla by redukcja do 200ps wraz z momentem obrotowym czyli o jakies 25% i to wszystko.

Co do glosniej pracy silnika to nie wiem co? klekocze nadwyraz dudni, szumi?
u mnie nie czuc nawet po odpaleniu rano drgan na kierownicy ani na boczkach drzwi :diabel: mam dobra pielegniarke, ktora sie o nie go troszczy:)

Jak pisali delikatnosc obchodzenia sie z gazem nie forsowanie i ok.

dziwi mnie Twoje spalanie 12-13 L /100, tylko jeszcze jedno pytanie na komputerze Ci wskazuje sred spalanie, czy po wyliczeniach rzeczywistych? Zwewryfikuj

chyba ze depczesc pedal gazu jak ....

jesli srednie zawyza, ja mialem taki obiaw jak pompa wtryskowa dawala zly kąt wtrysku.
pozdr. :diabel:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 14:26:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
grejf napisał(a):
nie potrzebnie wyjales MTM'a na tipe, wystarczyla by redukcja do 200ps wraz z momentem obrotowym czyli o jakies 25% i to wszystko. :diabel:


Jeszcze nic nie wyjąłem, w ogóle sie jeszcze do tego nie dotykałem

grejf napisał(a):
Co do glosniej pracy silnika to nie wiem co? klekocze nadwyraz dudni, szumi?
u mnie nie czuc nawet po odpaleniu rano drgan na kierownicy ani na boczkach drzwi mam dobra pielegniarke, ktora sie o nie go troszczy:):diabel:


Na zimnym silniku chodzi jak by troche ciszej niż na rozgrzanym. Nic nie klekocze, dudni ani trzęsie. Meszrum już mi chyba odpowiedział na to pytanie

grejf napisał(a):
dziwi mnie Twoje spalanie 12-13 L /100, tylko jeszcze jedno na komputerze Ci wskazuje sred spalanie czy po wyliczeniach rzeczywistych?:diabel:


12-13 L/100 km według wskazań komputera. Musze sprawdzić czy nie zakłamuje ale wydaje mi sie, że nie. Ale z tego co pamiętam to Ty Grejf masz manuala a ja automat - ale z drugiej strony masz qatro a ja nie, czyli na jedno powinno wyjść

grejf napisał(a):
jesli srednie zawyza, ja mialem taki obiaw jak pompa wtryskowa dawala zly kąt wtrysku.
pozdr. :diabel:


Logi wykazują czy kąt wtrysku jest poprawny?

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 14:35:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
tak, tylko ja sie na tym nie znam. Co do ewent log.
ale sprawdz 1 bak i oblicz czy duze jest przeklamanie pomiedzy srednim a rzeczywistym.

automat i tak Ci powinien mniej palic niz 12-13, allroad jest duzo ciezszy i ciut wiekszy no i quattro. Mi pali srednio 9.8 L w tym jezdze 70% miasto.

a czy 200ps czy 220ps to i tak pompa zdechnie na naszym paliwie po 200k/tys

Jesli nie ruszales mtm'a to V tech jest na pradze w Wawa. Oni robia na zlecenia dla Szewczyka jesli "ktos sobie poprosi w salonie" ode mnie wzieli 300pln to wrazie im powiedz znajomy byl tu polecil was srebrnym allroadem mtm beda wiedzieli. ;) na sete. :diabel:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2008 12:09:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
mojego chipa wprawdzie nie robila zadna miedzynarodowej slawy firma ale po prostu elastyczny kumaty chlopak. Naczytalem sie o problemach z automatem po chipie z przelaczaniem biegow przy pelnym bucie (przejscie 4->5) wydumalem sobie, ze pewnie to za duzy/za bardzo zmienny moment nie pasuje do ram "seryjnego" programu tiptronica (ktory od biedy mozna zmienic) oraz do charakterystyki poslizgu skrzyni (soft tego nie zmieni). W serii v6 (przynajmniej AFB) ma raczej rowne ladowanie (w chipach najczesciej wyraznie wyzsze przy "srednich" obrotach by podniesc moment + utrzymanie wysokiego cisnienia w wyzszych obrotach jest "trudniejsze" dla turbiny)
Tak czy siak mam raczej rowne ladowanie (podobne jak Ty przy 4tys), dawki paliwa z grubsza tez podobne... i ZERO PROBLEMOW Z PRACA TIPTRONICA (no.. narazie:) )
"Regenerowania" elektroniki pompy nie rozpoznawalem (ponoc to mala robota za duza kase.. jak czlowiek sie zna) z tym, ze padnieci elektroniki to ponoc "pochodna" mechanicznych problemow w pompie (ktos kiedys napisal gdzies, ze to problemy z regulacja kata wtrysku -> zwroc uwage, ze tak odrobinke on rozni sie faktyczny od oczekiwanego -> moze warto temat rozpoznac?)
Ponoc poprzez "adaptacje" (zaawansowana opcja w vagcom) mozna pare koni dodac/poprawic reakcje na gaz... moze tam ktos majstrowal dodatkowo co przelozylo sie na zuzycie paliwa?

U mnie tiptronic w logach pokazuje prawie 230 koni ale ja oceniam to na okolice 190 max195 (czyste porownanie logow do aut w manulau zhamowanych).. takze bym na te over 200 u Ciebie z malym usmiechem patrzyl
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2008 12:39:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Ravros - nie wiem czy dobrze myślę ale:
- czy regenerowałeś elektronikę po robieniu chipa?

Bo:
- doładowanie masz zwiększone - czyli mapy w ECU są inne niż seria, ale:

- dawka - życzenie kierwocy jest podniesiona - to jest generowane z ECU (czyli dalej mapy z ECU)

lecz:

- ograniczenie dymienia i faktyczna ilość paliwa jest seryjna dla AKE (czyżby blokada VP44 się odzywała? - masz nowy sterownik VP...)

Dobrze myślę? Nich kotoś mnie poprawi jeżeli jestem w błędzie.
Oczywiście nie chce się mądrzyć tylko ostatnio zgłębiam ten temat i co nieco mi się w głowie rozjaśnia.

Ravros możesz sprawdzić jaką masz wersję softu silnika i skrzyni? W prawym górnym narożniku nagłówka świerzych logów jest podana (albo podczas odczytywania błędów ze sterownika) - Jest to wielka prośba ode mnie...

PS - Ravros pochwal się co zrobiłeś ostatnio w silniku :peace: :diabel: - czyścioszek z niego :d

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2008 13:30:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Stamlej napisał(a):
Ravros - nie wiem czy dobrze myślę ale:
- czy regenerowałeś elektronikę po robieniu chipa?

Bo:
- doładowanie masz zwiększone - czyli mapy w ECU są inne niż seria, ale:

- dawka - życzenie kierwocy jest podniesiona - to jest generowane z ECU (czyli dalej mapy z ECU)

lecz:

- ograniczenie dymienia i faktyczna ilość paliwa jest seryjna dla AKE (czyżby blokada VP44 się odzywała? - masz nowy sterownik VP...)

Dobrze myślę? Nich kotoś mnie poprawi jeżeli jestem w błędzie.
Oczywiście nie chce się mądrzyć tylko ostatnio zgłębiam ten temat i co nieco mi się w głowie rozjaśnia.



nie, jest inaczej.

ograniczenie dymienia wynika z pomiaru lmm, które dostarczane jest do ECU. jego wartość zależy tylko i wyłącznie od masy powietrza w układzie [a ta z kolei od pracy także turbiny jako elementu ssącego]. przy tuningu tej wartości nie powinno się dotykać [algorytm map i tak będzie działać].

ważniejsze są ograniczenie momentu i życzenie kierownika - tak naprawdę to determinuje ilość paliwa.

VP44 jest niejako nadrzędna nad ECU - nawet jeżeli dasz dawkę 80 i lmm zmierzy odpowiednio dużo mg powietrza, to w logach będziesz mieć 80, a VP44 i tak będzie pompować swoje...
z tego powodu, uszkodzona, acz pracująca, VP44 jest w zasadzie niediagnozowalna VAG/VAS/VC'omem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2008 13:41:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Ale przecież można zmienić sposób w jaki ECU w oparciu o wskazania z LMM będzie ograniczało dymienie i moment ?? Dobrze myślę?

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2008 13:43:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Stamlej napisał(a):
Ale przecież można zmienić sposób w jaki ECU w oparciu o wskazania z LMM będzie ograniczało dymienie i moment ?? Dobrze myślę?


tak, można.
ale w jakim celu? chcesz zadymić okolicę i wypalić tłoki?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2008 17:41:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Stamlej napisał(a):
Ravros - nie wiem czy dobrze myślę ale:
- czy regenerowałeś elektronikę po robieniu chipa?


Tak. Kupiłem auto już zczipsowane po jakimś czasie padła mi elektronika pomy. Wysłałem ją chyba do lublina gdzie ją zregenerowano ale właśnie nie wspomniałem, że autko jest czipowane :/

Stamlej napisał(a):
Ravros możesz sprawdzić jaką masz wersję softu silnika i skrzyni? W prawym górnym narożniku nagłówka świerzych logów jest podana (albo podczas odczytywania błędów ze sterownika) - Jest to wielka prośba ode mnie...


4B2 907 401 B 2,5l/4VTEDC G400AG D00

Nie wiem czy to jest to :?:

Stamlej napisał(a):
PS - Ravros pochwal się co zrobiłeś ostatnio w silniku :peace: :diabel: - czyścioszek z niego :d


A tak przeczyściłem klape gaszącą, łącznik kolektorów, rurę pomiędzy EGRem a łącznikiem kolektorów i oczywiście sam EGR :D
Wszystko pod bacznym okiem Stamleja :peace:

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: