.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 10:18:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AAR 2.3] Problem ze sprzeglem
PostNapisane: 25.mar.2008 20:55:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Witam wszystkich!

Mam "maly" problem z autem.
Od dluzszego czasu tzn. okolo 2 miesiecy zauwazylem, ze jedynka wchodzi troche ciezko. Pomyslalem, ze pewnie synchronizacja sie zaciela, bo przy drugiej probie zazwyczaj wchodzila.

Wczoraj troche przypilowalem auto na trasie, aby sie troche odmulil. Wyredukowalem z V na IV i tak go przeciagnalem, az do 5000 obr.
Gdy wrzucalem V, to poczulem, ze cos nie tak. Pedal sprzegla mi bardzo dziwnie chwycil - jakos tak za wczesnie.
Gdy po chwili gdy chcialem zredukowac na IV, to nie chciala mi wejsc, wiec wrzucilem spowrotem V. Tak chyba z dwa razy: IV nie wchodzi - V wchodzi z odrobina sily, ale z wyczuciem
Gdy zatrzymalem sie na chwile, to nie potrafilem ruszyc (samochod mi zgasl przy ruszaniu), gdyz moment wysprzeglania sie przesunal. Wczesniej sprzeglo chwytalo normalnie, teraz chwyta calkiem na dole (pedal do konca wcisniety).

Dzis zrobilem mala runde. Biegi wchodza czasem troche ciezko (raz mi zazgrzytala skrzynia) i wydaje mi sie jakby punkt wysprzeglania sie przesuwal- ale i tak nie jest jak bylo na poczatku.

Teraz moje pytanie: Co to moze byc?

Wymienic cale sprzeglo? -> tarcze i docisk
Wymienic silownik od sprzegla?

Zastanawialem sie czy moze poduszka pod skrzynia lub silnikiem sie nie oberwala. (Kiedys mialem cos takiego i tez biegu mi nie wchodzily -ale to byl Opel)

Z gory dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2008 19:53:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Od dzisiaj rana Auto stoi.
Nie wchodza zadne biegi i strasznie smierdzi spalenizna.
Do tego mam uczucie jakby samochod do konca nie wysprzeglal tzn. jakby lekko ciagnal pomimo wcisnietego sprzegla
- Diagnoza juz na 100% sprzeglo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2008 21:21:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 13:45:09
Posty: 73
Lokalizacja: SĘPÓLNO KRAJ.
rozbierz to i zajrzyj na bank zjechałeś tarczę do nitów albo lepiej :-) jak kupujesz to raczej komplet moze, prawdopodomnie docisk niedokońca wysprzęglał stąd być mogły zgrzyty przy zmianie napisz co tam zobaczyłeś ciekawi mnie to
pozdrawiam

_________________
Było:
Audi 80 1,3 1982r.
Audi 100 2,2 1987r.
Audi 80 B4 2,3 1992r.
Obecnie:
Audi Avant Quattro 2,8 V6 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2008 21:26:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
nie jestem magikiem ale to mi wygląda na kończącą sie tarcze ...pomyłka wykończoną tarcze bo może coś sie jeszcze posypało z niej i dla tego ciągnie lekko nawet jak jest wciśnięte bo pomimo rozłączonego sprzęgła jakieś elementy tam se latają i zwiększają tarcie ale to moje takie zgadywanie

najlepiej daj do znajomego mechanika niech rozbierze sprzęgło bo na pewno sie bez tego nie obejdzie a potem to już pewnie będzie wiadomo jak sie za to zabrać

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 09:50:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Sprawdz tez wysprzeglik/silownik sprzegla czy nie cieknie, drazek zmiany biegów (pomiedzy lewarkiem a skrzynia). Mi sie ukruszyl drazek na laczeniu ze skrzynia i przy zmianie biegow sie obracał.

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 11:15:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Zacznij od sprawdzenia siłownika i pompki sprzęgła - może po prostu cieknie (przepuszcza) albo się zapowietrzył. Jeśli będziesz miał pewność, że hydraulika działa OK, to wtedy dopiero szukaj przyczyny w samym sprzęgle.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 14:30:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Jesli Ci raz wrzucał bieg a raz nie to obstawiam układ wysprzeglający, to co powyzej napisał wordeck i ja. Sprzęgło jak się zaczyna kończyć objawia się ślizganiem, czyli dajesz mu obroty a on nie łapie i nabiera prędkości ale powoli gdy operujesz gazem. Sprawdź poziom płynu hamulcowego jaki jest, gdyż zasila sprzęgło.

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: