.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 05:22:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A4 1.9TDI - Zacinające się kierowniczki w Turbinie
PostNapisane: 30.kwi.2008 13:37:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2005 10:14:51
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Witam
Mam do Was pytanie związanie z turbiną ??
Jakieś 2 lata temu miałem zupełnie zapieczone kierowniczki w turbinie , obiawy były wszystkim dobrze znane (brak mocy , 2-3 tyś obr. nie do przejścia)
W warsztacie chcieli chorą cenę za naprawę, wiec czytają stale to forum postanowiłem z kolegą zająć się problemem. Turbinę wyciągłem rozebrałem , wyczyściłem, kierowniczki i cięgno chodziło jak nowe, efekt od razu można było zauważyć. A teraz problem powraca !! :< tzn jeszcze nie jest tak źle ale cały czas sprawdzam stan cięgna (tj. paluszem cięgno do góry i na dół) . Obecnie jest tak że blokuje ok 1cm przed dołem. Palcem jak popchne to spadnie.
Pytanie jest co może być powodem że ten syf znów powrócił w tak szybkim tempie.Co zrobić aby się pozbyć tego problemu na dłuższy czas. Przejechałem ok 30tyś.
Powiem jeszcze że czasem kapie mi niewielkie ilości oleju z pod czujnika tem. powietrze i kapie na obudowę skrzyni ( chyba dobrze napisałem)
Dodatkowo powiem że:
Silnik nie bierze oleju
Tankuje zawsze w tym samym miejscu na BP
Czasami wlewam jakiś STP dla Diesla

_________________
Kochane Audi A4 TDI "AFN"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 13:51:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ktos kiedyś napisał ... ;)

Przyczyna jest prosta. Zbiera się nagar w nadmiernej ilości w przestrzeni roboczej kierownic co powoduje zacieranie sie ich. Pytanie brzmi skąd ten nagar????. Napewno nie jest to nagar powstały wskutek spalania sie paliwa w cylindrze. Po stronie wydechowej popuszcza uszczelnienie wirnika turbiny, w skutek czego nieznaczna ilość oleju silnikowego przedostaje sie do przestrzeni roboczej kierownic i smarzy sie na ściankach obudowy. Przysmarzony olej powoduje powstawanie nagaru i to właśnie on zaciera kierownice.
Przyczyną może być sam olej o niewłaściwej lepkości. Znane są bowiem przypadki ze po wymianie oleju silnik zaczoł brać olej. Po powrocie do starego---przestaje nagle
Druga, najczęstrza przyczyna ---to >pizdowata< jazda kierowcy.

Naprawa tymczasowa
-rozebrać, przeczyścić, rozruszać
Naprawa dokładna
-Wymienić sprężarkę na nową---ta opcja jest niemiła gdyż klient pada na parę pln

Master's

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 13:53:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zapiekajace sie kierownice spalin są efektem "dziadkowego" stylu jazdy.....
kiedy byl temat poruszany na forum jak sie bronic przed tym.
Poszperaj troche za pomocą szukajki.

pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: