.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 21:33:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2008 00:13:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2007 18:30:35
Posty: 32
Lokalizacja: Legnica
komzik napisał(a):
Wreszcie sie udalo podlaczyc VAG do autka (przepraszam ze tyle to trwalo)
i oto wyniki:

http://audi.bielczyk.pl/multi1.JPG

oraz

http://audi.bielczyk.pl/multi2.JPG

Pan Sopa powiedział, ze skrzynia jest ok, wymieniona w D, 7 lamelek i najnowsze oprogramowanie.


Dzieki za info !
Podaj jeszcze jakie masz auto, który rok produkcji i jakie oznaczenia silnika, bo ciekawe czy to ma jakieś znaczenie?


We wtorek powinienem widzieć się przelotnie z kumplem który też ma C5 AYM z 2002 roku w multi, ale jeszcze w pierwszej wersji z 6 lamelkami. Tak przynajmniej wynika po obrotach przy kick down. Podepne VAGa u niego i zobaczymy jakie będa wyniki.

Może Paw1972 uda sie do tego czasu uzyskać informację od p.Sopy gdzie są te informacje w VAGu o które nam chodzi - wtedy było wszystko podane jak na talerzu...

Postaram się też zgrać ten starszy sterownik i porównam go z tym który zgrałem u siebie. Za pomocą programu do edycji plików binarnych "Hex WorkShop" sprawdzę co i jak. Jeżeli są jakieś różnice to wszystko wyjdzie.

pzdr :peace:
Rafał

_________________
bylo wiele aut...
ostatnio A4 B5 1,6
obecnie A6 C5 Avant 2,5TDI AYM 2002


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2008 07:12:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 08:52:59
Posty: 131
Lokalizacja: Łódź
netuser napisał(a):
Podaj jeszcze jakie masz auto, który rok produkcji i jakie oznaczenia silnika, bo ciekawe czy to ma jakieś znaczenie?


A6 2.5TDI BFC 2003


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2008 19:42:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
netuser napisał(a):
Paw1972 jak dostaniesz jakieś info nt. swojego sterownika od p.Sopy to też to tutaj podaj - wtedy będziemy mieli już komplet informacji !!! Szkoda, że nie masz VAGa, bo jak widzisz jego posiadanie się przydaje. Pomyśl czy by go sobie nie zakupić, napewno przyda Ci się w przyszłości (jego zakup to naprawdę nie wielki wydatek, przejrzyj forum, znajdziesz wszystko co i jak...)
netuser

Paw1972 napisał(a):
Zapytanie o wersję sterownika do skrzyni już wysłałem i czekam na odpowiedź.
Paweł :peace:


Witam.
A więc przed chwilą otrzymałem odpowiedź od Pana Sopy. Myślę, że będzie najlepiej jak ją zacytuję:

"Witam,
na wstępie przepraszam, że dość długo musiał Pan czekać na odpowiedź-niestety wiosenna kapryśna aura nie sprzyja naszym stanom kadrowym, a dodatkowo -tym razem na szczescie- mamy bardzo dużo pracy :) Jak obiecalam przekazalam Pana maila Szefowi-dziekujemy za miłe słowa. Szef prosil żeby przekazać co następuje:
Program wgrywany do komputera skrzyni jest zmieniany z uwzględnieniem dokładnego typu silnika, jego zawartości "DATEI", parametrow komputera ABS i ESP, licznika i wersji sterownika skrzyni, który był wcześniej. Program wgrywany do skrzyni powoduje także zmiany w sterowniku silnika,ABS i licznika. Numer sterownika zastosowany w Pana samochodzie to : 4B1 927 156B(E).
Zamiana samego sterownika uwzględniająca faktyczny stan skrzyni w innym samochodzie może przynieść nawet odwrotny skutek.

Jeszcze raz dziękuję za wyrozumiałość i cierpliwość.
Pozdrawiam
Danuta Frelich-Kołt
Biuro Obsługi Klienta "

A więc jak widać wiemy między innymi, że w naszych autach po modernizacji jest zastosowana wersja oprogramowania rozpoczynająca się symbolem i nr: 4B...... .Pamętam, że wersja, którą posiadałem w "starej" skrzyni rozpoczynała się symbolem 2B .........

netuser napisał(a):
Paw1972, poproś p. Sopa jeszcze o informację jak sprawdzić VAGiem wersję sterownika - tak chyba bedzie najprościej. Niech powie Ci w którym miejscu jest informacja odnosnie sterownika, jak ją interpretować i odróżnić nowszy od starego sterownika (który blok, jakie oznaczenia, itp...). Bo być może bloki które podałem nie są informacją o typie sterownika. Może bładzimy, a tak będziemy konkretnie wiedzieć gdzie i czego szukać...


Myślę, że odpowiedź p. Sopy chyba po części odpowiada na to pytanie.
Myślę, że dalsze nadużywanie życzliwości p. Sopy było by trochę niestosowne :peace: Będę ponownie u niego w lipcu a więc postaram się porozmawiać i pociągnąć temat. Może będziemy mogli w ramach AKP korzystać z jego szerszej pomocy. Jest on bardzo szczerą osobą i ochoczą w udzielaniu wszelkiej pomocy jednakże jest bardzo zapracowany i czasu wolnego u niego jak na lekarstwo (widziałem na własne oczy, aczkolwiek nie lekceważy klienta i poświęca mu maksimum czasu).
Pozdrawiam serdecznie.
paw :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2008 01:19:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam ponownie.
Po przejechaniu około 3.5 tys. km chciałbym opisać refleksje związane z pracą skrzyni. Od czasu naprawy skrzynia zachowuje się dobrze. Nie ma euforii w moim opisie, ponieważ obsługa tej skrzyni przypomina obsługę silnika diesela. Na zimnym należy przez pierwsze kilkaset metrów - kilometr (dystans dot. skrzyni) wciskać gaz ostrożnie, ponieważ program "pieści się", czyli zabezpiecza skrzynię przed przeciążeniami i możliwością uszkodzenia, i aby ruszyć z miejsca oraz jechać do przodu potrzeba więcej obrotów (w zakleżności od temperatury zewn. jest to czasami minimum 2000 -3000 tys. obr). A że należy zważać na nasze TDI a więc pierwsze kilka minut jazdy można dedykować tylko bardzo cierpliwym (oczywiście chodzi o osoby, którym zależy na jak najlepszym stanie silnika bo o skrzynię dba komputer, choć o silnik też powinien...). Można również odpalić auto i poczekać kilka minut, np. 5. Skrzynia pracuje bardzo dobrze, odczówalne jest prawidłowe (36 barów) duże ciśnienie oleju. Reakcje są natychmiastowe, nie ma efektu "zastanawiania się", obrotomierz nawet nie próbuje "drgnąć". Natomiast niedawno "wypadła" mi adaptacja. Powodów może być kilka, między innnymi odłączenie akumulatora w warsztacie podczas naprawy związanej z elektryką. Tego naprawdę nie wiem - kiedy i dlaczego. Efekt był taki, że stojąc na stromym wzniesieniu auto mając załączone Drive cofało się do tyłu tak, jakby było na luzie - kilka metrów +, a skrzynia nawet nie próbowała przychamować i pociągnąć do przodu. Wykonałem dokładnie procedurę ADAPTACJI opisaną powyżej. Akumulator był odłączony około 20 min, jazda była przeprowadzona na odcinku jakichś 200 m, czyli więce niż w opisie. Teraz efekt jest taki, że na stromym wzniesieniu auto po zatrzymaniu i ponownym puszczeniu hamulca cofnie się minimalnie i zaraz wyrywa do przodu. A więc ta metoda działa.
Pozdrawiam. Paweł :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2008 02:37:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2007 18:30:35
Posty: 32
Lokalizacja: Legnica
Paw1972 napisał(a):
Witam ponownie.
Po przejechaniu około 3.5 tys. km chciałbym opisać refleksje związane z pracą skrzyni. Od czasu naprawy skrzynia zachowuje się dobrze. Nie ma euforii w moim opisie, ponieważ obsługa tej skrzyni przypomina obsługę silnika diesela. Na zimnym należy przez pierwsze kilkaset metrów - kilometr (dystans dot. skrzyni) wciskać gaz ostrożnie, ponieważ program "pieści się", czyli zabezpiecza skrzynię przed przeciążeniami i możliwością uszkodzenia, i aby ruszyć z miejsca oraz jechać do przodu potrzeba więcej obrotów (w zakleżności od temperatury zewn. jest to czasami minimum 2000 -3000 tys. obr). A że należy zważać na nasze TDI a więc pierwsze kilka minut jazdy można dedykować tylko bardzo cierpliwym (oczywiście chodzi o osoby, którym zależy na jak najlepszym stanie silnika bo o skrzynię dba komputer, choć o silnik też powinien...). Można również odpalić auto i poczekać kilka minut, np. 5. Skrzynia pracuje bardzo dobrze, odczówalne jest prawidłowe (36 barów) duże ciśnienie oleju. Reakcje są natychmiastowe, nie ma efektu "zastanawiania się", obrotomierz nawet nie próbuje "drgnąć". Natomiast niedawno "wypadła" mi adaptacja. Powodów może być kilka, między innnymi odłączenie akumulatora w warsztacie podczas naprawy związanej z elektryką. Tego naprawdę nie wiem - kiedy i dlaczego. Efekt był taki, że stojąc na stromym wzniesieniu auto mając załączone Drive cofało się do tyłu tak, jakby było na luzie - kilka metrów +, a skrzynia nawet nie próbowała przychamować i pociągnąć do przodu. Wykonałem dokładnie procedurę ADAPTACJI opisaną powyżej. Akumulator był odłączony około 20 min, jazda była przeprowadzona na odcinku jakichś 200 m, czyli więce niż w opisie. Teraz efekt jest taki, że na stromym wzniesieniu auto po zatrzymaniu i ponownym puszczeniu hamulca cofnie się minimalnie i zaraz wyrywa do przodu. A więc ta metoda działa.
Pozdrawiam. Paweł :peace:


Witam!
Właśnie miałem iść spać kiedy zobaczyłem Twój post...

Paweł, wydaje mi się ze objawy które zauważyłeś są jak nabardziej normalne ! Ja, jak wisiadam do auta rano, i odpalam samochód to minimum 1 minutę siedzę w audzie przy odpalonym silniku zanim właczę bieg. Nic się nie przejmuj że wydaje Ce się ze sprzęglo się ślizga, to jest normalna specyfikacja aut w automacie, w tipie jest dokładnie tak samo... Elektronika chroniąca skrzynie tak właśnie działa....

pzdr
Rafał

_________________
bylo wiele aut...
ostatnio A4 B5 1,6
obecnie A6 C5 Avant 2,5TDI AYM 2002


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2008 17:08:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
netuser napisał(a):
Paw1972 napisał(a):
Witam ponownie.
Po przejechaniu około 3.5 tys. km chciałbym opisać refleksje związane z pracą skrzyni. Od czasu naprawy skrzynia zachowuje się dobrze. Nie ma euforii w moim opisie, ponieważ obsługa tej skrzyni przypomina obsługę silnika diesela. Na zimnym należy przez pierwsze kilkaset metrów - kilometr (dystans dot. skrzyni) wciskać gaz ostrożnie, ponieważ program "pieści się", czyli zabezpiecza skrzynię przed przeciążeniami i możliwością uszkodzenia, i aby ruszyć z miejsca oraz jechać do przodu potrzeba więcej obrotów (w zakleżności od temperatury zewn. jest to czasami minimum 2000 -3000 tys. obr). A że należy zważać na nasze TDI a więc pierwsze kilka minut jazdy można dedykować tylko bardzo cierpliwym (oczywiście chodzi o osoby, którym zależy na jak najlepszym stanie silnika bo o skrzynię dba komputer, choć o silnik też powinien...). Można również odpalić auto i poczekać kilka minut, np. 5. Skrzynia pracuje bardzo dobrze, odczówalne jest prawidłowe (36 barów) duże ciśnienie oleju. Reakcje są natychmiastowe, nie ma efektu "zastanawiania się", obrotomierz nawet nie próbuje "drgnąć". Natomiast niedawno "wypadła" mi adaptacja. Powodów może być kilka, między innnymi odłączenie akumulatora w warsztacie podczas naprawy związanej z elektryką. Tego naprawdę nie wiem - kiedy i dlaczego. Efekt był taki, że stojąc na stromym wzniesieniu auto mając załączone Drive cofało się do tyłu tak, jakby było na luzie - kilka metrów +, a skrzynia nawet nie próbowała przychamować i pociągnąć do przodu. Wykonałem dokładnie procedurę ADAPTACJI opisaną powyżej. Akumulator był odłączony około 20 min, jazda była przeprowadzona na odcinku jakichś 200 m, czyli więce niż w opisie. Teraz efekt jest taki, że na stromym wzniesieniu auto po zatrzymaniu i ponownym puszczeniu hamulca cofnie się minimalnie i zaraz wyrywa do przodu. A więc ta metoda działa.
Pozdrawiam. Paweł :peace:


Witam!
Właśnie miałem iść spać kiedy zobaczyłem Twój post...

Paweł, wydaje mi się ze objawy które zauważyłeś są jak nabardziej normalne ! Ja, jak wisiadam do auta rano, i odpalam samochód to minimum 1 minutę siedzę w audzie przy odpalonym silniku zanim właczę bieg. Nic się nie przejmuj że wydaje Ce się ze sprzęglo się ślizga, to jest normalna specyfikacja aut w automacie, w tipie jest dokładnie tak samo... Elektronika chroniąca skrzynie tak właśnie działa....

pzdr
Rafał


Nie no jest wszystko OKi. W zasadzie głównie chodziło mi o sprawę związaną z samodzielną adaptacją, wykonaną zgodnie z opisem mistrza Sopy, którą dokonywałem, i że to działa :d . Ten opis miał w zasadzie na celu opisanie jak prawidłowo zachowuje się skrzynka jako sprawna. Dla przykładu - dzisiaj pierwsza odpalenie miałem po południu przy temp. 17 st. C. Skrzynka dużo szybciej załapała niż wczoraj, gdzie start był przy temp. około 6 st. C. Różnica znaczna. Przy przymrozkach nawet nie próbowałem od razu wyjeżdżać bo byłoby to tylko katowanie silnika i zresztą nie tylko. Lekkie porównanie natomiast do mojej poprzedniej skrzynki made in japan w Roverze 75 z 2.5 V6 motorem w benzynie - prosty, 5-cio biegowy "szarpak", ale tam nie było różnicy dla skrzyni jaka była temp. zewnętrzna. To tylko tak na marginesie i bez żalu do poprzedniej skrzyni :):
pozdrawiam i czekam na info w sprawie multi :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2008 17:52:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
To ja dołożę swoje 3 grosze o Sserwisie :)
Byłem tam wczoraj na tuningu silnika i skrzyni.

Zaskoczyła mnie świetna organizacja (mało kiedt można spotkać tak dobrze pracującą firmę), miła atmosfera oraz jakość usług. :peace:

Okazało się że miałem motane już wcześniej coś w sterowniku skrzyni - został wgrany ori soft i dopiero taki wysłali do DE.
Auto jest nie do poznania... Tak pięknie pracującego automata ja w życiu nie widziałem. Nic nie szarpie, nie rwie, nie przeciąga... Poprostu marzenie :diabel:

Silnik też dostał kopa... Ma odejście niesamowite.

Pan Sopa zapewnił mnie że auto nie jest obciążone zbyt dużym momentem, a większe watości PS i nm nie przyspieszą zużycia mechanicznego.
Zostałem też zapewniony że mam samochód w idealnym stanie :)

Pozdr!

Jestem kolejnym mega zadowolonym klientem sserwisu... :diabel:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2008 02:32:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2007 18:30:35
Posty: 32
Lokalizacja: Legnica
Paweł, w swoim poście odnosiłem się tylko i wyłącznie do tzw. odczuwalnego efektu "slizgania skrzyni" przy zimnym silniku ! To jest dla mnie naturalnym efektem, zresztą tak jak napisałem poprzednio podobny efekt zauwazam w 180ps A6 brata z tipem. Piszesz, że w Twoich poprzednich autach nie było czegoś takiego, no cóż może taka jest specyfika Audi w automatach ???

Natomiast co do adaptacji którą musialeś wykonać. To sam napisaleś w jednym z pierwszych postów, że p. Sopa powiedział Ci ze adaptacji multitronica należy dokonać każdorazowo po odłączeniu akumulatora, wiec czemu się dziwisz skoro odłączałeś akumulator ? Wiesz, dziwne jest to, ze ja w zeszłym roku zaraz po nabyciu auta wymieniłem akumulator, auto stało ponad dobę bez akumulatora i kiedy napisałeś o proceduze adaptacji sprawdziłem profilaktycznie jak to wyglada u mnie. Na wzniesieniu auto cofnelo się moze z 10 cm i pojechało od razu do przodu. Tak więc, jak widać nie ma na tą kwestię jakiejś jasnej i pecyzyjnej odpowiedzi...

Być moze auto przez jakiś czas uzytkowania samemu dokonuje adaptacji skrzyni, a być może jest w sterowniku ECU lub Multi jakaś bateryjka która podtrzymuje ustawienia. Ja zawodowo jestem z tzw. branzy komputerowej i wiem ze w PC'etach i laptopach jest na płytach głównych komputerów dodatkowa bateryjka kóra utrzymuje ustawienie biosa, może podobne rozwiązanie jest też zastosowane w naszych autach i jeżeli ta bateryjka poprostu się zużyła auto po każdorazym odlączeniu akumulatora gubi ustawienia. Podobną funkcję do bateryjki może pełnić odpowiedni kondensator który jeżeli utrzymuje odpowiednią pojemność i stopniowo sie rozladowuje, zapewnia podtrzymanie dla układów elektronicznych... Gdybym miał w reku taki ECU to być może mógłbym to stwierdzić...

Przypomina mi się w tym momencie np. dyskusjia na forum o tzw. adaptacji "krańcówek szyb" czyli o automatycznej funkcji domykania szyb po wcisnieciu przyciska zamnknij z pilota, którą nie którzy musieli przeporawadzić po odłączeniu akumulatora a nie którzy nie....

Tak więc jak widzisz nasze OOOO jest nie odgadnioną kopalnią wiedzy.... :):


pzdr
Rafał

p.s.
Myslę ze pan Sopa nie dokońca zdradza nam swoje tajemnice odnośnie identyfikacji sterownika - czemu wcale sie nie dziwię, bo przecież z tego żyje... Szkoda że tak jest, bo to znacznie ułatwło by mam sprawę z jego rozpoznaniem, ale szczegóły niebawem....

Jedyną zauważalną róznicą pomiedzy rodzajami multitronicka pozostają obroty po kick down o której pisaliśmy już wielkokronie....

_________________
bylo wiele aut...
ostatnio A4 B5 1,6
obecnie A6 C5 Avant 2,5TDI AYM 2002


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2008 23:19:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam netuser :peace: Czyżbyś miał zły dzień (humor)? :peace: Padam trochę na ryjofon po pracowitym dniu ale jutro napiszę parę słów w odpowiedzi na ostatni post - doedytuję do tego postu. Pozdrawiam :peace:
[EDIT +]
Obiecuję napisać po weekendzie bo nie daję rady :537: (dla mnie b. pracowity + spot w Coventry - UK). Pozdr. :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 26.kwi.2008 23:59:32 przez Paw1972, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2008 03:27:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2007 18:30:35
Posty: 32
Lokalizacja: Legnica
Paweł, no co Ty... Czemu myślisz że mam jakis zły dzień ??? Może się nie zrozumieliśmy, mam nadzieję ze nie wiołeś tego do siebie. :peace:

Odnośnie automatów chodziło mi o to, ze nie mam poprostu doswiadczenia z innymi autami w awtomatach i nie wiem jak to jest u innych producentów...

Co do adaptacji, to mistrz Sopa przekazł Ci informacjię że nalezy jej dokonać po każdorazowym odłaczeniu akumulatora i jak widać to działa i faktycznie w Twoim przypadku należało jej dokonać. Ciagle nie wiem jednak dlaczego ja nie musiałem jej dokonać kiedy w zeszłym roku "żyjac w nieświadomości" wymieniałem akumulator u siebie ??? Stąd moje zdziwienie donośnie naszych OOOO...

Ja podobnie jak Ty jestem aktualnie zarypany pracą., bo pracuję na własny rachunek... Ciagle obiecuję sobie że napiszę parę słów na forum donośnie tego co ustaliłem w sprawie sterowników... Mam odczyty ze skrzyni przed modyfikacji z auta mojego kumpla, porównania zczytanych samych sterowników itp...

I tu wiele konkretnych faktów mi się nie zgadza odnosnie poszególnych oznaczeń sterowników i nasuwa mi się konkluzja, że ten temat jest znacznie poważniejszy niż nam się wydaje, a dotychczas nasze poszukiwania w VAGu ustalenia sterownika po modyfikacji szły chyba w nie parawidłową stronę...

Szkoda też że w naszym wątku nie włączają sie inni klubowicze, skoro jak widzę ten topic ma bardzo dużą ilość odsłon i nie sądzę że w dwójkę jesteśmy w stanie zrobić taki wynik... Temat jest dla wielu osób bardzo ciekawy, bo coraz częściej auta w multi trafiają na nasz rynek...


Koledzy, obiecuję że w przyszłym tygodniu w zwiazku z tzw. długim weekendem zamieszczę na forum to ustalilem, abyśmy mogli popchąąc wątek nieco dalej, narazie przepraszam za ogólniki, ale zazwyczaj zerkam tu tuż przed spaniem..., a nie chciałbym aby ten watek przekrzałcił się w jak to nazwał Carl "klepaniem się po tyłkach" tylko był konkretną odpowiedzią na nurtjace pytania...

pzdr
Rafał

_________________
bylo wiele aut...
ostatnio A4 B5 1,6
obecnie A6 C5 Avant 2,5TDI AYM 2002


Ostatnio edytowano 27.kwi.2008 00:20:01 przez netuser, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2008 22:36:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2007 18:30:35
Posty: 32
Lokalizacja: Legnica
Odpisuję sam sobie, bo kiedy rano przeczytałem ponownie swój poprzedni post to chyba ogarneła mnie wczoraj jakaś pomroczność umysłu :): chyba ze względu na późną porę kiedy to pisałem, bo było grubo po 3 w nocy...

Dlatego wedytowałem swoj poprzedni post z kwesti moich nie uzasadnionych pretesji do p. Sopy... Skąd chłopina miał wiedzieć że my tu na forum prubujemy ustalić jak VAGiem odróźnić poszczególne sterowniki skrzyni !!! Zapytaleś Paweł po modyfikacji o rodzaj sterownika i otrzymałeś taką informację, którą nam tu podałeś. Razem z tą informacją p. Sopa poinformował Cię że wraz z nowym sterownikiem w aucie ulegają jeszcze dodatkowo modyfikacje w samym silniku, ABS itd... Jak widać więc p. Sopa zachował się OK i niczego nie chciał ukrywać. Poprostu przekazał podstawowe informacje o które prosiłeś... Sorrki chłopaki, zupełnie nie wiem czemu wydawało mi się poprzednio że może mistrz coś ukrywa... chyba faktycznie jestem przemęczony i nie myślę czasami trzeźwo...

Paweł, wiem że będziesz u p.Sopy raz jeszcze w wakacje, może wówczas poinformujesz Go szczegółowiej o co chodzi i może wtedy pomoże (o ile do tego czasu nie ustalimy czegoś więcej sami) Teraz już nasza wiedza jest znacznie wieksza niż na początku i będziesz wiedział o co pytać...

Zresztą wogóle nie wiem czy da sie to ustalić VAGiem. Z tego co jest w oznaczeniach sterownika u mnie, u Ciebie, u kolegi Kozmik i w sterowniku mojego kumpla jeszcze z przed modyfikacji - jest niezły magiel i u każdego z nas są inne oznaczenia...

O tym napiszę zatem niebawem tak jak obiecałem. Tymczasem chciałem się poprostu wytłumaczyć wszystkim którzy zdążyli przeczytać poprzednia wersję mojego postu z tego że ponownie przemyslałem sprawę i zmienilem zdanie w kwesti o której wspomniałem powyżej...


pzdr
Rafał

_________________
bylo wiele aut...
ostatnio A4 B5 1,6
obecnie A6 C5 Avant 2,5TDI AYM 2002


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2008 01:39:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Proszę o wybaczenie i mimo tego, że obiecałem temat kontunuowac od dzisiaj niestety, nie udało się. Czas, czas i jeszcze raz czas. Zrobię wszystko, aby w sobotę pod wieczór (po pracy) skupić się w temacie i wylać resztę swojej wiedzy w tym temacie. Netuser please wybacz - (myślałem, że dzień wolny poświęcę swoim sprawą, ale zapomniałem o zatęsknionej rodzinie, która wyczerpała moje siły maksymalnie). Sorki za małe Off Topic. pozdr :peace:

[EDIT +]

Witam.
A więc jak to było z adaptacją. P. Sopa powiedział, że profilaktycznie powinno się przeprowadzać adaptację co 15 tys. km oraz wtedy, kiedy ona "wypadnie". Mi to się wydarzyło w zasadzie z niewiadomych dla mnie przyczyn. Chwilę wcześniej miałem problem z przełącznikiem kierunkowskazów. Po wyłączeniu się kierunkowskazu z deski rozdzielczej na wysokości włącznika awaryjnych wydobywał się skrzeczący dźwięk trochę przypominający zwarcie i do tego były odczówalne wibracje (wyczówalne po dotknięciu ręką w/w miejsca). A więc do wymiany poszedł ten wyłącznik, ale problem dalej występował. Wymienili mi całe lewe ramię przełącznika wraz z tempomatem. Sprawa na tym się zakończyła. Ale mój mechanik zapowiedział mi, że będzie musiał odłączyć akumulator, na co ja nie zgodziłem się informując o sprawie z multitronicem. Przy mnie zadzwonił so ASO Audi i rozmawiał z jakimś technikiem, który powiedział, że nie powinno się nic stać. Po tym zadzwonił do swojego elektryka, który powiedział, że on osobiście się tym zajmie. Po naprawie potwierdził, że akumulator nie był odłączany. NIe wiem, nie widziałem, ale po tej naprawie skrzynia zaczęła żyć swoim życiem opisanym wcześnie (trochę traumatyczne doznanie). Po przeprowadzeniu adaptacji i tak co jakiś czas sprawdzam zachowanie skrzynki na stromych wzniesieniach (to nazywa się już choroba). Jest tak jak trzeba. Kiedy Sopa instruując przy sposobie przeprowadzenia adaptacji o odłączeniu akumulatora na 10 minut - chodziło mu, że po tym czasie skrzynia traci swoją pamięć i wtedy TY musisz nauczyć ją jeździć od nowa. Oczywiście, że skrzynia ta jak i również tiptronic uczy się cały czas sposobu jazdy, stąd informacja, którą podałem wcześniej, że skrzynia zapamiętuje program jazdy z dnia poprzedniego przed zakończeniem jazdy i na drugi dzień może inaczej się początkowo zachowywać niż zazwyczaj (np. po jakiejś ostrej jeździe z dzikim butowaniem ;) ). W związku, że ja mieszkam w mieście, które położone jest na wzgórzach i to często z b. stromymi podjazdami mam możliwość potestować zachowanie skrzyni w takich warunkach. Skrzynia z wypadniętą adaptacją po za ty zachowywała się raczej poprawnie i gdyby nie górki to być może nie wiedział bym nic o "problemie".
Co do wersji oprogramowanie dla naszych skrzynek po modernizacji. Każdy z nas posiada wersją oprogramowania z grupy 4B 9........ Jak już pisałem wcześniej moja skrzynia/silnik przed modernizacją posiadały pierwszą wersję z grupy 2B ....... A więc wg mnie jest jednak to znacząca informacja dla tych, którzy na tej podstawie chcą wiedzieć co w skrzynce drzemie ;)
Więcej dzisiaj nie dam rady. Będę kontynuował jutro. Pozdr. :peace:

[EDIT +]
No to nareszcie mam chwilę i powróciłem do kontynuacji tematu. Ale na początek:
Stamlej napisał(a):
To ja dołożę swoje 3 grosze o Sserwisie :)
Byłem tam wczoraj na tuningu silnika i skrzyni.....

Silnik też dostał kopa... Ma odejście niesamowite.

Pan Sopa zapewnił mnie że auto nie jest obciążone zbyt dużym momentem, a większe watości PS i nm nie przyspieszą zużycia mechanicznego.
Zostałem też zapewniony że mam samochód w idealnym stanie :)

Pozdr!

Jestem kolejnym mega zadowolonym klientem sserwisu... :diabel:


Stamlej gratulacje i nic lepszego niż radość z dobrej roboty (S)serwisu.
Prawde mówiąc to ostro dodali ci ognia ! :peace:
Ja tylko mogę ubolewac nad tym, że mojemu Tamponowi to mogę co najwyżej dokleić emblemat RS6 :diabel: , ale na tuning to on sie nie nadaje ze względu na skrzynkę :543:
netuser napisał(a):
Co do adaptacji, to mistrz Sopa przekazł Ci informacjię że nalezy jej dokonać po każdorazowym odłaczeniu akumulatora i jak widać to działa i faktycznie w Twoim przypadku należało jej dokonać. Ciagle nie wiem jednak dlaczego ja nie musiałem jej dokonać kiedy w zeszłym roku "żyjac w nieświadomości" wymieniałem akumulator u siebie ??? Stąd moje zdziwienie donośnie naszych OOOO...

Może to jest tak jak z kobietami ? :peace:
A tak serio to obiecuję - a właściwie podtrzymuję swoją wcześniejszą obietnicę - ,że podczas wizyty latem w Sserwis (wymiana oleju - warunek gwarancji oraz sprawdzenie czy wszystko OKi) porozmawiam z mistrzem i zobaczymy czego się dowiemy. Poruszę jeszcze raz temat samej adaptacji. Tak jak opisałem na początku samą naprawę zaczyna się od ... próby przeprowadzenia adaptacji, gdzie czasami okazuje się, że skrzynka jest sprawna tylko adaptacja "zaliczyła zgon". I dowiem się, czy moja została przeprowadzona prawidłowo i nie trzeba poprawiać. Natomiast z odpowiedzi na e-maila w sprawie oprogramowania można między wierszami odczytać, że jest to bardzo skomplikowana sprawa i lepiej samemu do tego się nie zbliżać. Oczywiście my nie potrzebowaliśmy tej informacji po to aby przeprowadzać samodzielnie eksperymenty, ale sama przestroga brzmiała groźnie, czyli żartów nie ma i w zasadzie nic więcej w tym temacie (odróżnienie wersji skrzyni po wersji oprogramowania) nie wiemy po za tym co wywnioskowaliśmy.

netuser napisał(a):
Szkoda też że w naszym wątku nie włączają sie inni klubowicze, skoro jak widzę ten topic ma bardzo dużą ilość odsłon i nie sądzę że w dwójkę jesteśmy w stanie zrobić taki wynik... Temat jest dla wielu osób bardzo ciekawy, bo coraz częściej auta w multi trafiają na nasz rynek...

pzdr
Rafał

Myślę, że gdyby ten temat był prowadzony przez samego mistrza Sopę to nie nadążalibyśmy odczytywać go :peace: A tak serio - wiele osób jest jednak z SZUKAJKĄ na bakier i wolą założyć nowy temat. Nie wszyscy, którzy włączają się w tematy o multi chcą korzystć z wiedzy innych tylko w kółko powtarzają to, co było już powiedziane i może w tym tkwi problem. Szkoda, bo jest szansa na stworzenie tematu z konkretami w sprawie tej b. popularnej skrzyni. Ale tak naprawdę to potrzeba nam pomocy ze strony kogoś, kto jednak zna ten temat od strony fachowej, a ja mogę go wspomagać jako "mysz" doświadczalna. Napisałem JA a nie MY ponieważ mógłbyś się obrazić za tę Mysz :peace: My zajęliśmy/zajmujemy się tematem na tyle ile potrafimy. I tak uważam, że zawarliśmy kilka bardzo istotnych punktów.
Ja otrzymałem dziesiątki zapytań na PW i co najmniej kilku osobom pomogłem, lub potwierdziłem moje szczęście i radość z usługi w Sserwis.
Pozdrawiam serdecznie. :peace:
paweł
ps. samo klepanie po d... nie musi być aż tak nie miłe :diabel:

EDIT +
Zapraszam użytkowników Audi ze skrzynią multitronik do podzielenia się uwagami oraz swoim doświadczeniem w powyższym temacie a szczególnie tych, którzy mają już za sobą temat naprawy/modernizacji. Grupa kolegów/użytkowników posiadających Audi z tą skrzynią jest dosyć duża a więc spróbujmy ułatwić sobie życie dzieląc się wiedzą w tym temacie.

ps. Pozdrowienia Netuser. Jak znajdziesz chwilkę czasu do "wpadnij". Twoja pomoc jest nieodzowna. Ja ledwo zipię jeśli chodzi o czas, ale próbuję Pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 16.sie.2008 18:44:04 przez Paw1972, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2008 18:42:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam ponownie.
Chciałbym dopisać dalsze informacje o w/w skrzyni po przejechaniu około 17 tys. km/5 miesięcy od naprawy. Po 6,5 tys. km został wymieniony olej w ASO. Co prawda wymiana miała nastąpić po 5 tys. km, ale dostałem na to zgodę od P. Sopy (miałem dojechać do niego na serwis, ale przekroczyłbym znacznie przebieg i on uznał, że mogę uszkodzić skrzynię). W tym czasie miałem problem z adaptacją skrzyni, która mi wypadała. Niestety, ale początkowo po przeprowadzeniu w/w trzymała przez jakiś czas. Ale z niewiadomych dla mnie powodów wypadała. Kolejne próby nie przynosiły efektu, czyli adaptacja nie trzymała. W zasadzie bez adaptacji da się jeździć bez większych problemów z tym, że niedogodności pozostają (trzeba czasami pomóc autu przy ruszaniu, bo nie wyrywa do przodu (jast ospały), choć czasami daje radę, ale czasami stoi i trzeba dodać mu gazu, a wtedy może szarpnąć; cofa się na wzniesieniach, a ręcznego jak w manualu używać nie można, a nawet jak się niewiele cofnie to bez gazu nie pojedzie, tylko stoi w miejscu). A więc podczas ostatniego urlopu zawitałem ponownie w Sserwisie. W związku z tym, że również stuknął czas na rozrząd postanowiłem "zająć" się skrzynią i resztą (o rozrządzie i serwisie będzie w innym temacie).
A teraz najważniejsze, ponieważ P. Sopa zabrał się za auto dosyć ostro, aby znaleść przyczynę i znalazł. Okazało się, że poleciał, a właściwie był niesprawny od dawna WTRYSKIWACZ KONTROLNY (G80). On ponosił winę za wypadanie adaptacji, a w ostatnim okresie za niemożność jej przeprowadzenia. Wtryskiwacz został wymieniony, adaptacja przeprowadzona i skrzynia znowu działa jak powinna. Przy okazji została sprawdzona i trzyma ciśnienie i parametry. Dowiedziałem się, że często zdarza się, że niektóre błędy i niesprawności silnika mają duże znaczenie na funkcjonowanie tej skrzyni, tak jak wyżej opisany problem.
Pozdrawiam.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2008 15:32:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2008 15:46:15
Posty: 73
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Witam,

Posiadam od niedawna autko z multitronikiem i cierpię na problemy opisane w tym wątku a które sa spowodowane najprawdopodobniej wypadniętą adaptacją. I odnośnie tej adaptacji mam malutkie pytanko. W instrukcji przeprowadzenia adaptacji jest napisane:

- po podłączeniu akumulatora ustawić auto na płaskim (koniecznie) odcinku drogi, załączyć N, odczekać chwilę i załączyć D, przytrzymać hamulec jakieś 20 sekund i wcisnąć gaz do około 50 % mocy. Przejechać odcinek około 50-100 metrów (wystarczy w zupełności). Zatrzymać auto, przełączyć na N, a następnie na R, przytrzymać hamulec około 20 s i przejechać do tyłu podobnie jak do przodu.

Rozumiem, że po 20-sekundowym trzymaniu wciśniętego hamulca NAJPIERW go puszczamy a następnie wciskamy gaz?

Być może komuś to pytanie wydaje się głupawe ale ja wole się upewnić. Chociażby dlatego, że aktualnie po puszczeniu hamulca wciśnięcie pedała gazu tak na 50% powoduje bardzo niemiłe szarpnięcie a nie tego chcę nauczyć moją skrzynię ;)

Dziękuję z góry za rozwianie mych wątpliwości.

Pozdrawiam

Michał

_________________
Vw Passat AAM 1.8 1991 - był
80 B4 ABT 2.0 1994 - było
A4 B6 Avant AYM 2.5 TDI FSL 2002 - 8.5l / 100km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2008 20:51:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Szkoda tylko że pm Sopa nie zajmuje się skrzyniami 4 biegowymi . :<

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2008 22:04:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
[quote="paw1972"]

Zbierałem się do kontynuacji tematu, ale w związku z tym, że Michał napisał to i ja napiszę :peace:
Moje szczęście w związku ze skrzynią nie trwało długo, ponieważ stwierdziłem, że znowu - po raz nie wiem już który - wyleciała adaptacja. Nie wiem ile człowiek może mieć cierpliwości do ukochanego auta, ale mi jej zostało niewiele, choć trzymam się dzielnie ;)
Skontaktowałem się z Panem Sopą. Opisałem moją sutuację. Tym razem objawy są dość paskudne, ponieważ po za wszystkim co opisałem wcześniej dodatkowo doszło "wchodzenie" zbyt wysokich biegów przy niskiej prędkości, np. 30-40 km/h - 5 bieg - 1000-1100 obr/min. A wygląda to tak, że mimo wciśniecia gazu niewiele się dzieje, bo auto jest zmulone i przeciążone. A więc zamiast wbijania gazu w podłogę wspomagam się zmianą manualną (redukcją na niższy bieg) i to daje efekt. Pytanie dotyczyło czy mam dodatkowe zabezpieczenie antywłamaniowe/alarm - nie mam, a także dotyczące parametrów akumulatora. Wysłałem odpowiedź, że mam tylko dodatkowo montowany zestaw HID Bosch-a. Pan Sopa skupił się na akumulatorze i polecił mi zmierzyć jego parametry z rana i mu je wysłać. Na tą chwilę tak sprawa wygląda i ciąg dalszy nastąpi. Jutro lub pojutrze powinienem mieć miernik i zadziałam. Wiem z wcześniejszych rozmów z Sopą, że nawet "słaby" akumulator może powodować problemy z multi, tak jak chyba dzieje się obecnie. Auto z rana odpala doskonale, ale zauważyłem, że po przekręceniu stacyjki na voltomierzu na desce jest tylko 9 V. Oczywiście po odpaleniu ładowanie jest na poziomie 14-14.5 V. Ale temat jest do kontynuacji ......
pozdrawiam. :)
ps. po pomiarach mam ponownie przeprowadzić adaptację z ty, że akumulator mam odłączyć na dłużej niż 15 min. Ostatnią jaką przeprowadziłem zrobiłem tak: po odpaleniu z P na D, jazda, zatrzymanie, N i 20 sec., R i do tyłu. Po zakończeniu znowy D i spokojnie (początkowo) zrobiłem kilkukilometrową jazdę, gdzie sprawdziłem jak sprawuje się skrzynia. Adaptację robiłem na rozgrzanej skrzyni (minimum 15-to kilometrowa jazda). Zadziałała i trzymała .... dwa dni :/ (mam nadzieję, że to problem z akumulatorem, a nie z tym, co mi do głowy przychodzi).

[EDIT +]

Po pomiarach akumulator z rana pokazał 12.5 V i 1.218 Ohma, amperów była "śladowa" ilość bo 0,1-0,2. Wynika z tego, że bateria jest dobra. I jest to zła wiadomość dla mnie. Wysłałem info do Sserwis-u i czekam na wiadomość. Adaptację ponownie przeprowadziłem tą pierszą metodą i na razie działa wyśmienicie, ale przejechałem zaledwie około 5 km. Jutro pewnie będzie już po. Chyba na wiosnę kolejny raz odwiedzę Beskid Śląski.

[EDIT +]
Po trzech dniach od adaptacji nadal wszystko jest OK. P. Sopa odpowiedział, że trzyma kciuki, aby tak było dalej :peace: A jak coś się znowu stanie to jesteśmy dalej w kontakcie.

[EDIT +]
Cztery dni od adaptacji - adaptacja wypadła. Wcześniej nie było innych ojawów, które wskazałyby przyczynę. Info do Sserwis wysłane. Chyba będzie kolejna wizyta na wiosnę. Jedyne co mi do głowy przychodzi to sterownik, choć ten był dwukrotnie sprawdzany (podczas naprawy oraz ostatniego serwisu) i po za wymianą oprogramowania działał OK.
Jest jednak różnica ponieważ skutki braku adaptacji tym razem nie są aż tak nieprzyjemne jak poprzednio. Czekam na odpowiedź.

[EDIT +]
Niestety, ale nie nalepsza wiadomość dla mnie. Działam w tej sprawie z Sopą, który próbuje na odległość pomóc mi. Po kilku próbach sprawdzania elektryki i auta wg, jego instrukcji wszystko wskazuje na problem ze sterownikiem w skrzyni. To czego się najbardziej obawiałem. W ciągu dwóch tygodni otrzymam odpowiedź, a w tym czasie p. Sopa myśli nad sposobem załatwienia sprawy. Raczej on-line nie da się naprawić, ale wiem, że muszę każdorazowo przeprowadzać adaptację. I tutaj BARDZO ważna informacja. Jazda Z WYPADNIĘTĄ ADAPTACJĄ jest dla skrzynie szkodliwa i może spowodować jej uszkodzenie. CDN.....

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 08.paź.2008 21:24:32 przez Paw1972, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 07:03:21 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Szkoda tylko że pm Sopa nie zajmuje się skrzyniami 4 biegowymi
now właśnie jak kiedyś dzwoniłem do Niego aby zapytać o sprawdzenie stanu TIP-a 4biegowego [CML] - to powiedział że oni się tym nie zajmują.... ktoś wie dlaczego?? trochę mnie gość tak straszliwie wychwalany na tym forum zawiódł... :?:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 07:14:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
MorgothV8 napisał(a):
now właśnie jak kiedyś dzwoniłem do Niego aby zapytać o sprawdzenie stanu TIP-a 4biegowego [CML] - to powiedział że oni się tym nie zajmują.... ktoś wie dlaczego??


Nie wiem i nigdy o to nie pytałem ale wydaje mi się, że przyczyna może być bardzo prozaiczna - na przykład brak części zamiennych odpowiedniej jakości.
Zaznaczam że są to tylko i wyłącznie moje domysły, poparte logiką :): :d a nie konkretami ... .

MorgothV8 napisał(a):
trochę mnie gość tak straszliwie wychwalany na tym forum zawiódł... :?:


Szkoda, że nie zapytałeś o powody w SSERWISie ... ;) .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 10:44:59 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Zapytałem i powiedzieli coś w stylu że to stara skrzynia, mało części itd. Ale pocieszyli też mnie że ta skrzynia podobno jest dośc pancerna :/ - nie wiem tylko czy nie powiedzieli tego aby mnie spławić.... :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 16:57:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
MorgothV8 napisał(a):
Zapytałem i powiedzieli coś w stylu że to stara skrzynia, mało części itd. Ale pocieszyli też mnie że ta skrzynia podobno jest dośc pancerna :/ - nie wiem tylko czy nie powiedzieli tego aby mnie spławić.... :peace:


Lepiej jak powie, że się nie zajmuje niż ma grzebać i spier*.* :): Uważam to za zaletę, nie wadę!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: