.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 08:53:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 10:27:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2008 15:46:15
Posty: 73
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Witam ponownie.

Przeprowadziłem w łikend próbę adaptacji. Niestety nie przyniosła ona widocznych efektów. Na zimną skrzynię dalej auto chce jechać pomimo wciśniętego hamulca. Po rozgrzaniu auto już nie chce jechać :): po zwolnieniu hamulca stoi i nic a po dodaniu gazu szarpie. Chyba bez naprawy jednak się nie obędzie...

Pozdrawiam

Michał.

PS: sprawdziłem tek na kick down'ie, skrzynia nie jest "siedmiolamelkowa" :) więc tak czy siak przyda się jej upgrade.

_________________
Vw Passat AAM 1.8 1991 - był
80 B4 ABT 2.0 1994 - było
A4 B6 Avant AYM 2.5 TDI FSL 2002 - 8.5l / 100km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2008 21:57:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Paw1972 napisał(a):
paw1972 napisał(a):

Zbierałem się do kontynuacji tematu, ale w związku z tym, że Michał napisał to i ja napiszę :peace:
Moje szczęście w związku ze skrzynią nie trwało długo, ponieważ stwierdziłem, że znowu - po raz nie wiem już który - wyleciała adaptacja. Nie wiem ile człowiek może mieć cierpliwości do ukochanego auta, ale mi jej zostało niewiele, choć trzymam się dzielnie ;)
Skontaktowałem się z Panem Sopą. Opisałem moją sutuację. Tym razem objawy są dość paskudne, ponieważ po za wszystkim co opisałem wcześniej dodatkowo doszło "wchodzenie" zbyt wysokich biegów przy niskiej prędkości, np. 30-40 km/h - 5 bieg - 1000-1100 obr/min. A wygląda to tak, że mimo wciśniecia gazu niewiele się dzieje, bo auto jest zmulone i przeciążone. A więc zamiast wbijania gazu w podłogę wspomagam się zmianą manualną (redukcją na niższy bieg) i to daje efekt. Pytanie dotyczyło czy mam dodatkowe zabezpieczenie antywłamaniowe/alarm - nie mam, a także dotyczące parametrów akumulatora. Wysłałem odpowiedź, że mam tylko dodatkowo montowany zestaw HID Bosch-a. Pan Sopa skupił się na akumulatorze i polecił mi zmierzyć jego parametry z rana i mu je wysłać. Na tą chwilę tak sprawa wygląda i ciąg dalszy nastąpi. Jutro lub pojutrze powinienem mieć miernik i zadziałam. Wiem z wcześniejszych rozmów z Sopą, że nawet "słaby" akumulator może powodować problemy z multi, tak jak chyba dzieje się obecnie. Auto z rana odpala doskonale, ale zauważyłem, że po przekręceniu stacyjki na voltomierzu na desce jest tylko 9 V. Oczywiście po odpaleniu ładowanie jest na poziomie 14-14.5 V. Ale temat jest do kontynuacji ......
pozdrawiam. :)
ps. po pomiarach mam ponownie przeprowadzić adaptację z ty, że akumulator mam odłączyć na dłużej niż 15 min. Ostatnią jaką przeprowadziłem zrobiłem tak: po odpaleniu z P na D, jazda, zatrzymanie, N i 20 sec., R i do tyłu. Po zakończeniu znowy D i spokojnie (początkowo) zrobiłem kilkukilometrową jazdę, gdzie sprawdziłem jak sprawuje się skrzynia. Adaptację robiłem na rozgrzanej skrzyni (minimum 15-to kilometrowa jazda). Zadziałała i trzymała .... dwa dni :/ (mam nadzieję, że to problem z akumulatorem, a nie z tym, co mi do głowy przychodzi).

[EDIT +]

Po pomiarach akumulator z rana pokazał 12.5 V i 1.218 Ohma, amperów była "śladowa" ilość bo 0,1-0,2. Wynika z tego, że bateria jest dobra. I jest to zła wiadomość dla mnie. Wysłałem info do Sserwis-u i czekam na wiadomość. Adaptację ponownie przeprowadziłem tą pierszą metodą i na razie działa wyśmienicie, ale przejechałem zaledwie około 5 km. Jutro pewnie będzie już po. Chyba na wiosnę kolejny raz odwiedzę Beskid Śląski.

[EDIT +]
Po trzech dniach od adaptacji nadal wszystko jest OK. P. Sopa odpowiedział, że trzyma kciuki, aby tak było dalej :peace: A jak coś się znowu stanie to jesteśmy dalej w kontakcie.

[EDIT +]
Cztery dni od adaptacji - adaptacja wypadła. Wcześniej nie było innych objawów, które wskazałyby przyczynę. Info do Sserwis wysłane. Chyba będzie kolejna wizyta na wiosnę. Jedyne co mi do głowy przychodzi to sterownik, choć ten był dwukrotnie sprawdzany (podczas naprawy oraz ostatniego serwisu) i po za wymianą oprogramowania działał OK.
Jest jednak różnica ponieważ skutki braku adaptacji tym razem nie są aż tak nieprzyjemne jak poprzednio. Czekam na odpowiedź.

[EDIT +]
Niestety, ale nie nalepsza wiadomość dla mnie. Działam w tej sprawie z Sopą, który próbuje na odległość pomóc mi. Po kilku próbach sprawdzania elektryki i auta wg, jego instrukcji wszystko wskazuje na problem ze sterownikiem w skrzyni. To czego się najbardziej obawiałem. W ciągu dwóch tygodni otrzymam odpowiedź, a w tym czasie p. Sopa myśli nad sposobem załatwienia sprawy. Raczej on-line nie da się naprawić, ale wiem, że muszę każdorazowo przeprowadzać adaptację. I tutaj BARDZO ważna informacja. Jazda Z WYPADNIĘTĄ ADAPTACJĄ jest dla skrzynie szkodliwa i może spowodować jej uszkodzenie. CDN.....

Witam.
Cytuję mój post po to, aby przypomnieć nie krótką historię "Przygód z multitronikiem", której końca nie widać. Sytuacja na dzień dzisiejszy jest taka. Prób przeprowadzenia adaptacji było co najmniej trzy. Niestety, ale nie trzyma, a auto nadaje się do jazdy co najwyżej na funkcji tip - znosi to najlepiej. Najgorsze objawy to podczas spokojniego przyspieszania dochodzi do zrzucanie biegów i np. przy 30 km/h mam już 4 bieg ! i aby to zmienić muszę mocno wciskać gaz, co powoduje kickdown :/ . Zresztą "zmiany biegów" są teraz bardzo wolne. VAG nie wykazuje błędów - i dobrze, co oznacza, że skrzynia znosi to jeszcze dobrze. Sserwis na odległość nie jest w stanie nic zrobić, co jest jak najbardziej zrozumiałe. Mam już umówioną trzecią wizytę w tym roku zaplanowaną na koniec października - mam chyba już wejścia :peace: , bo mam termin za dwa tygodnie. A więc muszę wziąść tydzień urlopu i jadę odwiedzić Beskid Śląski. Ale czego się nie robi dla ukochanych (tym razem nie chodzi o kobietę, choć potrafi pociągnąć po kieszeni :peace: ).
Pozdrawiam i do usłyszenia w listopadzie ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2008 10:59:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2008 15:46:15
Posty: 73
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Pawl1972, ooo a kiedy dokładnie będziesz w SSerwisie? :) Ja miałem tam być jakoś na dniach ale pomieszali mi z wyjazdami w pracy i musiałem przełożyć na 24 października. Może się spotkamy w serwisie ;)

Z drugiej strony trochę niepokoją mnie Twoje problemy ze skrzynią. Mam nadzieję, że jest tego jakaś konkretna i usuwalna przyczyna a nie przypadłość tej konstrukcji. Chociaż z drugiej strony u siebie zauważyłem podobne zachowanie skrzyni i przy małych prędkościach i delikatnym użytkowaniu gazu skrzynia ustawiała stosunkowo wysokie "przełożenia". I tak po przełączaniu na sekwencyjny tryb przy 70 km/h miałem "szóstkę". Dopiero po "przywaleniu po garach" następuje "redukcja". Po prawdzie i tak w trasie zawsze przy wyprzedzaniu korzystałem z sekwencji a w mieście to mi nie zależy być pierwszym na czerwonym świetle :diabel:

Z drugiej strony jakby się zastanowić to to mam sens. Delikatne używanie gazu = niskie obroty silnika = wysokie przełożenia. Tylko czy komputer w tym przypadku nie przesadza za bardzo i nie utrzymuje zbyt niskich obrotów? U mnie tak do tych 60 - 70 km/h to jest jakieś 1200 rpmów...

Ale póki co strzała stoi i czeka na odstawienie do Pana Sopy. Nie mam serca do jeżdżenia nią w takim stanie....

_________________
Vw Passat AAM 1.8 1991 - był
80 B4 ABT 2.0 1994 - było
A4 B6 Avant AYM 2.5 TDI FSL 2002 - 8.5l / 100km


Ostatnio edytowano 10.paź.2008 09:10:51 przez baksiq, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2008 13:26:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
baksiq napisał(a):
aw1972, ooo a kiedy dokładnie będziesz w SSerwisie? :) Ja miałem tam być jakoś na dniach ale pomieszali mi z wyjazdami w pracy i musiałem przełożyć na 24 października. Może się spotkamy w serwisie ;)

Z drugiej strony trochę niepokoją mnie Twoje problemy ze skrzynią. Mam nadzieję, że jest tego jakaś konkretna i usuwalna przyczyna a nie przypadłość tej konstrukcji. Chociaż z drugiej strony u siebie zauważyłem podobne zachowanie skrzyni i przy małych prędkościach i delikatnym użytkowaniu gazu skrzynia ustawiała stosunkowo wysokie "przełożenia". I tak po przełączaniu na sekwencyjny tryb przy 70 km/h miałem "szóstkę". Dopiero po "przywaleniu po garach" następuje "redukcja". Po prawdzie i tak w trasie zawsze przy wyprzedzaniu korzystałem z sekwencji a w mieście to mi nie zależy być pierwszym na czerwonym świetle :diabel:

Z drugiej strony jakby się zastanowić to to mam sens. Delikatne używanie gazu = niskie obroty silnika = wysokie przełożenia. Tylko czy komputer w tym przypadku nie przesadza za bardzo i nie utrzymuje zbyt niskich obrotów? U mnie tak do tych 60 - 70 km/h to jest jakieś 1200 rpmów...

Ale póki co strzała stoi i czeka na odstawienie do Pana Sopy. Nie mam serca do jeżdżenia nią w takim stanie....


Witam.
Wizytę mam na 27 października. Będę prosto z trasy. Jakbyś dopiero miał odbierać swoje CCCO to może się spotkamy. Mój to ten ze zdjęcia z podpisu + ramki klubowe i naklejka klubowa (dopiero nakleję). Ja będę miał auto zastępcze (niebieska Skoda Fabia) na czas naprawy i będę musiał wynająć hotel na ten czas (w Rydułtowach jest fajny hotel - już raz tam nocowałem). Pewnie będę miał czas na delektowanie się Śląskim piwkiem :diabel: .
Co do skrzynki to wg. mnie - nie potrafię już lepiej dbać o tą skrzynię - wydaje mi się, że ten typ tak ma, czyli wynika z tego, że czy przed, czy po modernizacji to są jeszcze inne elementy, które się psują. Jest to mój ostatni multitronik na Ziemi bez względu na finał naprawy. ;) Możliwe, że akurat moja skrzynia jest pechowa i w ciągu 6 lat i 230 tys. km przeszła 3 duże naprawy w tym jedną w ASO Audi, drugą w serwisie ASB w UK, trzecią w Sserwisie i teraz będzie czwarta w Sserwisie. Na przestrzeni ponad 1.5 roku użytkowania TDI tylko raz spłatało mi małego figla i odmówiło posłuszeństwa, natomiast skrzynia sprawna była tylko "chwilę" mimo napraw, serwisu itd.
70 km/h i 6-ty bieg to prawidłowo, gorzej, jeśli jest to 4 lub 5 przy 30 km/h tak jak u mnie. Ta skrzynia przy spokojnym przyspieszaniu i jeździe zawsze utrzymuje niskie obroty i jest OK. Silnik nie jest katowany, wręcz czasami trzeba go "przegonić" aby odmulić.

pozdrawiam :peace:
Paweł

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2008 21:01:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2008 21:05:58
Posty: 57
Lokalizacja: SRC/SBI
Paw1972 temat normalnie pierwsza klasa :piwo: wypisałeś tu bardzo ważne jak i zarazem ciekawe informacje. Tak się składa że od 4 dni jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B7 2,0TDI z multi7 i jak na moje oko i to co tu przeczytałem moja skrzynia chodzi rewelacyjnie tylko przymierzam się do wymiany oleju i filtra bo z wydruku serwisowego co w ciągu tych 3lat było robione nie doczytałem się aby był wymieniany olej a moje autko ma już przebieg 155tkm... Z początku zanim to wszystko przeczytałem chciałem zapytać ile i jaki olej wchodzi do tej skrzyni. Ale z tego co tu piszesz widzę że nie każdy mechanik by sobie z tym poradził a tym bardziej z wymianą filtra.

Pozdro

_________________
Audi A4 B7 Avant 2,0TDI BLB multi7 2005r.
Audi A4 B5 1,6 95r. -> kasacja :/
Obrazek
Posiadam kopie map 2011 i spolszczenie do RNS-E / mapy 2011 i spolszczenie do MMI 2G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2008 21:32:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
H4mm3R napisał(a):
Paw1972 temat normalnie pierwsza klasa :piwo: wypisałeś tu bardzo ważne jak i zarazem ciekawe informacje. Tak się składa że od 4 dni jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B7 2,0TDI z multi7 i jak na moje oko i to co tu przeczytałem moja skrzynia chodzi rewelacyjnie tylko przymierzam się do wymiany oleju i filtra bo z wydruku serwisowego co w ciągu tych 3lat było robione nie doczytałem się aby był wymieniany olej a moje autko ma już przebieg 155tkm... Z początku zanim to wszystko przeczytałem chciałem zapytać ile i jaki olej wchodzi do tej skrzyni. Ale z tego co tu piszesz widzę że nie każdy mechanik by sobie z tym poradził a tym bardziej z wymianą filtra.

Pozdro

Ty kolego chyba możesz spać spokojnie ;) . Twoja skrzynia to już to nowe multi. Oczywiście wymiana oleju dotyczy tak jak w każdej skrzyni automatycznej. Ale po za tym masz auto jeszcze na gwarancji lub zaraz po jej zakończeniu. Nie słyszałem jeszcze o epidemii awaryjności nowych multitroników, a więc uporali się w końcu z pandemią :diabel: Nie mniej nawet jakby multitronik od teraz byłby namniej awaryją skrzynią świata to ja już reaguję na samo słowo multi jak Nikoś Dyzma na ciepłą wódkę :peace:
pozdrawiam ;)
ps. Jeżeli Twoje Audi było serwisowane w ASO to zadzwoń i poproś o informację o ostatnim serwisie. Możliwe, że olej był wymieniany zgodnie z terminem wymian i następną masz przy 180 tys. km. (wg ASO olej w multi co 60 tys. km)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2008 22:02:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2008 21:05:58
Posty: 57
Lokalizacja: SRC/SBI
Autko z Niemiec przywiozłem i właśnie się zastanawiałem bo mam wydruk z ASO co było robione w tym aucie przez cały ten czas i z tego co widzę wymieniano tylko olej w silniku... no ale mogę zadzwonić się upewnić ;) ale jak mówisz że dopiero przy 180tkm to luzik bo i tak mam na razie sporo innych wydatków związanych z przywozem tego auta więc wymianę to mogę spokojnie odłożyć na później ;)

Fajnie że już mam nowe multi :D Na trybie S to te 140ps gniotą do siedzenia :P :D

_________________
Audi A4 B7 Avant 2,0TDI BLB multi7 2005r.
Audi A4 B5 1,6 95r. -> kasacja :/
Obrazek
Posiadam kopie map 2011 i spolszczenie do RNS-E / mapy 2011 i spolszczenie do MMI 2G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2008 09:23:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2008 15:46:15
Posty: 73
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Paw1972 napisał(a):
Witam.
Wizytę mam na 27 października. Będę prosto z trasy. Jakbyś dopiero miał odbierać swoje CCCO to może się spotkamy. Mój to ten ze zdjęcia z podpisu + ramki klubowe i naklejka klubowa (dopiero nakleję). Ja będę miał auto zastępcze (niebieska Skoda Fabia) na czas naprawy i będę musiał wynająć hotel na ten czas (w Rydułtowach jest fajny hotel - już raz tam nocowałem). Pewnie będę miał czas na delektowanie się Śląskim piwkiem :diabel: .
Co do skrzynki to wg. mnie - nie potrafię już lepiej dbać o tą skrzynię - wydaje mi się, że ten typ tak ma, czyli wynika z tego, że czy przed, czy po modernizacji to są jeszcze inne elementy, które się psują. Jest to mój ostatni multitronik na Ziemi bez względu na finał naprawy. ;) Możliwe, że akurat moja skrzynia jest pechowa i w ciągu 6 lat i 230 tys. km przeszła 3 duże naprawy w tym jedną w ASO Audi, drugą w serwisie ASB w UK, trzecią w Sserwisie i teraz będzie czwarta w Sserwisie. Na przestrzeni ponad 1.5 roku użytkowania TDI tylko raz spłatało mi małego figla i odmówiło posłuszeństwa, natomiast skrzynia sprawna była tylko "chwilę" mimo napraw, serwisu itd.
70 km/h i 6-ty bieg to prawidłowo, gorzej, jeśli jest to 4 lub 5 przy 30 km/h tak jak u mnie. Ta skrzynia przy spokojnym przyspieszaniu i jeździe zawsze utrzymuje niskie obroty i jest OK. Silnik nie jest katowany, wręcz czasami trzeba go "przegonić" aby odmulić.


Oj, 27 to ja samochodu na pewno nie będę odbierał. 24 oddam a akurat w tą sobotę SSerwis nie pracuje więc na pewno na pośmierdziałek strzała nie będzie gotowa. A ja nie zostanę cieszyć się Śląskiem. Musze wracać do pracy :(

Kurczę, martwią mnie Twoje słowa odnośnie multitronica. Na początku przeglądania forum Twoje wypowiedzi raczej były o optymistycznym wydźwięku, że skrzynia fajna, że komfort jazdy wysoki i w ogóle. Ale w ostatnim czasie chyba musiała Ci nieźle dopiec skoro mówisz, że to Twój ostatni multi. Szczerze smuci mnie to zarówno z pobudek egoistycznych jak i altruistycznych ;) A tak na marginesie spytam się jakie dystanse rocznie pokonujesz samochodem? Ja to tak między 17 000 a 18 000 km także raczej niewiele. Może tu jest szansa znacznie niejszego odczucia "wad konstrukcyjnych" skrzyni? (nadzieja matką głupich i turystów ;) )

Szczerze to mam nadzieję, że nasze najbliższe naprawy zakończą się sukcesem i to długoterminowym :diabel: A przyszłość i tak dobrze wróży bo w ofercie automatów Audi nadal pozostaje tiptronic a od tego roku do dużych aut trafia także nowy 7-biegowy S-tronic!

Pozdrawiam!

Michał

_________________
Vw Passat AAM 1.8 1991 - był
80 B4 ABT 2.0 1994 - było
A4 B6 Avant AYM 2.5 TDI FSL 2002 - 8.5l / 100km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2008 23:18:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
baksiq napisał(a):
Paw1972 napisał(a):
Witam.
Wizytę mam na 27 października. Będę prosto z trasy. Jakbyś dopiero miał odbierać swoje CCCO to może się spotkamy. Mój to ten ze zdjęcia z podpisu + ramki klubowe i naklejka klubowa (dopiero nakleję). Ja będę miał auto zastępcze (niebieska Skoda Fabia) na czas naprawy i będę musiał wynająć hotel na ten czas (w Rydułtowach jest fajny hotel - już raz tam nocowałem). Pewnie będę miał czas na delektowanie się Śląskim piwkiem :diabel: .
Co do skrzynki to wg. mnie - nie potrafię już lepiej dbać o tą skrzynię - wydaje mi się, że ten typ tak ma, czyli wynika z tego, że czy przed, czy po modernizacji to są jeszcze inne elementy, które się psują. Jest to mój ostatni multitronik na Ziemi bez względu na finał naprawy. ;) Możliwe, że akurat moja skrzynia jest pechowa i w ciągu 6 lat i 230 tys. km przeszła 3 duże naprawy w tym jedną w ASO Audi, drugą w serwisie ASB w UK, trzecią w Sserwisie i teraz będzie czwarta w Sserwisie. Na przestrzeni ponad 1.5 roku użytkowania TDI tylko raz spłatało mi małego figla i odmówiło posłuszeństwa, natomiast skrzynia sprawna była tylko "chwilę" mimo napraw, serwisu itd.
70 km/h i 6-ty bieg to prawidłowo, gorzej, jeśli jest to 4 lub 5 przy 30 km/h tak jak u mnie. Ta skrzynia przy spokojnym przyspieszaniu i jeździe zawsze utrzymuje niskie obroty i jest OK. Silnik nie jest katowany, wręcz czasami trzeba go "przegonić" aby odmulić.


Oj, 27 to ja samochodu na pewno nie będę odbierał. 24 oddam a akurat w tą sobotę SSerwis nie pracuje więc na pewno na pośmierdziałek strzała nie będzie gotowa. A ja nie zostanę cieszyć się Śląskiem. Musze wracać do pracy :(

Kurczę, martwią mnie Twoje słowa odnośnie multitronica. Na początku przeglądania forum Twoje wypowiedzi raczej były o optymistycznym wydźwięku, że skrzynia fajna, że komfort jazdy wysoki i w ogóle. Ale w ostatnim czasie chyba musiała Ci nieźle dopiec skoro mówisz, że to Twój ostatni multi. Szczerze smuci mnie to zarówno z pobudek egoistycznych jak i altruistycznych ;) A tak na marginesie spytam się jakie dystanse rocznie pokonujesz samochodem? Ja to tak między 17 000 a 18 000 km także raczej niewiele. Może tu jest szansa znacznie niejszego odczucia "wad konstrukcyjnych" skrzyni? (nadzieja matką głupich i turystów ;) )

Szczerze to mam nadzieję, że nasze najbliższe naprawy zakończą się sukcesem i to długoterminowym :diabel: A przyszłość i tak dobrze wróży bo w ofercie automatów Audi nadal pozostaje tiptronic a od tego roku do dużych aut trafia także nowy 7-biegowy S-tronic!

Pozdrawiam!

Michał

A więc są szanse, że może się spotkamy. Ja będę z samego rana w poniedziałek i nie wiem, czy odbiorę tego samego dnia czy następnego czy kiedy.... ;) Dla tego biorę auto zastępcze to może kogoś odwiedzę, kto mieszka lub pracuje nie daleko od Sserwisu z Klubowiczów :peace: I hotel, co bym nie wpadł ze zmęczenia pod kierownicę :diabel:
Co do skrzyni - jest to najlepsza skrzynia jeśli chodzi o komfort jazdy, wręcz niewyobrażalny dla użytkowników manuali i daleki od tiptronika (porównywałem ostatnio w S6 V8) - IHMO. Po za tym osiągi są świetne (lepsze niż nie tylko w tipie, ale i w manualu - minimalnie, ale jednak) przy niższym zużyciu paliwa niż Tip i manual. Przyspieszenie lepsze i prędkość max. taka sama jak manual. Co z tego jak ta skrzynia nie nadaje się na dłuższą metę do takich silników :/ . Wierzę, że byłaby bezawaryjna w autach z max. momentem 210 Nm a nie 330 Nm (zdaje się tyle mają najmocniejsze silniki z tą skrzynią, a na pewno 310 Nm jak w AYM). Nie tylko nie ma opcji z Quattro, ale i nie zaleca się kick down-owanie (trudnie słowo mi wyszło ;) ), ostre bucenie, nie ma mowy o przyczepkach itd. To chyba coś oznacza jeśli chodzi o jej wytrzymałość. Nawet nie można najzwyklej na świecie pomóc sąsiadowi jak mu akumulator padnie i odpalić za pomocą kabli (można, ale się nie zaleca ze względu na skrzynię i to w zupełnie inny sposób niż w normalnym aucie !) Również nie zaleca się przeprowadzanie chip tuningu. Tzn. są mapy do poprawy charakterystyki momentu obrotowego, bez podnoszenia go i podniesienia mocy, ale jednak odradza się robienia tego przy tej skrzyni. Brzmi tak jak by była z porcelany ;) . A może ta skrzynia nie toleruje po prostu mojego stylu jazdy, bo często nie pieszczę się i po prostu jadę do przodu ? Jeśli chodzi o przebiegi to ostatni rok z powodu częstych jazd po Europie i do PL wyszedł mi około 35 tys. km, z czego jakieś 25 tys. to same autostrady, dosyć szybka jazda. Dla przykładu taki wyjazd do Sserwisu (Bristol - Kołobrzeg - Czernica - Kołobrzeg - Bristol) to około 4800 km !!! A więc od razu jak dojadę do Sserwisu to i olej muszę wymienić :peace:
Skrzynia dopiekła mi pod względem finansowym bo nie tylko koszta napraw, ale i czas (urlopy) i odległość do serwis powalają i koszt paliwa kosmiczny, prom lub tunel, ubezpieczenie na Europę itd. Naprawdę wierzę, że naprawa, która mnie czeka będzie ostatnią, bo tak by wynikało, że jest to element skrzyni, który również często się psuje, a u mnie była wymiana oprogramowania sterownika a nie sterownika. Tam już nic więcej nie powinno się popsuć, chyba, że kiedyś urwę niechcący drążek zmiany biegów :peace:
Mam dużą chęć na nowszy model C6 lub A5, ale dopóki będę zostawiał fortunę na moją obecną niunię to mogę tylko je pooglądać z bliska - na szczęście Tutaj jeździ ich sporo ;) Nie wiem co mogę jeszcze napisać i powiedzieć, ale moje ostatnie wypowiedzi są lekko sarkastyczne/ironiczne/na wesoło i na smutno. Na pewno spowodowane jest to zbyt dużym stosunkiem emocjonalnym do przedmiotu jakim jest Audi. A moja żona tylko się przygląda z boku i nic nie mówi. I to milczenie jest najgorsze. Już wolałbym jakąś małą awanturkę :peace:
pozdrawiam.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 09:19:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
chyba Twoje posty mozna tak podsumowac.
O multitronicu mozna wspaniale opisy napisac... o komforcie jazdy automatu polaczonym z osiagami manuala... tyle, ze w zyciu przy kazdej naprawie zostawiasz kilka tysiecy (czy wychodzi sie ponad 10kola?) - wiecej: mimo, ze rozne firmy naprawialy Ci skrzynie nikt tego porzadnie nie zrobil (lacznie z ASO i SSerwis) - skoro oddajesz ponownie do SSerwis to wiesz, ze to nie oni odwalili fuszere ale inzynierowie w audi... i nawet jak Ci cala skrzynie wymienia na nowa to wady konstrukcyjne pozostana
Jadac na wakacje daleko nie korzystasz swobodnie z mocy auta "bo sie skrzynia spie..." i bedzie trzeba wracac na lawecie
Jedonoczesnie zachwalasz klase rozwiazania a z drugiej strony palujesz sie z autem wozac go do odleglego serwisu dodatkowo biorac nocleg w hotelu!!! (urlop, koszt, nerwy) ... wiesz, ze skrzynia jest megaskomplikowana i nie masz najmniejszej kontroli nad jej naprawa (moga Ci wmowic ci chca bo zakres wykonanych prac i ich koszt jest naprawde niekontrolowalny przez Ciebie) - pozostaje nadzieje, ze to ostatnia jej naprawa
Oddasz auto, czuekasz w hotelu i modlisz sie by naprawili i skasowali "po ludzku"
Generalnie mina na kolkach z tego co piszesz
Nie myslales o swapie na manuala? Nikt tego nie robi? (od razu Ci powiem, ze ECU pryzgotowany jest tez manuala i vagcomem mozna to latwo "przestawic")
Zaloze sie, ze przeklinasz dzien w ktorym zdecydowales sie na audi w multi
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 10:27:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2008 21:05:58
Posty: 57
Lokalizacja: SRC/SBI
Cytuj:
Mam dużą chęć na nowszy model C6 lub A5, ale dopóki będę zostawiał fortunę na moją obecną niunię to mogę tylko je pooglądać z bliska - na szczęście Tutaj jeździ ich sporo


Jak zrealizujesz tą twoją "chęć" i weźmiesz np. C6 z nowym multi to twoje problemy się skończą ;) ja co wsiądę do wozu to za każdym razem jestem pod wrażeniem jak ta skrzynia chodzi. Autko ma przebieg 155tkm i ze skrzynią jeszcze nic nie było robione. Na trybie S kręci do 4tys obrotów i przy zmianie biegów spada do 3,8tyś a auto mimo swej wagi 1650kg w momencie osiąga prędkość 200km/h. A akumulator w tym aucie jest wielki jak w kombajnie więc tak szybko się nie rozładuje :D Żeby nie było mało to mam jeszcze łopatki zmiany biegów na kierownicy że nie trzeba na tipa przełączać i to jest dopiero frajda przy wyprzedzaniu ;) Z tego co czytałem to ta skrzynia ma już pół wieku i ciągle ją doskonalą..

Dla mnie multi był priorytetem przy zakupie Audi gdyż jestem na wózku inwalidzkim po kasacji mojej B5... ale każdy kto już prowadził moje Audi był normalnie w szoku jak poczuł jak ta skrzynia współpracuje z silnikiem. Dla mnie multi to super sprawa i mogę zaprzeczyć teraz wszystkim stereotypom które mówią o automatach.

_________________
Audi A4 B7 Avant 2,0TDI BLB multi7 2005r.
Audi A4 B5 1,6 95r. -> kasacja :/
Obrazek
Posiadam kopie map 2011 i spolszczenie do RNS-E / mapy 2011 i spolszczenie do MMI 2G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 23:48:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
przemekk74 napisał(a):
chyba Twoje posty mozna tak podsumowac.
O multitronicu mozna wspaniale opisy napisac... o komforcie jazdy automatu polaczonym z osiagami manuala... tyle, ze w zyciu przy kazdej naprawie zostawiasz kilka tysiecy (czy wychodzi sie ponad 10kola?) - wiecej: mimo, ze rozne firmy naprawialy Ci skrzynie nikt tego porzadnie nie zrobil (lacznie z ASO i SSerwis) - skoro oddajesz ponownie do SSerwis to wiesz, ze to nie oni odwalili fuszere ale inzynierowie w audi... i nawet jak Ci cala skrzynie wymienia na nowa to wady konstrukcyjne pozostana
Jadac na wakacje daleko nie korzystasz swobodnie z mocy auta "bo sie skrzynia spie..." i bedzie trzeba wracac na lawecie
Jedonoczesnie zachwalasz klase rozwiazania a z drugiej strony palujesz sie z autem wozac go do odleglego serwisu dodatkowo biorac nocleg w hotelu!!! (urlop, koszt, nerwy) ... wiesz, ze skrzynia jest megaskomplikowana i nie masz najmniejszej kontroli nad jej naprawa (moga Ci wmowic ci chca bo zakres wykonanych prac i ich koszt jest naprawde niekontrolowalny przez Ciebie) - pozostaje nadzieje, ze to ostatnia jej naprawa
Oddasz auto, czuekasz w hotelu i modlisz sie by naprawili i skasowali "po ludzku"
Generalnie mina na kolkach z tego co piszesz
Nie myslales o swapie na manuala? Nikt tego nie robi? (od razu Ci powiem, ze ECU pryzgotowany jest tez manuala i vagcomem mozna to latwo "przestawic")
Zaloze sie, ze przeklinasz dzien w ktorym zdecydowales sie na audi w multi
Pozdrawiam,
Przemek

Na początek - moje posty w temacie skrzyni multitronik należy podzielić na:
1. opisy techniczne oraz opisy związane z użytkowaniem
2. odczucia emocjonalne i opinie własne wraz z dużym OT
Przemek twoje podsumowanie moich postów jest - krótko mówiąc - trafne. Ale kilka sprostowań, choć pewnie nie o to chodzi - w Sserwisie naprawy nie są aż tak drogie i Sopa nie doprowadzi użytkownika multitronika do katastrofy finansowej - jeżeli uzna, że skrzynia jest w ruinie to użytkownik dowie się, że całkowity koszt naprawy (wszystko, co się tylko może popsuć) to ,np. 6 tys. zł + 24 mies/120 tys. km gwarancja. 10 tys. zł - są to kwoty, jakie można zostawić w większości zakładów ASB w Polsce + 6 mies. gwarancji ;) .
Pierwsza naprawa została wykonana w 2004 roku, czyli auto miało 2 lata - na gwarancji - i została wymieniona bardzo kosztowna "duża szpula" (tak obrazowo powiedziane), łańcuch itp.). Naprawa została wykonana niezgodnie z technologią, ponieważ nie tylko zastosowano silikonowanie !!!, ale już wtedy dokonywano modernizacji tarczek (lamelek) jak i oprogramowania, nawet do wersji fabrycznej z 2002 r. A więc dramat tej skrzyni polegał na tragedii serwisowania :/ Może gdyby wtedy w ASO głównym specjalistą był ktoś taki jak Sopa to być może nie byłoby tak dramatycznie. ASO nie zajęło się usunięcia przyczyny tylko próbowało usunąć usterkę. W 2006 skrzynia ponownie "rozsypała się" i wymieniono talerze, łańcuch i inne elementy. Było to po za ASO. Ponownie silikonowanie :/ , pozostawiona poprzednia wersja oprogramowania. Znowu można by domniemywać, że gdyby pierwszy raz naprawa przeprowadzona byłaby przez kogoś takiego jak Sopa, to nie byłoby tematu. Ale niestety, był i jest nadal. Pan Sopa "zrezał" skrzynię tak, jak powinno to wyglądać, czyli doprowadził ją do stanu w jakim powinny być wypuszczane fabrycznie od początku.
Swietnie podsumowałeś, że nawet jakby Hudini naprawiał tą skrzynię ;) , to wady konstrukcyjne pozostaną i są nadal, tzn. mówię o Tej skrzyni, a nie o modelu po 2004 r. Dlatego wg. mnie sterownik jest ostatnim modułem, który jest do wymiany. Wielu kolegów na tym forum już ma to za sobą. Od tej pory skrzynia przy użytkowaniu zgodnie z zaleceniami powinna żyć długo.
Co do korzystania z mocy auta, to robię to i to często bardzo mocno. Po to kupiłem 2.5 , a nie 1.9 TDI i był to bardzo świadomy wybór. Aby przejechać szybko 1000 mil w jedną stronę to nie mam czasu na gry wstępne ;) tylko jadę i to bardzo, jadę zawsze w nocy i mam ponad 3000 obr./min na "6 biegu" większość drogi. Skrzynia jest zabezpieczona tak samo przed "obciążeniami" na zimno jak i pałowaniem. Mam świadomość jej delikatności i nie katuję jej w jeździe miejskiej, a jeżeli ma się coś stać to się stanie i dlatego mam wykupione RAC (całodobowa autopomoc: naprawa na miejscu, transport auta do serwisu lub pod adres domowy, transport pasażerów do wskazanego punktu lub pod adres domowy - dot. na terenie całej Europy). Nie mam innego wyjścia bo kto mi na trasie naprawi skrzynię automatyczną ? :peace:
Co do napraw i wyboru w Sserwisie. Wiesz dlaczego pałuję się z megajazdą aż do p. Sopy ? Właśnie dlatego, że wiem, co mi naprawia, za ile, widzę wszystkie elementy, które są wymieniane i otrzymuję je na pamiątkę z powrotem. Jeżeli w trakcie naprawy dochodzi coś, o czy nikt z nas wcześniej nie wiedział to najpierw dostaję telefon z informacją i ceną. A potem ten wymieniony podzespół otrzymuję zapakowany do bagażnika. To tam spędziłem dużo czasu na oglądaniu jak wygląda ta skrzynia po otwarciu (moja przede wszystkim), tam widziałem jak wyglądaję te elementy, które się psują w tym powycierane tarcze, pompa oleju, szpule, łańcuch, zaworki itd. Kto inny pozwoliłby mi stać nad mechanikiem i patrzeć mu na ręce ? Tam wręcz jestem do tego zapraszany podczas serwisu i nikt pod nosem nawet nie zaklął, że ktoś mu się kręci. I wielki szacunek dla klienta ...
Co do dnia kiedy zdecydowałem się na Audi z multi, był to mój najszczęśliwszy dzień ponieważ bardzo długo szukałem: A6. czarne, 2.5 TDI i multi. Tylko i wyłącznie takie. Ja przesiadałem się z automatów i manualna skrzynia - IHMO - to nie do tego auta, chyba, że do RS6 ;) Wystarczy mi drugie auto w manualu. Żony, ale co jakiś czas nim jeżdżę i wtedy wiem, że jedyna słuszna skrzynia to automat. Nawet amerykanie o tym wiedzą :peace:
Kolego H4mm3R :peace: rozmawiałem w moim ASO w Bristolu na temat tych skrzyń. Rozmawiałem również podczas ostaniej wizyty w Sserwisie i jest to inna skrzynia niż moja, tzn. nie tylko duuużo lepsza konstrukcyjnie, ale ma inne oprogramowanie, dużo lepsze niż pisane dla CVT. NIe słyszałem o większej awaryjności tych skrzyń niż innych, również nie wykazał to ASO oraz Sopa. Psują się na takim samym poziomie jak inne, tzn. nie ma epidemii takiej jak z multi 2001-2004. I do tej skrzyni wstawiane są już mocniejsze silniki w tym 3.2 FSI, czyli to coś oznacza. Ale też coś oznacza, że nadal nie ma z multi Quattro....
Przygotowuję powoli materiały na tutoriał w temacie obsługi i serwisowanie skrzyni multitronik, na podstawie materiałów serwisowych oraz tych, które otrzymałem od kolegi Netusera :peace: oraz Stamleya :peace: za pośrednictwem Netusera :peace: . Dodam w nich moje "skromne" doświadczenie. Brakuje mi tylko czasu, ale tego akurat brakuje zawsze.
pozdrawiam :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 18:31:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.paź.2008 19:42:22
Posty: 2
Lokalizacja: Toruń
Witam

Na początek chciałbym podziękować Pawłowi zaoszczędzonej kasy i nerwów.

Dzięki przeczytanemu postowi i namiarom na serwis Pana Sopy chyba uwierzyłem, że można jeszcze spotkać ludzi uczciwych i znających się na tym co robią. Wróciłem wczoraj z warsztatu i cały czas jestem pod wrażeniem tej wizyty i osoby właściciela (w szczególności Jego wiedzy w tym temacie).

Wyjątkowo jestem zadowolony po naprawie samochodu (a ciężko mnie zadowolić, samochodów miałem dotychczas kilkanaście - i z każdym jakieś przeboje). Wszystko zgadza się co przeczytałem we wcześniejszych postach odnośnie w/w serwisu.

Pierwszy raz w życiu ktoś poświęcił mi tyle czasu, aby objaśnić o co w tym wszystkim chodzi (DWIE godziny jeśli chodzi o ścisłość) jak jeździć, na co uważać aby nie mieć problemów,
no i jak wykonać prawidłową adaptacje (wcześniejszy opis jest prawie zgodny z tym co mi przekazał tylko nie doczytałem w nim najważniejszego - adaptację robi się na rozgrzanej
skrzyni - 60 stopni - taka temperatura jest po przejechaniu 14-15 km - według informacji - standardowo na stacji paliw u nich). W drodze powrotnej (tylko 450 km) poznałem w końcu
zalety tej skrzyni. Zero problemów. Oby tak dalej. I oczywiście nie dam dotknąć tej skrzyni żadnym "szpecom", oprócz pracowników Pana Sopy. Wrażeń co nie miara. Opłacało się czekać (czekałem na naprawę "tylko" trzy tygodnie). Pozdrawiam :064:
Kolejny zadowolony klient SSERWISU.

_________________
A4 1.9 TDI AVF 2003

ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2008 14:35:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2008 15:46:15
Posty: 73
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
przemekk74, to jest Twoja interpretacja i według mnie jednowymiarowa i dość pobieżna. Ja na słowa kolegi paw1972 patrzę przez pryzmat jednego stwierdzenia, które znalazłem na tym forum:

"Największy problem z samochodami Audi to poprzedni właściciel"

I jak najbardziej okazuje się to prawdą bo choć nie wiem jak bardzo byśmy dbali o nasz samochód to jeżeli poprzedni właściciel zaniedbał jakieś rzeczy możemy stawać na głowie i klaskać uszami a i tak się będzie sypało dopóki nie wymienimy wadliwych podzespołów.

Ja stałem się posiadaczem multi niejako przez przypadek. Sprowadzając samochód nie byłem nawet świadom istnienia tego typu skrzyń. Bylem przekonany, że kupuję samochód z tiptronikiem. I wynikało to właśnie z mojej niewiedzy. Dopiero po przyjeździe do Polski dowiedziałem się co tam tak na prawdę siedzi i większość rzeczy tak na prawdę dzięki temu forum.

Ale nie uważam, żebym wwalił się na jakąś minę. Prędzej taka sytuacja zaistniałaby podczas zakupu samochodu w Polsce z jakiegoś komisu albo broń Allahu z aledrogo. Nie ma samochodu który się nie psuje. I tylko kupując nowy samochód z salonu mamy pewność, że był zawsze serwisowany na czas. Oczywiście jeśli my o tym pamiętamy. Kupując używkę zawsze istnieje ryzyko wystąpienia mniej lub bardziej poważnego defektu.

A to czy mamy jak to nazywasz "kontrolę" nad naprawami naszego samochodu zależy od naszej świadomości i wiedzy posiadanej na temat pojazdu oraz solidności i uczciwości warsztatu. Nie każdy w tym kraju oszukuje i naciąga klientów. Oczywiście wydaje się być to regółą. Dlatego też po odwiedzeniu paru warsztatów warsztatów i przeprowadzeniu paru konsultacji w sprawie problemu ze skrzynią z jakim się borykam postanowiłem przejechać pół polski do SSerwisu.

Nie potrafię teraz odpowiedzieć na pytanie czy jeżeli wcześniej wiedziałbym, że samochód, który kupuję jest wyposażony w skrzynię multitronic to bym go nie brał. Kupując go i tak liczyłem się z ewentualną naprawą skrzyni. Było to ryzyko wliczone w koszty. Czy jestem zadowolony będę mógł stwierdzić po wizycie w SSerwisie. Na razie jestem zadowolony ponieważ wydałem na samochód znacznie mniej pieniędzy niż musiałbym wydać w Polsce.

Oj chyba się trochę za bardzo rozpisałem...

Pozdrawiam

Michał

_________________
Vw Passat AAM 1.8 1991 - był
80 B4 ABT 2.0 1994 - było
A4 B6 Avant AYM 2.5 TDI FSL 2002 - 8.5l / 100km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 19:02:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2008 18:04:25
Posty: 8
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
witam.
Paw1972, przede wszsytkim dzieki za swietny temat i mnostow wyjasnionych spraw. Mam okazje teraz kupic Audi A6 wlasnie 2.5 AYM +multitronic. Przejechalem sie dzisiaj autem i zgodnie z opisem w tym temacie sprawdzilem pare rzeczy:
1. Auto rusza z nieduza chwila wachania po puszczeniu hamulca. Nie bezwlocznie, ale tez nie z jakas szczegolna zwloka.
2. Przy gazie wcisnietym do oporu (kickdownie) skryznia wkreca silnik na nieco ponad 3000obr/min po czym rosna rownoczesnie predkosc i obroty, ktore stosunkowo szybko osigaja ok 4000obr/min.
3. Auto generalnie jezdzi na bardzo niskich obrotach. Nawet przy zwawszym przyspieszaniu nie przekracza 1600o/m, a przy spokojnym ok 1400, nawet 1200. Normalne to jest?
4. Chcac ruszyc pod spore wzniesienie autko albo nie stacza sie wcale albo minimalnie, nawet nie dotykajac gazu.
5. Auto jest z 2001 nie wiem czy bylo cos robione na gwaranjci ze skryznia, przebieg to 220tys km. Olej w skrzyni nie wymieniany na pewno od 50tys, bo obecnemu wlascicielowi nie zalecano w ASO wymiany oliwy...
6.Najbardziej niepokojaca mnie rzeczy- mam wrazenie, ze przy gwaltownym przyspieszaniu autko delikatnie szarpie w kierunku przod-tyl. Nie wiem czy to wina skrzyni czy czegos innego. A moze to jakis typowy objaw usterki multi??
7. Wlasciciel raz bylw w serwisie z powodu skrzyni, poniewaz podczas ulew, ktore nawiedzily Pl pare msc temu, twierdzi ze skryznia mu sie rozstroila. Wachlowala obrotami itp. Wgrali nowe opragramowanie i jest ok. Podobno tez robili specjalny dla mulit test i wszystko jest w porzadku.
8. Info od wlasciela raczej sa prawdziwe, poniewaz jest to nasz znajmoy..ale rownie dobrze mzoe sicemniac, albo po prostu nie byc swiadomym, ze skrzynia mu sie zaraz sypnie..
Nie wiem czy brac auto pod uwage, czy sobie darowac??
Prosze serdeczne o pomoc.
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 19:54:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Ludzie to lubią sobie sprawić kłopot :D Daj sobie spokój z tym multilotkiem :): i szukaj tiptronika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2008 10:26:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2008 15:46:15
Posty: 73
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
rafala6 napisał(a):
Ludzie to lubią sobie sprawić kłopot :D Daj sobie spokój z tym multilotkiem :): i szukaj tiptronika.


Podążając tym rozumowaniem: brak kłopotów = brak samochodu. Ale do rzeczy. arti_dg, czy podczas ruszania auto szarpie czy rusza gładko? To opóźnienie z tego co na forum wyczytałem jest cechą tego typu skrzyń. One sa nieco nostalgiczne ;) Jeżeli nie stacza się do tyłu na wniesieniu to dobrze o niej świadczy. Tragedii nie ma :) Co do szarpania podczas jazdy to niech się inni koledzy wypowiedzą, którzy jeździli sprawnym multi ;) Ja na razie czekam aż mój będzie sprawny.

Co do kwestii czy sobie darować czy nie to powiem tak i zaznaczam, że jest to moje subiektywne zdanie. Bezstopniowa skrzynia daje duży komfort jazdy i wielką frajdę. Jeździłem paroma autami ze stopniowymi skrzyniami (ale nie tiptronikiem) i multi najbardziej mi się podobał. Musisz być tylko świadom tego, że multi jest delikatniejszy od tipa. Kolega Paw1972 niedawno naprawiał multi u Pana Sopy ale nadal ma jakieś problemy. Zobaczymy jak będzie w moim przypadku, wygląda na to, że kupiłem auto z nieźle zajeżdżoną skrzynią...

_________________
Vw Passat AAM 1.8 1991 - był
80 B4 ABT 2.0 1994 - było
A4 B6 Avant AYM 2.5 TDI FSL 2002 - 8.5l / 100km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2008 10:55:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2008 18:04:25
Posty: 8
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Autko rusza gladko, ale z minimalnym opoznieniem. Zdaje sobie sprawe, ze jest deliaktniejszy od tipa. Sama idea i dzialeni skrzyni sa swietne. Autko naprawde fajnie jezdzi i dzieki temu, ze utrzymuje przy normalnej, spkojnej jezdzie b. niskie obroty, nie przeskadza jednostajne mruczenie silnika. Sprawa kupna auta na razie stroi pod znakiem zapytania, bo sprzedajacy poki co nie przystaje na moja prozycje cenowa, ale warto kontunulowac watek, bo w przyszlosci moze ponownie pojawi sie okazja kupna multi.
Wracajac jeszcze do szarpania/dragn przy przyspeiszaniu. Auto ma jedna opone krzywa i przy jezdzie na wprost deliaktnie drga karoseria. Mozliwe, ze rzy bucie szaprania nasilaja sie, czy to jest to zbieg okolicznosci i winna jest skrzynia??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2008 23:53:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam Serdecznie.
Obiecuję odpisać - potrzebuję tylko powrócić z urlopu w PL i zasiąść do komputera. Proszę o kilka dni cierpliwości i wyrozumiałości ;)
ps. Jestem po kolejnym serwisie/naprawie multitronika. Podzielę się nowymi doświadczaniami. Moja skrzynia mimo max. wysiłku i poświęceniu sił i czasu p. Pawła i p. Sopy nie jest sprawna i oczekuje na zmodyfikowany sterownik hydrauliczny pochodzący z modelu 2006.
Silnik AYM jest b. fajnym motorem, który przy właściwym serwisowaniu jest wystarczająco sprawny . Ale po co "urozmaicać" sobie karierę z CCCO przygodami z FSC ? Obiecuję za kilka dni kontynuawać temat i wstrzymałem się celowo od kontynuacji pracy nad tutoriałem w temacie multitronik, ponieważ w materiałach pomocniczych występują istotne błędy (wręcz bzdury :/ ), które nie mogą się tam znaleść. Moje doświadczenie powinno pomóc w podjęciu kolegom decycji co do wyboru przekładni. Ja dokończę karierę z CVT, tzn. nie dam się i w końcu kiedyś "naprawię" ;) .
pozdrawiam

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 12:41:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Tyle razy naprawiana.To juz lepiej chyba nową kupic i mieć gwarancje.A tak z ciekawości pytam ile kosztuje nowa skrzynka multi,czy tip.Strzelam,że około 20tyś.zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: