.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 21:50:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2008 02:06:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam.
Skrzynia trafiła na stół. Sprawdzona została pod względem mechanicznym i jest szczelna, trzyma ciśnienie idealnie, nic się nie ślizga. Tzn. nie ślizga się w ustawieniach fabrycznych, czyli przy założeniu (zostało to "ustawione"), że wszystko działa tak jak powinno, czyli również i sterownik. Nawet przy niesprawnym sterowniku można "oszukać" go i zmienić mu prąd tak, aby nie ślizgała się (przy "walniętym" sterowniku prąd jest słabiutki - było zaledwie 150 mV, a powinno być sporo ponad 200, mojej wersji około 225 lub 240 mV). Można to porównać do siły ścisku - czym większy prąd, tym większa siła docisku, oczywiście do granicy ustalonej dla danej wersji skrzyni i sterownika. Problem leżał w sterowniku ponieważ Ten posiada wadę fabryczą tzn. rozszczelniał się. Jest on zalany w podwójnym "kondonie" czyli sterownik jest fabrycznie zaspawany i zapakowany z kolejne zabezpieczenie. Problem leży w "zaspawaniu" ponieważ rozszczelnia się jedno i drugie. Modyfikacja polega na otwarciu fabrycznie zamkniętego i wg. właściwej technologii zamknięty ponownie tak , aby był szczelny "wiecznie". To w temacie szczelności. Przypomnę, że te sterowniki "pływają" w skrzyni. Oczywiście sterowniki w nowych multi oraz nowych tiptronikach również "pływają" we wnętrzu skrzyni.
Kolejny problem Tych sterowników to ich wadliwość. Nie trzymają adaptacji i jest to kolejna wada skrzyni. Moja skrzynia była "testowana" z kilkoma sterownikami elektrycznymi - właściwymi wg. fabryki oraz sterownikiem, który jest sterownikiem hydraulicznym model 2006. Ma on cztery a nie jedno zabezpieczenie jak ten "stary", a więc bardzo dobry. Ale "jedyny" problem to zbyt duży prąd, a zarazem ciśnienie oleju, który powodował, że skrzynia pojechałaby szybciej niż reszta :peace: . Efekt - nawet przy mocno wciśniętym pedale hamulca auto rwało do przodu aż trzeszczało. W momencie puszczenia hamulca auto "leciało" do przodu, reakcja biegów była błyskawiczna, auto było silne - pod strome wzniesienie ciągnął na 4 biegu przy około 50 km/h i reakcja na gaz była natychmiastowa. Efekt był taki jak byłoby pod pedałem gazu 220 KM w dieselku a nie 155 KM ! Skutki negatywne to zbyt ostry start. Tzn. w momencie załączenia D zabezpieczenie wyłączało natychmiast silnik, aby nie "rozwaliło" skrzyni. Sterownik teoretycznie można zaadoptować do mojej skrzyni min. poprzez zmniejszenie prądu, ale nie było to możliwe w tym przypadku. Ale nie ma rzeczy niemożliwych i sterownik będzie gotowy na wiosnę po odpowiedniej modernizacji. Moja skrzynia była na stole podczas ostatniej wizyty dwukrotnie i przeszła taką ilość testów i to na granicy wytrzymałości (zabazpieczenia). Stąd wiem, że jednak nie jest z "porcelany" i kilkakrotnie rozgrzaliśmy ją do 70 st. C. , a chwilowy moment obrotowy sięgał sporo ponad 450 Nm i na niej nie robiło to wrażenia.
Adaptacja trzymała dwa dni :/ . Jadąc w drodze powrotnej do UK , kiedy skrzynia nie miała już adaptacji i ja już o tym widziałem, otrzymałem telefon od p. Sopy w sprawie mojej skrzyni. Powiedział mi, że jego kolejne próby/testy ze sterownikiem - tym sterownikiem, który jest dedykowanym do mojej skrzyni - wykazały jego wadliwośc, czyli utratę adaptacji. Nawet nie pytał się czy mam adaptację i z góry wiedział, że moja skrzynia jej już nie ma, mimo dwudniowego testowania skrzyni w Czernicy (było OK). Natomiast aby odzyskać adaptację wystarczyło rozłączyć akumulator na 5 minut i dokonać krótkiej jazdy na odcinu zaledwie 20 m w przód i tył (hamulec, Neural 20 sec. D i gaz 50% mocy, zatrzymać, neutral 20 sec, R i do tyłu, N 20 sec. Te 20 sec. są po to, aby zapisała się adaptacja. Na sprawnej skrzyni idzie to b. sprawnie i można to przeprowadzić wręcz na przystanku autobusowym ;) ). Bardzo ważne jest to, aby skrzynia była dobrze rozgrzana. Nie mając podpiętego VAG-a nie będziemy wiedzieć jak ajest temp. oleju w skrzyni, ale po długiej jeździe a w szczególności z ciężką nogą będzie OK. Na pewno wymaga minimum 15 km jazdy, ale aby być pewnym lepiej pojeździć nim dłużej lub zrobić to po trasie.
No cóż, nie pozostało mi nic, jak być wytrwałym i walczyć dalej ze skrzynią.
Miałem okazją brać udział w adaptowaniu innych multitroników w różnych silnikach i każdy "chodził" inaczej. Tzn. sterownik dla 1.9 TDI z 2003 (modelowy 2004) jest inny i jest on dużo silniejszy niż mój, ale skrzynia fabrycznie nadal posiada 6 lamelek, a więc widać, że Audi skupiło się w kwestii modernizacji skrzyni nie na zmianie ilości lamelek a na zwiększeniu wydajności (prądu) sterownika. Sterownik ten obsługiwał skrzynię już z inną charakterystyką, czyli traktował ją bardzo delikatnie począwszy od startu. A więc porównywanie i zapakowanie do jednego worka naszych multitroników może mijać się z celem, tzn. może wprowadzać w błąd użytkowników. Po prostu skrzynie działają z pewnymi różnicami. Dla przykładu mój obecny sterownik na zimno działa bez adaptacji, która "wskakuje" w momencie rozgrzania do minimum 60 st. C.
Do tematu powrócę i postaram wyjaśnić lub "rozjaśnić" kilka kwestji. Po prostu ciężko z czasem i proszę o wybaczenie kolegów, którzy jeszcze nie otrzymali odpowiedzi na PW. Na pewno odpiszę, tylko proszę o cierpliwość ;)
pozdr. :peace: Tak samo ustosunkuję się do wypowiedzi powyżej. Ale wiem już na pewno. Wymiana skrzyni na nową nie zmieni tego, że są one wadliwe fabrycznie i do końca ich produkcji (2005) były z nimi problemy.
ps. teraz już wiem, jak prawie rozsypany multitronik na potrzeby sprzedaży może działać jak nowy. Są sposoby, aby na potrzeby sprzedaży ją zreanimować i to niewielkim kosztem. Uważajcie przed zakupem i ZAWSZE Audi z multi powinno najpierw być sprawdzone - np.w ASO lub u fachowca od w/w. Ja na pewno zacholowałbym do Sserwisu aby mieć 100 % pewności co do stanu, wersji itd.

[EDIT +]

arti_dg napisał(a):
witam.
Paw1972, przede wszsytkim dzieki za swietny temat i mnostow wyjasnionych spraw. Mam okazje teraz kupic Audi A6 wlasnie 2.5 AYM +multitronic. Przejechalem sie dzisiaj autem i zgodnie z opisem w tym temacie sprawdzilem pare rzeczy:
1. Auto rusza z nieduza chwila wachania po puszczeniu hamulca. Nie bezwlocznie, ale tez nie z jakas szczegolna zwloka.
2. Przy gazie wcisnietym do oporu (kickdownie) skryznia wkreca silnik na nieco ponad 3000obr/min po czym rosna rownoczesnie predkosc i obroty, ktore stosunkowo szybko osigaja ok 4000obr/min.
3. Auto generalnie jezdzi na bardzo niskich obrotach. Nawet przy zwawszym przyspieszaniu nie przekracza 1600o/m, a przy spokojnym ok 1400, nawet 1200. Normalne to jest?
4. Chcac ruszyc pod spore wzniesienie autko albo nie stacza sie wcale albo minimalnie, nawet nie dotykajac gazu.
5. Auto jest z 2001 nie wiem czy bylo cos robione na gwaranjci ze skryznia, przebieg to 220tys km. Olej w skrzyni nie wymieniany na pewno od 50tys, bo obecnemu wlascicielowi nie zalecano w ASO wymiany oliwy...
6.Najbardziej niepokojaca mnie rzeczy- mam wrazenie, ze przy gwaltownym przyspieszaniu autko delikatnie szarpie w kierunku przod-tyl. Nie wiem czy to wina skrzyni czy czegos innego. A moze to jakis typowy objaw usterki multi??
7. Wlasciciel raz bylw w serwisie z powodu skrzyni, poniewaz podczas ulew, ktore nawiedzily Pl pare msc temu, twierdzi ze skryznia mu sie rozstroila. Wachlowala obrotami itp. Wgrali nowe opragramowanie i jest ok. Podobno tez robili specjalny dla mulit test i wszystko jest w porzadku.
8. Info od wlasciela raczej sa prawdziwe, poniewaz jest to nasz znajmoy..ale rownie dobrze mzoe sicemniac, albo po prostu nie byc swiadomym, ze skrzynia mu sie zaraz sypnie..
Nie wiem czy brac auto pod uwage, czy sobie darowac??
Prosze serdeczne o pomoc.
pozdro

Witaj. Postaram się pomóc w twojej sprawie. Oppowiem na niektóre pytania:
1. Wg. mnie wszystko jest OK. Ta skrzynia najlepiej działa wtedy, kiedy jest rozgrzana, czyli po przejechaniu co najmniej kilkunastu kilometrów. Wtedy też wychodzą problemy, jeśli coś z nią jest nie tak. Na zimno zazwyczaj są niemrawe i się ślizgają.
2. Wg. opisu wynika, że twoja skrzynia jest tą po modernizacji na 7 lamelek bo wskazuje na to oprogramowanie sterujące, które właśnie tak traktuje skrzynię. Inaczej miałbyś przy "bucie" od razu 4 tys. obrotów. Oznacza to, że skrzynia była naprawiana, chyba, że poprzednik (któryś z poprzednich właścicieli) dokonał modernizację we własnym zakresie. Zmodernizowane w kwestii 7 lamelek były w ostatnim etapie produkcji (2004-2005). Modelowe 2004 z 2003 r. miały jeszcze 6 lamelek, choć inne sterowniki i oprogramowanie.
3. Jest prawidłowo. Ja zazwyczaj mam 1200-1400 obr/min
4. A więc działa tak jak trzeba.
5. Wg. mnie (powyżej opisałem) skrzynia była już robiona. Jeżeli nie wiesz nic o wymianie to wymieniaj jak najszybciej. Dobrze by było też wymienić filtr, ale to już grubsza sprawa, ale wtedy masz spokój z filtrem na 100 tys. km, a olejem na 50 tys. km. Zwróć uwagę przy wymianie na specyfikację oleju. Musi być AG 052 180 A2 (A2 to pojemność opakowania, czyli w tym wypadku 1 litr) i tylko ten.
6. Mi to coś przypomina, ale czy coś jest nie tak to możesz sprawdzić tylko u kogoś, kto się tym zajmuje. Np. sprawdzi ciśnienie oleju i stwierdzi czy pompa oleju nie pada i masz prawidłowe ciśnienie. Lub wiele innych parametrów z których będzie wynikało co jest nie tak. Na pewno poszarpywania nie powinno być.
7. A więc jeśli właściciel nie ma nic do ukrycia powinien zadzwonić do serwisu i dokładnie dowiedzieć się co było robione. Zresztą powinien mieś wydruk z którego powinno wynikać co się wydarzyło.
8. Wszystkie wersje są prawdopodobne, ale nie ufałbym zbytnio tylko dlatego, że tą osobę znasz. Szczerze :peace:

Jeżeli koniecznie chcesz auto z multitronikiem i nie w chodzi w rachybę inne, to:
1. Auto powinno trafić do specjalisty od tych skrzyń (może nawet i ASO się na tym znać ;) ), aby sprawdzić przeszłość i stan obecny.
2. Skrzynia ta potrafi żyć wg. własnych zasad i trzeba dbać o nią lepiej niż o swoją kobietę :peace: , a więc sprawa dla cierpliwych i amatorów/sympatyków multitronika ;)
3. Musisz mieć budżet na ewentualne naprawy ponieważ wszystko się może wydarzyć i chyba nikt nie zagwarantuje wiecznej sprawności tej skrzyni. Po prostu jest ona doskonała, ale tylko w teorii ;)
4. Pamiętaj o jednym - zapomnij o jakimkolwiek tuningu silnika przy tej skrzyni no i o Quattro też można zapomnieć.

pozdrawiam
:peace: Paweł

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 18:23:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lis.2008 18:04:09
Posty: 2
Witam

Jestem tutaj nowy i tak się składa że rozważam możliwość zakupu a4 z multitroniciem. Przeczytałem dokładnie cały ten temat i waham się co do kupna auta z tą skrzynią, egzemplarz jaki chcę kupić jest z 2004 roku najprawdopodobniej końcówka, silnik 1,9 TDI 131KM przebieg 78tys i też najprawdopodobniej ma starszą wersję skrzyni stoję przed dylematem ponieważ mam także możliwość kupienia auta z manualna skrzynią z silnikiem 2,5 TDI rocznik 2005 (nowa buda do tego s-line) z mniejszym wypasem i w trochę większych pieniądzach ale...

Jestem świadomy zagrożeń wynikających z kupna auta ze skrzynią multitronic i to nie jest przeszkodą co do kupna szczególnie że dbam o auta i stosowałbym się do wszystkich założeń serwisowych o których piszecie, jedyne co mnie trapi to to czy podejmować ryzyko co do auta z tą skrzynią i z takim przebiegiem (z tego co czytam dość bezpiecznym) , czy może dać sobie spokój i mimo dużej chęci posiadania auta z tą skrzynią postawić na auto ze skrzynią manualną i mieć tzw "spokój".

Co o tym myślicie ja raczej skłaniałbym się do tego manuala ze względu na rozsądek ale mimo tak obszernej lektury nie potrafię jednoznacznie sam sobie odpowiedzieć na pytanie co kupić. Jako przyszły klubowicz proszę o pomoc użytkowników tej skrzyni którzy wiedzą jakie ta skrzynia niesie ze sobą korzyści i zagrożenia :)

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 18:32:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
2,5 V6 + manual

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 20:58:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
E tam ;) :):
2,5 v6 tip

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 22:38:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
2.5TDI 180PS Q m6.


silnik już sam w sobie jest jak radny powiatu [płaskostopie, duży brzuch, spococne pachy, nieświeży oddech, wąsy, zakola].

tiptronic z kolei jest niczym wózek inwalidzki dla naszego radnego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 23:25:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
meszrum napisał(a):
2.5TDI 180PS Q m6.


silnik już sam w sobie jest jak radny powiatu [płaskostopie, duży brzuch, spococne pachy, nieświeży oddech, wąsy, zakola].

tiptronic z kolei jest niczym wózek inwalidzki dla naszego radnego.


padłem ... :): :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 23:46:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
iRu dlaczego chcesz kupić właśnie CCCO z multitronikiem. Podejrzewam, że chyba chodzi o to, że auto jest w świetniej cenie, wyposażeniu, przebieg na desce rozdzielczej świadczy, że nikt nim nie jeździł ;) itp. Może się mylę, ale przecież wiesz, jakie jest ryzyko. Choć do tych roczników pakowano już wersje najlepsze z tych wadliwych, to nawet jak skrzynia mechanicznie będzie super (jest to możliwe przy odpowiednim użytkowaniu) to jeszcze pozostaje ryzyko zabawy z adaptacją przy byle problemie z prądem, akumulatorem czy elektryką, elektroniką itd. Ja co noc śnię o adaptacji ;) a codziennie rano zastanawiam się czy skrzynia po nagrzaniu będzie zadoptowana czy znowu nie. Jazda jest świetna, ale ja powiem tak: Jeżeli bardzo chcesz multitronik to poczekaj i dozbieraj do nowej wersji, która była pakowana od modelowego 2005 (już w 2004). Tamta ma aż cztery zabezpieczenia i nawet potrafi sama powrócić z trybu awaryjnego w przypadku problemów (oczywiście nie mechanicznych). Mowa o nowych wersjach CCCO. Nie musisz mnie słuchać i opierać się na moim doświadczeniu z tą skrzynią (obecnie mam w pełni zmodyfikowaną do ostatniej wersji), ale u mnie problemy z nią się nie skończyły. Co do 2.5 TDI to masz na myśli C5 ?
OT - kończę bo się popłakałem :peace: dzięki meszrumowi :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 08:12:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
spanky napisał(a):
meszrum napisał(a):
2.5TDI 180PS Q m6.


silnik już sam w sobie jest jak radny powiatu [płaskostopie, duży brzuch, spococne pachy, nieświeży oddech, wąsy, zakola].

tiptronic z kolei jest niczym wózek inwalidzki dla naszego radnego.


padłem ... :): :peace:


:): Ja też!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 12:09:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lis.2008 18:04:09
Posty: 2
Paw1972 dokładnie tak samo myślałem z tym że auto z multi nie jest jeszcze w tak dobrej cenie ale po tym co przeczytałem zbił bym ją znacznie taki miałem plan :). Biorę to 2,5.

Nie znam się jeszcze dokładnie na modelach ale jest to 2005r avant s-line 2,5 v6 TDI. Jadę ją w tyg. oglądać i może będzie już moja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 17:52:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam koledzy dwa tygodnie temu kupiłem A6 2004r w multi z tego co tu wyczytałem moja skrzynia jest po modyfikacji gdyz autka po 2002 przeszły modyfikacje skrzyni ,lecz mam pewien problem gdy kupowałem autko wszystko było ok ,ale na drugi dzien rano gdy silnik był zimny podczas ruszania pare razy zdarżyło sie że autem szarpneło i przy koncowej fazie hamowania takze pare razy było tak jakby auto jeszcze chciało rwać do przodu.Co mnie zastanawia że to zdarzyło sie tylko pare razy, było tez tak że przez cały dzien auto chodziło idealnie .Przebieg mam 174tys. z książką serwisowa sprawdzałem w ASO wszystkie wymiany oleji były w terminie a olej w skrzyni był wymieniany co 40tys. i to mnie zastanawia bo z tego co wiem zaleca sie co 60tys.auto ogólnie jest w stanie lepszym niz idealny ja jestem jego drugim właścicielem wczesniej był rodowity niemiec .Dzwoniłem do p.Sopy lecz nie miałem okazji z nim porozmawiać i pani w sekretariacie dała mi do telefonu jakiegos mechanika ,po przedstawieniu problemu pan powiedział mi że naprawa będzie kosztowała 3.300zł zastanawia mnie jedno skąd ten pan wie jak nie rozebrał skrzyni ,po tej rozmowie wpadłem na pomysł żeby wysłać im e-mail z moim problemem i odpisali zeby zrobic adaptacje parametrów nastawnych skrzyni ,w tej chwili jestem za granicą w pracy bede w piatek w domu i zrobie ta adaptacje gdyz wiem jak dzieki temu ze kolaga Paw1972 i kolega Netuser pociagneli ten temat.A co wy o tym wszytkim myslicie czy adaptacja pomoze :?: Jestem dobrych mysli wczesniej moje AKE było e tipie i nie miałem z nim problemów dlatego teraz kupilem multi :peace:

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 22:39:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
daan napisał(a):
Witam koledzy dwa tygodnie temu kupiłem A6 2004r w multi z tego co tu wyczytałem moja skrzynia jest po modyfikacji gdyz autka po 2002 przeszły modyfikacje skrzyni ,lecz mam pewien problem gdy kupowałem autko wszystko było ok ,ale na drugi dzien rano gdy silnik był zimny podczas ruszania pare razy zdarżyło sie że autem szarpneło i przy koncowej fazie hamowania takze pare razy było tak jakby auto jeszcze chciało rwać do przodu.Co mnie zastanawia że to zdarzyło sie tylko pare razy, było tez tak że przez cały dzien auto chodziło idealnie .Przebieg mam 174tys. z książką serwisowa sprawdzałem w ASO wszystkie wymiany oleji były w terminie a olej w skrzyni był wymieniany co 40tys. i to mnie zastanawia bo z tego co wiem zaleca sie co 60tys.auto ogólnie jest w stanie lepszym niz idealny ja jestem jego drugim właścicielem wczesniej był rodowity niemiec .Dzwoniłem do p.Sopy lecz nie miałem okazji z nim porozmawiać i pani w sekretariacie dała mi do telefonu jakiegos mechanika ,po przedstawieniu problemu pan powiedział mi że naprawa będzie kosztowała 3.300zł zastanawia mnie jedno skąd ten pan wie jak nie rozebrał skrzyni ,po tej rozmowie wpadłem na pomysł żeby wysłać im e-mail z moim problemem i odpisali zeby zrobic adaptacje parametrów nastawnych skrzyni ,w tej chwili jestem za granicą w pracy bede w piatek w domu i zrobie ta adaptacje gdyz wiem jak dzieki temu ze kolaga Paw1972 i kolega Netuser pociagneli ten temat.A co wy o tym wszytkim myslicie czy adaptacja pomoze :?: Jestem dobrych mysli wczesniej moje AKE było e tipie i nie miałem z nim problemów dlatego teraz kupilem multi :peace:


Próba dokonania adaptacji to pierwszy etap. Od tego zawsze powinno się zacząć diagnostykę. Jeśli skrzynia mechanicznie jest OK to adaptacja powinna wskoczyć za pierwszym razem. Pamiętaj, że olej w skrzyni musi być dobrze rozgrzany, a więc najlepiej tego dokonać po dłuższej jeździe - minimum 15 km, ale lepiej, aby było więcej nić 60 st. C, bo np. przy 59 st. C adaptacja nie zapisze się. (minusowa klema akumulatora out na 10 min. a potem D, gaz 50 %, do przodu około 20-50m, hamulec i przytrzymać 20 sec. aby zapisała się adaptacja. To samo z R).
Skrzynie z 2002 nie były zmodernizowane, nawet pierwsze z 2003. Twoja już jest.
Dostałeś nr. telefonu do Pawła - jest to ekspert od skrzyń i nie dziw się, że wie o co chodzi - tygodniowo tylko przez jego ręce przechodzi około 12 multitroników i 2-3 tiptroniki (niedawno mieli na stole skrzynię oczywiście wraz z silnikiem od RS6). Zresztą to co leci w tych skrzyniach jest powtarzalne.
Pamiętaj też, że multitronik jest bardzo wrażliwą skrzynią na temperatury, tzn. rano przy niskiej temperaturze skrzynia się ślizga i to bardzo szczególnie przy pierwszych kilkuset metrach. Poszarpywanie to efekt pełzania charakterystyczny dla multi i jest on inny na zimnym programie a inny na rozgrzanej skrzyni. Zresztą adaptacja w nowych sterownikach powinna sama wskoczyć gdy skrzynia osiąga temp. 60 st. C, a na zimnej chodzi bez adaptacji (niski prąd - zaledwie około 150mV/niskie ciśnienie w skrzyni).
Daj znać jak ci poszło.
pozdr. ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 19:49:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Paw1972 napewno dam znac ,bede w domu w piatek rano żona po mnie przyjeżdza do legnicy a z tamtąd do domu mam 45km to skrzynia bedzie miała odpowiednia temperaturę odrazu wykonam adaptacje myśle że bedzie ok,tym bardziej że jak już trochę dłużej pojeżdże to problemy z poszarpywaniami znikają jak jest rozgrzana ale tak czy inaczej jadę w poniedziałek do p.Sopy .Jestem umówiony lepiej być pewnym w jakim stanie mam skrzynie.

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 19:01:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Wykonałem adaptacje skrzyni ale chyba w złej kolejnosci ,poniewaz najpierw po odłączeniu klemy dałem dziwignie na N nastepnie na D i przytrzymałem około 20sek. póżniej wciskając gaz na 50% mocy ruszyłem do przodu na odcinku około 100m tak samo zrobiłem na R .Na ten moment przejecane mam od ,,adaptacji" 170km i jak do tej pory dwa razy miałem takie uczucie jak wyhamowywałem auto do zera to tak jakby samochód rwał jeszcze do przodu ,nie mam napewno problemów podczas ruszania na wzniesieniu auto sie nie stacza ,wczesniej tez tego nie było jedynie co mnie zastanawia to to ze gdy auto ma zimny silnik rusza czasami ospale a czasami normalnie podczas puszczenia hamulca bez dodawania gazu tak samo dzieje sie na ciepłym silniku i jeszcze jedno zauważyłem ze gdy stoje na swiatlach za jakims samochodem a moje światła odbijają sie na jego tyle widoczne są wibracje moich leflektorów czasami jak wrzuce na ,,P" wibracje ustepuja i niema znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny (reflektory mam ksenonowe).Na koniec zaznacze że gdy silnik jest ciepły skrzynia chodzi idealnie .I tak jak pisałeś Paw1972 jest ona po modyfikacji gdyz sprawdziłem po wcisnięciu kickdowna obrotomierz wskakuje 3000-3500obr/min.Naprawde nie wiem co o tym wszystkim myslec moze jeszcze raz spróbowac wykonać adaptacje parametrów nastawnych skrzyni :?:

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 23:13:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
daan napisał(a):
Wykonałem adaptacje skrzyni ale chyba w złej kolejnosci ,poniewaz najpierw po odłączeniu klemy dałem dziwignie na N nastepnie na D i przytrzymałem około 20sek. póżniej wciskając gaz na 50% mocy ruszyłem do przodu na odcinku około 100m tak samo zrobiłem na R .Na ten moment przejecane mam od ,,adaptacji" 170km i jak do tej pory dwa razy miałem takie uczucie jak wyhamowywałem auto do zera to tak jakby samochód rwał jeszcze do przodu ,nie mam napewno problemów podczas ruszania na wzniesieniu auto sie nie stacza ,wczesniej tez tego nie było jedynie co mnie zastanawia to to ze gdy auto ma zimny silnik rusza czasami ospale a czasami normalnie podczas puszczenia hamulca bez dodawania gazu tak samo dzieje sie na ciepłym silniku i jeszcze jedno zauważyłem ze gdy stoje na swiatlach za jakims samochodem a moje światła odbijają sie na jego tyle widoczne są wibracje moich leflektorów czasami jak wrzuce na ,,P" wibracje ustepuja i niema znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny (reflektory mam ksenonowe).Na koniec zaznacze że gdy silnik jest ciepły skrzynia chodzi idealnie .I tak jak pisałeś Paw1972 jest ona po modyfikacji gdyz sprawdziłem po wcisnięciu kickdowna obrotomierz wskakuje 3000-3500obr/min.Naprawde nie wiem co o tym wszystkim myslec moze jeszcze raz spróbowac wykonać adaptacje parametrów nastawnych skrzyni :?:

Daan adaptację dokonuje się w bardzo prosty sposób, ale trzeba zakodować sobie pewne informacje:
1. Najlepiej dokonywać przy podłączonym VAG-u, ponieważ będziesz widział jaką masz temp. oleju w skrzyni oraz po zakończeniu adaptacji zobaczysz, czy wyświetli się informacja o "udane" (oczywiście komunikat po niemiecku lub angielsku), lub nieudane.
2. Zakładając, że robimy ją bez podłączonego VAG-a, musimy olej w skrzyni mieć dobrze zagrzany (wcześniej pisałem o tym).
3. W zależności od wersji sterownika należy odłączyć klemę minus na czas 5-15 min. Auto wcześniej musi stać na prostym i poziomym odcinku pozbawionym ruchu.
4. Po podłączeniu akumulatora odpal silnik, załącz P i ruszaj do przodu. Po męsku :peace: i po zatrzymaniu się (po odcinku 20-50 m) przytrzymaj hamulec na 20 sekund (cały czas na D). Ten czas jest potrzebny skrzyni na zapisanie w pamięci. Jeżeli tego nie zrobisz to adaptacja nie zostanie zapisana. Następnie zmień na N i po chwili na R (skrzynia spokojnie zmieni ciśnienie ) i przejedź jakieś 20 m (wystarczy), następnie trzymaj znowu na hamulcu 20 sekund (cały czas jesteś na R). Adaptacja zakończona. Przejdź sobie na N i D. Możesz jechać. W większości przypadków przy sprawnej skrzyni adaptacja zapisze się od razu, ale nie musi. Masz prawo ;) powtórzyć operacją ponownie (jeśli adaptacja się nie zapisała). Pamiętaj o temp. oleju w skrzyni. Nie sprawdza się nigdy na zimnej skrzyni czy trzyma adaptację, bo adaptacja wskakuje dopiero po rozgrzaniu skrzyni. Czy auto się mocno cofnie czy nie trzeba sprawdzać na sporych wzniesieniach czy podjazdach (oczywiście na rozgrzanej skrzyni ;) ) . Jeżeli adaptacja jest to w zależności od wersji sterownika po puszczeniu hamulca auto powinno lekko-mocniej lub stanowczo ;) wyrwać do przodu po około 2 sekundach. Jeżeli stoi i rusza się anemicznie, a w szczególności po wciśnięciu gazu następuje szarpnięcie to adaptacji nie ma. Ta skrzynia nigdy nie rusza jak Tip, który rwie do przodu, aż hamulce trzeszczą :diabel: .
ps. Spróbuję nagrać przeprowadzenie adaptacji - potrzebuję tylko troszkę czasu - a przy okazji jak się zachowuje bez adaptacji i z adaptacją.
pozdr. :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2008 09:25:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Dzięki jeszcze raz za info dzis powtórze adaptacje lecz bez vag-a, poniewaz go nie mam ,ale mysle ze temperatura skrzyni bedzie odpowiednia poniewaz zrobie to po przejechaniu około 100km .Dam znac jak poszło :peace:

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Sopa
PostNapisane: 20.sty.2009 10:16:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2008 18:08:08
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
Moje zdanie jest takie że serwis Sopy jest deczko przereklamowany. Dzwoniłem tam dzisiaj i telefon odebrała jakaś niunia która nie ma zielonego pojecia o tematyce, natomiast bardzo dobrze operuje cenami. 3 tysiaki za modernizacje na 7 lameli bez wyjasnienia co to daje i co jest wymieniane a cała pozostala reszta tez w tysiakach bo euro poszlo do gory.
Po mojemy taka pracownica to policzek dla tak przereklamowanego serwisu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sopa
PostNapisane: 20.sty.2009 11:07:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
merus78 napisał(a):
Moje zdanie jest takie że serwis Sopy jest deczko przereklamowany. Dzwoniłem tam dzisiaj i telefon odebrała jakaś niunia która nie ma zielonego pojecia o tematyce, natomiast bardzo dobrze operuje cenami. 3 tysiaki za modernizacje na 7 lameli bez wyjasnienia co to daje i co jest wymieniane a cała pozostala reszta tez w tysiakach bo euro poszlo do gory.
Po mojemy taka pracownica to policzek dla tak przereklamowanego serwisu.

Pewnie wg Ciebie sam Pan Sopa powinien siedzieć na recepcji i odbierać telefony :peace: ? Albo jego fachowiec od skrzyń - naprawiać w nocy a w dzień robić jako informacja, za stawkę godzinową Pani recepcjonistki :peace: ?
Bez przesady ;) . Tam pracują trzy Panie + jedna, która parzy kawki i herbatki. Panie przekazują te informacje, do których są upoważnione, a więc nie dowiesz się od niej szczegółów technicznych, tylko cennik, który ma przed sobą i informacje, które przekazał jej szef. Jak dzwonisz do ASO to dowiesz się dużo więcej ? Po za tym możesz prosić o rozmowę z fachowcem lub szefem (lub dowiesz się, kiedy dzwonić), a najlepiej wysłać e-mail-a do Porady Techniczne, albo Dział Marketingu - odpisują zawsze. ;)
Każdy niech jeździ tam gdzie mu lepiej, a Sserwis-u się raczej nie reklamuje, a,np. ja sieję zachwyty ;) , ponieważ nie znam lepszej obsługi, nie spotkałem się z wyższą kulturą ze strony personelu Sserwisu o Panu Sopie nie wspominając a najważniejsze - jest to zakład, który naprawia i serwisuje grupę VAG zgodnie ze sztuką lub lepiej. Po za tym jak wiesz, że zapłacisz 3 tys. to tyle zapłacisz. W ASO, np. jednym z poznańskich to samo kosztuje 5 tys. zł, a obydwa zakłady dają tą samą gwarancję. Zresztą chyba powinieneś napisać o tym w Niepolecanych. Po za tym wskocz na takie fora klubów A4 czy A6 i tam również ten serwis jest najczęściej polecanym, wręcz nikt nie śmie dyskutować i podważać fachowość i kompetencje kogoś, kto zna grupę VAG od korzeni. Zresztą jak myślisz dlaczego tak jest ? ;)
Ps. Niestety, ale posiadając Audi, a szczególnie modele od końca lat 90-tych trzeba liczyć się z kosztami napraw liczonych w tysiącach. W ASO zostawia się jeszcze więcej ;)
A o 7-miu lamelkach, modyfikacjach itp. poszukaj w sieci - jest tego trochę.
Ps 2. - uwierz, że telefon na recepcji dzwoni bez przerwy od 7-mej rano do końca pracy (około 17-18 - tej) i dziewczyny nie robią nic innego, tylko umawiają kolejnych klientów oraz starają się krótko udzielić informacji. Pewnie nie jest możliwe poświęcenie więcej czasu na rozmowę w sprawach technicznych. Oprócz telefonów mają kolejkę umówionych klientów, kolejkę klientów "z marszu", pełną "poczekalnię oczekujących. I tak co chwilę łączą z mechanikami, którzy cierpliwie odbierają telefony zamiast skupić się na naprawie. Jest to "rzeźnia" :peace: i pewnie jest potrzeba rozbudowy firmy. Ale to tylko takie sobie :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 11:36:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Merus robisz dla konkurencji ?
Na to własnie wskazywałby przymiotnik "przereklamowany" którego uzywasz - wymagasz wiedzy sciśle fachowej od recepcjonistki/sekretarki ? :609:
Dzwonilem do SSERWIS kilka razy , byłem 1 raz i oceniam Pana Sope bardzo wysoko pod kątem merytorycznym - choć był zawalony robotą potrafił usiąsć i wyjaśnić co jak i po co ....... więc kolego albo pitolisz głupoty albo miałeś wyjątkowego pecha

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 11:54:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
:diabel: manual 6 + reduktor & Allroad MTM :!!:

aUtomaty, fee ;) "zaczął bym paznokcie obgryzać" z powodu nudy, opieszałości jak i nerwów, że kiedy walnę kick down wyprzedzając tira "pierdnie" i czołowo kogoś i siebie pozbędę życia. O kosztach już nie powiem...

Automat ma za zadanie wygody, lecz kiepsko to nazwać wygodą jak sie już zna samemu prawie te skrzynie, p.Sopa i wielu innych gdyby nie hydraulika i automaty nie mieli by zbytnio co robić.

Takie moje skromne zdanie, żeby nie było monotonnie, fakt faktem Paw ma rację automatów wszelkiej maści jest co raz wiecej w PL co może skończyć się tzw cofką jak bum w latach 90' na Ople by davia :): : metafora, nie porównanie.

christo_ spokojnie, więcej i tak tu spamu jak merytoryki, choć Paw ją nadrabia nie co ;)


pozdrawiam fanów turbo kibli

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 12:27:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Grejf nie jestem udziałowcem sserwis ani znajomym właściciela żebym był zainteresowany naganianiem klientów - co prawda sserwis ma ceny na poziomie wysokim ( nie mylić ze "ździeraniem" kasy ) ale z pewnościa wiedza i doświadczenie oraz jakość roboty jaką wykonują jest do niej adekwatna.
Z rozmowy z szefem wynika że np. nie biora już roboty "po kims" - czyli jakiś warsztat rozgrzebie i nie zrobi ...... oraz przyjeli zasade ze jak auto przyjeżdża z problemem to nie zostanie wydane klientowi dopóki usterka nie zostanie usunieta.

Co do skrzyni automatycznej to np szef sserwis jezdzi A8 D2 2.5 V6 tdi w tiptronic-u :peace:

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: