.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 05:00:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 12:49:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
christo_ napisał(a):

Co do skrzyni automatycznej to np szef sserwis jezdzi A8 D2 2.5 V6 tdi w tiptronic-u :peace:


Ma swoje lata po pierwsze (lubi automaty z wygody), po 2 sam je umie robić, po 3 jeżdzi 300x więcej samochodami klientów niż swoim ;)

Ale szczerze by Ci odpowiedzial po zadanym pytaniu, chce jezdzic i nie miec problemow ze skrzynią... polecil by manuala. ;) , albo rower :D

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 13:10:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
christo_ napisał(a):
Co do skrzyni automatycznej to np szef sserwis jezdzi A8 D2 2.5 V6 tdi w tiptronic-u :peace:

Ostatnio zrozumiałem, że powozi A6 C5 2,5 TDI 180 PS Tip (tzn. podczas jazdy moim mówił, że ma taki sam, tylko 180 KM w Tipie), choć jak Grejf napisał, jeździ w jakim siedzi :peace: . To tak przy okazji i sorry za OT.
pozdr. :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: żdna konkurencja.
PostNapisane: 20.sty.2009 13:49:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2008 18:08:08
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
Widze że trafiłem kijem w mrowisko. Wyślijcie mu kwiaty na urodziny, aha i przeproście te trzy zarobione Panie że tak pochpnie sie wypowiadam na ich temat.

Nie prowadze żadnego serwisu ani tez nie bede polecał innego.
Każdy ma praawo do swojego zdania a moje jest takie jak napisłem powyżej.
Pewnie i tak pojade do niego jak mnie zycie do tego zmusi. Przekaze mu że ma tutaj wielu miłosników :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: żdna konkurencja.
PostNapisane: 20.sty.2009 14:04:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
merus78 napisał(a):
Widze że trafiłem kijem w mrowisko. Wyślijcie mu kwiaty na urodziny, aha i przeproście te trzy zarobione Panie że tak pochpnie sie wypowiadam na ich temat.

Nie prowadze żadnego serwisu ani tez nie bede polecał innego.
Każdy ma praawo do swojego zdania a moje jest takie jak napisłem powyżej.
Pewnie i tak pojade do niego jak mnie zycie do tego zmusi. Przekaze mu że ma tutaj wielu miłosników :D

Przemieść się do Polecanie/Niepolecane ;) .

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 20.sty.2009 14:08:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2008 18:08:08
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
Wam proponuje zalogować sie na sympatii :P


ok. bez obrazy.
narqa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 15:18:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Myślisz ze sie przejmię Twoją opinią ? Plac przed zakładem stoi zawalony samochodami a na termin czeka sie ok 2 tygodni .....
Wcale sie nie podniecam bo tak naprawde grzeje mnie co kto sądzi o sserwisie ale na wlasnej skórze przekonałem sie o fachowości pana Sopy.
... a Ty kolego zarejestrowałeś sie na forum 3 tygodnie temu wiec zachowaj troche wstrzemięźliwości w wydawaniu opinii o innych ...

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 15:53:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Dobra OFFtopujmy tę merotyrykę rozmowy :!!:

kazdy moze miec swoje zdanie każdy ma wyrobione i ok. Tu jest gadka osekretarce, haha takze luzik. :diabel:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 17:28:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam ponownie. Piszę tylko w ramach aktualizacji głównego tematu. Adaptacja wypada co jakiś czas i raz uda mi się przejechać 20 tys. km i jest OK, a czasami w dwa dni po zadoptowaniu wypada. W związku, że autem robię spore przebiegi (tylko prywatnie ;) ), to mogę powiedzieć, że średnio robię to co miesiąc - dwa. Wskakuje za pierwszym razem, ale nigdy nie wiem na jak długo.
W związku z tym, że P. Sopa obiecał podczas poprzedniej wizyty przygotowanie sterownika od nowego modelu na wiosnę, to otrzymałem od niego e-maila potwierdzającego i proszącego o kontakt. W rozmowie telefonicznej potwierdził, że sterowniki są już przygotowane do współpracy z moją skrzynią - muszą być jednak wymienione obydwa, tzn. hydrauliczny oraz elektryczny. Audi pozostawię na ponad tydzień po to, aby było przetestowane na wszystkie możliwe sposoby. Do tej pory nie miałem takiej możliwości i auto pozostawało maxymalnie dwa dni. Zbyt mało, aby przetestować tą skrzynię. Jestem umówiony na połowę maja. Na ten czas dostanę auto zastępcze. A więc po tym terminie i mam nadzieję ostatniej ingerencji w skrzynię poinformuję o wynikach. Miałem okazję już jeździć na nowym sterowniku - opisywałem w jednym z poprzednich postów - takiego banana na twarzy dawno nie miałem - marzenie :peace:
pozdrawiam. ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 15:09:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam.
Jestem już po majowym serwisie - chciałoby się powiedzieć, że nareszcie mogę zapomnieć o problemach i cieszyć się użytkowaniem, ale tak nie jest, tzn. nie do końca. Najważniejsze zostało zrobione.
A więc skrzynia została zmodyfikowana - nie udało się przeszczepić sterowników z nowego modelu multitronika - silnik nie chce z nimi współpracować mimo wymiany programu i koniec. Wstawione zostały sterowniki elektryczny i hydrauliczny od modelu z końca 2004. Po za tym musiały być wymienione wiązki elektryczne wraz z podłączeniami i komputerem - nie pasowały do starego typu. Z poważniejszych zmian skrzynia dostała pompę oleju nowego typu, zapewniającą lepsze smarowanie i większą wydajność oraz inne chłodzenie oleju. Nie znam wszystkich pozostałych modyfikacji, ponieważ niestety, ale w dniu odbioru auta nie spotkałem się z P. Sopą, natomiast najważniejsze informacje otrzymałem od P. Pawła (naprawia i zajmuje się skrzyniami w Sserwisie). Nie jestem pewnien co do łańcucha (w nowych skrzyniach jest węższy, co powoduje mniej oporów i lżejszą pracę sprzęgieł - nie wiem, czy został wymieniony, czy pozostał stary). Auto oczywiście dostała aktualne oprogramowanie dostosowane do reszty (skrzynia, abs, silnik, jego kondycja i przebieg). Co jest najbardziej odczówalne to został zmodyfikowany soft silnika i skrzyni i został znacznie poprawiony moment obrotowy w bezpiecznym zakresie. Odczówalnie wygląda to tak, jakbym miał 180 KM a nie 155 KM. Skrzynia w stosunku do poprzeniej jest "mocniejsza", chodzi na wyższych biegach przy podobnym zakresie obrotów, przy czym czuć zapas mocy dostępny na życzenie. Redukcje odbywają sie delikatniej i szybciej, efekt ślizgania na zimnym minimalny. Jest zdecydowanie dużo szybszy niż wcześniej, a szczególnie na 5 i 6 biegu. Przy tym wszystkim znacznie spadło zużycie ON - w granicach 1-1.5 l/100 km. Teraz na wyświetlachu po za DNRP wyświetla się S. Niestety, ale nie wymienili wybieraka (nie pasował) na ten od modelu z S, a więc nie mogę przełączać na Sport. Obudowa pozostała stara. Wymieniony został też filtr i olej. Po za skrzynią robiony był duży serwis, w tym wymiana kompletnego zawieszenia (sprężyny i przednie amory fabryczne 1BE, tylne amory Sachs), hamulce i dużo innych przy silniku (czyszczenie przepływomierza, sprawdzenie wałków i klawiatury - przebieg 260 tys. - kondycja doskonała, pełen serwis). A więc co poszło nie tak ? Auto było gotowe po tygodniu, ale "wyszła" lewa poducha silnika stąd dłuższe oczekiwanie. Nie było to zbyt komfortowe dla mnie ponieważ musiałem zrobić trasę przez PL w dwie strony non stop a na drugi dzień 1700 km do UK tak naprawdę "nie sprawdzonym" autem. Mogłem też odebrać auto wcześniej i poduchę naprawiać w UK - ale nie po to zostawiłem auto na serwis aby kończyć go w UK.
Po raz pierwszy P. Sopa nie przekazał mi osobiście auta oraz instrukcji/informacji (powinna odbyć się jazda próbna). Nie winię go za to, bo zdrowie nie wybiera. To co wiem to informacje od Pawła, oraz krótkie rozmowy telefoniczne no i faktury. Na moje nieszczęście auto odebrałem w godzinach zamknięcia serwisu i po odjechaniu 40 km do autostrady na wysokości Gliwic stwierdziłem, że padł prędkościomierz, tempomat, wskazania ECU o zużyciu i dystansie, wskaźńik paliwa przestał wskazywać prawidłowo i raz był full, a raz rezerwa, zawiesił się wskaźnik temp., klimatyzacja chłodziła jak chciała. Najgorsze, że w połowie drogi do Kołobrzegu postanowiłem pobawić sie funkcją Tiptronik (sprawdzić start - startuje szybciej niż z D i zawsze z 1-ki). Okazało się, że nie działa, a wręcz przeciwnie - zachowuje się irracjonalnie, czyli dostaje szału (zrzuca biegi w dół bez względu na zakres prędkości !!!, nie można wrzucić wyższego biegu, przy powrocie na D nie przełącza się na D i pozostaje na Tip, po przekroczeniu max. liczny obrotów nie przerzuca na wyższy bieg. Tragedia. Generalnie na tą chwilę skrzynia działa doskonale, pod warunkiem, że nie uruchomię Tipa. Finał jeszcze będzie, ponieważ po powrocie (nieco trudnym z racji wielu nieprzyjemnych usterek) do UK skontaktowałem się z P. Sopą. Zostanie przesłany do mnie układ elektroniczny, który zdaje się nie został wymieniony bo....? i mam dokonać tego sam zgodnie z instrukcją. Wymiana ma być prosta.
Czyli to jeszcze nie koniec mojej historii z multitronikiem - dosyć czasochłonnej i kosztownej. Jak skrzynia będzie w końcu w pełni działająca to na pewno to napiszę. Na razie jestem umówiony w ASO w UK na usunięcie pozostałych usterek.
pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 16:23:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Paw1972,


pomijając kwestie techniczne [multi] i samego serwisu [który się nie udaje], to jesteś chyba encyklicznym przykładem miłosierdzia chrześcijańskiego. Twoja miłość do bliźniego i pojazdu mechanicznego jest bezkresna.

szkoda, że nie jesteś moim tatą :peace: .


napisałem to dlatego, że po 11 latach użytkowania jakże psującego się AFB, jestem chory jeżeli mam wymienić olej tudzież klocki, bądź dolać płyn do spryskiwacza...
gdy na skutek utraty masy nie mogłem uruchomić AYM, to zacząłem rozważać jego sprzedaż.



anyway,
trzymam kciuki byś zaczął się cieszyć w pełni swoim samochodem.
...i nie kupuj już więcej multi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 19:07:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Paw1972
Normalnie podziwiam cię.Gdyby takie numery robiło mi auto dawno poszłoby do paleniska.Lubie automaty,ale po przeczytaniu o wszystkich awariach nigdy go sobie nie kupie :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 21:28:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
rafala6 napisał(a):
Lubie automaty,ale po przeczytaniu o wszystkich awariach nigdy go sobie nie kupie

wypraszam sobie, uzytkuje auto z normalnym automatem 8 czy 9ty rok (passat to moj drugi samochod - oczywiscie tez w automacie bo zona zmieniac biegow nie umie) i nigdy niczego poza wymiana oleju w automacie nie robilem
Multitronic konstrukcyjnie to zupelnie inna konstrukcja niz klasyczna automatyczna skrzynia biegow (nawet taki podbajerowany automat jak tiptronic) wiec "drogi krzyzowe" posiadaczy multi sa niezwiazane z awaryjnoscia zwyklych automatow
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2009 11:28:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Paw1972,


odnosząc się do uczucia, że masz 180 PS zamiast 155 PS, to wynika to najprawdopodobniej z tego, że masz zmodyfikowany [tuning] program.
cudów nie ma.

wystarczy zalogować 004, 008 oraz 011 dynamicznie, by zobaczyć ile koksu dołożono [i jakiej jakości jest to koks]. jeżeli dołożono, to jest to niezbyt dobry pomysł z uwagi na skrzynię.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 00:40:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam.
Mimo pozornej siły walki poległem i musiałem zalać w jedyny właściwy sposób ;) złość i rozgoryczenie (czyt. wqrw...ienie) i dzisiaj już funkcje życiowe powróciły. Ku mojej radości ;) skontaktował się ze mną p. Sopa i kazał sprawdzić połączenie (wtyczkę/piny) skrzyni biegów, bo uważał, że to ona ma luz i stąd ECU "rozrabia". I miał rację, wtyczka była luźna i właściwie po dotknięciu wypadła (odłączyła się). Teraz jest zablokowana i wszystko - jeśli chodzi o wskazania ECU - wróciło wreszcie do normy. Natomiast potwierdził wysłanie modułu do wymiany - aby Tip działał. A więc czekam i mam nadzieję, że to będzie koniec historii napraw skrzyni biegów.
Audi serwisowane było 10 dni i w tym czasie wykonano wiele, a auto było testowane zgodnie z ustaleniami pomiędzy mną a p. Sopą, Audi przejechało wiele kilometrów testów, a skrzynia i silnik wraz z programem stanowią nierozłączny/integralny element, jedno z drugim dostosowane tak, aby chulało. Wg. informacji od w/w trochę czasu zajęło dopracowanie i dostosowanie silnika do współpracy z "nową" skrzynią, która jest zmodyfikowana w bardzo indywidualny sposób. Fatalnie wyszło, że dopiero po opuszczeniu serwisu okazało się, że modyfikacja nie została dopieszczona jak trzeba, no i te cholerne ECU, które usrało życie w drodze przez Europę - to podłączenie też było zmienione min. poprzez dołożenie pinów do nowego gniazda.
Czekam na nowy interfejs do VAG-a i wykonam logi w odpowiednich grupach. Ale wiem, że pewne parametry mogą być specjalnie dostosowane do skrzyni tak, aby prawidłowo działała. Program miał być dostosowany między innymi do mojej charakterystyki jazdy - na codzień krótkie dytstanse 2-5 km na zimnej skrzyni, która na takich krótkich dystansach nie zawsze programuje się właściwie. Moje odczucia (potwierdzane przez p. Sopę) co do niemałej różnicy co do mocy silnika mogą pochodzić również od doprowadzenia sillnika do stanu właściwego, choć wiem, że zmieniono charakterystykę Nm.
Jeśli będzie to koniec historii problemów ze skrzynią to dobrze. Ale nigdy więcej multitronika obojętnie jak Audi je udoskonali, nawet za darmo. I mam już głęboko gdzieś jak cudownie i komfortowo "zmienia biegi" - dwa lata zabawy w naprawy i modyfikacje + gigantyczne koszta wystarczy. Nie lubię manuali, ale prędzej kupię manuala niż będę myślał o multi. Jest to skrzynia takiego samego ryzyka jak wiara w stosunek przerywany jako antykoncepcja.
Mam nadzieję, że każdy, kto myśli lub ma zamiar nabycia Audi z multitronikiem po przeczytaniu w/w będzie się trzymał z daleka. A ten, kto dokonał takiego wyboru nieswiadomie natychmiast pozbędzie się gada obojętnie w jaki sposób.
pozdrawiam
paweł ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 06:21:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 13:03:11
Posty: 16
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Witam, czyli jak wynika z ostatniego postu Paw1972 tj. jego wku...eniu nie mamy co liczyc na jego wsparcie i olbrzymie doswiadczenie. Błagam przynajmniej odpowiedz na moją wiadomośc z P.W. bo ja też jestem w podobnym stanie co ty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 18:52:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
pawi napisał(a):
Witam, czyli jak wynika z ostatniego postu Paw1972 tj. jego wku...eniu nie mamy co liczyc na jego wsparcie i olbrzymie doswiadczenie. Błagam przynajmniej odpowiedz na moją wiadomośc z P.W. bo ja też jestem w podobnym stanie co ty.

PW odpisane ;) Aż do moich ostatnich dni :peace: będę starał się pomagać w sprawie multi. Pamiętaj tylko, że jestem amatorem i nie posiadam takiej wiedzy jaką posiadają fachowcy od napraw tych skrzyń. Zresztą czy można jeszcze coś dodać ? Chyba już wszystko co najważniejsze zostało powiedziane w temacie multi i na samym AKP jest tego kopalnia - wystarczy, aby odstraszyć przed kupywaniem ;)
Ja nadal nie zmieniłem zdania, że najpewniejszy w PL to Sserwis (wiele informacji pochodzi z ust P. Sopy i P. Pawła - ich wiedza praktyczna a reszta to moje doświadczenie, doświadczenie wielu innych kolegów, ogromna korespondencja na PW i trochę materiałów serwisowych ), choć w twoich "okolicach" masz też kilka dobrych zakładów robiących multi, z tym, że ich ceny są grubo większe niż te z Sserwis. Ale jak widzisz na moim przykładzie nie wszystko się zawsze udaje, a naprawy multitronika to kwoty z trzema zerami a pierwsza to raczej nigdy 1 lub 2 ;) , choć akurat w Sserwisie są niższe niż gdzie indziej.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 15:47:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam.
Kolejna aktualizacja w sprawie modułu do skrzyni oraz nieszczęsnej zmodernizowanej wtyczki skrzyni.
Po dwóch tygodniach oczekiwania na moduł a właściwie braku potwierdzenie wysłania otrzymałem kubeł zimnej wody. Dowiedziałem się, że mimo tego iż skrzynię odebrałem nie dokończoną - stwierdzam fakt - za moduł muszę zapłacić z własnej kieszeni. Jedyne 500 kolejnych złotych + koszt przesyłki (co najmniej 100 zł) no i montaż we własnym zakresie. Po małym wylewie krwi do mózgu odpisałem i po 3 dniach otrzymałem odpowiedź, że jak chcę mieć sprawną skrzynię "już" to muszę zapłacić - dostanę nowy moduł. Jeżeli mi się nie pali, czyli jeśli mogę czekać, z tym, że nie wiadomo jak długo (cytat: "Trudno nam określić się kiedy to nastąpi") dostanę moduł używany. Chyba bez opłaty - tak by wynikało z treści.
Zostawię to bez komentarza, a wnioski i komentarze mozna wyciągnąć samemu. Może 4-krotne wizyty - nazywa się to stały klient, czy jeszcze nie ? - , przyjazdy z bardzo daleka, hotele, auta zastępcze i drobna rzecz jak pozostawienie w Sserwisie kwoty kilkunastu tysięcy złotych, ale te pomiędzy 15 a 20 tys. (któregoś dnia zsumuję dokładnie z kalkulatorem w ręku, ale sama skrzynia łącznie kosztowała około 8-10 tys. zł), nie mówiąc już o wszechstronnym promowaniu Sserwis na wszystkich możliwych forach i PW (o którym Sserwis wie, choć nie ode mnie ;) ). Owszem, auto zawsze było serwisowane świetnie i zgodnie z najlepszą sztuką, ale wyraźnie widać - jak Meszrum ;) słusznie zauważyłeś - serwis mojej skrzyni się nie udaje !!! Bo w momencie, kiedy pozbyto się pierwszej wersji multitronika ( która kosztowała mnie łącznie jakieś 6 tys. zł) i zastąpiono go ostatnią z produkowanych to modernizacji nie dopracowano. 10 dni i wiele kilometrów - czy to mało czasu, aby nie zauważyć, że Tiptronik nie działa ? Wtyczka, która dała popalić podczas powrotu do UK, która była przerabiana poprzez dodanie trzech nowych pinów - daje popalić nadal. Sama wstyczka siedzi na miejscu, natomiast wtyczka jest wykona niewłaściwie, ponieważ wysówają się kable z wtyczki co powoduje, że ECU ma już dosyć. Pozostaje mi podczas lipcowego urlopu w Kołobrzegu znaleść dobrego elektryka samochodowego, który mi to naprawi. Na razie regularnie muszę nurkować pod auto i poprawiać wtyczkę wraz z pinami, nie wiedząc, kiedy znowu wszystko zacznie padać (po za wariacjami na desce rozdzielczej skrzynia przestaje pracować właściwie. Po wpięciu wtyczki i poprawieniu kabli wszystko powraca do normy - na jakiś czas). Podsumowując skrzynia usrywa mi nadal życie.
Teraz nie wiem co dalej z tym całym problemem zrobić i na razie muszę dobrze się zastanowić, zanim podejmę jakąś decyzję.
pozdrawiam.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 19:42:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Witam!

Dopisuję się po raz pierwszy więc na dzień dobry wielki szacun Pawle za cały tutorial. Pamiętam że śledziłem Twój wątek podczas pierwszych napraw jakich dokonywałeś i już wtedy wiele rzeczy dot. skrzyni multitronic stało się dla mnie jasne. Nie zaglądałem tu przez jakiś czas i w międzyczasie nazbierało się trochę nowości ;)

Jednak do rzeczy... od ponad roku jestem szczęśliwym posiadaczem A4 1.9TDi (Avant, AVF 131KM, 2004/2005 modelowo, multitronic). Kupiłem autko z przebiegiem 140tyś. Mija rok czasu, zrobiłem 20tyś. i do tej pory nie miałem żadnych problemów ze skrzynią. Z historii auta wynika że skrzynia była 1 raz serwisowana - nie jestem dobry z niemieckiego ale wydaje mi się że opis dotyczy przejścia skrzyni w tryb awaryjny, nie wyświetlało biegów czy coś - wymieniono sterownik. Zresztą może ktoś z Was rozszyfruje o co tu tak naprawdę chodzi:

"Reklamacja klienta:
Gänge werden teilw. nicht erkannt (im displaz keine ganganzeige, teilw. blinken der ganganziege) schaltwippen dann o.f.
Ustalenie serwisu:
GFS: Fahrstufensensor unplausibles Signal, Geber für Getriebeeingansdrehzahl kein Signal - sporadisch
"

Od czasu naprawy tej usterki (styczeń '07) nie było już żadnych problemów z multi... Ja tam nie wiem ale chyba mogę zaliczyć się do szczęściarzy :)

Tutaj jednak chciałbym zapytać o jedną rzecz. Wydawało mi się że skoro mój egzemplarz został wyprodukowany w połowie września '04 czyli modelowo już '05 to mam poprawioną skrzynię. Test obrotów (po kickdownie 3500 i rośnie do 4000) też na to wskazywał. Oprócz tego mam przełożenie SPORT + funkcję tipa - co chyba było wyznacznikiem poprawionej skrzyni (poprawicie mnie jeśli się mylę).

Wątpliwości nabrałem niedawno przeglądając ETKę pod tym kątem. Z historii auta wynika że sterownik zamontowany ostatnio to 8E0 910 155Q - w ETCE mam info że jest on przeznaczony dla skrzyni GWX z 6 lamelkami... Natomiast driver dla 7 lamelek ma symbol 8E0 910 155C. No i teraz zgłupiałem...

Proszę Was o poradę odnośnie rozwiązania tej zagadki a także o sugestie - co dalej - w przypadku gdy okaże się że mam 6 lamelek. Póki co nic się nie dzieje - jak sądzicie, dmuchać na zimne i zawczasu dokonać odpowiednich modyfikacji (7lamela+driver) w Sserwis czy jeździć dalej tak jak jest?

Z góry dzięki za wszelkie sugestie! Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2009 23:55:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Bart-S wysłałem na PW. Jak dokończę samodzielnie to, czego Sserwis nie wykonał to podsumuję historię serwisowania multitronika, napraw oraz koszt całkowity i temat będzie do zamknięcia. W kwietniu 2009 minęły dwa lata, a więc czas zakończyć tą nieszczęsną historię ;)
pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 11:41:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Jestem właśnie po "lekturze" - dzięki Paweł :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: