.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 15:01:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 2.5 TDI Q BDH] Proszę, oceńcie moje logi
PostNapisane: 08.kwi.2008 10:07:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
lukaszr napisał(a):
Witam

Zrobiliśmy dzisiaj z Andym logi po wymianie filtrów (knechty), oleju (motul). Niestety nie wiem czemu, ale coś się pokręciło i plik z grupa 004 sie rozjechał (pamiętam, bo na to szczególnie zwracam uwagę, ze było w STAT 2,0-2,4 ATDC, w DYN: od 2,0-12 ATDC, BS: late 2,0-2,2, early około 14). Nie wiem czemu po przełączeniu VAGa w pozycję LOG - nawet nie logując, od razu pojawia sie "-" przy wartościach ATDC (VAG 704.1).

Dobra, a teraz do rzeczy - nie chciało mi się wstawiać każdego oddzielnie więc podzieliłem logi na 3 pliki i tak:

STATYCZNE:

Obrazek

DYNAMICZNE:

Obrazek

BASIC SETTINGS:

Obrazek


Odnieście się proszę do tych logów. Ja rzuciłem okiem na szybko i tak:

1. Problem z EGR - albo zatkany, albo po prostu już skończył się jego żywot, ale chyba to drugie skoro wywala błąd:

00560 - Exhaust Gas Recirculation System
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

2. Na pewno przyda się "masowanie" pedału gazu.
3. Jakby ktoś przeczyścił przepływkę to też by nie zaszkodziło.
4. Te dawki do 2500 obr nie są chyba do końca w porządku (głównie dawka paliwa na podstawie zasysanego powietrza).
5. Korekcje są bardzo podobne do tych do ma Flyer z tą różnicą, że Flyer ma przejechane ponad 200 tyś, a tu jest coś około 150 tyś z tego co pamiętam.


Ze swojej strony mogę dodać, że w przyszłym tygodniu jestem umówiony na wymianę EGR i czyszczenie LMM.

Wszelkie komentarze mile widziane.

Z góry dziękuję za poświęcony czas.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 10:19:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zacząłbym od podmiany zaworu N18 [czarny], jak również od wymiany filtra powietrza [jeżeli nie był wymieniany] wraz ze sprawdzeniem dolotu pod kątem szczelności.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 10:43:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
meszrum napisał(a):
zacząłbym od podmiany zaworu N18 [czarny], jak również od wymiany filtra powietrza [jeżeli nie był wymieniany] wraz ze sprawdzeniem dolotu pod kątem szczelności.


Przed robieniem logów wszystkie filtry zostały wymienione. Jednakże dopiero wczoraj wieczorem, czyli już po zrobieniu logów, inny mechanik niż ten z ASO Audi, przy okazji demontażu filtra powietrza w celu odessania nadmiaru oleju (rozkoszny serwis autoryzowany Audi wlał go za dużo) zauważył, że nie zostało oczyszczone to "sitko", które zbiera najgrubsze zanieczyszczenia zanim powietrze wpadnie w filtr. Jakieś liście i piach tam były :/

Meszrumie, ale wymiana EGR jest sensowna? Ten błąd już kilka razy był kasowany i wciąż się pojawia :(

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2008 07:55:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Narobiłem trochę bałaganu dublujac wątek :(

Piotruś napisał(a):
Łukasz ... dlaczemu najbardziej zaawansowaną V6-tkę 2,5TDi oceniasz kategoriami jakby to było AFB, a w najlepszym razie AKN :): :?: :?:

Ad 1.
Zgodzę się z Tobą co do jednego - EGR w tym motorze zaniemógł. Wątpię żeby ktoś go zaślepił. I jakakolwiek by nie była przyczyna jego niesprawności (N18, zawór sam w sobie lub podciśnienie sterujące) - to nie jest jedyny problem Andy-ego ... .
Spójrz co mamy:
- bardzo dobrze wysterowującącą się turbinę w nastawach podstawowych
- powietrza w dolocie (na biegu jałowym) wystarczyłoby dla dwóch takich silników (bardzo źle)
- mądre (naprawdę mądre) ECU tnie dawki paliwa pomimo nadmiaru powietrza
... a silnik ogólnie aż się dławi ... .
Słowem - jedno zaprzeczenie goni kolejną niedorzeczność i idę o każdy zakład, że uruchomienie EGRa nie uzdrowi silnika w 100% (ale należy od tego zacząć gdyż sprawdzenie zaworu i N18 trwa nie dłużej niż 20 sekund i jest beznakładowe) .

Ad.2
Byłbym ostrożny z tym masowaniem gazu. Jak narazie można tylko gdybać co powoduje "jednoodcinkowe" zatkanie dolotu i ostre spałowanie w niczm nie pomoże ... ale byłoby (IMHO) niebezpieczne.

Ad.3
Przepływki bym nie dotykał wcale - prawie z całkowitą pewnością widać, że jest dobra (000), a moim zdaniem bardzo szkoda atakować ją "niepotrzebnie" agresywną chemią. W razie gdyby - zawsze jest na to czas ale póki co - istnieją większe problemy do rozwiązania.

Ad.4
Tak - dawki nie są w porządku ale jak wyżej - założyłbym się, że to nie jest takie proste jak w innych silnikach i nie jest to problem miernika masowego.

Ad.5
Korekcje są OK i pozostaną w normie - ale raczej na pewno się zmienią (na + lub na - ) kiedy ten silnik "w końcu" zacznie oddychać tak jak przewidziała fabryka.

Reasumując - dziwię się Andy-emu, że "wozi się" od warsztatu do warsztatu i próbuje naprawiać auto po kawałku. Oczywiście jest to działanie zbliżające go do sukcesu ale bardziej metodą "na chybił-trafił", niż racjonalnie prowadzona naprawą "krok po kroku" - przez mechanika odróżniającego silniki BDH i BDG od "reszty" 2,5TDi ... .
W tym silniku należy sprawdzić wszystko, cały układ dolotowy i wydechowy oraz osprzęt sterujący. To wcale nie jest kosztowne, a być może nawet tańsze niż "przypadkowo" prowadzona wymiana części (chyba, że pomyliły mi się topiki, to przepraszam) .

Zostałem poproszony o komentarz - dlatego napisałem wprost co o tym myślę i sam jestem ciekawy jak długa okaże się droga Andy-ego po zwycięstwo. Mam nadzieję, że będziemy informowani "na bieżąco" o szybkich postępach ;) .


Informowani będziecie na pewno, nie wiem czy będą one szybkie ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: