.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 14:36:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AWX 1.9 TDI] Jakie parametry dla przepływomierza ?
PostNapisane: 11.kwi.2008 22:13:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
Jakie byc powinny parametry przeplywomierza powietrza bo mam problem z wolnymi obrotami bardzo trzesie silnikiem bbadalismy go VAG- em i na wolnych obrotach mial od 210 - 260 ale te jednostki bardzo skakaly na wyzszych obrotach 2500- 2700 wchodzil na okolo360-420 jednostek max VAG pokazal jedynie problem z przeplywomierza CZY MOZNA GO PRZEMYC LUB PRZECZYSCIC czyms innym :?:

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 AWX 1.9 TDI] JAKIE PARAMETRY DLA PRZEPLYWOMIERZA P
PostNapisane: 11.kwi.2008 22:21:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
SEBASTIANLONDON napisał(a):
Jakie byc powinny parametry przeplywomierza powietrza .... CZY MOZNA GO PRZEMYC LUB PRZECZYSCIC czyms innym :?:


210..350mg/H , pozatym można przemyc ale to i tak nie wystarczy na długo , zalecam wymiane ...


EDIT :
Najlepiej jak bys wykonał pełna diagnostyke i w szczególności zwrócił uwage na pewne grupy gdzie są podane informacje odnośnie lmm http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 22:26:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
to jest link do parametrow wtryskow http://www.audi-klub.xenium.pl/forum/foto/vag/seba.JPG prosze o ocene 1.9 tdi 2002 rok

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 22:50:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
jaki masz przebieg ?

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 23:21:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
130 tys

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 15:05:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
SEBASTIANLONDON napisał(a):
Jakie byc powinny parametry przeplywomierza powietrza bo mam problem z wolnymi obrotami bardzo trzesie silnikiem bbadalismy go VAG- em


najprawdopdobiej problem z wolnymi obrotami tkwi tutaj -> [patrz niezej : Twoj link do pompek] [dosyc wysokie korekcje na pompkach]


SEBASTIANLONDON napisał(a):
to jest link do parametrow wtryskow http://www.audi-klub.xenium.pl/forum/foto/vag/seba.JPG prosze o ocene 1.9 tdi 2002 rok


SEBASTIANLONDON napisał(a):
130 tys


z 4 lata temu to moze tyle mial ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 16:51:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
nikt do konca nie wie ile kto ma przebiegu auto jest po 1 wlascicielu sprawdzalem ostatnia dokumentacje z MOT VOSA to przebieg zgadzal sie od ostatniego przegladu byl taki sam jak w papierach zreszta to nie jest wazne .Wazne jest zeby auto chodzilo , czy moze ktos wie jaki koszt jest naprawy pompowtryskiwaczy czy tylko sie zmienia koncowki wtryskow czy caly wtryskiwacz :?:

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 17:04:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Seba - niczego nie kupuj "na pałę" !!! :/

Chętnie podpowiem Ci jak BEZNAKŁADOWO (i w bajecznie prosty sposób) odszukać powody korekcji, na które bardzo słusznie zwrócił uwagę Spanky - jednak tylko pod pewnym warunkiem ... .

Otóż (jeśli zechcesz) "musisz" nam obiecać, że na pewno wykonasz prosty test (o który Cię poproszę) i co oczywiste - podzielisz się wynikami dokonanych obserwacji ;) :?:

No to jak - testujemy AWXa czy odpuszczasz ;) :?:

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 17:24:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
nie ma problemu ale czy to bedzie wykonalne bez VAG-A na codzien zajmuje sie elektryka w autobusach mysle ze dam rade i podziele sie wynikiem badalem z kolega przeplywke i wartosci na wolnych obrotach skakaly pomiedzy 210 - 270 a uniego ta wartosc byla bardziej stabilna stala w jednym miejscu i chyba zbyt nie zadowalajace wyniki z pompowtryskiwaczy ktore sa powyzej w postach jesli chodzi o VAG-a jestem uzalezniony od kolegi jesli chodzi o jaka kolwiek diagnze :?:

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 18:31:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):

Chętnie podpowiem Ci jak BEZNAKŁADOWO (i w bajecznie prosty sposób) odszukać powody korekcji, na które bardzo słusznie zwrócił uwagę Spanky - jednak tylko pod pewnym warunkiem ... .


ja tyko wyrazilem swoje skromne zdanie podkreslajac slowo najprawdopodobniej ... ;)

oczywiscie czekam z niecierpliwoscia na Twoja ostateczna diagnoze ... ;)

Piotruś napisał(a):

No to jak - testujemy AWXa czy odpuszczasz ;) :?:

:peace:


powiem za kolege : testujemy .... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 18:32:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
ok testujemy

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 18:34:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
SEBASTIANLONDON napisał(a):
ok testujemy


zuch chlopak ... :):

Piotrze ... czekamy ... :D

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 06:44:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
spanky napisał(a):
Piotrze ... czekamy ... :D


Służę uprzejmie ;) ... .

Na wstępie zaznaczę jednak, że nikt z nas (oprócz Seby) nie słyszał postowanego "szarpania silnikiem" i dlatego nie ma żadnej pewności, że problem ulokował się w instalacji paliwowej (a na tym układzie skupiła się moja uwaga po lekturze odczytów 013).

Jeśli chodzi o same korekcje - tym bardziej tak rozbieżne względem siebie - jestem orędownikiem teorii, że w takiej postaci w żadnym razie nie stanowią podstawy do oceny przebiegu auta. Tak naprawdę nie wiemy, czy cylindry "na minusie" są bardziej sprawne od "plusowych" (np. wypalone gniazda, zawory), czy też w "minusowych" cylindrach "przez przypadek" nie nastąpił "jakiś" nienaturalny przyrost kompresji (spowodowany np. niespalonym paliwem lub olejem silnikowym albo nagarami ... ).

Jeżeli określenie Sebastiana: "szarpie" oznacza przerywaną pracę silnika, to moim zdaniem może to być spowodowane tylko i wyłącznie zaburzeniami w dawkowaniu paliwa.

Jeżeli powyższa teoria miałaby znaleźć potwierdzenie w praktyce - z reguły łatwo będzie ustalić ten "odcinek" układu zasilania, w którym powstają zaburzenia.
Dlatego właśnie należy przeprowadzić prosty test, do którego nie potrzebujemy żadnych drogich narzędzi i łatwo go wykonać nawet na "osiedlowym parkingu" ;) .

Jedyne co jest nam potrzebne, to dwa relatywnie długie odcinki przewodów paliwowych, tzw. igielitowych i koniecznie przeźroczystych, najlepiej o długości 1 metra każdy. Średnicy aktualnie nie pamiętam ale powinna być właściwa dla króćców filtra paliwa.
Ponadto - na kazdym przewodzie - jedna z końcówek powinna być tak "wyposażona" - aby było możliwe absolutnie szczelne połączenie z wężem paliwowym oryginalnej instalacji w samochodzie.

A teraz konkrety :): :

Teścik jest bardzo prosty. Bez względu na "typ" instalacji chłodzącej paliwo (a więc różne filtry paliwa i inaczej poprowadzone węże paliwowe) - w każdym TDi-PD występuje dwufunkcyjna pompa paliwa montowana na tylnej ścianie głowicy (napędzana od wałka rozrządu).
Łatwo zauważyć, że pompa posiada dwa króćce - jeden jak wiadomo zasilający, drugi powrotny (nadmiarowy).

Obrazek Obrazek Obrazek

I o to właśnie chodzi, żeby z "dodatkowymi" przewodami (igielitowymi, przeźroczystymi) - wpiąć się BARDZO SZCZELNIE pomiędzy te króćce a fabryczną instalację zasilania.
Odpowiednio długie - "dodatkowe" przewody należy ułożyć w ten sposób aby można było jednocześnie obserwować "co się dzieje" po stronie zasilania i powrotu.
Ponadto "w praktyce" - nie ma potrzeby "siłowania się" z wężami przy samej pompie i wystarczy odnaleźć właściwe "ścieżki" w okolicach filtra paliwa, aby w tym miejscu zastosować "instalację testową" ... .

Kiedy zaistnieje całkowita pewność, że połączenia są w 100% szczelne - należy uruchomić silnik (odpali na pewno albo po krótkiej chwili, ponieważ pompowtryski odpowietrzają się wyjątkowo szybko i bezproblemowo).

Od tej chwili pozostaje już tylko bacznie obserwować "co się dzieje" w przeźroczystych przewodach - conajmniej tak długo, aż silnik uzyska temperaturę około 90*C.

Możliwości są różne ... .

1. Przez cały okres próby, zarówno w zasilaniu jak i "na powrocie" nie pojawia się ani jeden pęcherzyk powietrza. W tym przypadku, kiedy silnik osiągnie temperaturę roboczą, a wężyk powrotny "zrobi się" już bardzo gorący (około 50 - 70* C) - można zakończyć "testowanie" i uznać, że cała instalacja paliwowa jest całkowicie sprawna - zarówno "zewnętrznie" jak i pod względem szczelności kanałów w głowicy oraz pompowtryskiwaczy/oringów.

2. Najmniej kłopotliwe byłoby stwierdzenie, że powietrze pojawia się "na zasilaniu" (czyli pomiędzy filtrem a pompą dwufunkcyjną). Wówczas należałoby jedynie ustalić nieszczelność na odcinku od zbiornika do filtra paliwa, ewentualnie naprawić/wymienić pompkę w samym zbiorniku paliwa. Jednak to jest najmniej prawdopodobna opcja ... .

3. Najczęściej - WRAZ ZE WZROSTEM TEMPERATURY SILNIKA - "powietrze" którego "nie widać na zasilaniu" ... pojawia się w wężyku "powrotnym" (nadmiarowym, przelewowym) ... .
Początkowo są to sporadyczne małe "bańki", których jednak ciągle "przybywa".

Jeżeli zaistnieje taka właśnie sytuacja ... to niestety ... w 99% przypadków ... problem jest conajmniej poważny ... .

Dzieje się tak z kilku niezależnych, aczkolwiek rzadko występujących "łącznie" - problemów. "Opcje" zasadniczo są dwie:
- "kończąca się" pompa dwufunkcyjna (tzw. "mniejsze zło")
- nieszczelność (lub wypalone gniazdo w głowicy) na styku rozpylacza i miedzianej podkładki uszczelniającej/"odgradzającej" pompowtrysk od komory spalania w cylindrze

Obrazek

Tak zwanym "gołym okiem" dosyć trudno jest orzekać co do dokładnego miejsca/przyczyny uszkodzenia. Mówiąc oględnie:
- powietrze zassane przez wadliwą pompę dwufunkcyjną "tworzy" z paliwa coś w rodzaju "gazowanej wody mineralnej"
- spaliny przenikające z komory spalania do kanału powrotnego w głowicy "tworzą" z paliwa "gotującą się pianę"

Sebastianiw - reasumujac - wszystko co muisz zrobić polega na dziecinnie prostym wpięciu się do instalacji paliwowej "na zasilaniu" i "na powrocie" z pompy dwufunkcyjnej, a potemna obserwacji "zjawisk" zachodzących w przeźroczystych przewodach - od momentu odpalenia aż do uzyskania pełnej temperatury roboczej silnika oraz układu paliwowego.

Do tego testu nie potrzebujesz VAGa, chociaż przy dużym zapowietrzaniu się - na kanale 018 byłyby widoczne (prawdopodobnie ...) inne wartości niż wymagane "0" (np. 2, 3 lub 4).

Zanim nie wykonasz testu - gdybanie co do przyczyn powodujących "szarpanie silnikiem" - nie ma najmniejszego sensu.
Owszem - w przypadku zaburzonej komunikacji pomiędzy sterownikiem silnikowym a elementami wykonawczymi - odczyty na przykład z przepływomierza - mogą być nieprawidłowe (czy wręcz irracjonalne) - ale w Twoim przypadku wyraźnie widać bardzo niepożądaną sytuację w cylindrach.


A ponadto ... . Jeżeli jesteś pewny, że na całkowicie zimnym silniku - poziom płynu G12 sięga kreseczki "max" i przy pełnej temperaturze roboczej nie wyrzuca płynu przez korek (zbiorniczka) - można ostrożnie przyjąć, że uszczelka pod głowicą jest OK.
Jeżeli jednak poziom G12 jest bliski "min" - oprócz testu "paliwowego" - powinieneś uzupełnić G12 do maksimum i pojeździć na dystansie 1000 do 2000 km - bacznie obserwując ewentualne "zmiany" w zbiorniczku wyrównawczym.

Niestety ale tak to zazwyczaj bywa, że problemy z gniazdami pompowtryskiwaczy "idą w parze" z pokrzywioną (lub nawet popękaną) głowicą.
Właśnie dlatego nawiązałem i do tego zagadnienia, gdyż 013 wygląda fatalnie ... .

Gdyby ktoś mnie "przymusił" do postawienia diagnozy (Twojego) silnika na odległość (bez możliwości osobistego zajęcia się problemem szarpania) - to biorąc pod uwagę odczyty 013 - stawiałbym na nieszczelność pomiędzy komorą cylindra(-ów) a gniazdem wtryskiwacza (stanowiącym jednocześnie komorę paliwa nadmiarowego/powrotnego).
Czasami pomaga wymiana tzw. zestawu naprawczego (038198051C) ... lecz zazwyczaj trzeba demontować głowicę i na nowo obrabiać gniazda pompek.

Dalej brnąć "w ślepy zaułek" nie ma sensu ;) . Teraz kolej na Twój ruch Sebastianie - czyli "test paliwowy" i ewentualnie obserwacja poziomu G12 w zbiorniczku wyrównawczym :P .
Z niecierpliwością czekam na wyniki ;) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 13:27:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
Na samym wstepie chce ci podziekowac PIOTRZE za zainteresowanie sie moim problemem :peace: .Zrobie wszystko zgodnie z twoimi wskazowkami .Jutro znajde troche czasu i pod wieczor opisze moj test paliwowy lub we wtorek .Co do plynu G12 NARAZIE NIE ZAOWAZYLEM PROBLEMOW temp; 80-90*C rowniez to sprawdze .Jedynie co ci moge podpowiedziec na zimnym mniej szarpie niz jak zlapie troche temp. ale musze ci sie przyznac wczoraj wymontowalem przeplywomiez i przeczyscilem go lekko odtluszczaczem w spreyu nie uzywajac zadnych szmatek itp.. prysnolem dwa razy zostawilem do odparowania rano gdy zapalilem :peace: jadac do pracy stajac na skrzyzowaniach obroty malina gdzie wczesniej po 1,5km obroty juz falowaly :/ ale po przejechaniu 12km wszystko wrocilo do punktu wyjscia :( Ale nic zastosuje sie pierw do twoich wskazowek zaznaczam wszystkie filtry zmienione i olej . To stalo sie po okolo 3000 km jak go mam. Lecz przedtem mialem dziure w dolocie [pekniety interkuler] i zmienilem n75 byl zatarty jest nowy - OBJAWY kopcil na czrno brak mocy. Moze to jeszcze da ci jakas wskazowke. JESZCZE RAZ WIELKIE DZIEKI :peace: :peace: :peace: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2008 08:37:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Sebastian,

Jeżeli szarpanie silnika łączysz z przepływką (chociaż ja akurat bardzo w to wątpię) - poprostu znajdź sobie mało uczęszczany odcinek drogi (żeby nie tamować ruchu :): ) i pojeździj trochę na odpiętej wtyczce (z przepływomierza).
Gdybyś wtedy zauważył jakiekolwiek zmiany (oprócz ubytku mocy :P ) - będzie to wskazówka, że istnieje jakiś problem w sterowaniu silnika (niekoniecznie w samym przepływomierzu), który niezależnie od wyników "testu paliwowego" - bezwzględnie należy usunąć/zlikwidować.

Na wszelki wypadek, chociaż w tym przypadku również powątpiewam w skuteczność, sprawdź poprawność złącza na tylnej ścianie głowicy (okrągła dosyć duża wtyczka).

Nawet jeśli znalazłbyś źródło problemów w elektryce/elektronice - z "testu paliwowego" i tak nie będziesz "zwolniony", ponieważ to co widać "w logach" ewidentnie zaświadcza o "sytuacji awaryjnej" i na 99% nie jest skutkiem np. wysokiego przebiegu. "Tam" (w głowicy lub w pompowtryskach) ulokował się "jakiś diabeł", który tak czy siak musi zostać skutecznie namierzony i unicestwiony. Ba ... , naprawdę byłoby dobrze gdyby "test paliwowy" coś wykazał, ponieważ diagnostyka PD-ków jest o tyle "fascynująca" ;) , że nie istnieją proste procedury umożliwiajace kontrolę pompowtrysków (jak narazie nawet serwisy Boscha tego nie robią).
Z wwym. powodów - poruszamy się po omacku, a przy odległości > 1500 km to już prawdziwy diagnostyczny hardcore (lub jazda bez trzymanki :-) ).

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2008 10:45:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Przepraszam, że podpinam się pod temat ale mam problem z pewnym PDkiem.
Przy okazji kolega będzie wiedział na co zwrócić dodatkowo uwagę i sprawdzi to u siebie :peace:

A więc wczoraj miałem u siebie rodzinnego PDka.
To co zaobserwowałem:
- korekcje -0.8 -0.16 -0.30 +1.16 - przebieg z szafy 180kkm
- w BS 004 obroty ciągle wzrastają (w miarę liniowo) aż do 1800rpm WTF??
- po odkręceniu korka wlewu oleju, moim oczom ukazał się huragan... Wiem że w PDkach odpowietrzenie skrzyni korbowej rozwiązane jest odmiennie niż w 2,5v6. W deklu znajduje się podwójne dno, brak jest jako takiego filtra i nadmierne ciśnienie jest odprowadzane właśnie tam. Ale na nagrzanym silniku chlapie z korka, i "mgiełka" olejowa może służyć za zasłonę dymną... Unosi się na około 20-30cm.
- głowica była zdejmowana 3000km temu i nie była splanowana

Piotrze jeżeli znalazłbyś odrobinę czasu to czy mógłbyś powiedzieć co nieco na ten temat?

PS. coś milczysz ostatnio a termin mi się zbliża dość szybko... :peace: :jezor: sam już nie wiem co mam myśleć :605:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 19:55:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
SEBASTIANLONDON napisał(a):
I.

Czesc Piotrze chce cie tylko poinformowac ze jutro po poludniu bedzie przeprowadzany test paliwowy wedlug twoich wskazowek i wieczorem opisze wyniki z testu chce cie jednak zapytac jakie pompka w zbiorniku ma zadanie tylko uzupelnic cisnienie w ukladzie paliwowym [i jakie musi byc cisnienie na zasilaniu tej pompki :?: ] i jaka odgrywa role druga pompka dwufunkcyjna.Zakupilem juz przewody igielitowe przezroczyste zobaczymy co w trawie piszczy :): bedzie mi pomagal kolega Marco moderator AKP.UK Division. Jedno juz moge wykluczyc na 100% PRZEPLYWOMIERZ POWIETRZA podmienilem na drugi i wszystko zostalo jak dawniej lecz musze podkreslic ze pali zawsze od kopa na zimnym i na cieplym ale nic poczekajmy do jutra po pracy TESCIK :peace:

Piotruś napisał(a):
Sebastian,

Jeżeli szarpanie silnika łączysz z przepływką (chociaż ja akurat bardzo w to wątpię) - poprostu znajdź sobie mało uczęszczany odcinek drogi (żeby nie tamować ruchu :): ) i pojeździj trochę na odpiętej wtyczce (z przepływomierza).
Gdybyś wtedy zauważył jakiekolwiek zmiany (oprócz ubytku mocy :P ) - będzie to wskazówka, że istnieje jakiś problem w sterowaniu silnika (niekoniecznie w samym przepływomierzu), który niezależnie od wyników "testu paliwowego" - bezwzględnie należy usunąć/zlikwidować.

Na wszelki wypadek, chociaż w tym przypadku również powątpiewam w skuteczność, sprawdź poprawność złącza na tylnej ścianie głowicy (okrągła dosyć duża wtyczka).

Nawet jeśli znalazłbyś źródło problemów w elektryce/elektronice - z "testu paliwowego" i tak nie będziesz "zwolniony", ponieważ to co widać "w logach" ewidentnie zaświadcza o "sytuacji awaryjnej" i na 99% nie jest skutkiem np. wysokiego przebiegu. "Tam" (w głowicy lub w pompowtryskach) ulokował się "jakiś diabeł", który tak czy siak musi zostać skutecznie namierzony i unicestwiony. Ba ... , naprawdę byłoby dobrze gdyby "test paliwowy" coś wykazał, ponieważ diagnostyka PD-ków jest o tyle "fascynująca" ;) , że nie istnieją proste procedury umożliwiajace kontrolę pompowtrysków (jak narazie nawet serwisy Boscha tego nie robią).
Z wwym. powodów - poruszamy się po omacku, a przy odległości > 1500 km to już prawdziwy diagnostyczny hardcore (lub jazda bez trzymanki :-) ).

:peace:
MAM ODPOWIEDZ DLA CIEBIE PO TESCIE Z PALIWEM[ ;) przeprwadzilismy dzis test razem z moim kolega Markiem po zastoswaniu sie do twoich wskazowek jak ty to opisales [ zalaczam zdjeciehttp://www.audi-klub.xenium.pl/f ... foto_1.jpg] niestety powietrza ani sladu i na zasilaniu i powrocie .Takze sprawdzilismy wtyczke z
tylu na silniku jest :peace: OK oraz przewody z interkulera i EGR [zahttp://www.audi-klub.xenium.pl/forum/foto/vag/foto_4.jpglaczam zdjecia]i nastepne http://www.audi-klub.xenium.pl/forum/fo ... oto_3.jpge a takze krotki film z pracy silnika http://www.audi-klub.xenium.pl/forum/fo ... film_1.MOV lecz wracajac do domu zajechalem do servisu disla na jutro sie umowilem mechanik tylko osluchujac silnik stwierdza ze wina raczej bedzie w wtryskiwaczach

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Ostatnio edytowano 15.kwi.2008 19:59:27 przez SEBASTIANLONDON, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 19:56:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Stamlej napisał(a):
A więc wczoraj miałem u siebie rodzinnego PDka.
To co zaobserwowałem:
- korekcje -0.8 -0.16 -0.30 +1.16 - przebieg z szafy 180kkm


Przyjąłbym to neutralnie. Dużo PDków z przebiegami < 80 tys.km. miewa takie korekcje (od 1,0 do 1,5) i jeździ naprawdę bez zarzutów.

Stamlej napisał(a):
- w BS 004 obroty ciągle wzrastają (w miarę liniowo) aż do 1800rpm WTF??


Dosyć wysoko. Przeważnie (BSy) zatrzymują się w PD w okolicy 1400 obr/min ale ręki też bym sobie nie dał uciąć za to, że jakaś wersja softu "tak ma" .

Stamlej napisał(a):
- po odkręceniu korka wlewu oleju, moim oczom ukazał się huragan... Wiem że w PDkach odpowietrzenie skrzyni korbowej rozwiązane jest odmiennie niż w 2,5v6. W deklu znajduje się podwójne dno, brak jest jako takiego filtra i nadmierne ciśnienie jest odprowadzane właśnie tam. Ale na nagrzanym silniku chlapie z korka, i "mgiełka" olejowa może służyć za zasłonę dymną... Unosi się na około 20-30cm.


Opis relatywnie drastyczny i niepokojący ale wolałbym nie wyrokować "ostatecznie". Jest rzeczą zupełnie naturalną, że w mocno rozgrzanym PD "wali z korka" jak z parowozu, Jeśli ktoś "zeznaje" inaczej - zwyczajnie kłamie albo nie zagrzał silnika "jak należy" (jak należy = najmniej 10 km po osiągnięciu pełnej temperatury na szafie) .

Naturalnie to nie jest fachowa diagnostyka. Należałoby zmierzyć cisnienie manometrem i wtedy opiniować ... .

Stamlej napisał(a):
- głowica była zdejmowana 3000km temu i [u]nie była splanowana


Duzo zależy od powodu dla którego głowicę demontowano, a przede wszystkim od zachowania właściwej kolejności odkręcania śrub (jest inna niż przy dokręcaniu) i zachowaniu kilku "tricków". Istnieje szansa, że jesli robił to dobry mechanik - może obejść się bez przykrych konsekwencji.

Stamlej napisał(a):
Piotrze jeżeli znalazłbyś odrobinę czasu to czy mógłbyś powiedzieć co nieco na ten temat?


Jeżeli coś niechcący pominąłem - pytaj dalej ;) .


PS OT:

Stamlej napisał(a):
PS. coś milczysz ostatnio a termin mi się zbliża dość szybko... :peace: :jezor: sam już nie wiem co mam myśleć :605:


Powinienem odpisać na PW ale obwieszczę to publicznie, ze chętnie kopnąłbym cię w kostkę - napaleńcu.
Najpierw oczekujesz konkretnego działania/pomocy, a kiedy wszystko jest już załatwione "u samej góry" - Ty postanawiasz działać samodzielnie - nie dając mi nawet kilku godzin czasu na odpowiedź :/ .

Nie jestem obrażony ale mam kolejną nauczkę żeby nie załatwiać "za kogoś" jego spraw i w żadne pośrednictwo - nawet dla Klubowiczów AKP - nigdy więcej bawił się nie będę :/ .
Na szczęście obyło się bez nazwisk dzięki czemu moje wstawiennictwo i Twoje telefony nie zostały skojarzone - tak więc - masz "wolną drogę" ... .


Przepraszam za OT !!!!

Sebastian - Jeżeli nie ma powietrza w paliwie - to najgorsza opcja Ci nie grozi i naprawdę masz powód do zadowolenia !!!!
oczywiscie nie zapomnij 'dokończyć dzieła" po wizycie u mechanika - koniecznie napisz jak się sprawa zakończy ;) ... .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 20:11:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
MAM ODPOWIEDZ DLA CIEBIE PO TESCIE Z PALIWEM[ przeprwadzilismy dzis test razem z moim kolega Markiem po zastoswaniu sie do twoich wskazowek jak ty to opisales [ zalaczam zdjeciehttp://www.audi-klub.xenium.pl/f ... foto_1.jpg] niestety powietrza ani sladu i na zasilaniu i powrocie .Takze sprawdzilismy wtyczke z
tylu na silniku jest OK oraz przewody z interkulera i EGR [zahttp://www.audi-klub.xenium.pl/forum/foto/vag/foto_4.jpglaczam zdjecia]i nastepne http://www.audi-klub.xenium.pl/forum/fo ... oto_3.jpge a takze krotki film z pracy silnika http://www.audi-klub.xenium.pl/forum/fo ... film_1.MOV lecz wracajac do domu zajechalem do servisu disla na jutro sie umowilem mechanik tylko osluchujac silnik stwierdza ze wina raczej bedzie w wtryskiwaczach wiec raczej twoja teoria sie potwierdza jutro bede cos wiedzial chociaz nie znalezlismy nic zwiazanego z powietrzem w paliwie ale i tak jezeli wyeliminuje tego robaka z silnika opisze to do konca [sprawdz filmik] lecz moze sos mi podpowiesz bo na zapalonym silniku przez korek oleju mocno sapie jakby odma byla zapchana ale gdzie ona jest pod pokrywa klawiatury i czy moze sie ona zapchac jest to pokazane na filmie z gory ci dziekuje jeszcze raz :peace: :peace: :peace: czekam na twoja odpowiedz

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 20:35:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Wielki dzięki Piotrze za odpowiedzi na pytania...

Przepraszam publicznie... jest mi tak głupio że nie wiem co napisać... :| :/ :(

Sebastian - w PD kach nie ma filtra odmy, jedo rolę pełni podwójne dno dekla głowicy. "Dymienie" ładnie wygląda...

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: