.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 14:46:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5] Kolejny laik mocno prosi o ocene logów ;]
PostNapisane: 19.kwi.2008 17:29:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
No wreszcie wykonałem logi :diabel: Moje pierwsze logi :D Jesli są nieprawidlowe to padam na kolana i przepraszam za balagan...
Ale mam nadzieje ze są poprawnie wykonane... :| Bo co sie przy nich namordowalem to glowa mala... Juz sam początek nie byl obiecujący bo ciezko bylo u mnie znalezc dlugą prostą :): No i mam pozyczonego lapka to sie musialem streszczac i nie bede mogl na bierząco robic logów.... :(

Ale do rzeczy... Wykonalem logi poniewaz zdecydowanie nie zadowala mnie przyspieszenie tego slynnego 2.5
Otóż ogólnie nie ciągnie tak jak powinien, tylko czasami sie zdarza ze zwija asfalt. I wystepuje tez czasami efekt zatrzymania sie obrotów pomiedzy 2-3tys i przestaje ciągnąć (ale od jakiegos czasu rzadziej niz wczesniej).
Mam nadzieje ze logi wszystko wykażą i z calej siły proszę naszych gouru o rozszyfrowanie logów :d

DYNAMICZNE
000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 14a99.html
001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c1dae.html
003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c1afa.html
004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a1c26.html
008 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 073e1.html
010 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5e896.html
011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 292cb.html

STATYCZNE NORMAL
000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c7534.html
001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 43ff7.html
003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... cbb63.html
004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... be37f.html
007 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a010e.html
013 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7c356.html
014 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8c600.html
018 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 3b482.html

STATYCZNE BS
000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 145ce.html
003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... cc501.html
004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8d23d.html
011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5dafd.html

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 18:17:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lmm [przepływomierz] mierzy fatalnie [zakładam, że filtr powietrza drożny]. zamiast min. 750mg/R w 010.1dN mierzy ok. 630mg/R, co w efekcie obcina dawkę w 008 - innymi słowy: samochód nie jedzie.

masz 3 wyjścia:
1. kupić nowy w Bosch [ok. 650 PLN];
2. kupić regenerowany w Bosch [ok. 390 PLN];
3. kupić nowy w ASO [ok. 1000 PLN];
4. kupić regenerowany w ASO [ok. 390 PLN].

opcje 2 i 4 mają to do siebie, że lmm wytrzymuje max. 3 miesiące. później zaczyna mierzyć tak, jak Twój i trzeba reklamować...

reszta OK.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 18:39:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
No to tak jak przypuszczalem.... :zly:
Kupilem przeplywke w serwisie Bosha i po jakichs 3 tyg autko znow muliło... Ale nie wiedzialem wtedy ze lmm tak bardzo siada i myslalem ze z turbo jest cos nie ten teges... :/ To w takim razie koles pewnie mi wcisnał regenerowaną... :/
W Boshu tez odchodzą takie akcje z tą reklamacją...? Mam nadzieje ze koles zamieni lmm...

A czy po logach widac ze silnik ma na szafie 160kkm? Bo z wydruku z ASO (dzieki Dred'owi :) ) wynika ze ma taki przebieg, prawdziwy.

Caluje nóżki meszrum. :D

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 19:16:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeszcze jedna rzecz - termostat.
czy to już maksymalna temp. jaką możesz uzyskać? jeżeli tak, to nadaje się on do wymiany.

póki nie rozgrzejesz silnika do 90*C, póty korekcje [i kąt wtrysku] nie przyjmą właściwych wartości, by można było określić przebieg.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 19:25:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
no wlasnie tu jestem w kropce...
90stopni na wskazniku osiągnąl tylko jak robilem logi dynamiczne czyli jakby nie patrzec pilowalem go do tych 4tys obr. ale ogólnie rzadko kiedy mam 90
przewaznie tak ok. 83 stopni i to tez gdzies po 15km jazdy zaczynając z zimnego silnika z rana. Termostat do wymiany?

A jakbym go popilowal troszke zeby osiągnąc te 90stopni to które logi musze zrobic zeby mozna bylo stwierdzic kat wtrysku itp. ,przebieg. Bo lapka nie mam swojego to pozyczylbym tylko zeby zrobic te logi które są potrzebne.
PS: A wszytko jest ok z dawką paliwa czy cos tam...ja nie kumam ale koles cos mowil ze podkrecal cos (bo bylem pare razy jak przestalo autko ciągnąć). I widzialem ze cos ukrywa przede mną... :zly: I pewnie wiedzial ze wsadzil felerne lmm ale nic o tym nie wspominal tylko kombinowal co zrobic aby bylo ok. (wtedy nie mialem jeszcze zielonego pojecia co i jak w tym audi :| )

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 19:40:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Egr sie przycina *(lekko), ale to jak prawie u wszystkich

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 19:42:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
ogólnie to az sie dziwie ze wszystko jest ok.... :d
czyli ten caly dyskomfort to przez przeplywke.... :/

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 19:47:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Chbya lmm bosha w V6 można uznać za wadę fabryczną ... [ogolnie rzecz biorac]

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 19:56:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
Cytuj:
Chbya lmm bosha w V6 można uznać za wadę fabryczną ... [ogolnie rzecz biorac]
gdyby nie ta cena :< to by nie bylo problemu.... :/

A co powiecie o termostacie...? Opisalem co i jak pare postow wyzej... Bo pewnie przez to ze nie osiąga prawidlowej temp. moc silnika tez troche spada...?

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 20:07:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Kris0181 napisał(a):
A co powiecie o termostacie...? Opisalem co i jak pare postow wyzej... Bo pewnie przez to ze nie osiąga prawidlowej temp. moc silnika tez troche spada...?


Termostat do wymiany , jak masz uszkodzony termostat to Ci się to nie objawi w postaci spadku mocy silnika ... silnik o wiele dłuzej jest dogrzewany ... uszkodzony termostat = wyzsze spalanie !! ,nie wiem czy dobrze mowie ale.... jezeli silnik nie osiągnie temperatury roboczej (90 st na desce ) dostaje wzbogacona mieszankę paliwowo-powietrzną zeby dogrzac silnik do odpowiedniej temperaty (temperatura robocza) , jeżeli termostat jest ciągle otwarty (lepsza opcja) silnik bardzo długo będzie jechał na wzbogaconej mieszance zanim osiągnie temp roboczą ,a jezeli masz termostat non stop zamkniety (gorsza opcja , Ciebie nie dotyczy :-) ) to wted mozna przegrzac silnik ....

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 20:18:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
Qrcze... Z tego co wnioskuje po tym temacie -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 91&start=0
To tez moze byc różnie... :| Sprawdze ile pokazuje w klimatroniku ;]

PS: Oceny logów przez innych kolegów mile widziane ;)
Czy na pewno wszystko jest ok z resztą autka oprócz lmm? ;]

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 20:31:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
W klimatroniku jest inna temperatura niż ta obserwowana w 001 na vagu. Sprzzwdzone przy okazji ustawiania kąta Laickiemu :!:
Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 20:37:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
gustav200 napisał(a):
Egr sie przycina *(lekko), ale to jak prawie u wszystkich


nie, nie przycina się.
EGR w V6 działa inaczej, niż w R4.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 20:47:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
To moge smialo sądzić ze autko w DE bylo dobrze utrzymane :582: ?
Wiem ze nie bylo serwisowane na LL jak większosc tamtejszych autek i widac efekty :d
Zrobienie logów i Wasze zdiagnozowanie zdecydowanie poprawia samopoczucie kierowcy bo wiadomo mniej wiecej na czym sie stoi :diabel:

Jak czas pozwoli to podpiluje silnik do tych 90stopni i zrobie logi zeby zobaczyc czy autko rzeczywscie ma ten przebieg... tylko podpowiedzcie jeszcze które logi są do tego potrzebne...?
pozdrawviam ;)

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 20:50:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
meszrum napisał(a):
gustav200 napisał(a):
Egr sie przycina *(lekko), ale to jak prawie u wszystkich


nie, nie przycina się.
EGR w V6 działa inaczej, niż w R4.


kurde... Ciagle R4 stoi mi w głowie a szczegolnie PD ... wiem ze w V6 odpowiednia grupa do wskazan EGR to 003 Stat ,sory za bład , to się wiecej nie powtorzy

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 22:40:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kris0181 napisał(a):
(...)
Jak czas pozwoli to podpiluje silnik do tych 90stopni i zrobie logi zeby zobaczyc czy autko rzeczywscie ma ten przebieg... tylko podpowiedzcie jeszcze które logi są do tego potrzebne...?
pozdrawviam ;)


nie, nie rób tego.
zacznij od kupna termostatu [ASO] i ego wymiany. wówczas pojawi się temperatura.
piłować można paznokcie ;) .



gustav200 napisał(a):
meszrum napisał(a):
gustav200 napisał(a):
Egr sie przycina *(lekko), ale to jak prawie u wszystkich


nie, nie przycina się.
EGR w V6 działa inaczej, niż w R4.


kurde... Ciagle R4 stoi mi w głowie a szczegolnie PD ... wiem ze w V6 odpowiednia grupa do wskazan EGR to 003 Stat ,sory za bład , to się wiecej nie powtorzy


Gustav,

nic złego się nie dzieje. V6 to spory silnik starej konstrukcji, gdzie dynamika gazów jest nieco nieokiełznana. stąd wahania ciśnień/mg są normą.

w przedmiotowych logach widać za to sporo powietrza przy otwartym EGR'rze. wynika to ze zbyt nisksiej temperatury [termostat], co powoduje, że ECU zwiększa dawkę i tym samym, rośnie zapotrzebowanie na powietrze...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 22:19:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
hehe.... :| koledzy.... z tego wszystkiego zapomnialem sprawdzic czy mam jakies błedy... :banghead:
okazalo sie ze mam błąd 00575 ... moze on miec jakis wplyw na moje logi...?
Na wizyte i tak sie juz umowilem...ale moze nie koniecznie trzeba bedzie wymieniac lmm...?

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2008 09:00:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Kris0181 napisał(a):

okazalo sie ze mam błąd 00575


o tym błędzie było juz wiele razy , masz przeładowanie , albo padniety N75 albo zapieczone kierownice spalin w turbinie

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2008 10:26:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
n-75 mialem wymieniany... czyli pozostaje mi wyczyszczenie turbo... :/

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2008 10:48:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kris0181 napisał(a):
Na wizyte i tak sie juz umowilem...ale moze nie koniecznie trzeba bedzie wymieniac lmm...?


lmm w tym samochodzie i tak będziesz wymieniać 3-4 razy w roku.
chyba, że kupisz nieoryginalny egzotyk, co jest nieco ryzykowne bądź nowy Bosch w Bosch'u.


poza tym, nie opisałeś jakie rozszerzenie ma błąd 00575.
może być on spowodowany niekoniecznie problemem z turbiną.
z logów wynika, że T jest bardzo OK. być może 00575 załapałeś jakiś czas temu - skasuj błąd i zobacz czy pojawi się ponownie.

kiedy była wymieniana odma?
[może to mieć znaczenie dla 00575]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: