.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 05:55:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2008 12:56:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
Piotruś napisał(a):
Na Twoim miejscu - do tego druciarza więcej bym nie pojechał. Wątpię żebyś cokolwiek jeszcze od niego wyegzekwował, a pod maskę nie powinieneś go wpuszczać pod żadnym pozorem.

No i nie mam juz zamiaru do niego wracac... :< Oddal kase im mam go w doopie :/ Znalazlem drugi serwis w ktorym zdecydowanie wiedzą z czym mają doczynienia (robili z resztą juz pareset takich V6 i wiedzą co im boli). :)

Piotruś napisał(a):
Jeżeli (??) nie uporałeś się dotąd z odmą - zachodzi prawdopodobieństwo, że:
- zaburzona dynamika gazów wydechowych "napędza" wirnik turbiny w sposób niekontrolowany i nadmierny - generując tym samym 00575
- zanika smarowanie łożysk wirnika w turbinie, co w żadnym razie nie generuje błędu 00575 ale w tempie ekspresowym wykańcza "ośkę" wirnika (czyli regeneracja sprężarki w specjalistycznym zakładzie może okazać się koniecznością
No dokladnie tez bylem tego zdania...ale koles tak nawijal i tak mnie omotał... :/ a ze ja laik to z czasem owinął mnie wokół palca...
Piotruś napisał(a):
Reasumując - prawidłowe działanie sprężarki jest uwarunkowane nie tylko właściwą regulacją sztangi ale również sprawnością innych podzespołów. Skoro więc jesteś pewny, że instalacja podciśnienia działa prawidłowo, to zostaje sprawa "odmy". Najbardziej profi byłoby pomierzyć kompresję/dekompresję w skrzyni korbowej ale wstępnie możesz samodzielnie ustalić stan odmy - wykręcając korek wlewu oleju na rozgrzanym silniku (nie powinno być żadnego syknięcia, nie powinno "buchać" żadne ciśnienie, poszukaj w archiwum - było o tym wiele razy).

No dokladnie mam takie objawy pod korkiem. Sprawdzalem to juz z tydzien temu i odma jest juz zamówiona ;) po dlugim weekendzie dostane części :) Wymienie, wrzuce potrzebne logi i zobaczymy wtedy tą turbinke :)
Stamlej napisał(a):
Ja dam jeszcze taką głupią możliwość rozwiązania "problemu sztangi". Jeżeli pozostały ślady farby na sztandze i nakrętce, to spróbuj ustawić ją "po śladach"
Zawsze coś lepiej będzie...

To sie pobawie jak odma bedzie wymieniona :)

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 21:52:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
No to wreszcie znalazłem czas na wymianę odmy i zrobienie logów... :064:
Ale niestety.... :| nie mialem jeszcze jak wymienic termostatu.... :(

Tak czy inaczej sprawa ma sie tak:
Pierwsze co mnie zdziwiło przed robieniem logów...patrze... a tam błąd 00575 :/
00575 - Intake Manifold Presuure
08-00 - Control Limit Surpassed

Nie wiem kiedy ten błąd wskoczyl bo dopiero po wymianie odmy mialem dostęp do lapka. (po zrobieniu logów błąd drugi raz nie wyskoczył)

A to są logi:
DYNAMICZNE
000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9618f.html
003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b7210.html
008 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 6f73f.html
010 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 833b7.html
011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e3c7e.html

BS
000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... db252.html
003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 6fb8d.html
004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c58a5.html
011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 87d95.html

STATYCZNE
000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b068b.html
001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9cccb.html
003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c7384.html
004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c0817.html
007 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 95113.html
013 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... efcdd.html
014 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5bb9c.html
018 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ceb85.html


Prosiłbym o ogólną ocenę czy wszystko gra po wymianie odmy...
No i co mam robić z tą przestawioną TURBINĄ...? :( :( :(

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Ostatnio edytowano 19.maja.2008 23:09:23 przez Kris0181, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 22:24:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Kris o logach się nie wypowiem, nieestety zdjęć nie mogę otworzyć - chyba mi bc szwankuje znowu :/

Ale w sprawie turbiny - będziesz musiał zaopatrzyć się w kluczyk 10kę (chyba ;) ) i stopniowo skracać sztangę - niewiele, i po każdym skruceniu próba 011 dymaniczna. Wartości zadana i rzeczywista powinny być tożsame, zwłaszcza od 2500rpm w górę.

Może ślady farby Ci pomogą - sztanga i nakrętka są malowane (na żółto lub niebiesko)

Pozdr!

Jak będę miał sprawnego neta to zerknę :peace:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 22:39:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
jak masz uszkodzony termostat to Ci się to nie objawi w postaci spadku mocy silnika ... silnik o wiele dłuzej jest dogrzewany ... uszkodzony termostat = wyzsze spalanie !! ,nie wiem czy dobrze mowie ale.... jezeli silnik nie osiągnie temperatury roboczej (90 st na desce ) dostaje wzbogacona mieszankę paliwowo-powietrzną

diesel to nie benzyna, nie ma przepustnicy - silnik sobie ciagnie powietrze a kierowca "nozka" podaje tyle paliwa by np utrzymac zadana predkosc
Nie podwazam zasadnosci wymiany uszkodzonej czesci ale nie spodziewalbym sie mniejsyzego zuzycia paliwa "podczas drogi nad morze"
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 23:08:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
Stamlej ... tam nie ma żadnej farby... :| tzn. ja bynajmniej nie zauwazylem...
Stamlej napisał(a):
Ale w sprawie turbiny - będziesz musiał zaopatrzyć się w kluczyk 10kę (chyba Wink ) i stopniowo skracać sztangę - niewiele, i po każdym skruceniu próba 011 dymaniczna. Wartości zadana i rzeczywista powinny być tożsame, zwłaszcza od 2500rpm w górę.

Hmmmm... Od 2500 w góre... Tzn ze jak na pierwszych moich logach 011dyn które tu wrzuciłem (na 1 stronie) jeszcze przed rozregulowaniem turbo mialem wartosci tozsame dopiero od ok. 3300 obrotów to tez nie za bardzo było OK...?

A druga sprawa... skąd sie bierze ten błąd przeladowania....?
Przeciez nie dosc ze odma jest wymieniona... turbo jest odkrecone (teraz jest slabsze) a błąd i tak był... :(:

PS: Teraz wszystkie logi są z fotosika :)

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 16:42:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
Chłopaki... poratujcie.... :( :(
Juz nie wiem jak mam ją regulowac... raz regulowalem w jedną strone... raz w drugą... i nihuhu nie moglem otrzymac takiego wyniku jak w 1 logach (na 1 stronie)...
Teraz logi wychodzą mi takie: Obrazek

W którą strone mam ją teraz wyregulowac....?
Kręcić tą srubą 'chropowatą' w lewo czy prawo....? :|

:612:

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 17:02:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Kris na wstępie to przepraszam - trochę pokłamałem z regulacją. A mianowicie zawór N75 będzie starał się i tak ustawić ciśnienie takie jakie ma być. Czego konsekwencją jest odpowiednie ciśnienie (nawet po druciarskiej regulacji pana mechanika) w zakresie od 3000rpm. Zauważ że ty masz małe od spodu...

Tak sztangę reguluje się odkręcając nakrętkę kontrującą (ta srebrna) i wkręcając sztangę (kręcąć chropowatą nakrętką)

Nie chcę nakłamać znowu - jakbym sobie robił to coś pokombinował bym i pewnie metodą prób i błędów doszedłbym do odpowiedniej regulacji :)
Jak dla mnie to postaraj się żeby od spodu podnieść ciśnienie o 150-200mbar.

Nie wiem skąd bierze się 00575... nie masz OB - może jest to pozostałość po starych problemach. Albo nie domaga N75, lub czasem zatnie się VTG.


Poczekaj na mądre głowy.

Pozdr!

EDIT:
Teraz zbiłeś ciśnienie już ostro. Kręć tą chropowatą nakrętką.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 17:08:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
No podkreciłem jeszcze dwa razy...
To log po 1 razie:
Obrazek

A to po 2 razie:
Obrazek

Myśle ze te drugie ustawienie jest lepsze... nie?

A z tym błędem to ja już ocipiałem...
Wyskoczył mi juz dwa razy (nie po kazdym logowaniu 011dyn) ale wyskoczyl... A zawór turbiny był wymieniany... :/

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 18:22:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Sorry za późną odpowiedź ale czasu mi brakuje ... .

Kris - nie wchodząc teraz w szczegóły - zaznacz sobie farbką aktualne ustawienie sztangi (gdyby coś nie poszło) i poczekajmy aż wyschnie :): .
Postaram się późnym wieczorem skrobnąć do Ciebie @@ ;) .
Nie katuj już więcej tego wózka - spróbujemy zrobić to inaczej i w czasie rzeczywistym (na telefon) .

Albo jeszcze lepiej - zmontujemy videokonferencję z udziałem Mistrza Stamleja :diabel: :!:

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 19:05:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
hehe :diabel: i to mi sie podoba ;)
wreszcie bede mial niunie doprowadzoną do ładu :D

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 22:01:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
drugie ustawienie [ http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... cbebc3996c ] jest wręcz idealne.
tak powinno zostać.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 22:34:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
No tak.... Wszystko ładnie...pięknie... jakos udało mi sie ustawić tą sztange :P

Ale po jakiego groma teraz wyskakuje mi ten błąd....?
00575 - Intake Manifold Presuure
08-00 - Control Limit Surpassed

Skoro zawór turbiny, LMM i odma są wymienione... a z logów podobno wszystko jest na cycuś glancuś... :?:

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 23:03:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
skasuj ten błąd.


01-Engine > Fault Codes-02 > Clear Codes-05

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 23:05:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
Kasowalem juz 3 razy... :| Co dziwne nie wyskakuje mi za kazdym razem po przejażdżce... Tylko co jakis czas...

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2008 09:51:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Kris może MAP sensor szwankuje??

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2008 12:31:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
No... I po sprawie :d
Dzięki pomocy Piotruś'a doszliśmy do przyczyny błedu. Zapodałem potrzebne Mu logi i wszystko jest juz na CACY :D z logów wynika ze MAP sensor można wykluczyć ... po prostu żeby błąd sie juz nie pojawial musze ostro przegonić niuńkę żeby cały syf z kolektorów, katalizatora i dolotu sie przepalił po wymianie odmy :)
Za miesiąc wybieram sie do DE to przegonie ją na autostradzie :peace:

WIELKIE DZIĘKI za pomoc wszystkim którzy pomogli mi ogarnąć niuńkę po druciarskiej robocie 'super' mechanika... :|
WILKIE piwko :piwo: Wam wszystkim ;)

Mam nadzieję że dłuuuugo nie będe pisał juz w tym temacie :): hehe :D

pozdrawviam gorąco ;)

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2008 18:28:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
Witam ponownie :]
Piszę teraz raczej w celu zaspokojenia mojej ciekawosci... i zebym mogl spac spokojnie... :):

Otóż grzebiąc sobie po VAGu w poszukiwaniu jakichkolwiek błedów i napotkałem w grupie "35-Cent. Locks" pare błedów... ... :?: ...

Są to:
01366 - Otwarcie po sygnale zderzenia
35-00 --
00955 - Klucz 1
09-10 Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
00956 - Klucz 2
09-10 Adaptation Limit Surpassed - Intermittent


Są to zapewne błedy po poprzednim użytkowniku bo od czasu skasowania nie pokazały mi się już więcej.
Szczególnie niepokoi mnie "Otwarcie po sygnale zderzenia" ... o co tu chodzi...? :galy: Kojarzy ktoś...?

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: