.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 11:24:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI AKE] problem z pompą
PostNapisane: 25.kwi.2008 18:54:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Koledzy potrzebuje pomocy ,bo już nie wiem co mam robić.A wiięc opisze mój problem ze wspomaganiem kierowniczym od początku.10 mięsięcy temu kupiłem swoje audi ,podczas kupna problem był ze wspomaganiem tzn.ciężko chodziło i piszczało przy pełnych skrętach ,sprawdziłem stan płynu i okazało się że jest ok z tym że płyn był brudny.Więc przepłukałem cały układ i zalałem świeżym febi mineralnym zielonym takim jak zalecany jest na forum. W znacznym stopniu wspomaganie się poprawiło przestało piszczeć w lewa strono chodziło idealnie w prawą tak samo tylko w jednym momencie czuć było znaczny opór .Pojechałem to dobrego serwisu co regeneruje przekładnie i pompy i pan stwierdził po zdiagnozowaniu że to przekładnia ponieważ jak by to była pompa to czy skręcałbym w prawo albo w lewo byłby opór stwierdził to na 100%,więc nie czekając na nic zregenerowałem przekładnie .Po wymianie na nowa przez pare godzin wszystko było ok wspomaganie chodziło idealnie bez zastrzezeń ,lecz po tych paru godzinach coś sie przestawiło w czasie jazdy wspomaganie jest a gdy stoje badż wolno jadę brakwspomagania .W dalszym etapie zareklamowałem przekładnie pan założył mi drugą sytuacja się powtórzyła przez pare minut wspomaganie było idealne a póżniej powtórka .Mechanik stwierdził problem z pompą powiedział że po regeneracji przekładnia jes ciasno spasowana i gdy pompa daje male ciśnienie wspomaganie nie chodzi .Zaznaczam że podczas monażu akumulator był odłanczany a układ mam servotronic.Proszę opomoc bo już głupieje i nie wiem czy to elektronika czy pompa zdechła.Sorry że tak się rozpisałem ale inaczej się nie da. :(:

Mam jeszcze jedno pytanie czy do wymontowania pompy potrzebuje kanału :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2008 00:24:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.gru.2006 15:44:56
Posty: 66
Lokalizacja: Szczecin
w 2,5 od biedy poradzisz sobie bez kanału - problem w tym że trzeba połowę przodu rozebrac ... dziwi mnie opinia mechanika - pompa ma zawór - tłoczy z takim samym ciśnieniem niezależnie od obrotów - myslę ze właśnie ten zawór niedomaga ...

_________________
leopard

Audi A6 - Leichtpanzer

znajdziesz mnie przez www.g-lab.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2008 08:33:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Ja właśnie też otym zaworze myślałem ,czy ten zawór jest na wężu pomiędzy pompą a przekładnią :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2008 09:30:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Servotronik to taki dlugi przekaznik i skoro faktycznie tam jest to ja bym szukal przyczyny w jego dzialaniu. Ciekawy jestem czy cos sie zmienia w odglosie pompy kiedy wspomaganie zaczyna slabo dzialac. Pamietaj , ze przewody od wspomagania sa specjalnie kalibrowane w przekroju i czasami jak zalozy sie nowe bez zwezenia to na wolnych obrotach pompa nie podaje takiego cisnienia jak trzeba.Ten zawor to wlasnie kalibracja.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2008 15:18:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
I.
Kolego moduł od serwotronica nie był ruszany i prawdopodobnie działa ok przewody tez nie wykrecałem sa od mojego auta a pompa jak ciezko chodzi to słychac taki syk jak przy pełnym obrocie ,pompa nie piszczy

Właśnie dziś gdy wyjechałem autem z garażu pompa przestała chodzić wspomagania zero i nie słychać pompy.Prawdopodobnie kolega leo ma racje zawór pompy moze być uszkodzony,jutro zabieram sie za wymiane mam już druga pompe nowa zobacze co bedzie po wymianie.\

MOD: Proszę o zapoznanie się z funkcją EDYTUJ i praktyczne stosowanie na AKP.


II.
[MOD]: Dodano: 16.05.2008
Piotruś


Daan napisał:
Witam wszystkich,może ktoś ma jakąś wiedze na ten temat lub może miał taki sam problem z którym walcze już od miesiąca a rzecz ma się tak.Przy kupnie auta miałem problemy ze wspomaganiem piszczało i były opory podczas kręcenia kierownicą w prawo i lewo.Po wymianie płynu i przepłukaniu układu piszczenie zanikło a wspomaganie chodziło idealnie,tylko podczas skrętu w prawo w jednym miejscu czułem chwilowy opór.Zaprowadziłem auto do warsztatu regeneracji pomp i maglownic tam zdiagnoaowano uszkodzoną maglownice,po wymianie wspomaganie chodziło perfekt około 5 godz.a po tym czasie całkowicie zanikło.Zareklamowałem przekładnie którą zdemontowano i w ramach reklamacji założono następną ,wszystko było ok około 1godz. i wrócił problem ten sam co z poprzednia.Pan mechanik stwierdził żę maglownica jest ok to pompa jest uszkodzona ,więc kupiłem nowa i wymieniłem ale nic to nie pomogło .Pojechałem do mirkowa koło wrocławia do firmy automania tam sprawdziłi na pompie ciśnienie i stwierdzili że pompa jest ok ,powiedzieli żę najprawdopodobniej przekładnia .Szczerze mówiąc już nie wiem komu wierzyć pompa jest napewno ok gdyż daje ciśnienie ,sam osobiście wykręciłem przewód wysokiego ciśnienia jest drożny .Dwa razy wymieniona przekładnia ten co regenerował obydwie też jest pewny że są w porządku ,co robić bo już w takie koszty popadłem żę szok i dalej stoje w miejscu jest gorzej niż przed było przed regeneracją przekladni wspomagania zero a wczesniej chociaż było tylko w prawo ten opór był nieznaczny.Moze sterownik do serwotronica padł albo przekażnik co robić już nie mam sił z tym dalej walczyć i wydawać pieniędzy.Przedstawiałem mój problem wcześniej na forum ale zero odzewu możę ktoś wreszcie się zlituje i coś konkretnego doradzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 11:22:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
na moj gust auto bylo po czolowce stad jeden roblem naprawisz wyjdze gdzie indziej drugi i tak na okrete.... sterownik by Ci wyszedl na diagnostyce.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 14:37:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kolego nie sądze ,ponieważ rozkręcałem cały przód i nic nie widać żeby było uderzone gdziekolwiek ,oczekuje jakis konkretnych podpowiedzi .A pozatym sprawdzałem historie auta w ASO i nic nie było napisane o naprawach blacharskich.

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 14:45:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
tak pozatym to co myślicie o przekładniach regenerowanych,bo tak jak pisałem wrzuciłem drugą regenerowaną i dalej to samo .Straciłem zaufanie do przekładni regenerowanej i chce zakupić używkę ale niie wiem czy to dobry pomysł. :/

MOD: Wystarczy... . Nie dalej jak dwa posty powyżej prosiłem o korzystanie z opcji EDYTUJ, nadto trzeba po Tobie sprzątać co drugi post i zkładasz po kika topików na ten sam temat. Wykazujesz kompletną ignorancję dla zasad naszego Forum i funkcji moderatora ... .
Oczywiście otrzymujesz kartkę.
Piotruś

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 11:32:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2008 18:37:13
Posty: 17
Lokalizacja: wieś warszawa
Witam,
Mam identyczny problem co TY - w lewo idealnie - w prawo, w pierwszym momencie ciezkawo i dalej OK - szczególnie właśnie przy niskich obrotach. Moj mechanik, którego cenie za wiedze, stawia na maglownice ale sam mowi ze to dziwne by bylo. Wykluczam tez wypadek auta jako powód wystepującego problemu.
Moje auto to A8 2001 4,2
Pozdrawiam,
Przemek
p.s.
W końcu nie wiem - rozwiązałeś jakoś swój problem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 13:02:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kolego nie rozwiązałem swojego problemu mam już drugą przekładnie po regeneracji i dalej to samo .Myślę że firma która regenerowała mi przekładnie odwaliła lipę .W poniedziałek jadę do mechanika po raz trzeci zdemontować przekładnie i założyć następną tylko mam dylemat czy kupić używkę czy zregenerować w innym warsztacie.Jeśli chodzi o ciebie napewno to nie będzie pompa ponieważ gdyby była uszkodzona miałbyś problemy ze wspomaganiem w lewo i prawo.Sprawdż jeszcze wąż wysokiego ciśnienia który idzie z pompy do przekładni ,wykręć go i zobacz czy jest drożny i przy okazji sprawdż śruby z zaworami te którymi przykręcony jest wąż.To wszystko zrobisz sam ,prosta robota, a na końcu bierz się za przekładnie wtedy najprawdopodobniej to ona jest uszkodzona.

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: