.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 08:32:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 100 C4 2.3E AAR pomocy stuka w silniku!!!
PostNapisane: 26.kwi.2008 14:44:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
oprócz A6 c4 2,6 mam również moje pierwsze autko czyli 100 c4 2.3 AAR fajniutką z tempomatem itd. Kiedyś miałem problem ze stukającą szklanką wymieniłem olej i po 50 kilometrach stukanie ustało, ostatnim czasem z rana na zimnym silniku zauważyłem to samo olej miał już 15 m-cy więc pomyślałem wymienię oczywiście z filtrem. Wymieniłem i co... jest jeszcze gorzej teraz stuka i na zimnym i na ciepłym silniku jedynie w dolnym zakresie obrotów tzn od 800 do 1400 cisza a później masakra. Nie szaleje tym autem i nie wkręcam go na czerwone pole max 5.500 obr dbam bo to pierwsze 4 koła. Co mogę z robić z tym problemem poczekać jeszcze 50 km czy powkręcać lub wymienić. Proszę o rade bo to krępujące słuchać tak metalicznego stukania, Pozdrawiam i z góry dziękuję hej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2008 17:02:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jeśli to regulator w którejś szklance to tylko wymiana ale jesteś pewien, że to na pewno to? u mnie też sobie grają zaworki ale przy zamjniętej masce to prawie nie słychać, tak to jest jak jakiś cieć zalewa 16V mineralnym


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2008 23:05:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
ja nie jestem cieciem, leje taki olej jaki jest w specyfikacji czyli 10W 40 pół syntetyk.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 07:22:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
pol22rr napisał(a):
ja nie jestem cieciem, leje taki olej jaki jest w specyfikacji czyli 10W 40 pół syntetyk.

hehe w moim poście była aluzja do poprzedniego właściciela mojej audiczki, tak więc bez urazy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 07:50:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
A jestes pewien ze to nie vacu pompa? Ona lubi tak glosno stukac przy wyzszych obrotach.

Ps. AAR to nie 16 tylko 5gar.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 08:21:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 09:01:10
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Sprawdź Vacum pompę, sitka przy zaworkach syfem z oleju się często w niej zapchają, jej tłok wtedy nie odbija, popychacz ma luz i uderza w niego wałek rozrządu wydając metalicznu stukot podczas uruchamiania (tworzenie podciśnienia) i naciśnięcia hamulca (spadek podciśnienia), szczegolnie na zimnym, silniku. Zaworki są w/pod deklem pompy, wsytarczy odkręcić 5 śrubek, sprawdzić i wymoczyć syf w nafcie. Proste i nic nie kosztuje :peace:

_________________
Dajewo Nubir - tymczasowa mobilność
BMW R1100 RS - do wietrzenia pach
Audi 100 C4 2.3E - PJD 04.10.2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 14:21:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
dzięki za podpowiedzi sprawdzę w tygodniu ,jak coś będzie się dziać to będę pisał dalej. A tak na marginesie to pięć cylindrów w rzędzie to muzyka dla uszu!!!!!!!!! mam V6 w A6 c4 i się kryje. Bez obrazy właścicieli v6. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 06:33:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
Jeszcze pytanie do wszystkich. Czy jak odkręcę dekiel vacum pompy aby wyczyścić ten syf to jest tam jakaś uszczelka? Nie chcę unieruchomić auta bo codziennie do pracy dojeżdżam. Pozdrawiam hej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 22:17:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.paź.2007 14:07:48
Posty: 16
Lokalizacja: Bolesławiec
jest gumowa uszczelka.ja rozbierałem z tego powodu vacu już dwa razy.....i działa :szczerbol:

_________________
C4 '97 A6 AEL 2.5 TDI :)
C4 '92 AAR 2.3 B+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 06:34:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
Czyli odkręcam pokrywkę, tam jest 6 śrubek, zdejmuję ściągam uszczelkę, i co zobaczę? Te sitka? czy co? ale co wyleje się jakiś płyn czy olej z stamtąd? a i po czym poznać że coś jest nie tak? czy to może mieć coś wspólnego z ze stukaniem zaraz pod pokrywą głowicy tak jakby z nad pierwszego cylindra od kabiny?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 09:47:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
hejka. Wyczyściłem vacum pompę i przestało stukać na jakiś czas, teraz stuka mniej. Jest tak że jeśli nie przekroczę 2000 obr to mogę jeździć długo i nie stuknie ale jeśli wkręcę go powyżej 3000 to przy spadaniu z obrotów już słyszę te cholerne stukanie. Stawiam jednak na szklankę. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 20:47:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.paź.2007 14:07:48
Posty: 16
Lokalizacja: Bolesławiec
mogłeś wymienić odrazu te okrągłe zaworki które są w środku,jest ich chyba 5 sztuk.kosztują chyba 5 pln za sztukę.jak są walnięte to nie rzymaą podciśnienia,pompa się wiesza,a wałek rozrządu napiep.... w lącznik od vacu
powodzenia aha u mnie dzwięk też się tak roznosił po silniku,że już chciałem zawoy rpobić

_________________
C4 '97 A6 AEL 2.5 TDI :)
C4 '92 AAR 2.3 B+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 20:41:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
Wielkie dzięki już nie stuka jednak to była vacum pompa trochę nafty i po problemie. DZIĘKI pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: