.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 18:11:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AEL]....A8 z silnikiem AEL..czy to mozliwe do zrobienia?
PostNapisane: 07.maja.2008 17:24:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
witam kolegow nurtuje mnie pytanko czy jest mozliwosc wrzucenia do audi a8 silnika AEL z a6 Quattro...czy ktos moze juz cos takiego robil i czy warto to robic pod wzgledem finansowym czy jest to nieoplacalne i nie mozliwe do wykonania..pozdrawiam

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 09:36:08 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Moim zdaniem ciężko będzie, w A8 były tylko V-ki....
Poza tym A8 nie ruszy z miejsca z AEL-em :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 11:06:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Wiem ze jest mozliwosc Swapa na 1.9 ... tak sam swap przez ta sama firme ma jeden taki ;) w A6 C4. Wywalone 2.8 Wsadony 1.9 PD + i przy 160 kucach i Q calkiem sympatycznie zamiata i jest nisamowicie cicho w srodku, wogole nie powiesz na pierwsy zut ze to diesel :diabel:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 16:14:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
MorgothV8 napisał(a):
Moim zdaniem ciężko będzie, w A8 były tylko V-ki....
Poza tym A8 nie ruszy z miejsca z AEL-em :peace:


no kolego dlaczego nie pociagnie....przeciez to praktycznie nie wielka roznica w masie...

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 16:49:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
MorgothV8 napisał(a):
Moim zdaniem ciężko będzie, w A8 były tylko V-ki....
Poza tym A8 nie ruszy z miejsca z AEL-em :peace:


Boja wiem. AEL po chipie ma taką moc jak wkładany 2.8. Różnica masy raczej niewielka. Mój waży 1460 kg czyli tyle co A8 z najmniejszym silnikiem.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 17:37:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2008 01:34:45
Posty: 218
Lokalizacja: Skołyszyn,Biecz,Londyn East
Sorry ze sie wcinam ale chodzi mi po głowie podobny pomysł z wymiana silnika :D
Wiec co myslicie o włożeniu do A8 silnika 4.2 bi-turbo z RS6 :diabel:

_________________
była Dacia 1.3 :-)
była B3 2.0 91' :-) :-)
byla A8 2.8 96' :-) :-) :-) :-)
jest A8 4.2 04' :-) :-) :-) :-) :-)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 18:43:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2006 19:24:36
Posty: 63
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Passat B5 AFN + 11 + 0.230 + automat
Saberek napisał(a):
Sorry ze sie wcinam ale chodzi mi po głowie podobny pomysł z wymiana silnika :D
Wiec co myslicie o włożeniu do A8 silnika 4.2 bi-turbo z RS6 :diabel:


Taki model był do sprzedania na koraszewski.com i wychodził wg nich w limitowanej serii w D, tylko nie jestem pewien czy akurat ten sam silnik co RS6 ale V8 biT, wiec wszystko do zrobienia/kupienia :D

_________________
A6/C4 AEL Avant Q "Pampersbomber" :) - rozbity, sprzedany
Jeżdżę Paseratti ;) AFN pompa 11 0.230 i automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 08:02:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
porównując moc AELa i A8 2.5 TDi z pierwszych lat produkcji to róznica w mocy nie jest jakaś kolosalna, ale ważny jest max moment jaki i przy ilu obrotach dostępny, wtedy możnaby gdybać czy ruszy z miejsca czy nie ruszy, jak wymienić silnik to skrzynie pewnie też a A8 ma większą średnice kół, to już na pewno nie będzie tak wymiatało jak AEL w C4 a założysz mniejsze to będzie lipnie wyglądało, reasumując większe koła większa masa mniejsza moc nie wygląda to najlepiej, można spróbować chipa wstawić ale nie wiadomo jak to będzie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 08:59:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
No to ja polecę po bandzie :)
Właśnie kupiłem A8 i wsadzam w nią NG z manualem :smokingdevil: :evilbat:

Może rakieta to nie będzie, ale jeśli A8 2,8 waży tyle co c4 2,8, to po wywaleniu wszystkiego co ciężkie (czyli V8, tiptronica, wału, przekładni itp.) też powinno ważyć niewiele więcej niż C4 2,3... Czyli do miasta w koreczki w sam raz :)

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 11:56:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ciekawa sprawa :) może rozwiniesz temat troche, jak wygląda sprawa z przeróbką mocowań silnika, jest duży kłopot, koszta itp., troche taki "antySWAP" ale zawsze coiś :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 13:19:46 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Dobre!!
Wiadomo że z tym że nie ruszy żartowałem, ruszyłoby nawet z silnikiem 1,1 55KM z Punto, tyle że bardzo byle jak.....
AEL ma 140KM więc do 2,5 TDI 150KM mu niewiele barak (a takie w A8 były...)

wordeck powiedz coś więcej, jak jkeździ, czy duzo zabawy, zdjęcia itp. :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 13:34:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
tak z ciekawości ma ktoś może dane fabryczne A8 2.5TDi i A6 C4 2.5TDI AEL, masa własna, max moment obrotowy, bo moc to wiadomo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 14:04:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
hubos21 napisał(a):
tak z ciekawości ma ktoś może dane fabryczne A8 2.5TDi i A6 C4 2.5TDI AEL, masa własna, max moment obrotowy, bo moc to wiadomo

Przyznaj sie, nawet nie próbowałeś szukać :/
http://www.audiklub.org/dane/a6/c4/a6_2.5tdi_140km.html
http://www.audiklub.org/dane/a8/d2/a8_2.5tdi.html

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 17:26:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
bo wiedziałem, że będziesz miał gdzieś pod ręką Simpson :) dziękóweczka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 17:30:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
analizując te dane mały wirus do AELa i śmiga w A8 tak jak V-eczka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 17:46:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
MorgothV8 napisał(a):
wordeck powiedz coś więcej, jak jkeździ, czy duzo zabawy, zdjęcia itp. :peace:


Na razie stoi jeszcze z oryginalnym silnikiem 4,2. Jutro robię pierwsze podejście do tematu, tzn. zabieram się za wywalanie gratów. Najwięcej kłopotu w moim przypadku będzie z elektryką, bo autko ma spaloną znaczną część instalacji. Postaram się cały proces dokumentować fotograficznie, na razie ustaliłem tyle, że wstawiam komplet, tzn, silnik NG ze skrzynią manualną, wiązką, oryginalnym sterownikiem i modułem zapłonu.
Motywacja prosta - mam pół strychu tych części, a a8 kupiłem za niewielką kasę, uszkodzone, tzn. ze spaloną instalacją elektryczną i częścią plastików pod maską... Więc jest okazja sie pobawić, nawet z ciekawości/rekreacyjnie ;) Czasu na zabawę nie mam zbyt wiele (1-2 popołudnia w tygodniu), więc planowany termin poskładania tego wszystkiego to koniec czerwca.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 21:46:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
a próbowałeś się dowiedzieć czy ktoś w naszym kraju coś podobnego kominował? czy będziesz pierwszy? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 06:56:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
hubos21 napisał(a):
a próbowałeś się dowiedzieć czy ktoś w naszym kraju coś podobnego kominował? czy będziesz pierwszy? :)


Nie mam pojęcia :)

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 07:26:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wordeck napisał(a):
No to ja polecę po bandzie :)
Właśnie kupiłem A8 i wsadzam w nią NG z manualem :smokingdevil: :evilbat:

Może rakieta to nie będzie, ale jeśli A8 2,8 waży tyle co c4 2,8, to po wywaleniu wszystkiego co ciężkie (czyli V8, tiptronica, wału, przekładni itp.) też powinno ważyć niewiele więcej niż C4 2,3... Czyli do miasta w koreczki w sam raz :)

Pozdrawiam

Taaaaak, ale zapominasz o jednym. Panu Niutonie, który w AAH ma 245 a w NG 189 ... niestety w jednym i drugim przypadku nierozwojowo ...
Niemniej - moje uznanie za inicjatywę, za którą trzymam kciuki :)

PS: AEL`ek po kuracji powinien ciągać tą budę jak ta lala.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 23:38:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
wordeck napisał(a):
Właśnie kupiłem A8 i wsadzam w nią NG z manualem :smokingdevil: :evilbat:


A tak wogóle to wszyscy zdrowi :?: kup se flaszke... może na zajutrz będzie lepiej z mysleniem, analogicznie... nie stać na fure i benzyne - kupuje ax 1.4D ot co zero głupiego tłumaczenia.

po profanacji v8'mek przyszła kolej na zacne A8 shit madafaka polak potrafi :/

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: