.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 19:12:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AAH] Zmieniłem dolot powietrza i wahają się obroty
PostNapisane: 07.maja.2008 06:53:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
Witam
krótka historia mojego auta
silnika AAH 2,8 automat
poprzedni właściciel popełnił straszliwą zbrodnię ząłożył do niego instalację gazową 2 generacji jezdziła na tym aucie pół roku zanim ja nie przejełem tego auta, niestety z braku finansów pojezdziłem tak przez rok. Po roku wstawiłem BLOSA ale ciągle miałem mieszane uczucia, dwa tygodnie temu wyrzuciłem przerobiony dolot powietrza do kolektora ssącego z mikserem (tragedia dostawał tylko 1/3 powietrza która mogła by wpadać do silnika). Efekt taki że silnik teraz ma kopa :D
nie zwracając uwagi na to że po 2 dniach uruchomiłem gaz (bez odpowiedniego wyregulowania) i miałem strzał który rozwalił mi obudowe filtra powietrza (już naprawione) teraz czeka mnie regulacja gazu (ten piątek) i zamontowanie dodatkowej klapki anty wybuchowej.


teraz problem właściwy:
niestety ku mojej rozpaczy ciagle jest jeszcze coś do zrobienia. Podczas jazdy gdy delikatnie przyspieszam czuje że mimo że nie poruszam pedałem gazu auto przyspiesza i zwalnia takie głupie uczucie jak bym naciskał i odstawiał nogę z gazu. (zaznaczam że jezdze tak od tygodnia i tylko na PB)

co to może być? czy komputer już tak sie poprzestawiał od tamtego gazu że teraz gdy ma więcej powietrza to zaczyna głupiec? trzeba go jakoś regulować?

czy moze nie zapewniłem dostatecznej szczelnosci dolotu? (uszczelka zakładana na kolektor dolotowy jest dośc twarda) zaklejać wszystko silikonem?

przepływomierz?

nie wiem co z tym zrobić bo jest to nieprzyjemne uczucie podczas jazdy, a ja chce żeby w końcu wszystko było w 100% sprawne i działające

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 08:29:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
mozliwe, ze blaszki w koletrzorze sie rozlecialy...

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 08:33:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
no tylko że te objawy były jeszcze przed wybuchem po zamontowaniu nowego dolotu, teraz po zrobieniu obudowy filtra jest tak samo jak przed wybuchem

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 07:29:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Nieszczelny dolot, uwalony/brudny przepływomierz, skracanie dolotu itp... Sporo możliwych opcji.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 07:39:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
z tą szczelnością nie dam głowy bo jak montowałem na początku to wogóle gasł po chwili i wkleiłem z jednej strony uszczelkę na silikon ale przyznam szczerze ze uruchomiłem go po 20 minutach od tej operacji i nie jestem pewny czy to nie jest właąnie efekt bo ten silikon nie był jeszcze za bardzo związany wręcz był jak krem moze to jest właśnie przyczyna

a przepływomierz to sie da czyścić??

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 07:54:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Riddick napisał(a):
a przepływomierz to sie da czyścić??


Da się. Tylko trzeba to zrobić bardzo delikatnie. U siebie miałem na drucikach sporo nalotu. Zdjąłem to na sucho pałeczką higieniczną.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 08:12:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
no to postaram się zając przepływomierzem i uszczelnieniem tego dolotu (wezme silikon zapakuje i zostawie na noc) mam nadzieje że to nie jest nic innego już

ale tak dla pewności zapytam jeszcze

co innego moze powodować to że auto samo zwiększa i odejmuje obroty przy delikatnym przyspieszaniu (nie da sie ruszyc ostro autem z automatem bo skubany na poczatku najpierw sie zastanowi i pozniej dopiero zaczyna miec kopa a to nie jest jakies ESP w aucie z 92r to jest raczej problem w czyms innym)

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 08:15:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
VAGa podpinałeś? Może jeszcze lambdy niesprawne?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 08:17:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
VGa podpinałem ale jakiś miesiąc temu (ale wtedy był stary dolot i nie było tego porblemu) i pokazał błedy sondy ale gazownik powiedział ze to moze byc powodem to że jezdze na gazie i sie zawsze z benzyny na gaz przełączy i już błąd wyskakuje

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 08:21:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Riddick napisał(a):
VGa podpinałem ale jakiś miesiąc temu (ale wtedy był stary dolot i nie było tego porblemu) i pokazał błedy sondy ale gazownik powiedział ze to moze byc powodem to że jezdze na gazie i sie zawsze z benzyny na gaz przełączy i już błąd wyskakuje


To zależy jakie to były błędy. Trzeba je wykasować, pojeździć i znowu sprawdzić.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 08:25:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
no tak ale wiesz teraz to nawet jak znowu pokaże błedy to będzie i tak taka sama sytuacja bo znowu jeździłem na gazie i benzynie
musiał bym chyba wykasować błędy i pojeździć tylko na benzynie trochę i wtedy sprawdzić

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 08:37:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Riddick napisał(a):
no tak ale wiesz teraz to nawet jak znowu pokaże błedy to będzie i tak taka sama sytuacja bo znowu jeździłem na gazie i benzynie
musiał bym chyba wykasować błędy i pojeździć tylko na benzynie trochę i wtedy sprawdzić


Jeszcze raz: to zależy jakie to są błędy.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 08:40:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
acha to nie pamiętam kod błędu bo pod vag to u gazownika podłączyłem on sprawdzał znaczenie kodu błędu

a jakiego typu błąd (kod) to już będzie świadczyć definitywnie o uszkodzeniu sondy lambda (a raczej dwóch sond) i jakie sąceny tego urządzenia do tego silnika??

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 08:54:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Riddick napisał(a):
a jakiego typu błąd (kod) to już będzie świadczyć definitywnie o uszkodzeniu sondy lambda (a raczej dwóch sond) i jakie sąceny tego urządzenia do tego silnika??


Nie kombinuj, tylko zapodaj VAGa i daj te błędy na forum :peace: . A koszt jednej sondy to jakieś 90zł w górę :diabel:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 09:15:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
kurcze słyszłem ze po 150zł chodzą do tego silnika
a te zamienniki (bo pewnie o nich mowa) za 90zł to się sprawują dobrze czy padają po chwili?

jakie błedy moga być przez sondę lambda? (jakie efekty jej niedziałania)
mi gfazownik powiedział ze nawet przy niesprawnej auto będzie max o 0,5l więcej palic


a tak wogóle to jaki polecicie VAG bo chce sobie kupić żeby samemu sprawdzać wszystko:
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5 znalazłem taki sklep które urządzenie jest dobre do mojego auta C4 2,8 AAH 1992 automat? jaka wtyczka musi być?


OK napisze co sie wydarzyło
okazało sie że mój gazownik miał już do czynienia z takimi zmianami dolotu zrestartował mi komputer w aucie i ustawił gaz już nie latają tak obroty
kody błędów podam jutro
pozdro

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2008 06:37:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
to są kody błędów z VAG
00553
00521
00525
00555
tylk onie wiem dokładnie co one znaczą i czy już sondy są do wywalenia

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2008 07:29:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
00553 - Czujnik masy przepływu powietrza – G70 (PRZEPŁYWOMIERZ)
00521 - Potencjometr wyrównania paliwa – G74 (Nie wiem co to. Jedyne co znalazłem w ETCE to 078 133 154 i jest to przy przepustnicy)
00525 - P0131 O2 czujnik – niskie napięcie – G39 (Sonda - IMO za ubogo, albo walnięta. Niestety nie wiem, która to strona.)
00555 - Obwód grzewczy – czujnik tlenu 2 – G108 (Sonda - walnięte podgrzewanie. Niestety nie wiem, która to strona. IMO Sonda do wymiany, albo przewody nie łączą.)

Czyli do dokładnego sprawdzenia sondy (sprawdzić, po której stronie jest niskie napięcie) i przewody (sprawdzić, do której sondy nie dochodzi napięcie na grzałkę). Do sprawdzenia/czyszczenia/wymiany przepływomierz.

Nie podałeś jeszcze jak często występują te usterki (VAG zwraca odpowiednie info przy każdym błędzie; np. "Intermittent". Jeśli błędy powracają po kasowaniu, to trzeba się brać do roboty.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2008 07:43:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
acha dzieki
kurcze te błedy to juz chyba drugi raz mi wysokczyły z sonda ale te wczesniejsze to chyba nowosc jest może po zmianie tego dolotu dopiero sie pojawiły

sonde bede musiał sprawdzic w weekend a co do przepływomierza to powiem szczerze ze podczas pracy silnika jak odłączyłem z niego wtyczkę to praktycznie żadnych zmian nie było pracy silnika (bieg jałowy) czy to już świadczy o jego uszkodzeniu?

i jeszcze raz ponawiam pytanie
a tak wogóle to jaki polecicie VAG bo chce sobie kupić żeby samemu sprawdzać wszystko:
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5 znalazłem taki sklep które urządzenie jest dobre do mojego auta C4 2,8 AAH 1992 automat? jaka wtyczka musi być?

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2008 08:03:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Czy przepływomierz odłączałeś po "VAGowaniu"? Bo jeśli przed, to wtedy mógł zostać zarejestrowany ww. błąd. A z tym odłączaniem, to różnie, choć ja obstawiam, że jeśli po odłączeniu przepływki nic się nie dzieje, to może być walnięta. Zobacz jeszcze nie tylko na wolnych obrotach. Jeśli podczas jazdy nie ma różnicy, czy przepływomierz jest podłączony, czy nie, to trzeba się rozejrzeć za innym (pewnie na szrotach lub allegro).

Co do kabla - ja akurat nie kupowałem z Viakena, ale na pewno musisz szukać interfejsu z przejściówką na OBD1 (dwie małe końcówki). Przykład adaptera masz tutaj. Najlepiej od razu kupić w zestawie - będzie pewność, że jest przetestowane i działa.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2008 08:16:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
no właśnie może przez to że odłączyłem dla sprawdzenia przepływomierz to sie błąd pojawił

z tego co widze t obardziej opłaca sie kupić taki zestaw http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=76 niż kompletowac osobno baze i kable a tu jest całoś i nawet inne kable (może jak zmienie autko na nowsze to nie będę musiał kupować już) tylko nie wiem dlaczego nie pszią w opisie czy tam jest jakiś program :/


a i jeszcze jedno czy jak podłącze vag do kompa na którym mam etkę to zadziałą ona jak vag com?

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 128 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: