.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 10:50:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AKE]Pierwsze logi do oceny
PostNapisane: 21.mar.2008 15:41:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
Witam,
wiem, ze tego nie lubicie ale naprawde nie moglem znalezc kompana do dynamicznych - jak najszybciej postaram sie zrobic, wiec tylko ststyczne i bs - mam nadzieje ze dobrze zrobione ;) sa po trzy tak jak sie zapisywalo, chyba moze tak byc?

zeby nie powtarzac tutaj troche pisalem o objawach http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1164309
moze cos wypatrzycie, bo silnik chodzi tragicznie :(

DZIĘKI :peace:

statyczne:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

BS:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 18:34:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Daniel ........... kto ustawiał rorząd w Twoim samochodzie ????

Osobiście nie pamiętam aby na AKP ktoś pokazał równie daleko rozjechane nastawy jak u Ciebie ..... .

Co jest grane ???!! Komuś nawet na mazaki zabrakło czy jak ????!!
TRAGEDIA - pozostaje mieć nadzieję, że fachowo przeprowadzona regulacja i kilka innych "czarów" pozwoli przywrócić prawidłowy stan silnika.

I jeszcze jedno niezwykle istotne pytanie - z jakiego źródła pochodziły "nowe" wałki (np. ze szrotu, z allegro od obcego sprzedawcy, od kolegi czy np. po regeneracji w komplecie z hydrauliką) ???????

Powiem Ci, że jak na okazane "logi", to zgłaszasz bardzo małe problemy ... .

Dopóki nie usuniesz podstawowego błędu - analiza już zamieszczonych logów mija się z celem, zupełnie .... . Logowanie dynamiczne tym bardziej ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 19:03:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
Pare miesiecy temu wymieniali mi pompe wtryskowa i termostat to wtedy rozpinali rozrzad ale potem chodzil jak igla,
Dopiero teraz, od okolo 2 tyg zaczal dziwnie chodzic :(

co do walkow - to z allegro :/

czyli moge jechac na reklamacje? moge jezdzic? bo dopiero po swietach pojade na warsztat.

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 19:33:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Myślę, że pomocny będzie topik z poprzednimi logami Daniela - w celach porównawczych i edukacyjnych... ;)

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... =danielos9

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 19:34:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Danielos9 napisał(a):
Pare miesiecy temu wymieniali mi pompe wtryskowa i termostat to wtedy rozpinali rozrzad ale potem chodzil jak igla,
Dopiero teraz, od okolo 2 tyg zaczal dziwnie chodzic :(


Sorry, ze tak z początkiem Świąt Wielkanocnych ... ale to jeszcze gorzej niż sądziłem ... .

Danielos9 napisał(a):
co do walkow - to z allegro :/


No i właśnie - kolejny znak zapytania, bo wałki nie składają się wyłącznie z pręta i krzywek ale również z kół zębatych, odpowiednio wyprofilowanych stożków i tak dalej ... .

Danielos9 napisał(a):
czyli moge jechac na reklamacje?


Na reklamację zawsze możesz jechać ale niekoniecznie będzie uznana. Zależy co się takiego stało, że silnik starcił nastawy (skoro/jeżeli wcześniej pracował odczuwalnie lepiej) .... .

Danielos9 napisał(a):
moge jezdzic?


W żadnym wypadku ! Jeżeli (hipotetycznie) coś się przestawia - niechybnie w najbliższej przyszłości dojdzie do kolizji w silniku. Jeżeli "tylko" przeskoczył pasek - to również jest dowód na "jakąś" niesprawność. Jeżeli napęd rozrządu jest calkowicie sprawny i prawidłowo ustawiony, a pomimo to - fazy rozrządu uległy "zmianom" - to za chwilę będzie mielonka zamiast wałków.

Zawsze istnieje możliwość, że silnik jest źle ustawiony "od początku" (i nic się nie przestawia/przestawiło), a pogorszenie (na pewno fatalnych) parametrów to skutek innej - "niezależnej" niesprawności .... ale tego - póki co - nie wiesz ... .


Danielos9 napisał(a):
bo dopiero po swietach pojade na warsztat.


W takim razie masz kilka dni na przemyślenie do kogo wstawić auto na naprawę ... . Jeżeli winne są "tylko" złe nastawy, to "średni" warsztat, wyposażony w "blokady rozrządu" - powinien sobie poradzić.

Jeżeli jednak zaistniała "głębsza" awaria, to zwykłe blokady i dobra wola mechanika - nie wystarczą ... . Całkiem serio ... .

Na Twoim miejscu niekoniecznie dążyłbym do zrealizowania reklamacji tylko wybrałbym taki serwis, który na pewno poradzi sobie z diagnozą i fachowym usunięciem usterki (być może całkiem błahej ale być może .... ) .

Przykro mi, że przed samymi świętami popsułem Ci humor :/ . Naprawdę wolałbym napisać, że wszystko jest OK albo wskazać np. na potrzebę czyszczenia EGR lub innej, równie prostej naprawy ... .

carlnova napisał(a):
Myślę, że pomocny będzie topik z poprzednimi logami Daniela - w celach porównawczych i edukacyjnych... ;)

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... =danielos9


Witaj Bracie :peace:
Cóż - widać, że było wyraźnie lepiej ... .

OT PS: Baphomet - jeśli trafisz na ten wątek, to łatwo zrozumiesz z jakimi zagrożeniami łączy się zakup wałków niewiadomego pochodzenia. Naturalnie nie przesądzam, że w wwym. sprawie zawiniły właśnie wałki ale ryzyko jest .... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 20:39:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
no to mnie nie pocieszyles :( ,
rzeczywiscie chyba lepiej poszukam kogos kto to nastawi dobrze a nie walczyl z tamtymi paprakami - ile mnie skroja za takie nastawienie? to znowu trzeba caly pas zwalac?

Piotruś a jakie jest Twoje zdanie co do przekladki silnika na BAU, BDH?

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 20:58:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Danielos9 napisał(a):
ile mnie skroja za takie nastawienie?


Gdyby chodziło tylko o ustawienie - kwota nie będzie porażająca. Problem jednak w tym, że ważniejsze od przywrócenia nastawów jest znalezienie powodu dla którego się "rozjechały" , a to:

Danielos9 napisał(a):
to znowu trzeba caly pas zwalac?


... jeżeli "usterka" nie jest "oczywista", nie tylko przód będzie zdejmowany ale również "kilka" innych elementów osprzętu. Nie radzę Ci zbagatelizować postawienia własciwej i 101% pewnej diagnozy ... .

Danielos9 napisał(a):
Piotruś a jakie jest Twoje zdanie co do przekladki silnika na BAU, BDH?


Mechanicznie żaden problem ale tylko wtedy, kiedy przełożysz "stary" osprzęt (VP44, alternator, etc.) . Jeśli przekładka silnika z osprzętem od BAU/BDH , to koszty sięgną wyżyn ... .
Ja jednak myślę, że po naprawie swojego silnika przejdzie Ci ochota na swapy (nie poznasz własnego auta) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 00:02:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
o ile ustawienie samego rozrządu [004 oraz 004BS] jest, moim zdaniem zupełnie normalne, o tyle przyczyny dziwnej pracy dopatruję się w 014.

czegoś takiego jeszcze nie widziałem.

zacząłbym od podniesienia pokryw [a szczególnie jednej...].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 08:50:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
czyli znowu walki? :( tak mi sie zdaje ze cos pyka w lewej glowicy(po str pasazera)

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 08:59:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Daniel

Oto napęd pompy wtryskowej:

Obrazek

Tutaj aktualne logi [004 BS i ststyczne] rzeczywiście nie są złe i kąt wtrysku regulowany na kole zębatym numer 7 wydaje się prawidłowy, jednak z uwagi na to, że

układ rozrządu :

Obrazek Obrazek

wykazuje skrajnie złe nastawy [w blocku pomiarowym 014 stat] ... to i tak aktualne odczyty kąta wtrysku nie są wiarygodne .

Jak zwykle bez zbędnych kilobajtów się nie obeszło :/ ale lepiej żebyś wiedział o czym rozmawiamy i gdzie dokładnie leży Twój problem ... .
Co równie oczywiste - po naprawie/regulacji układu rozrządu - nastawy kąta wtrysku [w blocku 004] zmienią się całkowicie i będą wymagały bezwzględnej korekty ... .

Niby "oczywista oczywistość" ale ... nie dla wszystkich ... .

Dla całkowitej jasności tak to wygląda "poglądowo" :

Obrazek

... co powinieneś wiedzieć (poznać), żeby w odpowiedni sposób dogadać się z fachowcem, który będzie naprawiał Twój silniczek ... .

:peace:

EDIT:

Danielos9 napisał(a):
czyli znowu walki? :( tak mi sie zdaje ze cos pyka w lewej glowicy(po str pasazera)


Nie wiadomo czy wałki, czy cokolwiek innego. To pokażą "blokady" na warsztacie oraz weryfikacja faz rozrządu (w skrajnym przypadku mogło nastąpić przestawienie zębatek na wałkach - w co osobście wątpię ale ponieważ kupowałeś z allegro - i takiej opcji wykluczyć nie można). Hipotetycznych przyczyn zaistniałego stanu rzeczy jest bardzo dużo (np. zła regulacja "wyjściowa", lichy już napinacz hydrauliczny lub zacierająca się rolka - która spowodowała "przeskok" paska "o ząbek").

Ponieważ "tylko" ECU jest tak zaprogramowane, że drugi cylinder (strona pasażera) traktuje wzorcowo dla pozostałych - na obecnym etapie sprawy - bez rzetelnej diagnostyki "mechanicznej" - wcale nie wiadomo, który rząd cylindrów tak naprawdę jest wadliwy lub źle ustawiony. Zawsze powtarzam to samo, ze diagnostyka VAGiem tak - ale dopiero po wyeliminowaniu usterek mechanicznych (inna sprawa, że silnik mechanicznie sprawny w 100% najczęściej cechuje się prawidłowymi odczytami z VAGa, no może z drobnym wyjątkiem - dotyczącym niesprawności przepływomierza).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 22.mar.2008 09:33:03 przez Piotruś, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 09:19:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
oczywiście, że nie dla wszystkich.
- problem leży tutaj:

Obrazek

...a dokładnie w 014.
czy tylko ja to widzę? korekcje rzędu -5.5mg/R nie są spowodawane złym ustawieniem rozrządu. jeżeli ktoś ma +/-2mg/R, to zazwyczaj podnosi sie larum, ale 5.5?

dlatego coś słychać po jednej stronie...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 18:57:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
wiec najpierw mają ściagnąć pokrywy i obejrzec walki, tak?
dopiero potem zbrać się za rozrzad, tak?

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 19:11:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Witaj Bracie :peace:
Cóż - widać, że było wyraźnie lepiej ... .



Hello mein Bruder :peace:
Nie zauważyłem wczoraj... :):

W temacie: Daniel kto Ci regenerował pompę VP44 ? :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 19:28:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
zakladal ten sam co robil walki, ale pompa byla niby z dobrego zrodla, przynajmniej z wygladu byla jak nowa :/, no i po tym chodzil jak igla - powiem, ze nawet najlepiej odkad go mam...

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2008 18:16:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Danielos9 napisał(a):
wiec najpierw mają ściagnąć pokrywy i obejrzec walki, tak?
dopiero potem zbrać się za rozrzad, tak?


i jedno, i drugie za jednym razem.
w silniku dzieje się bardzo źle [korekcje rzędu 5mg/R], zatem powinieneś jak najszybciej oddać samochód warsztatowi, który ma o tym pojęcie [wiem, że to bardzo trudne].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2008 19:17:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
no wlasnie z tymi co sie NAPRAWDE znaja to jest ciezko, ale poszukam i we wtorek wstawie, bo robi sie coraz gorzej, dzisiaj bardzo dlugo krecil a jak zaskoczyl to bylo pelno dymu - nigdy tak nie mialem jeszcze :/

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2008 19:35:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Kolego Danielos9, gdybyś na miejscu w Szczecinie nie znalazł odpowiedniego warsztatu, mam zaufany nad Poznaniem, wiem że daleko, ale gdyby nie było gdzie wstawić to lepiej dalej od domu i pewnie, niż oddać jakimś magikom. W razie W to daj znać na PW.
Pozdrawiam

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 21:06:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
no niestety krzywki wytarte jak rynny 1,5mm - szukam nowego silnika :/

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 21:49:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Danielos9 napisał(a):
no niestety krzywki wytarte jak rynny 1,5mm - szukam nowego silnika :/


zostaw silnik - wymień jedynie wadliwe elementy [u Świątka]. trafiłeś po prostu na lewe wałki.
w jakim stanie jest duga strona? pytam, gdyż wg 013 powinna być w normalnym stanie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 22:13:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
ale mam mozliwosc wstawienia BDH i teoretycznie ;) wyjdzie tyle co zrobienie walkow, wiec sam juz nie wiem co robic.
drugiej nie rozbieral bo doradza mi wlasnie przekladke i sprzedaz mojego

nie wiem, ku.wa nie wiem co mam zrobic :(:
a Światek regeneruje, tak?

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 118 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: