.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 06:28:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5, AFN] Problemy ze skrzynią - czy napewno, logi
PostNapisane: 30.maja.2008 20:24:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2008 18:16:56
Posty: 30
Lokalizacja: Kalisz
Witam

Jakis czas temu w temacie http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=78223 pisalem o dziwnym zachowaniu sie mojej skrzyni, sprawdzilem wtedy bledy - nic nie było.
W miedzyczasie wymienilem olej w skrzyni, stary nie byl przepalony, czysty, zadnych opiłków na magnesie, efekt - bez zmian.
Zauwazylem tez ze silnik nie przyspiesza równo, kiedy np. zblokuje 3-ci bieg (automat) i mocno wcisniety gaz to przyspieszenie jest takie, mozna powiedziec impulsowe i mam wrazenie ze to moze nie byc wina skrzyni tylko... no własnie, czego ?
Wykonałem logi z mojego autka, na zablokowanym trzecim biegu, niestety nie kompletne bo program nie pozwala mi wejsc "basic settings" i grupe 000 ale moze na podstawie tych danych uda sie cos wywnioskowac.
Wklejam ponizej

Audi A4, silnik AFN, skrzynia AG4 DMX

STAT:
LOG-01-001-003-004
LOG-01-007-013-015

DYN (proba 1)
LOG-01-001-003-004
LOG-01-009-010-011

DYN (proba 2)
LOG-01-001-003-004
LOG-01-008-010-011


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2008 20:55:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
niedogrzany - termostat do wymiany , zapieczone kierownice w turbinie - zalecane ostre palowanie z predkością 4000rpm celem rozruszania kierownic spalin , a jak to nie pomoze to wymontowanie turbiny i do czyszczenia :)

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2008 21:18:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
gustav200 napisał(a):
,..zapieczone kierownice w turbinie - zalecane ostre palowanie....


Popsikaj duzą ilosc WD 40 na sztange i rozruszaj kluczem....
Po palowaniu zaloguj ponownie a przy okazji dolacz jeszcze logi Basic Settiings dla kompletnej diagnostyki.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 22:33:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2008 18:16:56
Posty: 30
Lokalizacja: Kalisz
przemik napisał(a):
gustav200 napisał(a):
,..zapieczone kierownice w turbinie - zalecane ostre palowanie....


Popsikaj duzą ilosc WD 40 na sztange i rozruszaj kluczem....
Po palowaniu zaloguj ponownie a przy okazji dolacz jeszcze logi Basic Settiings dla kompletnej diagnostyki.

Pozdr


Czesc

Autko bylo ostatnio przegonione na A4 Katowice-Wroclaw i nic sie nie zmienilo, niestety nie zdazylem jeszcze podłubać pod maską.
Ponizej załączam zrzuty z Basic Settings

Grupa 000
Grupa 000 BS
Grupa 003 BS
Grupa 004 BS


Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 06:56:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Statyczny kat wtrysku ok , termostat do wymiany (tylko oryginał z ASO), pomiar nie do końca poprawnie wykonany, ale rzadko komu udaje się poprawnie zlogować automata ;)
Nie podoba mi się regulacja ciśnienia doładowania.
1. Rozruszaj mechanicznie sztangę zaworu upustowego
2. Przegoń ostro auto w trasie

Zloguj go raz jeszcze na zblokowanym 2 biegu, operując butem tak, aby nie zrzucił biegu w dół - wyciskając ile się da (za którymś razem Ci się uda).
Chcę mieć pewność że działa poprawnie regulacja dynamicznego kąta wtrysku, bo to też budzi moje podejrzenia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 07:40:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):
1. Rozruszaj mechanicznie sztangę zaworu upustowego


w VTG :?:

bardziej napisalbym dzwignie sterowania kierownicami w turbulum ... ;)

poza tym przydalo by sie wywalic turbulum na stol i przeczyscic [albo chociaz pomoczyc w ropce] ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 08:19:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
1. Rozruszaj mechanicznie sztangę zaworu upustowego


Pewnie wódz mial na mysli sztange kierownic VTG... :): tylko zastosowal skrot myslowy :peace:


Baskecior napisał(a):
12. Przegoń ostro auto w trasie


Kolega juz chyba przepałował fure po trasie.

Bez czyszczenia sprezarki, sie nie obejdzie.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 08:29:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wódz wczoraj uderzył się mocno w głowę i dlatego stosuje skróty myslowe :(
Oczywiście macie rację, poprawiając mnie. :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 22:53:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2008 18:16:56
Posty: 30
Lokalizacja: Kalisz
Baskecior napisał(a):
Statyczny kat wtrysku ok , termostat do wymiany (tylko oryginał z ASO), pomiar nie do końca poprawnie wykonany, ale rzadko komu udaje się poprawnie zlogować automata ;)
Nie podoba mi się regulacja ciśnienia doładowania.
1. Rozruszaj mechanicznie sztangę zaworu upustowego
2. Przegoń ostro auto w trasie

Zloguj go raz jeszcze na zblokowanym 2 biegu, operując butem tak, aby nie zrzucił biegu w dół - wyciskając ile się da (za którymś razem Ci się uda).
Chcę mieć pewność że działa poprawnie regulacja dynamicznego kąta wtrysku, bo to też budzi moje podejrzenia.


Autko bylo juz przegonione, nic to nie pomoglo, narazie przy nim nie dlubalem mechanicznie, a ze szykuje mi sie wyjazd to wszelkie operacje zaczynam od poniedzialku.
Zlogowalem na drugim biegu, wyniki ponizej, chociaz chyba nie sa zbyt poprawne bo to wszystko działo sie za szybko :-)

LOG-01-000-001-003
LOG-01-004-008-010
LOG-01-011-008-010

Przy okazji zauwazylem jeszcze jedna przypadlosc jak mozna łatwo stwierdzic ze to cos z turbina lub jej sterowaniem (a nie skrzynia chociazby)... jesli na postoju przytrzymam silnik rowno na 3000-3500 obrotow to dokladnie co ok. 2 sekundy slychac lekka zmiane dzwieku silnika, takie pssst z rury wydechowej i znaczna zmianie cisnienia doładowania w VAG'u.

Od razu pytanie, czy cos jeszcze mozna sprawdzic jesli chodzi o sterowanie, oprocz rozruszania sztangi, chodzi mi o to zeby wywalenie turbiny było ostatecznością.

Darek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 11:27:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Cos mi sie niepodoba w tych dynamicznych... trzymałes pedał akceleratora wcisniety do dechy ???

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 12:23:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2008 18:16:56
Posty: 30
Lokalizacja: Kalisz
przemik napisał(a):
Cos mi sie niepodoba w tych dynamicznych... trzymałes pedał akceleratora wcisniety do dechy ???


Tak, ale na dwojce to sie dzieje wszystko bardzo szybko jak silnik osiaga 4500 obrotow. Po wcisnieciu gazu obroty rosna do ok. 2500 a pozniej nagle juz bardzo szybko do ok 4000 co nie przekłada sie bezposrednio na przyspieszenie samochodu ale moze w automacie tak ma wlasnie byc ?

Zanim wyciagniemy turbine chce posprawdzac wezyki sterujace, slynne n75 (swoja droga gdzie on jest w A4) - tylko jak go sprawdzic bo niestety nie mam innego autka zeby podmienic. Z tego co wyczytalem w archiwum powinien "cykac" ale tez nie zawsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 23:09:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2008 18:16:56
Posty: 30
Lokalizacja: Kalisz
Walki ciag dalszy...

Turbina została wyciagnięta, wyczyszczona, na lopatkach od sterownia bylo troche sadzy oprocz tego wszystko ok, EGR przy okazji tez wyczyszczony.
Wiele to nie zmienilo, po zalaczeniu sie turbiny obroty falują, slychac tssss z rury wydechowej.
Jest podejrzenie ze ktos tam wczesniej dlubal.
Zaczelismy myslec dalej i na "sztandze" od turbiny jest nakretka, mozna powiedzec, regulacyjna, po jej przestawieniu dzwieki z rury wydechowej zanikly ale za to po docisnieciu gazu ciscnienie idzie za wysoko i jest blad:

17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent

tak czy inaczej za wysokie cisnienie na turbinie jest praktycznie caly czas na postoju powyzej 2tys obrotow.
Regulacja w druga strone, dopiero po skreceniu jej na maksimum cisnienia trzymaja sie na biegu jalowym prawie w normie, przy ostrej jezdzie 1800-2100, ale na wysokich obrotach na jalowym i tak caly czas zmienia sie dosc mocno cisnienie na turbinie i obroty nie trzymaja sie rowno.
Jaki powinien byc model turbiny w silniku AFN, moze jest nie ta turbinka a juz prawie napewno nie powinna byc regulacja skrecona do oporu ?
Co dalej.... za chlodnica jest taki zaworek zwrotny o oznaczeniu 046905291A, w kolorze bialo czarnym, u mnie jest czarny z lewej strony a od swojej bialej strony jest połączony blisko z trojnikiem (jak jest u was?), po jego odwroceniu cisnienie na turbinie jest znaczenie mniejsze i wtedy przy normalnej regulacji na sztandze mogloby byc dobrze.

Gdzie jeszcze szukac? jak napisalem, ktos mogl tu wczesniej "dłubnąć" :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 08:01:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Skoro cisnienie "faluje" to moze N75 nie potrafi utrzymac zadanego cisnienia.
Sprobuj podmienic na probe.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 09:14:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2008 18:16:56
Posty: 30
Lokalizacja: Kalisz
przemik napisał(a):
Skoro cisnienie "faluje" to moze N75 nie potrafi utrzymac zadanego cisnienia.
Sprobuj podmienic na probe.


Dziekuje za pomoc, sprawa sie rozwiazała choc w nieoczekiwany sposob.
Jak chciałem podmienic N75 z N18 to sie okazało ze one są różne. Jakis spec-fachura wyminił kiedys N75 na taki o oznaczeniu 08 906 283F.
Posprawdzałem czy rurki od podcisnienia sa dobrze podlaczone i zamontowalem nowy zaworek Pierburga, po ustawienia turbiny mniej wiecej tak jak była na poczatku trzyma cisnienia idealnie, zadnych przeladowan, silniczek lepiej sie zbiera.

Jeszcze pytanie do posiadaczy automatow 4-biegowych TDI... czy zdarza sie tak, ze przy delikatnym przyspieszaniu zmiana biegu 2 na 3 wystepuje z lekkim opoznieniem, tzn. obroty ustawiaja sie gdzies ok. 2200 i nie rosna przez jakas chwile, autko lekko przyspiesza jeszcze i dopiero nastepuje zmiana?
Jak sie mocniej docisnie gaz to wszystko dzieje sie szybko.

Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: