.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.maja.2024 00:57:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 TDI AKE Quattro] Pierwsze logi (NOWE LOGI)
PostNapisane: 18.maja.2008 16:07:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam, bardzo proszę o ocenę pierwszych moich logów. Z góry dziękuję za wszystkie opinie i sugestie.

Statyczne 001,003,004:
Obrazek

Statyczne 007,013,014:
Obrazek

Statyczne 018:
Obrazek

Dynamiczne 001,008:
Obrazek

Dynamiczne 003,011:
Obrazek


Ostatnio edytowano 29.sty.2009 21:41:53 przez Krzysztof1967, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 16:21:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
o żesz...
kto pisał ten program?

za dużo paliwa, za duże ciśnienie, przegrzany, złe korekcje.
ciekawe, jak wygląda wnętrze silnika.

ten silnik wyzionie ducha za 10 000 km.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 16:44:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Tos chlopaka pocieszyl :peace:

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 16:53:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
meszrum napisał(a):
o żesz...
kto pisał ten program?

za dużo paliwa, za duże ciśnienie, przegrzany, złe korekcje.
ciekawe, jak wygląda wnętrze silnika.

ten silnik wyzionie ducha za 10 000 km.


Mam wgranego nowego chipa i softa w Sserwis Robiono mi to 16.05.2008 czyli 2 dni temu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 17:01:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Krzysztof1967 napisał(a):
meszrum napisał(a):
o żesz...
kto pisał ten program?

za dużo paliwa, za duże ciśnienie, przegrzany, złe korekcje.
ciekawe, jak wygląda wnętrze silnika.

ten silnik wyzionie ducha za 10 000 km.


Mam wgranego nowego chipa i softa w Sserwis Robiono mi to 16.05.2008 czyli 2 dni temu.



określę to jednym słowem: masakra. program napisany przez idiotę [w dodatku gotowiec].
ciekaw jestem, co stanie się ze skrzynią biegów/sprzęgłem przy takim ograniczeniu momentu.
silnik może to przeżyć pod warunkiem, że jest limiter na pompie. jeżeli tak jest, to przyrost mocy jest niemalże iluzoryczny.

z drugiej strony: jak można było wrzucić coś takiego do silnika z takimi korekcjami?
kompletne druciarstwo.

szczegóły jutro po 17ej.
dlaczego nie robił tego Rogal?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 18.maja.2008 17:09:10 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 17:08:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Meszrum, czekam jutro na szczegóły. Dziwię się bo Sserwis jest chwalony na tym forum. Program był ściągnięty z niemiec. Robiłem to w Czernicy ponieważ miałem problemy ze skrzynią biegów, a Sserwis jest polecany do ASB.

Meszrum załamałeś mnie.


Ostatnio edytowano 18.maja.2008 17:27:53 przez Krzysztof1967, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 17:10:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Krzysztof1967 napisał(a):
Meszrum, czekam jutro na szczegóły. Dziwię się bo Sserwis jest chwalony na tym forum. Program był ściągnięty z niemiec.



jutro opiszę dlaczego jest to skandaliczne.
jedno już się potwierdziło: gotowiec.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 23:20:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Krzysztof1967 - miałbym do Ciebie trzy pytanka (za pozwoleniem ;) ) :
1. Kiedy ostatni raz czyściłeś chłodnice (i przestrzeń między nimi) ??
2. W jakim stanie jest wiskoza ??
3. Najważniejsze (według mnie) pytanie: co zmieniło się po zachipsowaniu niuni (szczególnie pod względem zużycia paliwa i subiektywnie odczuwalnej mocy) i jak aktualnie zachowuje się tiptronik (lepiej/gorzej) ???

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 06:21:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Piotruś napisał(a):
Krzysztof1967 - miałbym do Ciebie trzy pytanka (za pozwoleniem ;) ) :
1. Kiedy ostatni raz czyściłeś chłodnice (i przestrzeń między nimi) ??
2. W jakim stanie jest wiskoza ??
3. Najważniejsze (według mnie) pytanie: co zmieniło się po zachipsowaniu niuni (szczególnie pod względem zużycia paliwa i subiektywnie odczuwalnej mocy) i jak aktualnie zachowuje się tiptronik (lepiej/gorzej) ???


1. Chłodnicy nie czyściłem nigdy (samochód kupiłem w lutym 2008)
nie rozumie co oznacza (przestrzeń między nimi) Miałem sprawdzany płyn ma -35 stopni.
2.Nie potrafię stwierdzić w jakim stanie jest wisco. Nigdy nie miałem problemów z temp. płynu chłodzącego, zawsze pokazuje max 90 stopni.
3. Po założeniu chipa samochód zaczął zmieniać biegi przy 1800 obrotów, można nim delikatnie jechać i do 80 km/h jest wrzucony 5 bieg. Przed zachipsowaniem auto wyło na biegach od 1-3 i zmieniało biegi przy 2500 obr. W Sserwis wymontowano mi chipa który miał być V-techem, a okazał się chipem z allegro za 250 zł. (Tak ocenił to pan Sopa) Zużycie paliwa po wgraniu softu spadło o około 2 litry (przedtem palił średnio 12,5 l. przy delikatnej jeździe) Moc samochód posiada ok, przedtem przy wciśnięciu gazu w podłogę potrafił zredukować o 2 biegi, w tej chwili o 1. Skrzynia zachowuje się lepiej nadal występuje wrażenie półbiegu międzu 2 a 3 ale jest to bardzo delikatne. Tak że odpowiadając na Twoje pytanie skrzynia zachowuje się znacznie lepiej. Wielkie dzięki Piotruś za zainteresowanie się moim problemem. Pozdrawiam Krzysiek
P.S. Zaznaczam jeszcze że miesiąc temu miałem wymienione końcówki wtryskiwaczy, nie wiem jak to się ma do powyższego tematu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 21:06:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Krzysztof1967 napisał(a):
1. Chłodnicy nie czyściłem nigdy (samochód kupiłem w lutym 2008)
nie rozumie co oznacza (przestrzeń między nimi) Miałem sprawdzany płyn ma -35 stopni.


Chłodnica w środku się brudzi, przestrzeń pomiędzy chłodnicą a intercoolerem też jest elementem, który należy czyścić (raz, ze względu na działanie chłodnicy a dwa, na trwałość sprężarki klimatyzacji!!) Płyn o odporności do -35st. niewiele ma tutaj do rzeczy (choć jakieśtam znaczenie ma).

Krzysztof1967 napisał(a):
2.Nie potrafię stwierdzić w jakim stanie jest wisco. Nigdy nie miałem problemów z temp. płynu chłodzącego, zawsze pokazuje max 90 stopni.


Myślę, że wskaźnik jak sama nazwa wskazuje jest tylko wskaźnikiem, a nie miernikiem. W praktyce zatrzymuje się na 90 już od ~85 stopni w górę, nigdy nie poleciał mi dalej więc podejrzewam, że dopiero po przekroczeniu bezpiecznej granicy 105st. strzałka się ruszy...

Krzysztof1967 napisał(a):
3. Po założeniu chipa samochód zaczął zmieniać biegi przy 1800 obrotów, można nim delikatnie jechać i do 80 km/h jest wrzucony 5 bieg. Przed zachipsowaniem auto wyło na biegach od 1-3 i zmieniało biegi przy 2500 obr. W Sserwis wymontowano mi chipa który miał być V-techem, a okazał się chipem z allegro za 250 zł. (Tak ocenił to pan Sopa) Zużycie paliwa po wgraniu softu spadło o około 2 litry (przedtem palił średnio 12,5 l. przy delikatnej jeździe) Moc samochód posiada ok, przedtem przy wciśnięciu gazu w podłogę potrafił zredukować o 2 biegi, w tej chwili o 1. Skrzynia zachowuje się lepiej nadal występuje wrażenie półbiegu międzu 2 a 3 ale jest to bardzo delikatne. Tak że odpowiadając na Twoje pytanie skrzynia zachowuje się znacznie lepiej.


W Twoim przypadku gdyby były jakieś problemy z silnikiem skrzynia pierwsza o sobie dawała by znać - to są organizmy połączone nie tylko mechanicznie ale i sporą dawką elektroniki. Sterowniki ze sobą ściśle współpracują i niedomaganie silnika odczujesz na pracy tipa... Większy moment już wpływa na inną pracę skrzyni, a skoro ma zmieniony program to już w ogóle nie mamy o czym mówić - musi być różnica (a jak piszesz jest na plus).

Co do logów - od dawien dawna wiadomo, że aby zlogować dobrze auto i na tej podstawie cokolwiek powiedzieć program powinien być seryjny - a nie "gotowiec" czy "Rogalowiec" :peace: (Witku - mam nadzieję, że się nie obrazisz ;-) ). Dane mogą być zupełnie nieadekwatne... Z resztą - to nie tylko moje zdanie, ale i Piotrek kiedyś wypowiadał się podobnie (prawdopodobnie w PW do mnie bo na forum to nie pamiętam). Sam Rogal też wyrażał się na forum w podobny sposób:

Rogal napisał(a):
Soft z tego co widzę nie jest słaby. Ciekawe jak obrobione są pewne mapy których "nie widać" na Vagu.


i jeszcze jedno:

Rogal napisał(a):
Wszyscy na forum analizuja logi :) . A soft można tak zrobić, że na vagu bedzie co innego a w realu co innego ;). Zresztą na wynik końcowy (przyrost) składa sie wiele parametrów, korelacja map po tuningu oraz myki których nie widac na VAGu a są zrobione w programie.


Myślę, że z magikiem od naszych wielu niuniek nikt nie będzie dyskutował :peace: Ja chętnie zrobiłbym moda tipa, ale Rogal tego nie oferuje (póki co) a do SS na razie się nie wybieram bo nie mam na to czasu. Po małym programie u Witka coś było nie halo z tipem musiałem do niego jechać, przywrócić ori soft w ECU, zrobić logi i wtedy dopiero coś wyszło - na zczipowanym ECU nic nie było widać... a problem jak się później okazało leżał jeszcze w innym miejscu (mechanicznym - ale VAG wprowadził tylko niepotrzebny zamęt ;-) ).

Piszę to, bo przechodziłem przez temat "wiarygodności logów" na swoim aucie - mimo, że wiele można się z nich dowiedzieć to nie można ich traktować jako wyrocznię, szczególnie w autach po jakichkolwiek modach elektronicznych... Takie jest moje zdanie.


Co do Twojej temperatury - faktycznie, jest troszkę duża. VAGowałem już auta z tipem i czipem SS - tam takiej temperatury nie było... Myślę, że problem może u Ciebie leżeć w systemie chłodzenia... Inna sprawa, że u mnie max. co widziałem na VAGu to 94 stopnie po niewielkim pałowaniu przy temperaturze zewnętrznej ok. 10st C. Jeśli robiłeś logi w dzień, surowo spałowałeś auto, a do tego była wysoka temperatura zewnętrzna, być może nie do końca sprawny termostat, wisko w niewiadomym stanie itd. to możesz uzyskać taką temperaturę... Słowem nie trzeba się załamywać tylko sprawdzić dlaczego silnik jest mocno ciepły.


P.S.
A blaszki na chłodnicy nie są pozaginane? Ja u siebie mam nówkę chłodnicę od roku, termostat z ASO i nową VISCO (też od roku) - czyli wszystkie elementy chłodznicze nowe - jeśli masz coś niesprawne w tym układzie wtedy nie dziwiłaby mnie taka temperatura - myślę, że gdyby to było niebezpieczne dla silnika ECU przechodziłoby w tryb serwisowy... a inna sprawa, że może wartość czujnika temperatury jest zafałszowana celowo?? Tego nie wiemy - nie rwij włosów z głowy tylko zadzwoń do SS i grzecznie zapytaj ;-)


Ostatnio edytowano 19.maja.2008 21:40:11 przez GrzesB, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 21:11:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
na to wyglada ze sserwis straci troche w oczach AKP

a bralem sserwis pod uwage przy czipowaniu
jednak zrobie to gdzie indziej ;/

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 21:29:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Myszeczka coś Ci pisałem :584:

Pozatym przeczytaj jeszcze raz dokładnie to co napisał masz moderator Grześ :):

Przytoczył wypowiedzi Rogala w których jasno potwierdzone zostało to co wiele razy już staralo się wileu powiedzieć (ale trafiało jak grochem o ścianę :/ ) że logi są nieraz celowo "fałszowane" i jeżeli auto zostało zmodyfikowane (tj. oprogramowanie) kiedy jego stan był bdb, to takie logi świerzo po czipie należy potraktować tylko i wyłącznie jaki porównawcze na przyszłość.

Myślę że Grześ opisał wsztstko nader przejrzyście i zrozumiale, w związku z czym nie ma sensu już więcej pisać tego samego ubierając w inne słowa :peace:

Pozdr!

I Krzychu - głowa do góry! :diabel:

Podglądnij temperaturę vagiem podczas normalnej jazdy, potem spałuj ciut auto i znowu sprawdź. Po kilku minutach zrób ponowny odczyt.

Jak będzie podczas jazdy się utrzymywało około 95* to się nie martw absolutnie. Ale tak jak mówią koledzy powyżej mozesz przeczyścić z liści, paprochów, owadów itd przestrzeń między IC a chłodnicą.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 21:35:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Dokładnie - idąc "myszeczko" Twoim tokiem rozumowania (być może nie doczytałeś dobrze mojego przydługiego posta) każdy czip jest zły... zacznij więc od zwykłego telefonu do SS. IMHO na podstawie tych logów (i to niepełnych) nie można nic powiedzieć... Była kiedyś zasada na forum, że niepełnych logów się nie komentuje... szkoda, że od tego się odeszło, choć w tym przypadku moim zdaniem i tak wiele nie pomoże... Śpij na razie spokojnie...


Stamlej napisał(a):
Jak będzie podczas jazdy się utrzymywało około 95* to się nie martw absolutnie. Ale tak jak mówią koledzy powyżej mozesz przeczyścić z liści, paprochów, owadów itd przestrzeń między IC a chłodnicą.


Przyczyn może być znacznie więcej, ale tak jak pisałem wyżej trzeba to po prostu sprawdzić - a jeśli wartości czujnika są fałszowane celowo to już kompletnie nie ma się czym przejmować (zwykły śmiertelnik i tak nie wie co to VAG tylko patrzy na deskę, gdzie widzi 90* ).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 09:52:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zacznijmy od tego, jak wyglądać powinna wyglądać modyfikacja programu:
- diagnostyka wykonana przez tunera celem określenia sprawności silnika;
- pomiar faktycznej mocy generowanej przez silnik [co należy odróżnić od sci-fi z grup tiptronic'a];
- wstępna modyfikacja programu;
- pomiar mocy wraz z diagnostyką;
- ewentualne poprawki programu wykonane pod właściciela.

znam kilka firm tuningowych [D, MT, CS] i każda stosuje taki właśnie tok czynności w ramach usługi polegającej na zmianie oprogramowania. jest to o tyle istotne, albowiem wystarczy przejrzeć fora branżowe by przekonać się do czego prowadzi implementacja gotowych programów sterujących.

skoro program był ściągany, to można powątpiewać w to, że został dostosowany do indywidualnych potrzeb tak użytkownika, jak i stanu silnika.
dziwi także ocena poprzedniej modyfikacji - v jest właśnie wyrobem gotowcem, jakością dorównującym produktom, które można znaleźć na allegro. jak mniemam, ocena tej jakości dokonana była w świetle założeń modyfikacji programu, a nie jego fizycznej konstrukcji.
o gotowych programach pochodzących z cudownego MTM'u możecie przeczytać tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 51#1185851 .
cóż więcej można dodać, skoro na stronie www warsztatu, który dokonał tę modyfikację, można dowiedzieć się, że:
Kod:
Czy wykonywany przez Państwa tuning silnika jest bezpieczny i nie spowoduje jakiś obciążeń dla mojego samochodu?
Jest jak najbardziej bezpieczny - montowany jest nowszy i szybszy procesor.



dlaczego uważam, że to co widać w logach to powód do niepokoju?
seryjne AKE odznacza się następującymi parametrami w zakresie wymaganych wartości:
- ciśnienie doładowania max. od 2244 do 2284 mbar;
- ograniczenie nm 46,1 mg/R które nie jest sztywne - zmienia się w zależności od warunków i prędkości obrotowej.

zazwyczaj mocne programy podwyższają ograniczenie nm do 50-54 mg/R. pamiętam, jak zachowywała jednostka Waldimasa z dawką z 008.3 ustawioną sztywno na 55 mg/R...

w przedmiotowym przypadku, nie dość, że nm jest ustawione na sztywno, to jego wartość osiągnęła 68.4 mg/R. jest to bezwzględnie największa wartość, jaka kiedykolwiek została ujawniona na forum. jeżeli limitery zostały zdjęte, to nie potrzeba zbyt dużej wyobraźni by zdać sobie sprawę, co może zrodzić taka ilość paliwa przy jednocześnie tak niewielkim [jak na dawki] ciśnieniu doładowania, które i tak ociera się o 00575 przy ok. 2000-2200 rpm generując ok. 2539 mbar. jakiś czas temu większość osób podniosłaby larum, lecz dziś AKP, będące słupem reklamowym SSerwis, rozkosznie milczy.
proszę zwrócić korekcje 013 oraz 014 - czy tak powinny wyglądać w zdrowym samochodzie z 2003 roku?
ponadto, paliwa jest tak dużo [001.1], że można doszukać się prostych analogii z temp. płynu chłodzącego w średnio ciepłe dni. co będzie, gdy słup rtęci pokaże 35*C w cieniu? czy 110*C płynu chłodzącego, to też normalność?

oczywiście jest to dla wielu magia liczb, lecz czujnik ma to do siebie, że podaje określone wartości, które dla jednych coś znaczą, a dla innych stanowią jedynie cyfry [nawet nie liczby].


nie jest moją rolą załamywanie kogoś, bądź oczernianie warsztatów, które źle wykonały usługę - zwracam uwagę na to, że jeżeli coś jest nie tak, to należy to napisać. niezależnie od tego, czy tyczy to świętej krowy, jaką jest przedmiotowy warsztat.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 12:07:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
dokldnie nie doczytalem ....

juz wszystko jasne wiec do SSERWIS nie mam nic :peace:

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 17:22:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Meszrum, bez urazy, ale odnoszę wrażenie że nie lubisz Sserwisu.
Właściciel ujął mnie swą wiedzą i kompetencją. Może rzeczywiście w sofcie jest tak namieszane żeby nikt nie doszedł prawdy. Ja odczuwam zdecydowaną poprawę w pracy silnika i tipa.
Pan Sopa stwierdził że wtryski po wymianie końcówek leją, i że przy przebiegu 200000 km nie powinno się wymieniać końcówek, tylko całe wtryski.
Powiedział również że potrzeba czasu na "ułożenie" się wtryskiwaczy i że pompa posiada blokadę, i moc można podnieść max do 215 KM i o 5-10 Nm.
Bardzo wszystkim dziękuję za uwagi i spostrzeżenia.
Pokulam się kilka tyś. km i spróbuję zrobić logi ponownie, zobaczymy czy coś będzie lepiej, czy nic.
I na koniec czy ktoś może mi podpowiedzieć w jaki sposób sprawdzić wisco? Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 18:08:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Krzysztof1967 napisał(a):
I na koniec czy ktoś może mi podpowiedzieć w jaki sposób sprawdzić wisco? Pozdrawiam Krzysiek


Nadchodzą woln(iejsz)e dni ... . Jeśli chcesz (w ramach relaksu i "odtrutki" od ciężkich przypadków, takich gdzie istnieją prawdziwe problemy) - chętnie sprawdzę w Twoim aucie wisko i inne elementy układu chłodzenia ... .
Naturalnie za całkowite free (żeby nie było posądzeń że uprawiam komercję na Forum) .
Od mojego "drugiego domu" dzieli nas raptem około 50 km ... .

PS: Oczywiście odpowiem też na to co odpisałeś "mi" kilka postów powyżej, lecz z powodu urwania głowy - najwcześniej jutro.

Jeżeli chciałbyś się spotkać - PW. Jeśli nie zechcesz - nie czuj się do niczego zobowiązany. To tylko forumowa propozycja pomocy w czystej postaci ;) .

:peace:

PS: Mam zapasowy czujnik temperatury (jakby cuś) :P . Moglibyśmy podmienić "na próbę" :): ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 19:50:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Krzysztof1967 napisał(a):
okazał się chipem z allegro za 250 zł. (Tak ocenił to pan Sopa) Zużycie paliwa po wgraniu softu spadło o około 2 litry (przedtem palił średnio 12,5 l.....Skrzynia zachowuje się lepiej nadal występuje wrażenie półbiegu międzu 2 a 3 ale jest to bardzo delikatne.

no to chlopie jak dales wiecej to przeplaciles:) .. a tak powaznie
spadlo Ci zuzycie paliwa? jak jedziesz "do babci" normalnie ze stala predkoscia (nie 200km/h) to jedyna osoba, ktora decyduje o ilosci paliwa to jestes Ty sam bo w dieslu nie ma przepustnicy i tylko nozkaTwoja dobiera takie polozenie pedlau gazu by ropy poszlo tyle ile trzeba by ta predkosc utrzymac

Moim autem jezdzilem zarowno na box-sie, na czystej serii jak i teraz na chipie i przy jezdzie bez buta roznicy w zuzyciu nie zauwazylem
Roznica jest ale przy bucie...


Efekt polbiegu... moze to masz na mysli?
http://pl.youtube.com/watch?v=0RqxVE7TPBQ
http://pl.youtube.com/watch?v=8CQbJCWL9 ... re=related

u mnie z chipem (za 350plnz montazem-wiedac cena z jakoscia sa luzno powiazane) tego efektu nie ma (poszedlem do goscia co edytor map umie obslugowac i podciagnal ogranicznik tak jak chcialem)
http://pl.youtube.com/watch?v=znVtV_dHems

Wiem, ze niektorzy maja problemy z przelaczeniem sie 4->5 przy pelnym bucie.. (u mnie problemu niet), u ciebie?


meszrum napisał(a):
zacznijmy od tego, jak wyglądać powinna wyglądać modyfikacja programu:
- diagnostyka wykonana przez tunera celem określenia sprawności silnika;
- pomiar faktycznej mocy generowanej przez silnik [co należy odróżnić od sci-fi z grup tiptronic'a];
- wstępna modyfikacja programu;
- pomiar mocy wraz z diagnostyką;
- ewentualne poprawki programu wykonane pod właściciela.
...
skoro program był ściągany, to można powątpiewać w to, że został dostosowany do indywidualnych potrzeb tak użytkownika, jak i stanu silnika.


Diagnostyka, hamownia... tralala.. i 1500 zostawiamy u tunera:) Juz pominmy fakt, ze kupa tunerow hamownie drogowa tylko ma (a przeciez jest kpower, popometer...)???
hamowanie automatow to osobny temat...
Program dopasowany do stanu silmika?.. to mit, chyba ze stroimi auto na jeden race
... nie wiem do czego mialby byc dopasowany? do nadjedzonych krzywek, polpadnietego przeplywomierza, lejacych wtryskow, plywajacego pocztaku wtrysku czy uwalonej turbiny? z niedomagajacymi autami idzie sie do mechanika a nie tunera!

meszrum napisał(a):
o żesz...
za dużo paliwa, za duże ciśnienie,
ten silnik wyzionie ducha za 10 000 km.


Soft jest faktycznie dziwny

porownujac do swojego powiedzmy przy 4tys
-moj zakupowoz-
cisnienie: 2346
dawka: 50
maf okolo: 777
-Twoje auto-
cisnienie 2368
dawka 68
maf okolo 773 (moze bylo cieplo.. )


z meszrumem zgodze sie, ze masz za duze cisnienie...gdybym wczesniej dotarl do infa jak osczacowac zapotrzebowanie silnika na powietrze oraz jak to polaczyc z mapa kompresora to pewnie na tyle bym sie nie zdecydowal na tyle.. mimo, ze sa tacy co maja wiecej i zyja (wowo), ale jak to sie mowi... no risk no fun

Kolejna rzecz, ktora widze to masz logike hardcorowa jezeli chodzi o mapy wytryskow... "zyczenie kierowcy jest swiete": czyli ogranicznik maf jak i momentu jest ponad zyczeniem kierowcy!!!!

Z tymi dawkami paliwa udalbym sie do punktu, ktory Ci to montowal i poprosil o zamontowanie Twojego chipa z allegro za 250pln bo moze byl lepszy


Co mnie interesuje: wskazanie tiptronica jezeli chodzi o moc (poszukaj jak vagcomem to odczytac)
Tip zawyza (niestety-) ) ale s.fiction to nie jest (tylko jakby jednostka inna "tipokonie")
u mnie na serii pokazywal tip 160koni powtarzalnie (a piki nawet wieksze bywaly!), teraz jakies 230, obstawiam u Ciebie wskazania z 240-250:) (no chyba, ze algorytm liczenia masz juz inny w tipie)

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2008 09:10:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Krzysztof1967 napisał(a):
Meszrum, bez urazy, ale odnoszę wrażenie że nie lubisz Sserwisu.
(...)
Pan Sopa stwierdził że wtryski po wymianie końcówek leją, i że przy przebiegu 200000 km nie powinno się wymieniać końcówek, tylko całe wtryski.



ależ skądże - nie jest tak, że nie lubię tego warsztatu. w tym przypadku oceniam jedynie efekt modyfikacji.

przy przebiegu 200 000 km wtryski powinny być niemal jak nowe. przejechałem AFB niemalże 270 000 km od połowy 1998 roku i korekcje mam nieporównywalnie lepsze, aniżeli Twoje...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2008 14:14:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
meszrum napisał(a):
200 000 km wtryski powinny być niemal jak nowe. przejechałem AFB niemalże 270 000 km od połowy 1998 roku i korekcje mam nieporównywalnie lepsze, aniżeli Twoje...


Ciekawe jest tylko to, że Twoich logów jak dobrze pamiętam nikt na forum nigdy nie widział ;-) Tylko powiem Ci szczerze - korekcjami nikt nie jeździ a jak znawcy się wypowiadają - na korekcje ma wpływ bardzo wiele czynników. Tak naprawdę dopiero testy wymontowanego wtryskiwacza mogą coś powiedzieć na temat jego stanu...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: