.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 06:55:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.4 Q Tiptronic] Szarpnięcia
PostNapisane: 29.maja.2007 22:09:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 15:28:07
Posty: 83
Lokalizacja: Wrocław
Hmmmm.
Być może ten temat już kiedyś był poruszony ale po przekopaniu kilku stron nic konkretnego nie znalazłem.
Otóż zaniepokoiłem się dzisiaj jedną rzeczą.
Stojąc we wrocławskich megakorkach silnik nagrzewał się do pierwszej kreski po 90 stopniach. Potem kawałek prostej i oczywiście temperatura spadła. Ale dojeżdżając do krzyżówki i wciśnięciu gazu przy prędkości ok. 50 km/h szarpnęło potwornie 3 razy autem. :galy:
Do tej pory automat funkcjonował dobrze. Czasem żona mówiła mi, że przy odpuszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu czuć lekkie szarpnięcie ale zlałem to bo sam jeżdżę ze skrzynią DSG i wiem, że w tradycyjnym automacie jest tylko jedno sprzęgło i czasem szarpnąć może.
Potem musiałem cofnąć i po wrzuceniu Rki i lekkim naciśnięciu gazu znowu szarpnęło jakbym chciał zerwać wrocławską kostkę. :galy: Heeeee?
O co chodzi?
Potem wszystko było ok.
To normalne w Tipie?
Czy może temperatura dała mu w tyłek?
A może czas wymienić olej w skrzyni? Na budziku mam 158.000 km. Raczej oryginalne. :):
I teraz pytanie z innej beczki.
Ile może kosztować cała nowa skrzynia? :): Wiem, że to za wcześnie na takie pytanie ale tak z ciekawości. :):

_________________
Latem drift, zimą Quattro. :-)
Są:
Toyota MR2 SW20
Obrazek
Audi A6 C5 Avant 2.4 Quattro
Niedługo: :-)
Nissan GT-R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 22:20:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to nie wymieniłeś jeszcze oleju? :|

skrzynia w ASO [pod warunkiem zwrotu starej] kosztuje ponad 22 000 PLN.
tiptronic daje się naprawić ;) .

o cenach spoza ASO nie mówię, gdyż 99% części kupowanych okazyjnie ma fatalną metrykę i nikt nie powinien ich kupować, gdyż tylko zwiększa ryzyko utraty własnego auta.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 22:31:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:51:32
Posty: 61
Lokalizacja: Beskid Śląski
a na wyświetlaczu wyskakują jakieś komunikaty?? u mnie był wymieniany sterownik od triptronika bo szalał (autko mam od kilku dni więc nie pomogę za bardzo ale wiem co się działo od poprzedniego właściciela)... podpięcie do kompa powinno dać Ci odpowiedź....

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 22:34:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 15:28:07
Posty: 83
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za odpowiedź.
Oleju jeszcze nie wymieniałem bo czekam na wskazanie wyświetlacza. Wtedy przy okazji przeglądu chcę wymienić też olej w skrzyni. Zostało mi chyba jakieś 2000 km. Potem mam zamiar przejść z Long Life na "po bożemu." :D Mam nadzieję, że to był tylko jakiś mały incydent związany z temperaturą albo starym olejem.
Jeżeli jednak to się powtórzy to zacznę poważnie się martwić. Kolega regenerował gdzieś na Śląsku Tipa w A8 i był zadowolony. Może mnie też to czeka? :galy:

_________________
Latem drift, zimą Quattro. :-)
Są:
Toyota MR2 SW20
Obrazek
Audi A6 C5 Avant 2.4 Quattro
Niedługo: :-)
Nissan GT-R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 22:40:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 15:28:07
Posty: 83
Lokalizacja: Wrocław
@ złoty

Nie. Na wyświetlaczu nic nie było. Nawet żaden tryb awaryjny z mrugającymi trybami albo cuś takiego jak czasem zdarza mi się w Touranie. Poprostu "czknęło" mu się i potem wszystko było OK. Potem parę razy poszedłem w kickdown i też nic złego nie zauważyłem. (Oprócz większego spalania :diabel: )

_________________
Latem drift, zimą Quattro. :-)
Są:
Toyota MR2 SW20
Obrazek
Audi A6 C5 Avant 2.4 Quattro
Niedługo: :-)
Nissan GT-R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 22:48:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Temperatura raczej nie bardzo - tip jest zabezpieczony do (około, dokładnie nie pamiętam) 140 C (temperatura oleju w skrzyni) -> i do tej wartości nie powinno dziać się nic złego. Powyżej - własnie dla bezpieczeństwa mechanicznego - sterrownik uruchamia stan awaryjny. Szczerze wątpię, żebyś osiągnął aż tak wysoką wartość we Wrocławiu ;) .

A z wymianą oleju - ja bym nie czekał ani chwili dłużej. Objawy takie jak u Ciebie mogą sugerować (hipoteza) skoki ciśnienia - charakterystyczne dla zabrudzonych zaworków ciśnieniowych i/lub zapchanego filtra. Moim zdaniem - szkoda na "własne życzenie" tak masakrować skrzynię ... .
(wymiana oleju + VAGowanie jest niezbędne)

Wszystko co powyżej napisałem oczywiście ma zastosowanie wyłącznie w sytuacji, w której kłopociki pochodzą od skrzyni a nie od silnika (ale to na odległość naprawdę trudno stwierdzić :): ).

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 23:00:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wskazania na FIS'ie można sobie ustawiać wg humoru [we własnym zakresie]...
nie kieruj się tym - w ciągu 2 minut można z parcha uczynić samochód po dużym przeglądzie...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 19:15:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 15:28:07
Posty: 83
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za podpowiedzi. Na wszelki wypadek przyśpieszę chyba ten przegląd z wymianą oleju.

_________________
Latem drift, zimą Quattro. :-)
Są:
Toyota MR2 SW20
Obrazek
Audi A6 C5 Avant 2.4 Quattro
Niedługo: :-)
Nissan GT-R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2007 06:10:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Kolego podjedz do goscia we Wrocku na Rakową 6a ja tam teraz robiłem skrzynie w A6 i w A8. Szarpniecia moga być przez stary lub nieprawidłowy stan oleju

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 22:24:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 15:28:07
Posty: 83
Lokalizacja: Wrocław
OK. Dzięki. Obadam temat.

_________________
Latem drift, zimą Quattro. :-)
Są:
Toyota MR2 SW20
Obrazek
Audi A6 C5 Avant 2.4 Quattro
Niedługo: :-)
Nissan GT-R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2007 17:13:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 19:57:53
Posty: 33
Lokalizacja: Jadowniki- Wiedeń
Objawy podonbne jak u mnie od czsu do czsu szrpnięcia a poźniej spokój = padnieta pompa oleju (przynajmniej w moim przypadku tak się stało). Długo sobie z tych szarpnięć nic nierobiłem aż do czsu jak kiedyś wracałem z pracy i wywaliło cały olej. W tym momencie auto stoi w warsztacie, koszt naprawy ok 4 tyś.

_________________
Audi A4 Avant 2,5 Tdi 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2007 20:24:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Mojemu ojcu tez w A6 wywaliło pompe do wymiany poszedł konwektor , pompa i uszczelnienia koszt 3000PLN

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2007 03:26:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 15:28:07
Posty: 83
Lokalizacja: Wrocław
Byłem na Rakowej we Wrocku.
Za wymianę oleju wołają sobie jakieś 400 PLN. Olej Dextron oczywiście. W ASO wymiana około 900 PLN.

@egzekutor30

Można na nich polegać? Jak jeden z nich zobaczył DSG u mnie w Touranie to minę miał trochę nietęgą. :):

_________________
Latem drift, zimą Quattro. :-)
Są:
Toyota MR2 SW20
Obrazek
Audi A6 C5 Avant 2.4 Quattro
Niedługo: :-)
Nissan GT-R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2007 15:03:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
A bo to teraz wiadomo na kim mozna polegac ja u nich zrobilem dwa auta i jakos jezdza koles sie od lat tylko tym zajmuje bylem u niego pare razy i ciagle ma nowe auta do roboty wiec chyba nie jest zly pozatym nie warjuje z cenami.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 21:53:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 15:28:07
Posty: 83
Lokalizacja: Wrocław
Rewiduję temat.
Warsztatu nie polecam. Kleją miskę olejową silikonem ze starą uszczelką. Dzisiaj w Czernicy wszystko wyszło na jaw. :!!:
Pacany jedne. Dobrze, że nie zaciągnęło silikonu dalej.
Zafundowałem sobie płukanie skrzyni. :):

_________________
Latem drift, zimą Quattro. :-)
Są:
Toyota MR2 SW20
Obrazek
Audi A6 C5 Avant 2.4 Quattro
Niedługo: :-)
Nissan GT-R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 22:33:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Blinkey mr2 napisał(a):
Dzisiaj w Czernicy wszystko wyszło na jaw. :!!:
Pacany jedne. Dobrze, że nie zaciągnęło silikonu dalej.

Nie przejmuj się już teraz. Lepiej trafić nie mogłeś. Mi też podczas poprzedniej naprawy jak i pierwszej ( i to w ASO ) zafundowano silikon ! Tylko w Czernicy masz gwarancję najlepszej i fachowej roboty i żadnego silikonu.
pozdr. :)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 11:40:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 15:28:07
Posty: 83
Lokalizacja: Wrocław
:peace: Wiem, wiem.
Właśnie czekam na nowe oprogramowanie skrzyni. Okazało się, że w ostatnich latach produkcji mojego auta Volkswagen bardzo zapragnął mieć w Passacie Quattro i Audi nawiązało ścisłą współpracę z VW. Niestety na dobre to nie wyszło bo później skutkowało to wymianą wtrysków i sterowników w autach z tego okresu (u mnie jest sterownik z Passata 3B :/ ) Poprzedni właściciel niestety zaniedbał tą wymianę i teraz pozostało nam dopracowanie programu konkretnie pod ten samochód.
W Czernicy po przeczyszczeniu całego układu paliwowego i kilku innych rzeczach jak wymiana katalizatorów silnik nabrał mocy. Przestał szarpać i walić w dyfer przy przyśpieszaniu. Przyśpieszenie jest równomierne.
Niestety pozostało jeszcze od czasu do czasu szarpnięcie przy redukcji z 3 na 2 i to przy umiarkowanie spokojnej jeździe. Podobno to wina właśnie oprogramowania i sposobu sterowania konwektorem.
Przy okazji zmienimy trochę charakterystykę pedału gazu. :-)

_________________
Latem drift, zimą Quattro. :-)
Są:
Toyota MR2 SW20
Obrazek
Audi A6 C5 Avant 2.4 Quattro
Niedługo: :-)
Nissan GT-R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 22:51:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Blinkey mr2 napisał(a):
Byłem na Rakowej we Wrocku.
Za wymianę oleju wołają sobie jakieś 400 PLN. Olej Dextron oczywiście.

nie chce wprowadzac niepokoju ale dextron to standard/norma (odmiany II, III i pewnie moze inne), ktory akurat nie stosuje sie prawd w tiptronicu tylko wlewa sie olej z ASO lub zamiennik tego oleju (ja wlewalem olej firmy febi)
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
prawdopodobnie widziec sie moglismy na jakims zlocie celicowym we Wro(taka czerwona Vgti mialem) - i nawet nie wiem czy kiedys nie zaswapowalismy sie na chwile autkami pod kfc na bielanach?

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2008 03:44:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2007 22:45:49
Posty: 68
Lokalizacja: New York / Stalowa Wola / Nisko
Auto: 05 A6 4.2
mozliwe ze komputer na skrzyni sie przywiesil. stalem kiedys w korku praiwe godzine na biegu a straszny byl upal. gdzy korek puscil naciskam na gaz samochodem pare razy rzucilo obroty tylko do 2000 i jedzie jakby cos ciagnal za soba. stanelem na poboczu zgasilem poczekalem dwie minuty odpalilem i normalni jechal. pojechalem do aso tam mi powiedzieli ze tak czasem sie zdarza z tiptroniciem ze jak stoi dlugo na biegu w upale to czasem komputer sie lubi przywiesic. dzieki bogu minelo rok od tamtego i nic sie podobnego niepowtorzylojezdi pali elegancko :peace:

a co do wymainy oleju w skrzyni slyszalem ze samochody powyzej 100 tys km raczej bardzo niewskazane wymienac.. najwyzej dolewac!

_________________
A6 2.8 V6 30V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2008 00:01:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 15:28:07
Posty: 83
Lokalizacja: Wrocław
@ przemekk74

Możliwe. Raz byłem na małym spocie pod KFC na Bielanach no i jak jest ciepło to wyciągam miotacza z garażu. :P

@ DoRuS

Ogólnie auto chodzi już jak trzeba. Dzisiaj byłem w Bautzen i w Poznaniu. Strzeliłem 800 km i ani zająknięcia. :peace: Tylko średnie spalanie to 13 litrów. :): :>

_________________
Latem drift, zimą Quattro. :-)
Są:
Toyota MR2 SW20
Obrazek
Audi A6 C5 Avant 2.4 Quattro
Niedługo: :-)
Nissan GT-R


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: