.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 18:30:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 22:01:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ja bym zalozyl drugi N75, ale z dobrego auta.... a wczesniej chcialem zobaczyc jeszcze 011BS.
Blad wskazuje na overboost, a w logach widac niedoladowanie.
Ciekawie zachowuje sie tez LMM...
Reszta logow tak jak Kamil napisal tez by sie zdała.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 22:02:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czy te logi wykonano przed czy po notlaufie ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 22:15:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 13:43:38
Posty: 42
Lokalizacja: Legnica
Baskecior napisał(a):
Czy te logi wykonano przed czy po notlaufie ?


Przed. Po wymianie na ten uzywany N75 ten notlauf zdarza sie bardzo rzadko w przeciwienstwie co bylo przed wymiana tego zaworu

_________________
Audi A6 Allroad 2004r 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 22:21:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 13:43:38
Posty: 42
Lokalizacja: Legnica
Reszta logow bedzie jeszcze dzis, kolega Kamil juz je ma,poczekamy tylko az je wystawi. To od czego proponujecie zaczac??

_________________
Audi A6 Allroad 2004r 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 22:22:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Obrazek

ps : podobno sztanga pracuje prawidłowo [podobno]

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 22:44:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
a ja bym sprawdzil czujnik cisnienia doladowania a konkrenie przewod idacy od rury dolotowej do ECU [jezeli czujnik jest w ECU] badz tez wtyczke w rurze dolotowej [jezeli czujnik jest elektroniczny] .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 22:56:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
spanky napisał(a):
a ja bym sprawdzil czujnik cisnienia doladowania a konkrenie przewod idacy od rury dolotowej do ECU [jezeli czujnik jest w ECU] badz tez wtyczke w rurze dolotowej [jezeli czujnik jest elektroniczny] .... ;)


mowa o czujniku G72? dziwni mnie tylko ze zadnego błędu z tym nie wywala

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Ostatnio edytowano 18.cze.2008 23:22:24 przez Gustav, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 23:01:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
gustav200 napisał(a):
spanky napisał(a):
a ja bym sprawdzil czujnik cisnienia doladowania a konkrenie przewod idacy od rury dolotowej do ECU [jezeli czujnik jest w ECU] badz tez wtyczke w rurze dolotowej [jezeli czujnik jest elektroniczny] .... ;)


mowa o tym czujniku ? dziwni mnie tylko ze zadnego błędu z tym nie wywala

Czujnik temperatury powietrza zassanego G72
Zastosowanie sygnału
Sygnał czujnika temperatury służy jako wartość korekcyjna do obliczenia niezbędnego ciśnienia doładowania. W ten sposób uwzględniony zostaje wpływ zmiany gęstości powietrza od jego temperatury.
Wpływ braku sygnału
W przypadku braku sygnału moduł sterujący używa wartości stałej. Wówczas dochodzi do obniżenia mocy silnika.

Sprawdzanie czujnika temperatury zasysanego powietrza

Potrzebne narzędzia specjalne, przyrządy kontrolno-pomiarowe i materiały pomocnicze.
- podłączyć tester usterek VAG 1551 (lub 1552),
- Multimetr cyfrowy
- Środek ochładzający (ogólnie dostępny)

Opis czynności:
- podłączyć tester usterek VAG 1551 (lub 1552) z przewodem diagnostycznym (interfejs K)
Uruchomić silnik i pozostawić na obrotach jałowego biegu
- wybrać: [Select Control module]
- wybrać: elektronikę silnika [01 Engine]
- wybrać: odczytywanie bloku wartości mierzonych [Meas. Block - 08]
- wprowadzić w pola [Group] grupę wskazań [004] w celu wybrania funkcji

Wskazanie na wyświetlaczu: [ 1 do 4 – pola wskazań ]
- obserwować wartość temperatury zasysanego powietrza w polu wskazań 4 przez minimum 10 sekund:

Jeżeli nie zostanie osiągnięta wymagana wartość: - przeprowadzić sprawdzanie według następującej tabeli:


Wskazanie: Około wartości temperatury otoczenia

Jeżeli zostanie wskazana temperatura, której wartość znajduje się poniżej temperatury otoczenia, należy najpierw sprawdzić rezystancję przejścia przewodów czujnika. Zwrócić przy tym uwagę, czy czujnik nie rozgrzał się przez promieniowanie słoneczne.

Wskazanie: -48°C lub przerwa lub stała wartość 30°C (przyczyna: przerwa lub zwarcie z masą)

Jeżeli przez komputer sterujący pracą silnika zostanie rozpoznana usterka czujnika G42, z opóźnieniem czasowym, w zależności od temperatury płynu chłodzącego poniżej lub powyżej 70°C, będzie wskazywana stała wartość -48°C lub 30°C.

Kontynuacja sprawdzania, gdy zostanie wskazana temperatura otoczenia:

Obrazek



- wymontować przewód zasysania powietrza między miernikiem masy powietrza a jednostką sterującą klapą przepustnicy;
- obserwować wartość temperatury zasysanego powietrza w polu wskazań [ 4 ]
- spryskać czujnik środkiem ochładzającym i obserwować wartość temperatury.
Temperatura musi się obniżyć;
- zakończenie wykonywania polecenia - [Done, Go Back] - [Close controller, Go Back - 06]

Kontynuacja sprawdzenia, gdy zostanie wskazana wartość 30,0 °C lub -48 °C:
- wyłączyć zapłon,
- podłączyć przyłącze pomiarowe VAG 1598/31 do wiązki przewodów komputera sterującego.

Komputer sterujący pracą silnika nie może być w tym czasie podłączony,
- wyjąć 4 -krotną wtyczkę 1 z miernika masy powietrza 2,
- sprawdzić wg schematu elektrycznego ciągłość przewodów między przyłączem pomiarowym, a 4-krotną wtyczką.

styk 2 i gniazdo wtykowe 11,
styk 4 i gniazdo wtykowe 44, (rezystancja przewodu: max. 1,5 Ω)
- dodatkowo sprawdzić, czy nie występuje zwarcie między przewodami, jak również z potencjałem plus i z masą. (wymagana wartość: ∞ Ω)

Jeżeli nie stwierdzono żadnej usterki w przewodach: - sprawdzić rezystancję między stykami 2 + 4 5 czujnika.

Zakres A wskazuje wartość rezystancji dla zakresu temperatur 0 do 50°C, zakres B wartości dla zakresu temperatur 50 do 100°C.

Przykłady odczytu:
30°C, leży w obszarze A i odpowiada wartości rezystancji od 1,5 do 2,0 kΩ
80°C, leży w obszarze B i odpowiada wartości rezystancji od 275 do 375 kΩ

Jeżeli nie zostanie osiągnięta wymagana wartość: - wymienić na nowy czujnik masy powietrza z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza G42; - wybrać: [Fault Codes - 02] odczytać pamięć usterek, - zapisać istniejące usterki: [Print; Copy; lub Save Codes]
- usunąć istniejące usterki z pamięci: [Clear Codes - 05]
- po naciśnięciu: [Done, Go Back] następnie [Close controller, Go Back - 06] zmiany zostają wprowadzone do pamięci komputera sterującego.


ehhhhh... :/ czy ja gdzies napisalem temperatury :?: :?: :?:

p.s nie kasuj posta ... kawal dobrze przekopiowanego opisu ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 23:06:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
to napisz wkoncu o jakim czujniku jest mowa [schemat ,nr , cokolwiek] , a co ci w tym [przekopiowanym] opisie nie odpowiada ?

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 07:30:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
gustav200 napisał(a):
to napisz wkoncu o jakim czujniku jest mowa [schemat ,nr , cokolwiek] , a co ci w tym [przekopiowanym] opisie nie odpowiada ?


a co mam napisac ... :?:
w jednym poscie wiesz o co chodzi ... w drugim juz nie ... [moze daltego ze nie napisalem ze to G71 :):] :okulary2:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=79724

a czy ja napisalem ze mi cos nie odpowiada ... :?:

[czytaj ze zrozumieniem .... ] ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 08:09:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Kamil

Nie stresuj sie opisales czujnik temp. G72, a Spankiemu chodzilo o czujnik cisnienia doladowania G71.

Co do "core" tematu - podmienilbym N75 z dobrego auta... IMHO - zawor nie potrafi utrzymac zadanego cisnienia doladowania.
Ponawiam prosbe o 011BS

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 08:54:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
G72 jak dobrze wiem [ albo nie wiem :): ] znajduje sie za IC a przed kolektorem ssącym, o nim mowa ?? , wątpie aby to było przyczyną spadku mocy

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 18:06:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 13:43:38
Posty: 42
Lokalizacja: Legnica
Saturday;28;June;2008;17:52:00
028 906 021 CE ;;1 9l R4 EDC G00SG 0803;

;Group A:;'000;;;;;;;;;;Group B:; Not Running;;;;Group C:; Not Running
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
;TIME;;;;;;;;;;;TIME;;;;;TIME;;;;
MARKER;STAMP;;;;;;;;;;;STAMP;;;;;STAMP;;;;
;0 02;041;042;000;026;099;202;073;141;136;150;;;;;;;;;;
;0 37;041;042;000;026;099;202;073;141;136;150;;;;;;;;;;
;0 75;041;042;000;026;099;202;073;141;136;152;;;;;;;;;;
;1 11;041;042;000;025;099;202;073;141;136;153;;;;;;;;;;
;1 48;041;044;000;025;099;202;073;140;136;150;;;;;;;;;;
;1 85;041;043;000;025;099;202;073;141;136;148;;;;;;;;;;
;2 20;041;042;000;025;099;202;073;140;136;152;;;;;;;;;;
;2 56;041;040;000;026;099;202;073;141;136;150;;;;;;;;;;
;2 93;041;041;000;026;099;202;073;140;136;152;;;;;;;;;;
;3 30;041;042;000;025;099;202;073;141;136;150;;;;;;;;;;
;3 69;041;042;000;025;099;202;073;141;136;150;;;;;;;;;;
;4 07;041;042;000;025;099;202;073;140;136;150;;;;;;;;;;
;4 45;041;043;000;025;099;202;073;140;136;150;;;;;;;;;;
;4 82;041;044;000;025;099;202;073;140;136;152;;;;;;;;;;
;5 21;041;042;000;025;099;202;073;140;136;149;;;;;;;;;;
;5 59;041;042;000;026;099;202;073;140;136;149;;;;;;;;;;
;5 97;041;040;000;025;099;202;073;140;136;152;;;;;;;;;;
;6 35;041;041;000;026;099;202;073;140;136;152;;;;;;;;;;
;6 73;041;041;000;025;099;202;073;140;136;149;;;;;;;;;;
;7 11;041;045;000;025;099;202;073;140;136;149;;;;;;;;;;
;7 49;041;043;000;025;099;202;073;140;136;149;;;;;;;;;;
;7 87;041;043;000;025;099;202;073;140;136;152;;;;;;;;;;
;8 26;041;043;000;025;099;202;073;140;136;149;;;;;;;;;;
;8 64;041;042;000;025;099;202;073;140;136;150;;;;;;;;;;
;9 02;041;039;000;026;099;202;073;140;136;151;;;;;;;;;;
;9 41;041;041;000;025;099;202;073;140;136;150;;;;;;;;;;
;9 79;041;040;000;025;099;202;073;140;136;149;;;;;;;;;;
;10 17;041;045;000;025;099;202;073;140;136;150;;;;;;;;;;
;10 55;041;043;000;025;099;202;073;140;136;149;;;;;;;;;;
;10 93;041;045;000;025;099;202;073;140;136;150;;;;;;;;;;
;11 30;041;043;000;025;099;202;073;140;136;151;;;;;;;;;;
;11 69;041;041;000;025;099;202;073;140;136;153;;;;;;;;;;
;12 07;041;042;000;025;099;202;073;140;136;150;;;;;;;;;;
;12 44;041;042;000;025;099;202;073;140;136;150;;;;;;;;;;
;12 82;041;044;000;025;099;202;073;140;136;153;;;;;;;;;;
;13 19;041;043;000;025;099;202;073;140;137;150;;;;;;;;;;
;13 56;041;044;000;025;099;202;073;140;136;150;;;;;;;;;;
;13 92;041;041;000;025;099;202;073;140;136;147;;;;;;;;;;
;14 28;041;041;000;026;099;202;073;140;136;150;;;;;;;;;;
;14 64;041;041;000;026;099;202;073;140;136;149;;;;;;;;;;
;15 00;041;044;000;025;099;202;073;140;137;152;;;;;;;;;;
;15 37;041;042;000;025;099;202;073;140;136;149;;;;;;;;;;
;15 76;041;044;000;025;099;202;073;140;136;150;;;;;;;;;;
;16 14;041;044;000;026;099;202;073;140;137;150;;;;;;;;;;
;16 52;041;044;000;025;099;202;073;140;136;149;;;;;;;;;;
;16 90;041;041;000;026;099;202;073;140;136;150;;;;;;;;;;
;17 28;041;040;000;025;099;202;073;140;137;149;;;;;;;;;;
;17 65;041;041;000;025;099;202;073;140;136;148;;;;;;;;;;
;18 03;041;041;000;025;099;202;073;140;137;152;;;;;;;;;;
;18 41;041;044;000;026;099;202;073;140;137;151;;;;;;;;;;
;18 79;041;044;000;025;099;202;073;140;137;150;;;;;;;;;;
;19 17;041;044;000;025;099;202;073;140;137;151;;;;;;;;;;
;19 55;041;043;000;025;099;202;073;140;137;151;;;;;;;;;;
;19 93;041;042;000;025;099;202;073;140;137;151;;;;;;;;;;


nie wiem czy dobrze podaje wam te logi jak by co prosze o poprawe, bo robie to pierwszy raz. A tak w nawiasie mowiac zrobilem grupy 000BS 003BS 004BS (ale nie pojawilo mi sie zadne LATE to nie wiem czy to dobrze) a grupe 011BS wyskakuje mi : ERROR GROUP011 NOT AVAILABLE

_________________
Audi A6 Allroad 2004r 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 18:47:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 13:43:38
Posty: 42
Lokalizacja: Legnica
Sory za to na gorze. Podaje linki do Logow.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/259 ... 331e8.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a0c ... f2730.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/379 ... 6eaec.html

_________________
Audi A6 Allroad 2004r 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 19:21:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Blokersik napisał(a):


i tak to poprawki wymaga [ aplikacją -CSVConv.exe]

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 22:09:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 13:43:38
Posty: 42
Lokalizacja: Legnica
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dodam ze te logi wykonane sa po wymianie N75 na nowy.

_________________
Audi A6 Allroad 2004r 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 18:37:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 13:43:38
Posty: 42
Lokalizacja: Legnica
Ludzie pomocy :( wymienilem N75 i przeplywke na nowe i dalej to samo !!

_________________
Audi A6 Allroad 2004r 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 20:58:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zaloguj na nowej przeplywce grupy 011 dyn, 003 dyn, 008 dyn oraz 010 dyn

Dodatkowo poprosze jeszcze o 011 BS oraz 003 BS

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: