.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 17:25:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 2,5 TDi AFB] Była mała stłuczka i sami zobaczcie ;(
PostNapisane: 06.maja.2008 20:26:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
Witam wszystkich!
Dzisiaj kiedy wracałem do domu spotkała mnie niemiła przygoda... wbiłem się w Mercedesa W124... Jemu nic, jedynie się zarysował a ja mam do roboty maskę, reflektor połamany, zderzak mocno porysowany i błotnik się pogioł...
Nie wyhamowałem :P Lecz uderzenie z około 15km/h
Zahamowałem bez wciśnięcia sprzęgła i auto zgasło jak zatrzymałem się na Mietku. Odpaliłem i zjechałem na bok. Nie zauważyłem żadnych zmian w silniku.

Auto zgasiłem, zamknąłem i poszedłem pisać protokół z wypadku z gościem z Mietka. Kiedy wróciłęm do niuni żeby pojechać pod dom, wsiadłem do środka, przekręciłem kluczyk, kontrolki pogasły, wszystko wydawało się być OK.

Dałem zapłon... rozrusznik kręcił koło 5 sec. Autko zapłiło ale chodziło tak jakby to był Ursus... strasznie waliło a z rury leciało dużo czarnego dymu. Silnik pracował nie równo.
Szybko go zgasiłem i przeszedłem do oględzin pod maską. Wyrwałem połamany reflektor, wyciekło trochę spryskiwacza przez taką gumową zaślepke w zbiorniczku, która zmieniła położenie bo i zbiorniczek się lekko zdeformował. Intercooler wydaje się byc nietknięty, lekko złamała się taka ramka plastykowa pod reflektorem, która jest na całym przednim pasie.
Pomyślałem więc o komputerze że mogło się cos z nim stać od wstrząsu...
Odpiełem klemy od aku i zostawiłęm na 15 min.
Po 15 min zmontowałem aku, dałem zapłon...
Auto zapaliło normalnie, silnik pracował równo, nie było dymku ;)
Zadowolony zamknąłem wszytsko i ruszyłem pod dom gdzie miałem około 800m. Pierwsza zgacha...
Auto w ogóle niema mocy! Powyżej ok. 1200 rpm silnik w ogóle się nie wkręca , turbo nie pracuje.
Podjechałem pod dom na wolnych obrotach, tyle co silnik ciągnoł na 3 biegu w manualu.
Otworzyłem drzwi i odrazu zobaczyłem biały dym i straszny smród... Zgasiłem silnik. Zorientowałem się równiez że nie działa automat otwierania szyb(trzeba cały czas trzymać by się szyby otworzły i zamkneły)
Odłączyłem ponownie klemę tylko minus...
Zostawiłem na godzinę.
Po powrocie nic się jednak nie zmieniło a miałem taką nadzieję.
Jedynie to że na wolnych obrotach silnik pracuje jak zawsze, równo i cicho.

Podsumowując...
- Dymi na biąło i strasznie śmierdzi
- totalny brak mocy
- Silnik pracuje tylko do ok. 1200rpm
- Oceniając zniszczenia po stłuczce nie stwierdziłem żadnych usterek mechanicznych z czeymkolwiek.


Co radzicie? Boje się jechać gdziekolwiek żeby silnika nie zajechać... Mechanik będzi edopiero w piątek.

Pozdro i dziękuje za odpowiedzi ;*

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2008 20:37:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
przy gwałtownym zatrzymaniu połączonym ze wstrząsem bardzo często zdarza się że przeskoczy pasek rozrządu, radził bym to sprawdzić na początek i nie męczyć go uruchamianiem bo jeśli zostały zerwane ząbki na pasku to szkody mogą się powiekszać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2008 21:12:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
Hmm... ja raczej to wykluczałem z tego względu że na wolnych i tak do 1100rpm silnik pracuje normalnie. A jakby coś z rozrządem było to by się telepał i zawory by waliły..

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2008 21:43:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2006 12:50:29
Posty: 231
Lokalizacja: okolice Częstochowy
witam
moze uderzajac przodem uszkodziłeś czujnik cisnienia doładowania( tak to się chyba nazywa) umieszczony jest na wylocie z intercoolera pod zderzakiem jesli ściągnąłeś zderzak jest on widoxczny
jesli chodzi o szyby po odłaćzeniu aku musisz ja maksymalnie opuscić i podnieść i powinno byc ok ( ja przynajmniej tak mam w a6)

_________________
polonez 1.6 +LPG '95 - był
audi 100 C3 1.8 '89 - był
audi a6 2.5 TDI Q '99 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2008 22:27:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
Sprawdze jutro czujnik... zobaczymy, może coś faktycznie się z nim stało.
Mam jeszcze jedno pytanie.

Czy dolot razem z chłodnicą Intercooler powinien się bujać na wszystkie strony kiedy go popycham ręką czy powinien byc nieruchomy i chłodnica też?

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 07:48:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Przy przerwanym kabelku do czujnika ciśnienia doładowania moje auto nie miało mocy, max obroty były 2800. Nie miałem białego dymu. Podepnij komputer, sprawdź błędy i na razie profilaktycznie nie męcz silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 07:51:39 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A może gdzieś zrobiła się dziura w dolocie jak stodoła i jedzie na ciśnieniu atmossferycznym....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 08:53:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A moze podłacz VAG a .... ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 11:37:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
Właśnie oddałbym teraz rękę za Vaga ;P ale niemam skąd wziąść a i nieznam mechanika co by miał vaga w Szczecinie...
ASO odpada... byłem przed chwilą z buta ;) i za całą naprawę na oko zaśpiewali 6300zł i duto na ponad miesiąc zostawić o_O

Ide teraz popłakac nad autkiem... może się naprawi ;)

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 12:06:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:02:35
Posty: 146
Lokalizacja: Szczecin
Proszę o dokładniejszą lokalizacje w szczecinie może znajde chwile dziś i podlece z laptopem jesli oczywiście chcesz. Bo rejon ze zdjęc auta jakis znajomy.

_________________
A6 C5 2,5V6 TDI AFB 98 VAG ZA FREE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 13:38:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
Haaaaa!!
Mówiłem że jak nad nim popłacze to się naprawi :P
Więcej szczegółów jak wrócę z miasta ;)
Rejon pomorzany, boisko przy szkole dawnej SP57 a teraz Gim 17 i LO 23.

Zrobię małe foto ;)

Pozdro dla was!

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 13:53:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:02:35
Posty: 146
Lokalizacja: Szczecin
No to nizły z ciebie zaklinacz. Spróbuj tego samego manewru przy zbiorniku paliwa to bedzie pełen sukces jak się zacznie sam napełniac :diabel:
Ja z prawego brzegu ale jak będziesz chciał to się można jakos zmówic.

_________________
A6 C5 2,5V6 TDI AFB 98 VAG ZA FREE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 18:42:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
Witam ponownie ;)
jak już pisałem autko działa już normalnie.
przyczyną był silniczek krokowy tuż przy rurze od płynu chłodzenia, tutaj daje foto:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c14 ... 2fb44.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28e ... 98bd0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e9f ... 8e65c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b34 ... 7f7f7.html

Wysunoł się on lekko z mocowania co spowodowało że nie mógł sterować ilością powietrza dochodzącego do silnika. Po ponownym zamocowaniu i odpaleniu wszytskoooo OK ;)
tutaj jeszcze zdjecie już bez błotnika jak autko wygląda po stłuczce...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31d ... bc154.html
i połamana lampa..
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/875 ... 4bc1e.html

Oraz moje nowe końcówki zrobione parę tygodni temu ;)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58d ... cc66e.html


Pozdro dal wszytskich i dziękuje za rady ;)

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 02:06:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
Wznawiając temat...
Auto juz po lakierowaniu więc wygląda ładniusio, ale...
Nie jedzie :(
brak czasu(czytałem na forum wszytsko co sie dało) skłonił mnie do tego że nie mogłem dać znac wcześniej o tym. Po odbieorze z lakierni autko jakoś, nwet nie jakoś... tylko w porównaniu z serią to NIE JEDZIE!
Więc od początku...
Na 1 i 2 w miare... ale tylko do 2500rpm.. o reszcie juz nawet nie mam co wspominać. Do 100km/h ze stoperem w łapie jakies 13-14s ;/
Vmax na autostradzie 180 z wielkim bólem... tak jakby chciał a nie mógł. Niema jakiś chwilowych przebłysków mocy czy cos. Po prostu nie jedzie.
Zanim turbo sie nie właczy zbiera sie całkiem nieźle, potem do 2500 tak samo a potem tak jakby go abs hamował :P chce ale niemoże. Dodam że na wolnych obrotach silnik wolnej wkręca sie na obroty zwłaszcza powyzej 3000tyś.
Podczas jazdy osiągnąć 4000tyś to cud! Z górki jeszcze jakoś idzie :P

Po wielo godzinnym czytaniu wszystkiego:
-Byłem u "marcinnadolny" i zvagowaliśmy Afb'ka. Zero błędów
- Turbo w normie, vp44 też, jedynie EGR coś niedomagał...
- Przepływka niby ok ale nie potrafie powiedziec na 100%
- Dzisiaj poszedłem i zatkałem śmiecia(wyciągnołem rurke i watkałem śrubą
M6 :P wsiadłem i pojechałem... Lepiej zbiera się od samego dołu i dochodzi
do tych przynajmniej 3000rpm jako tako... potem j/w.
- Sprawdziłem dzisiaj również podciśnienie tzn. wszytskie rurki. Na 99% jest ok. Nie znalazłem żadnych uchybień.

W sobote jade do Marcina zrobić logi bo sam niemam czym i nie umiem :P(nawet po przeczytaniu instrukji na forum. Ucze sie jak widze jak ktoś robi)

Aha... dodam jeszcze ze mam odme do wymiany i termostat. Lecz przed stłuczką wszytsko było ok więc niem ato wpływu na dynamikę.


Drodzy czytający forumowicze... cóż jeszcze mogę uczynić dla swojego auta? Bo ja już pomysłu niemam :(

Pozdrawiam!

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 14:10:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
Drodzy czytający forumowicze... cóż jeszcze mogę uczynić dla swojego auta? Bo ja już pomysłu niemam :(

Pozdrawiam![/quote]

nic tylko vag :!: :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 12:32:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
W sobote czyli wczoraj robiliśmy logi z "Marcinemnadolny" i efekty tego wrzucam tutaj: (moje pierwsze logi)

Logi z grupy 001
Obrazek

Logi z grup, 003, 004, 007
Obrazek

Logi z grup 013, 014, 018
Obrazek

Logi BS z 000
Obrazek

Logi BS 003
Obrazek

Logi BS 004
Obrazek

Logi BS 011
Obrazek


Niestety dynamicznyh niema bo laptop odmówił współpracy ale postarm sie w tygodniu zorganizować.
Ps: po odłączeniu Egr'a autko idzie owiele lepiej ale do 2500-2700 potem to samo co było czyli nic :(

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 12:38:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Auto nie dogrzane :/ - pewnie termostat popuszcza. Jak długo chodziło przed logowaniem?

Kąt wtrysku do poprawy - aczkolwiek upewnij się że podczas logowania 004BS w trzecim okienku jest ATDC - jeżeli tak będzie to zostaw.

Odepnijcie przepływomierz i zobaczcie czy auto lepiej jedzie. A najlepiej podmieńcie na sprawny - IHMO to że auto nie jedzie to jest właśnie jego wina...

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 12:52:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kąt wtrysku jest ewidentnie do poprawy - z 004sN wynika, że ustawia się po drugiej stronie [BTDC] względem wymaganej [ATDC].

ponadto, sprawdź całe podciśnienie [łącznie z przewodem idącym od filtra powietrza do jego układu].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 12:59:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
A co z Imm? Co o nim sądzicie? Bo on najbardziej mi śmierdzi...

Podciśnienie sprawdzałem i jest na 99% ok. Na 100% bedzie jak się wymieni wszystkie rurki :D

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 13:02:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2792
Lokalizacja: WWL
a ja nie w temacie silnika.

patrzac na foty po stluczce to jezeli powstaly one z predkosci jakiej pisales {ok. 15km/h} to az boje sie spytac co by sie stalo z tym autem przy 80km/h??

ps. jednak moja wiara w stare pancerne auta jest ciagle aktualna. {patrz mietek w124}

ogolnie pozdrawiam i zycze szybkiej naprawy auta

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: