.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 01:25:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AEL] Stuki w silniku
PostNapisane: 27.maja.2008 20:10:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Witam serdecznie

Postanowiłem zabrac się za swoje autko. W momencie zakupu Audi poprzedni właściciel powiedział, że nie ukrywa usterki, i że w najbliższym czasie trzeba wyminić samoregulatory - auto zaraz po odpaleniu chodzi super silniczek ladnie pracuje, chodzi sobie ladnie na wolbych obrotach (zawsze daje mu popracowac przed ruszeniem - ot taki glupi zwyczaj - jak to sie mowi na dobre rozprowadzenie oleju). Od kupienia jednak gdy tak sobie silniczek popracuje z 5 minutek i wcisne gaz powyżej 2000 rpm po zejsciu z obrotów słychać głośny stukot. Wielu mechaników mowiło że to popychacz - zresztą poprzedni właściciel również. Dziś postanowiłem pojechać do warsztatu w którym naprawiaja tylko silniki. Powiedziałem o co chodzi, mechanik stwierdził że musi tego posłuchać, więc otworzyłem maskę, a że silnik był zimny to zaczął stukać. Mechanik słucha a ja w tym czasie wypytuje o koszty naprawy itp. Po czym mech schylił się wyjął czarny przewód z serwa hamulców, który idzie do silnika - i stukanie momentalnie ustało. Po wsadzeniu przewodu spowrotem stukanie po ok 30s znowu nastało. Mechanik mówi że kilka razy to przerabiał w 2.5 TDI i w VW T4 ale nie udało sie tego naprawić. Dodam jeszcze, że stukanie to występuje tylko na zimnym silniku, po przejechaniu 5 km ustaje - lecz po odstaniu 20 minut i odpaleniu pojawia sie ponownie. Wcześniej tłumaczono mi to tym, że musi sie uzupełnić ciśnienie oleju w popychaczu i dlatego przestaje - ale teraz juz sam nie wiem co sądzić - rano po wyjęciu rurki silnik momentalnie przestaje klepać. Co jest grane????

zdjęcie spod maski:
http://krotki.pl/1C6P

Teraz moje pytanie bo nie wiem co robić - o co chodzi???? wszyscy spisywali silnik do naprawy a ten wyjął jakiś przewód od wspomagania hamulców i stukanie "popychaczy" ustało????

foto wężyków w moim aucie:
http://krotki.pl/1C6O

Wróciłem do teściów. Teściu ma identyczny model Audi A6 C4 (115 AAT) 1994 rok. Podniosłem maskę w jego A6 i od razu zwróciłem uwagę na połączenie przewodów które jest zupełnie inne niż u mnie. Prośba do posiadaczy A6 AEL o sprawdzenie czy u mnie to jest dobrze podłączone - czy ma być jak u Tescia.

foto wężyków w tescia aucie:
http://krotki.pl/1C6Q

I najważniejsze zapytanie - co zrobić, żeby to naprawić, przecież to nie może tak stukać, klepie tak, że ludzie sie oglądają


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 20:39:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Użyj szukaczki ten temat był naprawde dużo razy wałkowany, od wymiany vacumpompy przez wyjęcie popychacza do usuwania z niej oleju.

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 21:22:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
oki juz wiem że to Vacum - faktycznie mogłem poszukać a nie rozpisywać się.
Właśnie wróciłem poszłem odpaliłem auto wcisnąłem gaz - zaczął stukać - wcisnąłem hamulec i momentalnie cisza.

Wiem mniej wiecej co trzeba zrobić, jednak mam pytanie czy to moze zostac tak podłączone jak jest? czy zmienić. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 08:53:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
W oryginale nie ma śrubki ani trójnika, ale ponieważ masz ułamany króciec na przewodzie do serwa, to pozostałość po króćcu jest zaślepiona śrubą (oby szczelnie) a podciśnienie brane jest z trójnika. O ile wszystko jest szczelne - musi być OK

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2008 07:42:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
ZROBIONE

A więc tak posłuchałem waszych rad i pierwsze co zrobiłem to przełożyłem ten kruciec na drugą stronę, skręciłem wszystko i odpałiłem - stuki nie ustły, jednak dużo się zmiejszyły - stukał co jakiś czas. Rozkręciłem więc tą poktywke na Vacum wyjąłem 3 tłoczki wszystko umyłem w benzynie, wyczysciłem i skręciłem. Po odpaleniu do tej pory nie słychac żadnego stukania.

U teścia w T4 jest identycznie, jednak tam już nie jest tak prosto sie do tego zabrac.

NAreszcie mam spokój i nie musze sie wstydzic jak ludzie się pytają co tak stuka - już myslałem że mam silnik do remontu - ufffffffffff

Dziekuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: