.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 19:44:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A8 4.2 ] Problem z silnikiem - help
PostNapisane: 31.maja.2008 10:21:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2008 09:55:42
Posty: 18
Lokalizacja: łódzkie
Witam,

Od jakiegoś czasu dzieją się dziwne rzeczy z silnikiem. Na samym początku było tak, że jak wjechałem w większą kałużę to włączała się kontrolka CAT i przechodził w tryb awaryjny, telepało całym autem jakby nie chodził na wszystkich cylindrach. Musiałem się zatrzymać, odczekać kilka minut i wszystko wracało do normy. Później działo się dokładnie tak samo z tą różnicą, że nie musiałem wjechać w kałużę, na prostej i suchej drodze. Teraz mam tak, że rano nie chce odpalić... męczę rozrusznik przez kilka sec i dopiero odpala. Czasami bywa też tak, że nie mogę przekroczyć 3 czy 4 tys obrotów ponieważ zapala się CAT i jakby odcina zapłon. Dodam że mam instalacje sekwencyjną. NIedawno wymieniłęm świece. Czy ktoś może spotkał się z takimi objawami i ewentualnie jak to rozwiązać. Silnik ABZ.

Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 12:45:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Uściślij więc czy dzieje się to na gazie i benzynie czy tylko na gazie?
Jaka instalacja i od kiedy?

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 15:25:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
problemy z katalizatorem a najprędzej z którąś ze sond.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 15:47:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
zachowanie silnika zupełnie normalne w przypadku trybu awaryjnego podpięcie VAGA i odczytanie kodów usterki powinno naświetlić kłopot. duża szansa że będzie to co przedmówca sugeruje.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2008 21:17:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2008 09:55:42
Posty: 18
Lokalizacja: łódzkie
Auto zachowuje się tak zarówno na gazie jak i PB. Założona jest sekwencja KME od 3 lat. Niedawno kasowałem błędy i gdzies posiałem kartkę z zapisanymi nr. W chwili obecnej mam następujące błędy:

1088
561
17916
16487


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2008 22:22:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
1088 Adaptacja składu mieszanki 2
561 Regulacja składu mieszanki
17916 nie wiem
16487 P0103 Masa lub poziom obwodu przepływu powietrza – wysokie wejście. Może to być wina niskiego poziomu baterii jeśli występuje wspólnie z 17988 (P1580)
to tak w skrócie

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2008 05:52:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2008 20:27:29
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
właśnie ja mam A8 3.7 też z sekwencyjną instalacją i mam dokładnie to samo... kontrolka katalizatora i telepie całym autem. Co to może być?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2008 21:18:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
17916-Zawór regulacyjny biegu jałowego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 20:14:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
telepanie to standardowa przypadłość trybu awaryjnego .. aa co do przypadlowsci to może byc duzo rzeczy od padniętej przepływki. do padniętych sond lambda w przypadku drugim.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 23:58:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Czy po skasowaniu błędów jeżdżąc tylko na benzynie problem dalej się utrzymuje?

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 01:28:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Ja miałem podobne obiawy u siebie zapalała mi się kontrolka CAT i ESP jednoczesnie musiałem wyłaczyć silnik zapalić i dopoiero gasły. Przyczyną była walnięta sonda co zresztą przed wymianą wykazał KTS.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 18:25:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2004 21:30:28
Posty: 494
Lokalizacja: Olsztyn
Może to być też problem z komputerem od instalacji gazowej, który źle steruje pracą wtryskiwaczy. U znajomego było tak, że na gazie pracował dobrze a na benzynie silnik chodził na 7 cylindrach, ponieważ komp od instalacji gazowej blokował jeden z wtryskiwaczy.

_________________
Obrazek
Audi A8 4.2 V8 quattro pakiet S8
Audi A2 1.4 2002
Audi 100 C4 2.8 V6 - było (2002 - 04.09.2005)
Audi 4 life!!!Homie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 13:06:51 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Pytanko - a czy praca silnika V8 na 7 garach jest od razu odczuwalna czy też mało widoczna - pytam z ciekawości bo przecież 1 gar mniej to mało i czy jest to od razu wyczuwalne?

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 23:09:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
niestety ciężko wyczuć 1 niesprawny cylinder jedynie przy przyspieszaniu wprane ucho moze wyczuć drgania tzw. wdrapywanie się silnika na obroty.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2008 14:08:32 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
No coż szkoda, zostaje raz na jakiś czas sprawdzić czas na oko do 100 km/h i słuchać bardzo uważnie silnika...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odgrzewam
PostNapisane: 16.cze.2009 10:44:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2009 08:45:37
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Panowie,
zdarzyło się coś podobnego. Jadę sobie ulicą, po mieście, nie za szybko. Nagle zapala się ikonka CAT, samochodem zaczyna telepać (to ten tryb awaryjny silnika, tak?), dojeżdżam na najbliższy parking gdzieś 100m, samochód gaśnie, nie da się już odpalić, pcham do najbliższego wolnego miejsca. Cały czas nie chce odpalić - pomyślałem, że może przez ten czujnik położenia wału, który trzeba przy okazji wymienić. Zauważyłem też, że kontrolka od gazu w ogóle nie działa (żadna dioda nie działa, nie idzie włączyć. Zostawiłem do rana, wracam. Nie odpala. Po podpięciu komputera z sterownikiem silnka nie mogę się podłączyć, reszta czysta, z auto-trans błędy następujące:

Control Module Part Number: 4D0 927 156 K A
Component and/or Version: G5 01L 4.2l4V RDW D32
Software Coding: 00001
Work Shop Code: WSC 75850
3 Faults Found:
18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU
P1850 - 35-00 - -
17095 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0711 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17087 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0703 - 35-00 - Please Register/Activate

Po kasowaniu zostaje tylko 18258, po przekręceniu kluczyka na off i on, są dwa: 18258 i 17087.

Dodatkowe informacje:
gaz zamontowany od miesiąca (stag300)
wymieniany olej i filtr w skrzyni 2 miesiące temu. Stwierdzony wyciek pomiędzy skrzynią a wałem oleju na katalizator (wg tego mechanika od skrzyni jedynym mankamentem - poza ubytkiem oleju - będzie to, że będzie śmierdziało w kabinie spalonym olejem)
tydzień temu zmieniany rozrząd i płyny

I co teraz? Czy samochód na lawetę trzeba czy da się jakoś gdzieś dojechać? Jakie koszta mnie czekają mniej więcej? Bo brzmi to wszystko dość drogo...

_________________
'97 A8 [ABZ, DSL]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 16:32:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Dla mnie jak padła cewka na jednym garze nie miałem problemu z wyczuciem że jeden nie pracuje. Przy wyższych obrotach może być ciężko ale tak do 2,5 tys obrotów chodził jak amerykński V8 i zaczął lekko "bulgotać". :peace:
Nawet mi się podobało. :D

_________________
AUDI S8 D2 4.2 360KM QUATTRO MANUAL po FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2009 07:49:15 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Kurde taki lekko blugoczący dźwięk to ja mam od czasu jak go kupiłem - taki przyjemny dla ucha.... ale silnik nie drży i trzyma 7.1-7.3 do setki - chyba na 7 garach by miał sporo mocy w plecy??
Poza tym zadnych błedów na VAG-u ...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2009 10:18:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Szukając na którym garze nie pracuje zdejmowałem po kolei wszystkie przewody z cewek. Silnik po zdjęciu przewodu na jednym garze wyraźnie inaczej pracował. Nawet przy przegazowaniu słychać było inną pracę tłumika, tak trochę pierdział. :D Co ciekawe po padnięciu cewki komp nie pokazywał żadnych błędów.
Co do przyspieszenia to też nie odczułem na wysokich obrotach że słabiej się zbiera, gorzej było na niższych obrotach tak do 2,5-3 tys. wyraźnie trzęsło nawet lekko budą przy przyspieszaniu.

_________________
AUDI S8 D2 4.2 360KM QUATTRO MANUAL po FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2009 10:59:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Baron napisał(a):
Dla mnie jak padła cewka na jednym garze nie miałem problemu z wyczuciem że jeden nie pracuje. Przy wyższych obrotach może być ciężko ale tak do 2,5 tys obrotów chodził jak amerykński V8 i zaczął lekko "bulgotać". :peace:
Nawet mi się podobało. :D


potwierdzam jak najbardziej była wyczuwalna zmiana
taka dziwna praca motoru sie zrobiła i wkręcanie na obroty
też inne było

sciągając fajki bez problemu ustaliłem który to

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: