.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.maja.2024 01:23:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2008 21:32:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Koledzy a czy wogole jest mozliwe ze w aucie z 2002 roku byloby pół FISa

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2008 21:35:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Jeszcze jedno-
Odpal auto i wcisnij dwa przyciski na liczniku i zobacz czy komputer bedzie sprawdzał auto,jesli tak to masz pełen FIS-Chyba?

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2008 21:49:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Jak by pełny fis był orginał, to byłyby by wyświetlane informacje z skrzyni biegów. Przy wymianie manetki okaże się, że wtyczka do niej ma tylko dwa przewody, a powinna mieć 6.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2008 21:53:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Pozwolę się podpiąć pod temat, a w zasadzie pod jego część: dotyczącą wskazań poziomu paliwka: mam tak, że jak mam powiedzmy 20L paliwa to zaraz po odpaleniu zaświeca się dystrybutor i piszczy, ale po paru set metrach, lub kliku kilometrach wskazówka opuszcza czerwone pole i "komornik gaśnie", a po dolaniu 10L paliwa, wskazówka idzie na środek! Czy jest to normalne? Czy jak jest mało paliwa, to znaczek dystrybutora świeci się cały czas, czy gaśnie po jakimś czasie? Czy układ pomiaru paliwa potrzebuje większej ilości czasu na pomiar, czy to jakaś usterka? Jeżeli przyjąć, że ten wskaźnik jest tylko dla orientacji a nie dokładnego pomiaru w takim razie skąd i jak są brane dane dla FISa dla obliczania pozostałej drogi na baku? Wskazówka szaleje, ato wskazanie mam cały czas stałe i dokładne co do 10km (w tej chwili 40km mi pokazuje). Problem bardzo na czasie, gdyż jestem przed wypłatą i nie bardzo wiem, w którym momencie należy dolać tego paliwa?!? Jak dystrybutor zaświeci się na moment i zgaśnie, czy jak przestanie już gasnąć??? Samochód ten co w podpisie wyposażony w duży FIS

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 08:13:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2005 15:32:46
Posty: 135
Auto: Audi RS6 C5
komputer po wciśnięciu przycisku na desce robi diagnozę i wyskakuje na końcu coś w kształcie OK :)


no to jeszcze jedno pytanie z tytułu FIS, bo poczytałem na forum i mówicie ze wystarczy zmienić FIS i manetkę i to wszytko zaprogramować. w takim razie co jeśli kostka to manetki ma dwa przewody a nie 6 ? choć szczerze ,mówiąc wydaje mi sie ze nie chciało by sie producentowi robić dwie osobne linie produkcyjne dla samochodów z FIS i 1/2 FIS , nie raz okazywało sie ze instalacja jest wystarczy urządzenia wpiąć, ale mogę sie mylić.

nie ma co roztrząsać problemu, przyjdzie manetka to będę maił pewność, najwyżej jakiś mały programing sie machnie :)

Bardziej istotny jest dla mnie problem wskaźnika paliwa i błędu dotyczącego iglicy !! ma ktoś jakiś pomysł w tym temacie ?

_________________
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5 TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5 TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5 TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 08:22:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Byc moze wskaznik paliwa moze miec cos wspolnego z tym licznikiem -bo wychodzi na to ze bylo cos kombinowane

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 08:34:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2005 15:32:46
Posty: 135
Auto: Audi RS6 C5
nie sadze , podejrzewam ze kwestia FIS to jakaś błahostka, za to błąd wskaźnika paliwa występuje jako błąd widoczny w VAG

_________________
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5 TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5 TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5 TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 09:53:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
smola napisał(a):
z tym wtryskiem sterującym to coś poważnego ? czy da to sie jakoś naprawić ?
na co wpływa ta usterka bo podczas jazdy nie ma żadnych symptomów.

a co z tym wskaźnikiem paliwa ?

jakie koszty są naprawy FIS ? ja znalazłem na allegro za 300zl



WS należy sprawdzić od strony elektrycznej, ale zazwyczaj jest on uszkodzony. zrób logi grupy 004 i 004BS - okaże się, jaki jest jego stan.
koszt wymiany to od 1200 do 2000 PLN. samochód jeździ obecnie na mapie awaryjnej [innymi słowy: jest ślepy i kulawy].

czujnik wskaźnika? wklej całość DTC z silnika [01] i deski rozdzielczej [17] - w wersji oryginalnej wraz z walorami VAG.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 10:08:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2005 15:32:46
Posty: 135
Auto: Audi RS6 C5
meszrum napisał(a):
smola napisał(a):
z tym wtryskiem sterującym to coś poważnego ? czy da to sie jakoś naprawić ?
na co wpływa ta usterka bo podczas jazdy nie ma żadnych symptomów.

a co z tym wskaźnikiem paliwa ?

jakie koszty są naprawy FIS ? ja znalazłem na allegro za 300zl



WS należy sprawdzić od strony elektrycznej, ale zazwyczaj jest on uszkodzony. zrób logi grupy 004 i 004BS - okaże się, jaki jest jego stan.
koszt wymiany to od 1200 do 2000 PLN. samochód jeździ obecnie na mapie awaryjnej [innymi słowy: jest ślepy i kulawy].

czujnik wskaźnika? wklej całość DTC z silnika [01] i deski rozdzielczej [17] - w wersji oryginalnej wraz z walorami VAG.


dzięki za pomoc , ale niewiele z tego rozumiem :) wydrukuje i mam nadzieje ze jakiś mechanik to zrozumie :)

_________________
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5 TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5 TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5 TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 10:50:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mechanik powinien sprawdzić VAG'iem odczyty z bloków wartości - dla grup 004 normalne i 004 basic settings - jeżeli w 004 n będzie w pozycji 3 0.0, jak również w 004 bs w pozycji 3 0.0, to WS jest martwy elektrycznie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 18:45:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2005 15:32:46
Posty: 135
Auto: Audi RS6 C5
w większym lub mniejszym stopniu uzyskałem odpowiedz na moje pytania, dziękuje wszystkim i temat na chwile obecna uważam za zamknięty :)

wrócę do niego po pierwszych próbach rozwiązania wyżej wymienionych problemów

<END>

_________________
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5 TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5 TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5 TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 21:59:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2005 15:32:46
Posty: 135
Auto: Audi RS6 C5
ETAP 1 - FIS

dostałem sie do przełączników zespolonych i lipa , wiązka dochodząca do manetki ma dwa kable zamiast 6 wiec 1/2 FIS musiał umrzeć i ktoś zakładając pełen nie dokończył sprawy. wiec pytanie nr 1 jak trzeba pociągnąć kabelki i skąd by wszystko działało , czyli pełen FIS.

_________________
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5 TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5 TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5 TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 11:34:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2005 15:32:46
Posty: 135
Auto: Audi RS6 C5
Widzę że temat umarł i na pomoc już liczyć nie mogę :/

_________________
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5 TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5 TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5 TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 18:35:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Z sześciopinowej przy manetce:
1 -- 19 pin szara licznik
2 -- do masy
3 -- 17 pin szara
4 -- 18 pin szara

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 10:14:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2005 15:32:46
Posty: 135
Auto: Audi RS6 C5
Witam
Znalazłem na schemacie Audi A6 z 2001r coś takiego, jeżeli mam modelowo 2002r. to dlatego są różnice w tym co napisałeś ?

Obrazek

a co z tego wynika :

1 -- pin 18
2 -- pin 17
3 -- masa
4 -- pin 19

zanim sie za to zabiorę proszę o potwierdzenie mojej teorii :)

_________________
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5 TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5 TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5 TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 08:23:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2005 15:32:46
Posty: 135
Auto: Audi RS6 C5
Kobra7 napisał(a):
Z sześciopinowej przy manetce:
1 -- 19 pin szara licznik
2 -- do masy
3 -- 17 pin szara
4 -- 18 pin szara


Która wersja jest prawidłowa ? bo nie wiem jak podłączyć ta manetkę.
Kobra7 napisz skąd różnice ? nie jestem specjalista w tych sprawach dlatego zanim sie za coś zabiorę chce mieć pewność.

_________________
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5 TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5 TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5 TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 17:00:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2005 15:32:46
Posty: 135
Auto: Audi RS6 C5
no to mam rozkminę, ktoś ewidentnie majstrował przy zegarach, ale od początku , nie jestem w stanie ustalić modelu zegarów gdyż została zerwana naklejka z numerem i kodem kreskowym. :cry:

z wiązki idącej do niebieskiej kostki jest odcięty i związany żółty przewód.

Obrazek

wiązka idącą do szarej kostki składa sie z 3 brązowych przewodów, obstawiam ze połączonych w jeden , podpiętych do pinów 14, 15 i 16, do piny 5 wpięty jest pomarańczowy przewód a do 6 szary. całość zaizolowana taśmą ale... w miejscu gdzie kończy sie taśma są już tylko 3 przewody : czarny, szary i pomarańczowy.

Obrazek

Obrazek

Moja teoria:
komuś padł pół FIS założył pełen ( mam na myśli kompletne zegary ) i żeby mu autocheck nie wrzeszczał zmostkował kilka obwodów. A ja chce zrobić z tym porządek. Jeżeli ktoś dysponuje opisem jak to wszytko podłączać i gdzie znajdują sie urządzenia/czujniki do których trzeba pociągnąć przewody to bardzo proszę o pomoc.

_________________
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5 TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5 TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5 TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 18:54:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2005 15:32:46
Posty: 135
Auto: Audi RS6 C5
Witam ponownie i po malej refleksji przepraszam za dublowanie watkow, jestem troche niecierpliwy. Temat FIS zamykam, uzyskalem fachowa pomoc.
Pojawil sie jednak u mnie maly problem. Ostatnio nieco przychaczylem podwoziem ( z racji swojej pracy i koniecznosci podrozowania po niesprzyjajacym terenie takie rzeczy sie zdazaja ) po tej sytuacji zapala sie na moment kontrolka ESP i gasnie, ale to a tak mnie nie martwi, gorszy wydaje fakt ze sporadycznie gdy dojezdzam np. Do swiatel i juz praktycznie samochd stoi w miejscu obroty wzrastaja do okolo 1100 obr. A wszycy obeznani w temacie wiedza czym to skutkuje. Do VAG chwilowo nie mam dostepu wiec nie sprawdze bledow a juz sie troche zestresowalem. Co to moze byc?

_________________
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5 TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5 TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5 TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2008 14:18:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2005 15:32:46
Posty: 135
Auto: Audi RS6 C5
no to mam mały dramat bo mój cudowny mulititronic wyzionął ducha :(
no cóż trzeba się pozbierać po upadku i wziąć w garść, trochę mnie to będzie kosztować ale cóż , skoro samochód stoi już u odpowiedniego mechanika to niech doprowadzi go do porządku, chcąc rozwiązać problem ze wskaźnikiem paliwa i rozmowie z elektronikiem padła sugestia ze te zegary co mam mogą pochodzić od innego modelu i nie pasować zupełnie do mojego samochodu.

VAG-COM pokazuje ze to :
Obrazek

od jakie są one modelu ?

_________________
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5 TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5 TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5 TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2008 14:33:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
O kurcze współczuję!!! Co poszło, co się zepsuło:?:
Daj znać jakie są koszta takiej skrzyni bądź części jeśli się je naprawiają, ojciec ma tą samą skrzynie, chodzi jak marzenie ale wolałbym wiedzieć ile to kosztuje :)
pozdrawiam

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: