.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 17:24:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tiptronic,allroad 2002 2,5 TDI
PostNapisane: 19.maja.2008 22:16:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2007 22:44:36
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
Czy w skrzyni tiptronic wymienia sie olej? Pytałem w kilku ASO i uzyskałem dośc rozbieżne odpowiedzi... . Trochę podszarpuje skrzynia i przy wcisnięciu gazu do oporu, na wysokich obrotach zmienia bieg z lekkim podszarpywaniem. Może ma to związek właśnie z olejem? :/ :?:
Pozdrawiam
Jarmuż


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 22:44:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Zmienia się - to pewnie jest powodem Twoich problemów.

Zresztą kilka tematów wyżej masz o tym....
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=76853

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Tiptronic, allroad 2002 2,58 TDI
PostNapisane: 20.maja.2008 08:45:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2007 22:44:36
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
Dzięki serdeczne za odpowiedź i link :d. Jaką lepjej zrobić wymianę statyczną czy dynamiczną, w przypadku gdy auto jeździło w niemczech na serwisie longlife? Kupiłem je jak miało 168 tys. przebiegu, teraz ma 195 tys. Pierwsze anomalie i podszarpywanie zauważyłem jakieś 15 tys. temu, jeszcze wcześniej był wyciek spod skrzyni ale go uszczelniłem przy przebiegu 180 tys. - poprawa nastapiła na jakieś 5 tys. Przy spokojnej jeździe zdecydowanych szarpnięć nie ma, ale jak tylko trochę przycisnę gaz (na rozgrzanej skrzyni), po kilku przyspieszaniach zaczynają sie podszarpywania. Jestem z Wawy; może ktoś zana serwis gdzie najlepiej przeprowadzić operacja wymiany oleju? :| :?:

Pozdrawiam
Jarmuż


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 09:02:16 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Nadarzyn - masz kilkanaście km od warszawy - bardzo polecany serwis: automat.pl

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 09:35:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Tak jak pisze Morgoth - uderzaj do nadarzyna :)

Przy takim przebiegu pokusić się możesz o wymianę dynamiczną - i to bym Ci właśnie polecał. Później statyczna co 60-80kkm (jak jeździsz spokojnie to 80kkm styknie)

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Temat postu: Tiptronic, allroad 2002 2,58 TDI
PostNapisane: 20.maja.2008 20:22:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2007 22:44:36
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
jestem umówiony na nastepną środe w Nadarzynie. Dzięki za odpowiedzi i pomocną radę. Poinformuję jak przebiegła wizyta.
:peace:
Pozdrawiam
Jarmuż


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tiptronic, allroad 2002 2,58 TDI
PostNapisane: 20.maja.2008 22:35:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jarmuż napisał(a):
Jaką lepjej zrobić wymianę statyczną czy dynamiczną, w przypadku gdy auto jeździło w niemczech na serwisie longlife? Kupiłem je jak miało 168 tys. przebiegu, teraz ma 195 tys. Pierwsze anomalie i podszarpywanie zauważyłem jakieś 15 tys. temu,

jezeli poziom oleju masz z grubsza w normie to moze szkoda kasy na wymiane (ktora i tak przy naprawie rychlej ksrzyni nasapi)... tego nikt nie wie

200tys to naprawde nie jakis niebianski przebieg dla oleju w tipie w ktorym producent nie przewidzial wymiany okresowej (nie podwazam sensu wymiany)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Tiptronic, allroad 2002 2,5 TDI
PostNapisane: 21.maja.2008 08:51:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2007 22:44:36
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
Podejrzewam że na początku sprawdzą ogólną pracę skrzyni. Podejrzewam również, że jeśli nie bedzię konieczności wymiany oleju to go nie ruszą. Byc może winna jest jakaś inna usterka, więc przy naprawie i tak można olej wymienic. Zobaczymy. Po wizycie nie omieszkam poinformowac o przyczynie na forum.
Pozdrawiam ->
Jarmuż


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2008 09:01:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jarmuż - do środy masz trochę czasu, więc (jesli chcesz) wykorzystaj go na fachową diagnostykę (i prawdopodobnie "naprawę") silnika ... . To nie żart - 90% "popsutych" tipów udaje się uleczyć "poprzez silnik".
Olej w skrzyni musisz wymienić. W Twoim przypadku zdecydowałbym się na wymianę statyczną .... ponowioną po przejechaniu następnych 8 - 10 tkm.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Tiptronic, allroad 2002 2,5 TDI
PostNapisane: 21.maja.2008 16:04:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2007 22:44:36
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
,,naprawę'', ,,popsutych'', ,,uleczyć poprzez silnik''..., nie rozumiem za bardzo o co biega. Możesz wyjaśnic bliżej?
Pozdrawiam'
Jarmuż


Witam,
byłem w warsztacie i uskutecznili w aucie dynamiczną wymianę oleju. Skrzynia pracuje zdecydowanie ciszej i płynniej, zostało jednak niewielkie podszarpywanie. Z elektroniką wszystko w porzadku; nic tylko smigać. Chciałbym jednak (za radą Piotrusia) zrobić jeszcze przed wakacjami diagnostykę silnika. Biorąc pod uwagę że polecony warsztat na skrzynie biegów był znakomity, to skorzystałbym jeszcze raz z Waszych rad i poprosiłbym o jakiś adresik warsztatu specjalizującego sie w silnikach 2,5 TDI.

Pozdrawiam
Jarmuż :064:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2008 16:08:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
A jakie odległości wchodzą w grę?

Jeżeli wycieczka na śląsk nie przeraża Cię to polecam Ci SSerwis: www.sserwis.pl

Jest to jakieś 5km od rybnika w stronę raciborza.

Full profi warsztat - lepszy od ASO

Jeżeli chcesz się pozbyć poszarpywań to polecam Ci również tuning silnika i skrzyni biegów w w/w serwisie.

U mni9e też były delikatne poszaprywania, po tej czynności nie wiem kiedy się zmieniają biegi (serio - czasem przeoczę ten moment :): )

Moc wzrośnie, spalanie spadnie - co przy obecnych cenach paliwa ma duży plus. Przy przebiegu rocznym około 45kkm tuning zwraca się po roku :diabel: :peace:

No nic - ja polecam - jeżeli za daleko to DIAGTRONIK albo MR MOTORS - ul.Mineralna w warszawie.


Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2008 16:08:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
samodzielna diagnostyka i okazanie logów na forum.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

nie ma warsztatu, który oceniłby tak dokładnie logi, jak członkowie AKP.
w przypadku konieczności naprawy, kierujemy wówczas do konkretnych warsztatów.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Tiptronic, allroad 2002 2,5 TDI
PostNapisane: 03.cze.2008 23:16:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2007 22:44:36
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
ciekawa opcja ze zrobieniem diagnostyki we własnym zakresie. Mam jednak pewne obawy czy ogarnąłbym temat w wystarczajacym stopniu, dlatego też zdecyduje się chyba na warsztat. Zauważyłem też niepokojący objaw; temperatura pracy silnika jest na 90'C, a temperatura oleju potrafi wskoczyć na 110-115'C podczas spokojnej jazdy. Wtedy też zaczynaja sie hocki-klocki ze spadkiem mocy i podszarpywaniami (niewielkimi ale jednak). Spadek mocy może miec zwiazek z załączającą się wiskozą, ale wcześniej olej trzymał temperaturę w granicach 80'C i wszystko było ok nawet w wysokich temperaturach otoczenia. Jak troszkę wariowałem to oczywiście temperatura oleju potrafiła skoczyć max. do 95-98'C i zaraz spadała do normy podczas spokojnej jazdy.
Jeżdżę na oleju Castrol EDGE 5W-30 longlife, który jest przeznaczony do motorów Audi i na takim samym serwisowany był w niemczech. Nie zauważyłem równiez ,,brania'' oleju. Może macie jakies koncepcje co może być nie tak z motorem i od czego najlepjej zacząć sprawdzanie?

Pozdrawiam
Jarmuż :?: :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 23:41:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Temperatura oleju przy aktualnych warunkach pogodowych jest IMHO normalna ... . Jest jednak faktem, że wraz ze wzrostem temperatur (silnika i skrzyni) - "przestawiaja się" MAPy w sterownikach (ECU i tipa). Powyżej 106*C (jeśli dobrze pamiętam) - uruchamia się "ostatnia", a zarazem najbardziej hardcorowa MAPa - co powoduje, że zmiany biegów odbywają się relatywnie szybciej i niejako "z pominięciem" biegów hydraulicznych. Wszystko bierze się z tego, żeby nie doszło do przegrzania oleju w tipie ... .
I teraz tak - jeżeli silnik zachowuje 100% sprawność - "twardsza" zmiana biegów jest praktycznie niezauważalna (lub czuć minimalne skubnięcie w bardzo niewielkim stopniu). Kiedy jednak ECU silnika oraz tip skrzyni zakładają, ze przy tak wysokich temperaturach wszystkich wymaganych parametrów jest pod dostatkiem, a rzeczywistość układa się inaczej, wtedy właśnie szarpnięcia stają się - delikatnie mówiąc - irytujące i jest to "ostatni sygnał", że z silnikiem dzieje się coś złego ... .
Może to być błahostka, może to być coś baaaardzo poważnego ... .
W moim przekonaniu Twój samochód już bardziej wyraźnie nie zasygnalizuje Ci wystąpienia jakiejś usterki, którą BEZWZGLĘDNIE powinien zdiagnozować i usunąć rzetelny i doświadczony fachman ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Tiptronic,allroad 2002 2,5 TDI
PostNapisane: 04.cze.2008 21:31:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2007 22:44:36
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
dziś byłem na dignostyce silnika w firmie ,,DIAGTRONIK''. Polecam serwis wszystkim którzy chca stestować swój silnik. Bardzo sympatyczni ludzie i bardzo dobrzy fachowcy. Nie wyktryto żadnych usterek, oprzyrządowanie silnika dziala poprawnie. Cóż będę jeździł tak jak jest, skoro wszystko jest ok.
Pozdrawiam
Jarmuż
:diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 09:54:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2007 07:02:26
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
MorgothV8 napisał(a):
Nadarzyn - masz kilkanaście km od warszawy - bardzo polecany serwis: automat.pl


Witam,
I z tym się nie zgodzę.
Mam bardzo złe doswiadczenia z tym warsztatem.
Sytuacja była tak nieprzyjemna i kuriozalna, że opisałem już ją kiedyć w necie.
http://tnij.org/ba7g

_________________
pozdrawiam
Labdoria
A6 Avant Quattro, 99, 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 10:11:47 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Miałem zupełnie inne doświadczenia.... w tym warsztacie

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Tiptronic, allroad 2002 2,5 TDI
PostNapisane: 05.cze.2008 11:51:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2007 22:44:36
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
cóz, ile ludzi tyle opinii. W moim przypadku wszystko było ok zarówno w jednym jak i drugim warsztacie. Fakt jest faktem że w firmie ,,OLCZAK"" właścicienie było, ale w zastepstwie była jego żona. Na wstępie zostałem poczęstowany kawką, później osobiście pojechałem z pracownikiem do ASO po olej do skrzyni, a czas w warsztacie upłynął na miłej pogawedce za pracownikiwm i p.Olczak nt., serwisowania i użytkowania automatycznych skrzyń biegów.
W firmie ,,DIAGTRONIK'' sprawdzenie auta również odbyło się bez żadnych zgrzytów, a na dodatek wlaściciel nie żądał za diagnostykę zapłaty ponieważ nie wykryto żadnej poważnej usterki (była jakaś mała w pompie na małych obrotach ale nie rzutowała na pracę silnika i zanikała przy wysokich obrotach). Pozatym, na miejscu rozmawiałem z dwoma klientami diagtronika - równiez zadowolonymi z serwisu.
Osobiscie stawiam 5 obydwu warsztatom.
Pozdrawiam
Jarmuż -> :kosci: :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 12:37:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
proszę, wydaj 9 dych kup kabel i zaloguj w końcu silnik. nie znam osoby, która nie objęłaby procesu logowania...

jeżeli jest problem z pompą, to powinieneś o tym dokładnie wiedzieć. nawet najmniejszy problem może zmienić się w poważny.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tiptronic, allroad 2002 2,5 TDI
PostNapisane: 05.cze.2008 20:38:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
jarmuż napisał(a):
Witam,
byłem w warsztacie i uskutecznili w aucie dynamiczną wymianę oleju. Skrzynia pracuje zdecydowanie ciszej i płynniej, zostało jednak niewielkie podszarpywanie. Z elektroniką wszystko w porzadku; nic tylko smigać. Chciałbym jednak (za radą Piotrusia) zrobić jeszcze przed wakacjami diagnostykę silnika. Biorąc pod uwagę że polecony warsztat na skrzynie biegów był znakomity, to skorzystałbym jeszcze raz z Waszych rad i poprosiłbym o jakiś adresik warsztatu specjalizującego sie w silnikach 2,5 TDI.

Pozdrawiam
Jarmuż :064:


Cześć

Możesz zdradzić jaki był koszt? Czy miałeś własne materiały (ATF, filtr, uszczelki)?

pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: