.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 23:00:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 2.3 NF] Skrzynka biegów - czy ktoś sam naprawiał ?
PostNapisane: 08.cze.2008 22:23:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.cze.2008 21:21:58
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocek
Witam :)
Przy okazji wymiany sprzęgła, będę chciał spróbować zreanimować skrzynkę. Tragedii nie ma ale jest to trochę upierdliwe tzn.
Synchronizatory 1 2 i 3 na pewno mam przypiłowane, więc wiadomo co z przełączaniem i redukcjami podczas jazdy. Główny problem jednak to wrzucanie 1 ( i 2) na postoju. 1 lub 2 ciężko wbić od razu, jednak jak najpierw przerzucę 3 i 4 to zazwyczaj dwa pierwsze wchodzą bez problemu, wyluzuję sprzęgło i zaś ten sam problem.
Mnie coś tu śmierdzi zamkami na wodzikach lub luzem któregoś z wałków więc tu moje pytanko - czy ktoś rozbierał i zna usterki takich skrzyń ? i czy w ogóle da się porozbierać tryby żeby dostać się do synchronizatorów.
Typ skrzynki to WWO 012 301 103 C

_________________
Audi 100 C3 2.3 NF '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 12:40:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
A może to kiepski docisk a nie zużyte/ uszkodzone synchronizatory?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 13:00:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Odpuść temat, sprawna skrzynia do c3 kosztuje 200-300 zł, remont wyjdzie 2 razy tyle.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 15:35:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
wordeck napisał(a):
Odpuść temat, sprawna skrzynia do c3 kosztuje 200-300 zł, remont wyjdzie 2 razy tyle.

Pozdrawiam

Wordeck kolega nie pyta o Skrzynie tylko skrzynke. Nie rób OT bo będzie karteczka :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 15:59:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.cze.2008 21:21:58
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocek
Wiem Wordeck ale w okolicach wsi Wrocław takowych nie znalazłem. Jedyna sensowna oferta to okolice Mrągowa a to już koszty (podróż), poza tym dalej jest to kot w worku. Kurde zreanimowałem grubo ponad setkę skrzyń Fiatowskich i ani jednej Audikowskiej. Nie problem w rozebraniu tylko w częściach i szybkiemu składaniu - kanał tylko na jeden dzionek, więc chciałem się przygotować.
Rodzynek, jak by to był docisk to klęczały by wszystkie biegi. Synchra 1, 2 i 3 załatwiłem bo mi się zachciało niższego sprzęgła, więc skróciłem cięgno pompy a dalej wiadomo już co... przyjęły na garba i się podtarły.

Pozdrawiam

_________________
Audi 100 C3 2.3 NF '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2008 19:46:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.cze.2008 21:21:58
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocek
Jak ktoś będzie chciał taką rozbierać ( AMK ) to niech najpierw pójdzie dać na mszę :/ Uśmiech kończy się w momencie rozkładania wałków. Główny to pikuś - konkretne szczypce do segerów, dobry ściągacz Facoma z separatorem i jakoś tryby z wałka powoli się ściąga, zdjąć trójkę to wyzwanie ( zero miejsca na ściągacz ). Jazda zaczyna się na wałku sprzęgłowym - tryby prasowane na gorąco. Bez grzania ściągacz wymięka a tryby napinają się i jęczą jak barania torba.

_________________
Audi 100 C3 2.3 NF '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2008 20:26:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
http://moto.allegro.pl/item382282740_sk ... i_2_3.html

To chyba blisko Ciebie ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 14:09:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.cze.2008 21:21:58
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocek
Dzięki Lucas za linka. To audi 80, 90 - ALR lub AKL, moja to AMK. Skorupka ta sama ale niestety flaki inne, widać po flanszach półosi. Te mają inny kształt i rozstaw śrubków (90 lub 100 mm) w moim 108. Poskładałem już swoją i jakoś się turlam a drugiej będę szukać na spokojnie, może upoluję.

Pozdrawiam

_________________
Audi 100 C3 2.3 NF '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 23:06:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Możesz śmiało kłaść skrzynkę np. od B4 lub C4 2.0 - 2.3, albo od C3 2.0 - 2.3 z lat 1988-1990. Ważne, żeby rozmiar flansz się zgadzał... A mniejsze flansze były tylko do silnika ABT...

Niedawno kupiłem skrzynkę (od C4) niedaleko od Ciebie:

http://www.allegro.pl/item369802667_aud ... iegow.html

Spiąłem z silnikiem NG i jest OKI... Mogą się nieznacznie różnić przełożeniami, ale tragedii nie będzie...

Pozdrawiam

P.S. OT - dobre :)

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 06:42:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
W Jaworze napewno maja,masz niedaleko.nr na priv moge dac

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 17:20:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Wtrąca się w temat. Moja skrzynia jest ciągle zapocona z zewnątrz. Z racji mojej znikomej wiedzy na tem temat pytam tutaj co z tym zrobić.

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 20:08:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.cze.2008 21:21:58
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocek
Nie napisałeś Rysiu jaki motorek ale w tu opisanych to jest problem.
Zaczynają puszczać uszczelniacze. Z zewnątrz są dwa na flanszach półosiek i jeden na wybieraku zmiany biegów. Do tego na wybieraku ( rozmiar z tego co pamiętam to 16x24x6 ) jak ktoś ma długie, sprawne i giętkie łapy można się jeszcze dostać i wymienić. Do tych pozostałych niestety trza rozbierać skrzynkę. Jak się poci to jeszcze nie tragedia, gorzej gdyby się lało bo olejek trochę drogi.

_________________
Audi 100 C3 2.3 NF '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 22:57:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
naarsil napisał(a):
Do tego na wybieraku ( rozmiar z tego co pamiętam to 16x24x6 ) jak ktoś ma długie, sprawne i giętkie łapy można się jeszcze dostać i wymienić. Do tych pozostałych niestety trza rozbierać skrzynkę.


Uszczelniacze na flanszach można wymienić bez rozbierania, a nawet bez wyjmowania skrzyni. Wystarczy odkręcić półośki i (w zależności od wersji skrzyni) odkręcić i wyciągnąć lub zbić flansze. Później wydłubujemy uszczelniacze i wciskamy/wbijamy nowe... Cała filozofia... Aha - pewnie zleci trochę oleju...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 23:37:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.cze.2008 21:21:58
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocek
Tak jak pisze Wordeck, w niektórych. Dokładnie to w APN, APP, AMN, AMM, APR, APS, APU, APV- skręcane srubami. W AOE, APM, AKL, AMS, AOD, AMK nie da rady - zabezpieczone segerami od strony różnicowego.

_________________
Audi 100 C3 2.3 NF '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 06:23:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Zapomniałem, no tak. A100 2.0 D 89r. Czy to trzeba zrobić "na już" ? Czy można jeszcze chwile pojeździć... .

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: