.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 18:02:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A90 7A] Zagwozdka... z serii "co to może być" ??
PostNapisane: 24.maja.2008 21:03:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
hej,

mam znowu problem... z 90tką. Jak wiadomo , tam siedzi silnik 7A. Ostatnio wymieniłem pompę paliwa, i było ok, znaczy myślałem, że jest ok, bo w dłuższą trasę nie wybrałem się po założeniu, tylko dopiero dziś, trasa 30 km w jedną stronę. Myślałem, że po wymianie pompy będzie wszystko OK, ale się myliłem. Opiszę co się dzieje, już po wymianie pompy, bo ja powoli tracę pomysły.

Auto zachowuje się jakby właśnie pompa nie wydalała - jedziesz jedziesz, i nagle żabka, krztusi się, przestaje ciągnąć, jak wciśniesz sprzęgło to prawie gaśnie. Co więcej ! Jestem w stanie wywołać tą sytuację specjalnie,jak auto wjeżdża w prawy zakręt - momentalnie zaczyna się krztusić. Jak wjeżdża w lewy , to też, ale nie zawsze. Co więcej! Objawy te nasilają się w miarę nagrzewania się auta - np. jak postoi i odpalę, to przejedzie kilka kilometrów bez problemów, ale potem z każdym przejechanym kilometrem jest coraz gorzej, najpierw zaczyna się krztusić w zakrętach, potem już ma problemy w przyspieszaniu na prostej, tak jakby falami przyspiesza, a potem już nie daje się jechać Ważne! Paliwa jest dość, ponad 20 litrów w baku. na początku wydawało mi się, że dolanie paliwa pomaga, ale chyba jednak nie, bo dziś zatankowałem jak wracałem z trasy, i pomogło na chwilę, potem już dupa, ledwo się dokulałem do domu, a obciachu co niemiara.

Dla mnie objawy wyglądają na coś z układem paliwowym, niestety nie jestem w stanie stwierdzić co jest...
Co jeszcze.... jak się krztusi to pompa paliwa tak jakby dostawała zmienne napięcie, zmienia się jej dźwięk.
wlałem do baku środek na przeczyszczenie układu paliwowego, taki co to na stacjach sprzedają, i żadnego efektu...
Nie wiem czy 7A ma jeszcze jakieś dziwne czujniki co mogą takie objawy powodować...
W każdym razie - czekam na sugestie, bo jestem mega znerwicowany już przez to auto. Zaraz wezmę chyba lawetę i ją wyekspediuję na ślunsk...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 08:57:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2008 10:06:12
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Sprawdź przewody od pompy do listwy wtryskowej. Jeżeli pompe masz poza zbiornikiem to sprawdź czy nie puszcza rurka w zbiorniku. Najłatwiej zalać cały bak do pełna i sprawdzić.

Dla mnie to wygląda jakby się w ten sposób zapowietrzała pompa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 12:15:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Nie masz czasem 2 pomp paliwa ??Jedna pod podwoziem wysokiego ciśnienia.Druga w zbiorniku zasilająca.Jak pada mała duża dostaje tylko to co grawitacja zapoda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 19:34:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie, w 7A nie ma nic takiego.
Dziś dzień dalszy testów był, niestety póki co - brak efektu, aczkolwiek skłaniam się do tego, że to coś z elektryką. Dziś zagrzałem auto do temp. roboczej 90 stopni na postoju - zero efektu. Nic się nie dzieje, poczekałem pół godziny i wio, na przejażdżkę. Na początku oczywiście nic. Potem na początku zaczął przerywać w zakrętach w lewo, potem coraz mocniej, aż zaczął przerywać podczas jazdy na wprost. No i nie dał rady ciągnąć już, zgasł. Po odpaleniu ponownym, niewielka poprawa, ale po chwili to samo, na tyle lepiej, że dało się dojechać do domu, od czasu do czasu żabką.
No nic, zaczynamy powoli wszystko od początku sprawdzać....

pierwsze pytanie: czy jest możliwość, żeby układ się w jakikolwiek sposób zapowietrzał ?
pytanie drugie: czy w 7A konkretnie, w zależności od obciążenia, ciśnienie się zwiększa paliwa czy jest stałe, 4 bary ?
pytanie trzecie: czy walnięte stukowce mogłby się tak objawiać j/w ?
pytanie czwarte: czy instalacja pompy paliwa (przekaźnik?) może powodować takie zachowanie ?

wszelkie pomysły mile widziane.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 20:37:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Stukowce nie, bo dzieje sie to tez na wolnych. Stukowce raczej nie powoduja takich gwaltownych reakcje, a jedynie zamulenie podczas przyspieszania, odczuwalnye zwlaszcza powyzej 4200 rpm.

Cisnienie jest zmienne, poprzez regulator na listwie sterowany podcisnieniem z kolektora - i to mogloby pewnie cos podobnego powodowac w skrajnym przypadku...

Dziwne, ze dzieje sie tak po jezdzie po zakretach...czyzby cos nie tak z zasysaniem baku z paliwa ? Ale to jest opadowy bak wiec raczej watpie (nie dobieralem sie do tego w sedanisku).

Moze podlacz jakis woltomierz rownolegle z pompa i lookaj na napiecia ? Albo lepiej podlacz pompisko tymczasowo grubszymi kablami do aku i smigaj. Wowczas dowiesz sie, czy to usterka ukladu zasilania/sterowania pompiska...

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 20:45:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tak też zrobię. Sprawdzę, jak wygląda napięcie na pompie, to raz, dwa, chcę sprawdzić jak wygląda ciśnienie paliwa, pomimo nowej pompy. Wepnę się przed listwę trójnikiem jakimś i sprawdzę manometrem jakimś.

aha, zlikwidowałem krokowiec, wypiąłem go, żeby nie powodował problemów z ewentualną pracą na wolnych. Węże do dolotu zaślepiłem.

przypomniało mi się też, że jak lekutko dodam gaz na postoju, tak, że obroty dojdą do 1200 rpm, to silnik zaczyna falować, pomimo braku krokowca....

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 20:59:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Leo napisał(a):
przypomniało mi się też, że jak lekutko dodam gaz na postoju, tak, że obroty dojdą do 1200 rpm, to silnik zaczyna falować, pomimo braku krokowca....


to normalna sprawa

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 21:48:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Adam , wykonaj testy z odkręconym korkiem wlewu paliwa ...
Kiedyś miałem podobny kłopot ale w innym aucie. Winnym był układ odpowietrzenia baku.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 21:57:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 21:30:47
Posty: 24
Lokalizacja: Bartoszyce
ja bym założył manometr do układu paliwowego i byłoby wszystko jasne. A zmienne odgłosy z pompy, to znak, że nie zasysa paliwa, tylko powietrze i zaczyna inaczej pracować. Może powrót paliwa w zbiorniku nie trafia do plastikowej obudowy pompy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 22:08:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
nie wiem jak jest rozwjazane odpowietrzenie zbiornika ale sprobuj pojezdzic bez korka i zobacz cos ei bedize dzialo. Taki sam obiaw mialem kiedys przy zasysaniu sie zbiornika...

EDIT: siakis cfaniak mnie ubiegł :P :P

_________________
Don't you know I'm loco?...


Ostatnio edytowano 25.maja.2008 22:15:04 przez mAlIbOr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 22:09:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
w tym aucie jest zewnętrzna pompa, drożność z baku do pompy sprawdzona, poprawna, 3x spuszczałem paliwo przy okazji wymian pomp, i leciało szybciutko...
basket, oczywiście przetestuję to.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 00:15:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nadal jest zagwozdka... w tej chwili wymienione:
- wąż od baku do pompy paliwa
- pompa paliwa
- filtr paliwa - po raz drugi
- króćce drążone wraz ze śrubami takie jakie powinny być, również zaworki odcinające/filtrujące w filtrze i pompie są
- wężyki paliwowe od pompy poprzez filtr aż za niego, do momentu jak przewody stają się metalowe

poprawa - minimalna. Wcześniej po 5 km już wariował, teraz przejechałem 30 km i dopiero zaczął dawać znaczne objawy duszenia się w zakrętach, po chwili już podczas jazdy na wprost także.

Mam jeszcze pytanie:
czy w baku paliwa w 90tce, ten za siedzeniami, jest w miejscu gdzie wychodzi z niego wąż do pompy paliwa, jest jakaś siatka filtrująca albo coś ? czy tam coś jest?, co mogloby się zapchać ? dmuchałem w wąż który idzie do pompy paliwa, i dość swobodnie się dmuchało, nie było żadnego większego oporu - czy tam jest jakaś siateczka ktora może ewentualnie się zapychać?

no i pytanie drugie - czy w jakikolwiek sposób pompa paliwa może się zapowietrzać, jeśli w baku jest 20 litrów paliwa ? przypominam pompa bierze bezpośrednio z baku... stąd pytanie o ewentualną siateczkę przed wyjściem z baku.

w tej chwili będę chciał wyciągać bak i go płukać...

ponawiam także prośbę o schemat elektryczny, lub podpowiedź który przekaźnik jest od pompy paliwa i który bezpiecznik - to też muszę sprawdzić.

jeszcze jedno, zamontowałem trójnik do zmierzenia ciśnienia paliwa za listwą a przed regulatorem ciśnienia paliwa, ciekawe co powie, chcę sprawdzić w najbliższym czasie to ciśnienie.

drugie podejrzenie to pompa paliwa - może mam pecha i dostałem nową pompę felerną...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 07:23:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Leo, masz w 90tce skisack? Jesli tak to zbiornik paliwa jest w górnej części jakby dwuczęściowy (po środku zagłębienie na narty) Obie te górne części są ze sobą połączone rurką i tam jeszcze jest jakiś taki zaworek podciśnieniowy/membrana - coś w tym stylu.
Jeśli auto zaczyna świrować na zakrętach, to znaczy, że coś się przelewa z części lewej do prawej i tu być może jest przyczyna zapowietrzania pompy
Masz instalację węgla aktywnego? - tam też jest całe mnóstwo rurek

Wysłałeś mi to ISV Hitachi to leczenia?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 08:16:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no tak, zapomniałem powiedzieć, filtr węgla aktywnego odłączony, wywalony, odma zrobiona na Catch Canie, dolot uszczelniony bez odpowietrzenia. Wężyk od wentylacji zbiornika wchodzi w zawór grawitacyjny nad zbiornikiem, więc nie ma szans, żeby coś się z niego wylewało. To nie to. Górne części są połączone, ale na dole nie ma przegród w baku raczej, tylko jest zejście z dołu baku do węża, do pompy , a obok zejścia jest wejście spowrotem z powrotu z listwy....

isv jeszcze nie wysłałem, sorki bardzo, zdecydowałem się nie montować go wogóle, jakoś sobie auto radzi a ja nie mam problemów z falowaniem ani z nieszczelnościami dzięki temu.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 16:58:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 21:30:47
Posty: 24
Lokalizacja: Bartoszyce
w zbiorniku jest sitko i to metalowe - jak siee zatka to amen, bo nie ma jak go wyjąc ani wyczyścic. Przerabiałem ten temat. Wywliłem to sito przez otwór na pływak, a przed pompa zamontowałem dodatkowy filt, zeby pompa się nie zatarła brudami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 18:44:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Co prawda w NG, ale miałem (mam) podobne problemy jak u Ciebie. U mnie winą była dziadowska pompa zamiennik. Pierwszy zamiennik pożył jakieś 9 miesięcy i zdechł w drodze na wakacje, w niedzielę wieczorem 200km od domu :peace: Teraz mam drugi taki sam zamiennik i się już powoli kończy (ma coś koło 7 miesięcy). Objawy podobne tyle, że nie aż takie gwałtowne. Dopiero przed śmiercią pompy przerywał silnik. Niestety w moim przypadku problem nierozwiązywalny ze względu na cenę pompy. W ASO powiedzieli 1600 :peace: więc pozostały zamienniki.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 19:24:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Sprawdź zasilanie na pompie podczas jazdy jakimś zwykłym miernikiem, zobacz czy będzie skakało, tak jak pisali wyżej.

Możliwe, że masz gdzieś przetarte przewody od zasilania pompy paliwa, albo wariuje ci przekaźnik, nie słyszysz przy tym jak zaczyna pykać :?:

Zasilanie powinieneś mieć coś w granicach 12V raczej nie poniżej, a ciśnienie w układzie 5.2-5.6bar.

Bezpiecznik to jest chyba numer 13, 15Amper, co do przekaźnika to powinien być taki wyższy, w NG widać go odrazu, z miejscem na włożenie bezpiecznika :)

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 23:13:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jacek el-car napisał(a):
w zbiorniku jest sitko i to metalowe - jak siee zatka to amen, bo nie ma jak go wyjąc ani wyczyścic. Przerabiałem ten temat. Wywliłem to sito przez otwór na pływak, a przed pompa zamontowałem dodatkowy filt, zeby pompa się nie zatarła brudami.


tak też zrobię. Jaki filtr użyłeś? Bo tam mam wężyk 14 mm w srodku, i nie mogę znaleźć nigdzie filtra na przewód z króćcami o tak dużej średnicy...

Byk napisał(a):
Co prawda w NG, ale miałem (mam) podobne problemy jak u Ciebie. U mnie winą była dziadowska pompa zamiennik. Pierwszy zamiennik pożył jakieś 9 miesięcy i zdechł w drodze na wakacje, w niedzielę wieczorem 200km od domu :peace: Teraz mam drugi taki sam zamiennik i się już powoli kończy (ma coś koło 7 miesięcy). Objawy podobne tyle, że nie aż takie gwałtowne. Dopiero przed śmiercią pompy przerywał silnik. Niestety w moim przypadku problem nierozwiązywalny ze względu na cenę pompy. W ASO powiedzieli 1600 :peace: więc pozostały zamienniki.


nie no, pompa 6.5 bar, oryginalna bosch, też kupiłem, do s2jki, kosztowała niecałe 500 zł. do Ciebie nie może kosztować więcej. Ja mam amerykańską bardzo dobrą pompę, nie sądzę, żeby to był problem pompy ale nie mogę tego wykluczyć.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 07:22:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Leo napisał(a):
nie no, pompa 6.5 bar, oryginalna bosch, też kupiłem, do s2jki, kosztowała niecałe 500 zł. do Ciebie nie może kosztować więcej.


Niestety do mojego tyle kosztuje :( Tak zawołali w ASO Katowice.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 12:15:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
do NG ? pasuje ta co mówiłem.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: