.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 03:21:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: AUDI A6 3.0 TDI 2005R, KOPCENIE
PostNapisane: 18.cze.2008 15:37:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2008 13:12:45
Posty: 5
Lokalizacja: GDYNIA
WITAM ,Pozdrawiam wszystkich,
Mam problem, niedawno nabyłem audi a6 3,0 tdi 2005r, przy kupnie sprawdzane w serwisie i na kompie oraz ogólnie wzystko było ok, natomiast podczas użytkowania wyszło szydło z worka.
Samochód zaczyna kopcić po dłuższym postoju na wolnych obrotach i po przejechaniu ok 100m objaw ten ustaje, i nic się nie dzieje do następnego postoju i tak w kólko, Byłem w serwisie po dokladnym sprawdzeniu nic nie stwierdzono żadnych usterek, wymienili olej aby zaobserwować stan czy będzie rósł, po przejechaniu ok 1000 km stwierdzili że oleju nie przybyło, i zaproponowali wymianę napinaczy łańcucha rozrządu bez gwarancji że kopcenie ustanie
Może ktoś się spotkał już z takią usterką i podpowie co może być , po te próby napraw serwisu są dość kosztowne, dzięki

_________________
AUDI A6 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 16:16:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Również witam .

Najbardziej prawdopodobną przyczyną kopcenia jest problem z filtrem DPF, którego nie widzą jeszcze czujniki "różnicowe" ciśnienia spalin (dlatego nie pojawia się komunikat na liczniku).

Napinacze (i łańcuchy) rozrządu i tak będziesz musiał wymienić (zazwyczaj w przedziale 150 - 250 tkm) i kopcenie może pochodzić od tego problemu (jeżeli np. łańcuch już przeskoczył) - lecz w takim przypadku RACZEJ by kopciło cały czas, a nie dopiero po rozgrzaniu układu wydechowego.

Inną hipotetyczną całkiem przyczyną zadymienia może być zwis silniczka krokowego lub samych "drosselklappe" w kolektorach ssących ... .

Jak (mam nadzieję, że przekonująco :): ) udowodniłem - pierwszą rzeczą jaką powinieneś bezwzględnie wymienić jest serwis opikujący się Twoim autkiem ... .

PS:
To dopiero początek ... ale już teraz postuluje stworzenie nowego forum lub zupełnie osobnego działu dla userów C6-tek, ponieważ stawiam każdą stawkę, że niebawem zapchają nam serwer na którym aktualnie stoi AKP.
TO NIE JEST ŻART !!!

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 16:24:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
To z C6 jest tak źle?? przymierzam się do kupna i teraz trochę mnie przeraziłes...

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 17:17:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2008 13:12:45
Posty: 5
Lokalizacja: GDYNIA
to nie kopci tylko jak się rozgrzeje , ten objaw jest stały czy silnik jest zimny czy ciepły ale występuje to po dłuższym postoju na wolnych obrotach, np w korku, aco do tej wymiany to mam vito cdi i tam łańcuchy sprawdza się dopiero po ok. 500tys km, a waudi taka kicha że nie wytrzymują nawet 300tys km?, przecież koszt wymiany łańcuchów to ok. 12tys zł, a napinaczy to ok. 2500 zł, a może to wtryski leją

_________________
AUDI A6 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 17:57:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A ciekawe co z diagnostyką 3.0 TDi...???
Czy nie nalezałoby sie juz zaglebic w ten temat..?
EOT

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 18:07:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Poradzisz sobie sam.

Diesel Particle Filter Emergency Regeneration

Prerequisites (General):


Ignition ON
Engine ON (Idle)
Coolant Temperature above 50 °C (see MVB 002.4)
Particle Filter Load below Specification (see MVB 075.3, VAG-COM should give the specified value)
If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.
Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)
Conditions (Driving Cycle):


Vehicle Speed between 30-60 km/h (18-37 MPH)
Engine Speed between 1500-2500 RPM (4th or 5th Gear, Automatic Transmission in Tiptronic)
Duration approx. 15-20 Minutes
Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger above 700 °C
Drive the car based on the above conditions until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %). In case the regeneration fails there can either be problems with the Driving Cycle Conditions or with the Engine Hardware.

[Select]
[01 - Engine]


[Coding-II - 11]


Enable Regeneration by Entering 21295.
[Do It!]


[Meas. Blocks - 08]
Select both Groups at once 070 and 075.
[Go!]
MVB 070.1: Regeneration Status (xxxxxxx1 = Normal Regeneration active, xxxxxx1x = Forced Regeneration active)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger
MVB 075.2: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter
MVB 075.3: Particle Filter Load
MVB 075.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter


Now Start the Driving Cycle and keep watching the Measuring Blocks (2nd Person required).


[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 18:19:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2008 13:12:45
Posty: 5
Lokalizacja: GDYNIA
na komputerze nic nie widac wszystko jest ok
nie bardzo wiem o co chodzi z tym artykułem po angielsku

_________________
AUDI A6 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 18:29:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
tomi17 napisał(a):
na komputerze nic nie widac wszystko jest ok
nie bardzo wiem o co chodzi z tym artykułem po angielsku


nalezy przeprowadzic tzw. wypalanie filtra DPF- po tym zabiegu Twoj problem (kopcenie) powinien sie zmniejszyc lub zredukowac do zera ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 22:38:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Może ktoś wymienial wtryski i nie przeprowadził adaptacji dlatego kopci na wolnych obrotach. Ostatnio wymieniałem w swoim i bez adaptacji też tak kopcił a silnik pracowal równo. Przy zabitym filtrze cząstek stałych auto słabnie i pojawia sie komunikat. Prowadnice , łancuch rozrządu nie są takie straszne i wytrzymują więcej niż 300 tys km , praktycznie można wymieniać w tym samym czasie co sprzęgło . Zerwać się nie ma prawa ale pierwszymi objawami luzu będzie hałas co łatwo można usłyszeć, ponieważ te silniki są bardzo ciche.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Ostatnio edytowano 18.cze.2008 22:42:47 przez Jack, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 22:41:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Jack napisał(a):
Moze ktos wymienial wtryski i nie przeprowadzil adaptacji dlatego kopci na wolnych obrotach. Ostatnio wymieniałem w swoim i bez adaptacji też tak kopcił a silnik pracowal równo. Przy zabitym filtrze cząstek stałych auto słabnie i pojawia sie komunikat.


Podaj przepis ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 22:46:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Jack napisał(a):
Może ktoś wymienial wtryski i nie przeprowadził adaptacji dlatego kopci na wolnych obrotach. Ostatnio wymieniałem w swoim i bez adaptacji też tak kopcił a silnik pracowal równo. .


dlaczego wymieniales ... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 23:03:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wgrałem mocny program i 2 wtryski zaczęły przerywać (od ciśnienia i temperatury po chipie). Dlatego wróciłem do serii . Common rail to wspaniały i prosty system , który wymaga jedynie bardzo szybkiego przetwarzania danych ECU ale jego najsłabszym punktem są wtryskiwacze.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 06:01:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2008 13:12:45
Posty: 5
Lokalizacja: GDYNIA
Witam
To ten filtr zapycha się że trzeba go wypalić?
Odstawiam auto na drugi tydzień do następnego serwisu zobaczymy jaka będzie diagnoza,co powiedzą mądre głowy, zastanawia mnie tylko fakt że było za dużo oleju w silniku ,i to bardzo dużo ok. 3 litr spuściłem

_________________
AUDI A6 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 07:31:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Piotruś napisał(a):

PS:
To dopiero początek ... ale już teraz postuluje stworzenie nowego forum lub zupełnie osobnego działu dla userów C6-tek, ponieważ stawiam każdą stawkę, że niebawem zapchają nam serwer na którym aktualnie stoi AKP.
TO NIE JEST ŻART !!!


zabrzmiało to jak scena z mrocznego filmu :evilbat:

chyba w takim razie kupię drugi silnik BAU i pare innych części i zostanę na 10 lat przy swojej C5 :peace: . Poczekam na nowy model C7 :): A dział C6 potraktuje jako ciekawostke techniczna :D.

Piotruś kiedy sprzedajesz swojego Allroada??? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 08:27:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Tez się troche obawiam C6 bo chce kupic juz po wakacjach.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 10:39:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
tomi17 napisał(a):
Witam
To ten filtr zapycha się że trzeba go wypalić?
Odstawiam auto na drugi tydzień do następnego serwisu zobaczymy jaka będzie diagnoza,co powiedzą mądre głowy, zastanawia mnie tylko fakt że było za dużo oleju w silniku ,i to bardzo dużo ok. 3 litr spuściłem


gdzie Ty jezdzisz po serwisach :?: :peace: 3l za duzo Ci wlali czy poziom sam poszedl w gore :?: ;)

Filtr nalezy wypalic komputerowo co pewien czas ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 15:36:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Teraz juz jasne jest skoro było 3 litry ponad stan oleju silnikowego , dlatego kopcił. Mam tylko nadzieje, że silnik nie będzie się z biegiem czasu rozszczelniać. Odma pewnie cała w oleju i dodatkowo filtr cząsteczek stałych też.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2008 12:58:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 14:50:12
Posty: 6
A wracając do tematu czy można filtr cząstek stałych odpalić bez
VAGa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2008 13:54:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
airot napisał(a):
A wracając do tematu czy można filtr cząstek stałych odpalić bez
VAGa?



nie, nie da się.
ponadto to, co wskazał Pablo200 odnosi się do silników R4/5. dla V6 jest zupełnia inna procedura i inny login.
zastosowanie procedury R4/5 do V6 może skończyć się pożarem pojazu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2008 14:20:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 14:50:12
Posty: 6
Cholerka.. rozumiem, że jeśli filtr zapycha się często (dwa razy
w miesiącu) i raz na jakiś czas uda się go 'odepchać' jadąc 70km/h
na 5 biegu a teraz jak widać już nie da się to znaczy tylko, że
filtr jest do wymiany?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: