.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 11:16:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2008 14:25:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
bez wprowadzenia loginu nie da się uruchomić procedury w ogóle. w V6 procedura wygląda zupełnie inaczej [pojazd powinien stać na biegu jałowym, a nie poruszać się].

po wprowadzeniu loginu temp. spalin zwiększa się do ponad 300*C. bez tego, jak łatwo się domyślić, nie przeprowadzamy tzw. Particle Filter Emergency Regeneration w ogóle...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2008 14:33:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 14:50:12
Posty: 6
ja mam aktualnie audi a4 2.0tdi z 2006 roku i z nim są takie
problemy.. V6 to to nie jest i na forum a4 poradzili mi procedurę
którą wzięli właśnie z tego forum (stąd.. wracam do źródła:>)
jednak stosując się do niej nic nie udaje mi się osiągnąć..
jechałem dzisiaj 30 minut na 4 biegu (to jest tiptronic 7 biegowy)
obroty 2k prędkość 60-65km/h. Potem 2k 30-35km/h 3 bieg..
i nic.

Rozważam zakup kabli + softu do niego. Tylko pytanie czy przypadkiem
nie wyrzucę kasy w błoto. Jeśli samochód będzie mi robił takie problemy
to go wolę sprzedać i kupić coś innego.. A z tego co mi mówiono
w ASO nowy filtr kosztuje 7tys pln. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2008 15:02:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
oryginalny VC+interface HEX-CAN to kwota 349 $ [ok. 700 PLN].
oczywiście w PL przeuczciwa firma Adako oferuje to samo w cenie ok. 1750 PLN... cholerne dziadostwo/druciarstwo marketingowe.


ale... wystarczy to: http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=225 .
poza logami robi wszystko.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2008 15:28:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 14:50:12
Posty: 6
Do B7 podłączy się ten skaner z viaken.pl? Słyszałem, że
są z tym spore problemy..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2008 15:51:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, podłączysz bez problemu.

nie podłączysz za to urządzenia, którego obsługa kończy się na KKL.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2008 22:24:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
meszrum napisał(a):
airot napisał(a):
A wracając do tematu czy można filtr cząstek stałych odpalić bez
VAGa?



nie, nie da się.
ponadto to, co wskazał Pablo200 odnosi się do silników R4/5. dla V6 jest zupełnia inna procedura i inny login.
zastosowanie procedury R4/5 do V6 może skończyć się pożarem pojazu.



Wiec sprawa wyglada tak:

1.4l/1.9l/2.0l R4 & 2.5l R5 PD/PPD-TDI

Prerequisites (General):


Ignition ON
Engine ON (Idle)
Coolant Temperature above 50 °C (see MVB 002.4)
Particle Filter Load below Specification (see MVB 075.3, VAG-COM should give the specified value)
If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.
Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)
Conditions (Driving Cycle):


Vehicle Speed between 30-60 km/h (18-37 MPH)
Engine Speed between 1500-2500 RPM (4th or 5th Gear, Automatic Transmission in Tiptronic)
Duration approx. 15-20 Minutes
Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger above 700 °C
Drive the car based on the above conditions until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %). In case the regeneration fails there can either be problems with the Driving Cycle Conditions or with the Engine Hardware.

[Select]
[01 - Engine]


[Coding-II - 11]


Enable Regeneration by Entering 21295.
[Do It!]


[Meas. Blocks - 08]
Select both Groups at once 070 and 075.
[Go!]
MVB 070.1: Regeneration Status (xxxxxxx1 = Normal Regeneration active, xxxxxx1x = Forced Regeneration active)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger
MVB 075.2: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter
MVB 075.3: Particle Filter Load
MVB 075.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter


Now Start the Driving Cycle and keep watching the Measuring Blocks (2nd Person required).


[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]



3.0l V6 TDI (BKS/BMK/BUN)


Coding-II
10016 = Particle Filter Emergency Regeneration



Adaptation
Basic Setting
Special Functions
Injector Quantity Adjustment (IMA) and Injector Voltage Adjustment (ISA)
These values represent the behavior of an injection valve (Piezo Injector). Caused by manufacturing tolerances the injectors have a unique behavior and get divided into separate classes. In combination with the automatically determined learning values of the engine control module the pre- and post-injections are being calculated individually for each valve. The behavior of an injection valve is also mileage dependent, so a valve with e.g. 10000 km has a different behavior then one with 70000 km. The control module determines these automatically while driving so the learning values change against the mileage. When altering one of the following values the learning values are being reset because the ECU thinks you are adjusting a new valve.

The IMA-ISA values need to be adapted when:


One or more injection valves have been replaced. Make sure not to adjust the valves which have not been changed!
The engine control module has been replaced.
Do NOT adapt these values when you did not replace one of the above parts, also not for training or demonstration purposes.
The adjustment code can be found on the injector itself, it is a 7-digit value and does only use the following chars: 1,2,3,4,5,6,7,8,A,B,C,D,E,F,G,H,K,L,M,N,O,P,R,S,T,U,V,W,X,Y,Z. A value of AAAAAAA is also not valid.

Prerequisites:


Ignition ON
Engine OFF
[Select]
[01 - Engine]


[Adaptation - 10]
Channel 071: IMA-ISA Value for Cylinder 1
Channel 072: IMA-ISA Value for Cylinder 2
Channel 073: IMA-ISA Value for Cylinder 3
Channel 074: IMA-ISA Value for Cylinder 4
Channel 075: IMA-ISA Value for Cylinder 5
Channel 076: IMA-ISA Value for Cylinder 6
[Test]
[Save]
[Done, Go Back]


Switch Ignition OFF, wait 10 seconds and switch Ignition ON again. The values should be saved now, please verify them by double checking the adaptation values.



Particle Filter Emergency Regeneration
Prerequisites:


Ignition ON
Engine ON (Idle)
Oil Temperature above 70 °C (see MVB 007.2)
Particle Filter Load below 68g (see MVB 104.3)
If the Particle Filter Load is above 68g the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.
Engine Hood CLOSED
Parking Brake ENGAGED
Transmission in (P)ARK
Temperatures at the Exhaust System may rise up to 300 °C!!!
No Fault Codes Stored
Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)
The Regeneration may take up to 40 minutes, the engine speed automatically increases to about 1500 RPM.

[Select]
[01 - Engine]


[Coding-II - 11]


Start Regeneration by Entering 10016.
[Do It!]


[Meas. Blocks - 08]
Select all 3 Groups at once 100, 101 and 102
[Go!]
MVB 100.1: Engine Speed
MVB 100.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 100.4: Regeneration Abort recognized (0 = No Abort/1 = Abort recognized)
MVB 101.4: Regeneration Status (001 = Heating Up, 010 = Regeneration, 100 = Cooling Down)
MVB 102.1: Temperature before Catalyst
MVB 102.2: Temperature before Particle Filter
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2008 12:27:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
tomi17 napisał(a):
to nie kopci tylko jak się rozgrzeje , ten objaw jest stały czy silnik jest zimny czy ciepły ale występuje to po dłuższym postoju na wolnych obrotach, np w korku, aco do tej wymiany to mam vito cdi i tam łańcuchy sprawdza się dopiero po ok. 500tys km, a waudi taka kicha że nie wytrzymują nawet 300tys km?, przecież koszt wymiany łańcuchów to ok. 12tys zł, a napinaczy to ok. 2500 zł, a może to wtryski leją


Heh sorki lekkie sprostowanie, w vito jest rdza po 3 latach, strzelają łańcuchy jak condony, jest to najbardziej awaryjny samochod koncernu Benz i świata, po primo.

3 l litry ponad stan? :): Piotruś oglądaleś bagnet oleju w C6 moze sie jeszcze bardziej wykazali wiesz o czym mowa...

Kolego C6 jest dla ludzi z wiedza i kasa. Tyle. Serwis druga sprawa, a na pocieszenie powiem Ci, ze bmw e60 i eklasse ten sam pździeż jesli chodzi o wytrzymalość, awaryjnosc.

Piotruś mogę zrobić forum tylko podziele je na 1/2 allroad 2,5 C5 vs C6tki i ich ciemna strona :) powaznie. :peace: w prowadzenie go nie bede ingerowal mam kilka duzych serwerow, zrobie sobie tylko SU+ ukryte dla spraw technicznych. Wrazie "porozumienia centrum" PW ...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 22:16:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2007 12:40:37
Posty: 82
Lokalizacja: bielsko-biała
witam
panowie dopiero co zakupiłem C6... czy faktycznie beda z nimi takie problemy :?: :( :( :(

_________________
A6 C6 3.0 TDI - BMK AVANT QUATTRO S-line
A6 C5 2.5 TDI - AKN AVANT QUATTRO - było
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 22:36:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
beyca napisał(a):
witam
panowie dopiero co zakupiłem C6... czy faktycznie beda z nimi takie problemy :?: :( :( :(


Oby nie było !!!

Ale prawda jest jaka jest:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1212205

Pod względem rozrządu - problem jednakowo dotyczy wszystkich jednostek TDi "na łańcuchach" (być może oprócz 4,2TDi ale czas pokaże jak to będzie) - o czym wspominałem już daaawno temu ale wtedy większość reagowała ironicznie ... :): .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: