.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 23:49:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.6 ABC] Szybko się nagrzewa i zimne powietrze.
PostNapisane: 04.lut.2010 10:41:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Witam
Mam taki problem - puściła mi parę dni temu chłodnica po lewej stronie na plastiku, więc skleiłem ją AUTO WELDEM (trzyma). Jednak pojawił się inny problem. Auto nagrzewa się do 90 stopni w max 3 minuty jazdy (czyli super szybko w porównaniu z poprzednią sytuacją), z nawiewów leci zimne powietrze. Czyy to układ się zapowietrzył? Czy nie grozi to zatarciem silnika?

Jak odpowietrzyć nagrzewnicę w C4?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2010 12:04:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Kolego na 98% masz uszkodzoną uszczelkę pod którąś z głowic.
Te plastiki przeważnie pękają bo w układzie jest za wysokie ciśnienie.
Szybkie nagrzewanie układu a wręcz przegrzewanie , zapowietrzanie również wskazuje na uszczelkę.
Aby odpowietrzyć nagrzewnice musisz odkręcić zaworek na wężu przy nagrzewnicy i czekać aż poleci woda.
Jedź do jakiegoś kumatego mechanika i niech stwierdzi czy nie walneła Ci uszczelka , nie czekaj na to aż pęknie ci któryś z węży .

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2010 12:32:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
raczej nie, nie ma przedmuchów do układu chłodzenia, nie ma oleju w płynie, płyn nie śmierdzi benzyną, olej nie wskazuje na przedostawanie się do niego płynu.... węże są miękkie, a ten wyciek miałem od początku, więc błagam tylko nie uszczelka :)

dzisiaj kolejna niespodzianka:
dolewam płynu, a tu mi cieknie spod zbiornika... rozmontowałem zbiornik , odwracam a tam dziura:

Obrazek

to jakiś wentylek bezpieczeństwa? co poradzicie?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2010 12:52:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.cze.2009 06:43:11
Posty: 82
Lokalizacja: Wa-wa i okolice
Miałem identyczny problem w duże mrozy. Rozszczelniła się chłodnica i zapowietrzyło układ ,a silnik za szybko się rozgrzewał. Do tego było wysokie ciśnienie płynu w układzie. Problem rozwiązany dopiero gdy mrozy trochę zmalały. Odpowietrzenie układu i wymiana korka od zbiorniczka to pomogło.

O odpowietrzaniu masz trochę tutaj
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... wietrzanie

_________________
Tam gdzie kończy się logika, zaczynają się kobiety:) Aha i znaki drogowe :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2010 13:00:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
no ok , ale gdy dolewam płynu to wypływa od razu tą dziurą więc zastanawiam się czy tą dziurę czymś zalepić czy co z tym zrobić... wymienić zbiorniczek?
i drugie pytanie - jak wymontować czujnik płynu ze zbiorniczka? czy jest on wkręcany , odczepiany? jak go wyjąć?




.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2010 13:11:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.cze.2009 06:43:11
Posty: 82
Lokalizacja: Wa-wa i okolice
Czujnik jest chyba na jakąś plastykową spinkę czy coś takiego. A co powinno być na dole tego zbiorniczka to niestety nie wiem musiał bym zobaczyć w etce czy tam nic nie wychodzi, ale odpowietrzenie to na pewno nie jest.

_________________
Tam gdzie kończy się logika, zaczynają się kobiety:) Aha i znaki drogowe :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2010 14:04:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Zdejmuję plastikową spinkę i jest tam gumowa uszczelka, która nie chce za nic wyjść.... może ktoś pomoże?

Nadal nie wiem co z tą dziurą w zbiorniczku?

pozdr

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2010 16:42:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Do chwili obecnej nie udało mi się czujnika poziomu płynu wyciągnąć. Zresztą, po co?

A tam, gdzie masz dziurę - nie ma być dziury. Nic ma nie być ;).

Masz zapowietrzony układ chłodzenia, dlatego masz takie objawy. A zapowietrzył się po pęknięciu chłodnicy (a ta mogła pęknąć z różnych przyczyn, jeżeli po jej uszczelnieniu i odpowietrzeniu będą pękać kolejne elementy układu, to znak, ze z silnikiem coś nie tak).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2010 16:47:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
ale jest dziura - domyslam się że ma nie być, bo wtedy nie ma ciśnienia... to co zalepić tą dziurę? po coś ona tam była i jest? masakra :)

jeszcze mam jedną myśl - może to jest zbiornik nie od tego auta, a partacz, który go użytkował przede mną, go założył i coś tam wsadził albo zalepił... zapowietrzony układ, większe ciśnienie i wywaliło to coś... zalepić?

EDIT:
zalepiłem AUTO WELD'em i wcisnąłem nakrętkę na klej dla wzmocnienia... teraz 2 dni schnięcia i się okaże :) Generalnie druciarstwo i ten zbiorniczek i tak muszę wymienić i tak...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 00:01:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Oczywiście spróbuj odpowietrzyć i jeździć.
Skoro pisałeś o objawach u mnie również:
- nie było strasznych przedmuchów
- oleju nie było w płynie(małe szanse które wynikają z rozmieszczenia kanałów wodnych i olejowych )
- czy węże są miekkie jak się rozgrzeje na maksa ?

Podstawa oznacz rano na zimnym silniku poziom płynu , pojeździj z 1 -2 dni i znów sprawdź rano na zimnym silniku , ubytek płynu na nic dobrego nie będzie wskazywał.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 11:30:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
1. Dziura ma być... jest to twór przelewowy do zaworu ciśnieniowego w korku.

2. Czujnik poziomu płynu jest wklejony na stałe... można odpiąć tylko wtyczkę.

3. Na boku zbiornika wyrównawczego masz znaki w jakim zakresie uzupełniasz płyn.

4. Jeżeli po uzupełnieniu do znaków płyn ucieka otworem pod spodem i masz miękkie przewody to uszkodzony jest zawór w korku bądź nie masz w nim uszczelki

5. Jeżeli przewody robią się twarde to masz zapowietrzony układ bądź uszkodzenie w układzie i też isnieje możliwość uszkodzenia zaworu w korku.

Tyle w temacie

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 11:51:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Flasher napisał(a):
1. Dziura ma być... jest to twór przelewowy do zaworu ciśnieniowego w korku.


Zawór ciśnieniowy w korku powoduje wywalanie płynu przez korek, a nie jakimś dziwnym otworem w zbiorniku...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 12:13:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
moim zdaniem dziury tam być nie powinno, na chłopski rozum - skoro to układ ciśnieniowy to na cholere dziura, poza tym co to za otwór przelewowy, którym wylatuje wszystko ze zbiorniczka?:) jednym słowem zbiornik do wymiany, a co jak co, żeby choć troche móc jeździć to zalepiłem ten otwór - jutro będę odpowietrzał układ to dam znać :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 14:38:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
rodzynek napisał(a):
Flasher napisał(a):
1. Dziura ma być... jest to twór przelewowy do zaworu ciśnieniowego w korku.


Zawór ciśnieniowy w korku powoduje wywalanie płynu przez korek, a nie jakimś dziwnym otworem w zbiorniku...


Tyle że na zbiorniku wyrównaczym, wokół korka jest plastikowa nakładka która przesłania kanał odpływowy który ma ujćie właśnie pod spodem. i całość służy do odprowadzania nadmiaru. Inaczej mówiąc zrobili dziurę żeby płyn nie rozbyzgiwał się po zbiorniku :D

Cytuj:
moim zdaniem dziury tam być nie powinno, na chłopski rozum - skoro to układ ciśnieniowy to na cholere dziura, poza tym co to za otwór przelewowy


To nie jest dziura w zbiorniku tylko przelot spod plastikowego dekla wokół korka.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 14:17:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Dziura zaklejona :)

a więc po dzisiejszych walkach:
1. przeczytałem gdzieś, że odpowietrzenie chłodzenia odbywa się w OOOO automatycznie i był następujący sposób - zalać zbiorniczek do pełna bez zakręcania korka, włączyć silnik , czekać aż termostat puści na drugi obieg i stopniowo powoli dolewać - jest to częściowo prawdą, gdyż jak powstanie ciśnienie, to płyn konkretnie zaczyna wywalać ze zbiorniczka, w sumie doprowadziłem go do zagotowania, że wyleciało praktycznie wszystko... fakt faktem troche się instalacja odpowietrzyła - ale w kabinie zimno jak było tak było, w dodatku straciłem 1,5 litra płynu :)

2. wziąłem się za drugi sposób, który polecam - odkręciłem w podszybiu przewód do nagrzewnicy (tak tak jest tam zaworek niestety u mnie nie-wykręcalny :) ) i zalałem znowu zbiorniczek do pełna, czekałem aż płyn zacznie lecieć kroćcem z nagrzewnicy i szybko nasunąłem przewód , dolałem powolutku resztę płynu do zbiorniczka, pougniatałem trochę dolny przewód chłodnicy i voila! Także taki sposób mogę polecić - przynajmniej sprawdzony...

co do uszczelki głowicy - mam trochę podejrzenie, gdyż ta moja V6tka trochę się poci olejem na osłonie rozrządu i trochę dymi z wydechu (ale nie jest to ani gęsty dym , ani nie śmierdzi płynem , raczej benzyną, więc może tak ma być). Przewody wodne jak na razie są miękkie. Jest jakiś konkretny sposób na sprawdzenie? Pewnie sprężanie?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 21:59:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
wracając do tematu...
zaklejanie fabrycznych otworów to nie jest dobry pomysł. - ich zasadność została już opisana.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 10:14:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
tylko fabrycznie tam nie ma otworu - nie wierzysz to sprawdź :P

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 13:17:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Aż sprawdziłem jakieś poniewierające się na strychu zbiorniczki wyrównawcze. Każdy ma takie zagłębienia w obudowie od dołu i od góry (w tych samych miejscach - celują w siebie), ale żaden nie jest przelotowy, żaden nie ma nawet śladu, że mógłby mieć jakieś konkretne przeznaczenie w przypadku czegoś.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 14:42:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
od góry nie ma żadnego zagłębienia tylko jest biały plastik okalający korek, od dołu jest zagłębienie zaślepione. Niestety nie masz racji - to zagłębienie jest przelotowe tzn. woda może przez nie przepływać pomiędzy komorami zbiorniczka, ale nie jest wylotowe, czy jak ktoś to ujął "przelewowe" :) Jak się przyjrzysz fotce, którą zrobiłem, to widać za tą dziurą przestrzeń, a nie od razu plastik z góry... w każdym razie zalepiłem dokładnie tak jak producent zrobił wcześniej, nie torując możliwość przelewania chłodziwa pomiędzy komorami zbiorniczka i jest ok.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2010 00:01:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
To czy jest w zbiorniczku dziura (kanał przelotowy) zależy w dużej mierze od modelu. W mojej 100 c4 2.0 zbiorniczek na pewno nie miał kanału i wygląda on tak:
Obrazek

Znowu w a4 1.8 mam zbiorniczek z przelewem zaworem w nim jest korek (nadmiar płynu wylewa się na zewnątrz)
Obrazek

Tak naprawdę jak wszystko jest ok z układem powinien się on samoczynnie odpowietrzyć. Mój przed tym jak wiedziałem że uszczelka walnęła podczas odpowietrzania wyrzygał mi płyn otwartym zbiorniczkiem (bomble jakby się gotował).
Jeżeli odpowietrzyłeś już obserwuj poziom płynu.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: