.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 03:55:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 2.5 TDI] zgasło i już koniec
PostNapisane: 28.cze.2008 15:18:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2006 14:22:33
Posty: 222
Lokalizacja: Karniowice
Witam.
Tata jechał swoim Audi B5 2.5 TDI. Jadąc sobie spacerkiem z górki bez gazu przy niskich obrotach (niecałe 2000) nacisnął gaz i auto zaczęło przymulać i nie chciało iść do przodu i zaświeciła sie żółta kontrolka z pentelką.
Po zatrzymaniu, na wolnych obrotach na luzie autko chodziło normalnie, ale przy dodaniu gazu obroty tylko delikatnie się podnosiły i czuć było lekkie trzepanie.
Po zgaszeniu auta już nie chciało odpalić.
Komputer aktualnie nie pokazuje błędów, mechanik twierdzi że to "raczej" pompa bo wszystko co mógł to sprawdził i wszystko jest ok. Udało mu się go odpalić ale chodzi nierówno, trzepie sie i strasznie tłucze sie coś po prawej stronie -po stronie pasażera.
Co poradzicie?
Z góry dzieki za pomoc :)
Pozdr

_________________
80 B4 1.9 -XII 2006 > IX 2007
100 C4 2.8 -VIII 2007 >


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 17:55:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli zaświeciła się kontrolka świec żarowych, to na 100% zapisał sie poważny błąd. mechanik konfabuluje.

gdyby była to pompa, to nie rozruch byłby niemożliwy.
ponadto, nie byłoby hałasów z jednej strony.

należy podnieść pokrywy zaworów i dokładnie zbadać cały rozrząd.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 18:40:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Zgadzam się tutaj z Meszrumem. Błąd powinienbył się zapisać, chyba, że ów mechanik rozłączał akumulator przez diagnozą komputerową :/ Nie bardzo widzę jednak związek między podnoszeniem pokryw a zaświeceniem się kontrolki - ale obawiam się, że weryfikacja tego co jest pod pokrywą zaworów będzie jak najbardziej na miejscu, tym bardziej, że są tam dziwne odgłosy. Niech się jeszcze Piotruś wypowie, ale jak dla mnie to usterka mechaniczna... tylko skąd ta kontrolka??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 19:19:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
GrzesB napisał(a):
Nie bardzo widzę jednak związek między podnoszeniem pokryw a zaświeceniem się kontrolki (...)


byłem świadkiem pęknięcia wałka w AFB Meph'a - kontrolka zasygnalizowała błąd w ECU [który nota bene odnosił się do kąta wtrysku i pompy].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 20:41:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2006 14:22:33
Posty: 222
Lokalizacja: Karniowice
właśnie tata odłączył akumulator bo ktoś mu tam powiedział że to może tylko jakiś błąd i dlatego nie może odpalić, później już u mechesa nie było nic podobno -mechanik podobno dobry, sprawdzony już wcześniej i polecany
sprawdzał również rozrząd i mówił że nie jest nic poprzestawiane, generalnie to kupa :/

_________________
80 B4 1.9 -XII 2006 > IX 2007
100 C4 2.8 -VIII 2007 >


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 08:37:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
meszrum napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Nie bardzo widzę jednak związek między podnoszeniem pokryw a zaświeceniem się kontrolki (...)


byłem świadkiem pęknięcia wałka w AFB Meph'a - kontrolka zasygnalizowała błąd w ECU [który nota bene odnosił się do kąta wtrysku i pompy].


Ciekaw jestem dlaczego - może pasek przeskoczył w momencie pękania wałka... No nie istotne, ale wiadomo że błąd powinienbył się zapisać ze względu na kontrolkę.

Kenny napisał(a):
właśnie tata odłączył akumulator bo ktoś mu tam powiedział że to może tylko jakiś błąd i dlatego nie może odpalić, później już u mechesa nie było nic podobno -mechanik podobno dobry, sprawdzony już wcześniej i polecany
sprawdzał również rozrząd i mówił że nie jest nic poprzestawiane, generalnie to kupa :/


1. Błędy kasuje sie VAGiem pod ich wcześniejszym odczytaniu i zapisaniu!!
2. Odłączając akku pozbawiliście się możliwości "spojrzenia" w to, co się zapisało w pamięci sterownika.
3. Czy ów mechanik posiada blokady do V6? Czy zdejmował już pokrywy wałków rozrządu? Jak przebiegła weryfikacja wałków, dźwigienek i popychaczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: