.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 13:03:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A8 4.2 D2 dławi się na gazie
PostNapisane: 27.cze.2008 18:47:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:46:43
Posty: 51
Witam!!!

Mam mały problem z moją a8. Gdy jadę np 40km/h na drugim biegu i dam do dechy to wtedy jest takie chwilowe zamulenie, szarpnięcie i wtedu idzie jak strzała. To samo jak ruszam ostro z miejsca. Gdy przyspieszam płynnie problem nie występuje. Na bęzynie rónież problem nie występuje.
Dzieje się to tylko jak dam gaz do dechy, jak na 3/4 to jest ok. Wsumie to traktowałem łagodnie autko mam je dopiero 3 miesiące, ostatnio postanowiłem je troszke przegonić i wykryłem problem. Czy pomoże regulacja gazu? Mam sekwencje KME 6 miesięczną. Gdzie w okolicy Bydgoszczy lub Inowrocławia serwisują tą instalacje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 22:04:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:46:43
Posty: 51
Czy naprawde nikt nie wie co może być przyczyną tej nieprawidłowości?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 22:30:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
wirus1 napisał(a):
Czy naprawde nikt nie wie co może być przyczyną tej nieprawidłowości?

sam sobie odpowiedziales - przyczyna jest gaz.
jedz do kogos kto ci go odpowiednio ustawi.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 22:40:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:46:43
Posty: 51
Tak też myślałem, dzięki że nie odpowiedziałeś tak jak wszyscy na bmwsport forum jak miałem BMW, oni na każdy problem z gazem tylko jedno: wywal gaz :/ - ŚMIESZNE!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 23:36:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
wirus1 napisał(a):
Tak też myślałem, dzięki że nie odpowiedziałeś tak jak wszyscy na bmwsport forum jak miałem BMW, oni na każdy problem z gazem tylko jedno: wywal gaz :/ - ŚMIESZNE!!!


Bo to najlepsza i najrozsądniejsza odpowiedź.... ale że prawie nikt nie ma góry kasy i własnej rafinerii to prowadzimy te walki z gazowniami :(

Jak masz przyzwoitą instalkę (rozumiem że to wtrysk ??) to jedź do rozsądnych gazowników, najlepiej z hamownią i postroja to rozsądnie że jakoś bdzie dawało radę

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 23:48:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2008 01:34:45
Posty: 218
Lokalizacja: Skołyszyn,Biecz,Londyn East
Napisz na http://www.lpg.info.pl/ a co ja mysle to ze mozesz miec za mały reduktor który chwilowo nie zdązy odparowac takiej ilosci gazu jaka jest potrzebna i druga sprawa wtryski gazowe sa duzo wolniejsze w dzialaniu niz benzynowe i jka wszystko sie poskłada do kupy to sie tak dzieje....

_________________
była Dacia 1.3 :-)
była B3 2.0 91' :-) :-)
byla A8 2.8 96' :-) :-) :-) :-)
jest A8 4.2 04' :-) :-) :-) :-) :-)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 11:31:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
troszkę dziwne zachowanie silnika na gazie zakładam że masz wtryski.

to może byc zbyt małe cisnienie gazu w przewodach zasilania wtryskiwaczy.
lub zle zestrojona mapa wtryski LPG w 95% przypadków mapa jest strojona na zasadzie autokalibracji programu czyli gówniano. Sposoby są dwa albo dobry zakad gazowniczy lub zaklad tuningowy z hamownia i strojenie mapy na hamowni lub laptop na kolana i poszaleć trochę po autostradzie strojąc bolida.


zbyt mały reduktor objawia sie dławieniem ale dopiero po chwili trzymania gazu do dechy jak wyżre gaz z przewodów a nowego reduktor nie jest w stanie tak szybko dostarczyć ten kłopot raczej bym wykluczył.

zaczoł bym od mapy wtrysku i kontroli ciśnienia. powinno sie wahać w granicach 1.5 bar przy obciazeniu dochodzic do 1.8-2.0 nie powinno spadać poniżej 1.2.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 20:54:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
To co jeszcze można sprawdzić, to filtry. Czasami paprochy się dostają i przy mocniejszym kompe początkowo się dławi, a potem już ciśnienie jakoś to przepcha i leci...
Koszt wymiany znikomy, a szansa na poprawę jest, ale oczywiście jeśli przedtem było OK, bo jeżeli jest tak od początku, to wina będzie nie po stronie filtrów, a doboru elementów lub strojenia...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 14:35:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:46:43
Posty: 51
A czy czasami nie będzie to za dużo gazu? Bo on się zadusi jak dam gaz do podłogi, a jak płynnie mu dodaje aż do maxa to jest ok. Tak sobie pomyślałem bo pali mi jakieś 5l więcej gazu jak bęzyny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 22:56:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:46:43
Posty: 51
Koledzy, postanowiłem sam sdiagnozować tą usterke, po szeregu różnych testów doszedłem do tego że problem z dławieniem się przy pełny gazie nie występuje zawsze.
Np. Gdy odpalę samochód jest na benzynie przez ok 10-15sek. i jak w tym czasie zanim przełączy się na gaz ostro rusze na benzynie i przeciągnę go do 6tyś obr. to problem nie występuje już jak się przełączy na gaz i będzie ok aż nie zgasze samochodu, a jak odpale i ruszę powoli na benzynie lub poczekam aż się przełączy problem z dławieniem się występuje. Dla mnie to magia!!! :diabel: Czy jest ktoś w stanie to wytłumaczyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2008 00:14:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Umów się do gazownika, niech sprawdzi instalkę a potem się zastanawiaj.

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: