.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.maja.2024 12:35:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 403 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2008 10:23:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2008 15:06:41
Posty: 62
Lokalizacja: Legnica
KorNoLio napisał(a):
A jeżeli można zrobić twardszy niż ten z ASO :?: Nie trzeba go będzie wymieniać wcale.


Może i tak by było - wałek by się nie wyrobił, a co z elementami z nim współpracujacymi - też je utwardzisz?

Jedyna rada jak juz napisano to permamentna kontrola przy wymianie rozrządu.

Bilo cieszy fakt, że motorownie zreanimowałeś i nic sie Tobie nie stało w trakcie tej padaki.
pzdr

_________________
A6 C5 2.4 AML
_________________
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do
pierwszego to nie jestem pewien."
Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2008 18:49:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2008 21:05:58
Posty: 57
Lokalizacja: SRC/SBI
Nowe zabieraki z ASO już są podobno poprawione bo mają oznakowanie "D" wcześniejsze miały oznakowanie "A" więc jak szli kolejnością alfabetyczną to, to już jest czwarta seria. Ile w tym prawdy jest to niewiem ale ktoś pisał że tak mu w ASO powiedziano przy zakupie zabieraka.

_________________
Audi A4 B7 Avant 2,0TDI BLB multi7 2005r.
Audi A4 B5 1,6 95r. -> kasacja :/
Obrazek
Posiadam kopie map 2011 i spolszczenie do RNS-E / mapy 2011 i spolszczenie do MMI 2G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2008 20:18:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
H4mm3R napisał(a):
Nowe zabieraki z ASO już są podobno poprawione bo mają oznakowanie "D" wcześniejsze miały oznakowanie "A" więc jak szli kolejnością alfabetyczną to, to już jest czwarta seria. Ile w tym prawdy jest to niewiem ale ktoś pisał że tak mu w ASO powiedziano przy zakupie zabieraka.


Zgadza się, ten co mi podesłałeś ma literkę A ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2008 21:30:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2008 21:05:58
Posty: 57
Lokalizacja: SRC/SBI
To by trzeba było jeszcze potestować ten z literą D czy faktycznie użyli trwalszego materiału. :D Wtedy będzie wiadomo czy po wymianie można spać spokojnie ;)

_________________
Audi A4 B7 Avant 2,0TDI BLB multi7 2005r.
Audi A4 B5 1,6 95r. -> kasacja :/
Obrazek
Posiadam kopie map 2011 i spolszczenie do RNS-E / mapy 2011 i spolszczenie do MMI 2G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 10:54:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
pewnie, że można by było :peace:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 11:37:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
56 HRC to nie jest wcale taki miękki materiał.

Można zmierzyć jeszcze dla porównania zabierak z literką D na końcu.

Troszkę się inżynierzy nie popisali z tym napędem. Nawet jeżeli zaprojektowali by większy przekrój tego zabieraka to na pewno czas jego trwałości zwiększył by się.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 11:50:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2008 21:05:58
Posty: 57
Lokalizacja: SRC/SBI
To trzeba się udać do ASO zakupić zabierak bo ja już takiego nie mam na zbyciu :P

_________________
Audi A4 B7 Avant 2,0TDI BLB multi7 2005r.
Audi A4 B5 1,6 95r. -> kasacja :/
Obrazek
Posiadam kopie map 2011 i spolszczenie do RNS-E / mapy 2011 i spolszczenie do MMI 2G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2008 11:55:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
będzie okazja, to zakupię, sprawdzę i zdam relację :jezor: :jezor: :jezor:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 00:46:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Ten walek ze zdjecia kolegi nie jest taki idealny.... ma obrobione krawedzie i wyglada podobnie do mojego. Wyglad nie jest tak istotny jak luz ktory wyczuwamy po zgraniu tego waleczka z gniazdem ktore i tak sie wyrabia i to szybciej gdy w gorszym stanie jest walek. Pisalem o wymianie walka bo to tansze niz wymian zespolu walkow wyrownowazajacych ktore kiedys kosztowaly 3800 zl a obecnie kolo 2-3 tys.

Obecnie mam najechane 15 kkm po tym nieszczesnym zdarzeniu i wszystko jest ok. Oleju nie bierze nie dzieje sie zadne cuda, regenerowana turbina zdala egzamin a nowa przeplywka wykrzesala drzemiacy w aucie potencjal

Porozmawialem na temat imbusika z panem Daneckim z Piekar Slaskich przy okazji serwisu i zmiany oleju. Temat znany i czesty. Ponoc w ASO maja juz cala instrukcje jak przereobic naped pompy za pomoca zestawu czesci specjalnie przygotowanego na te okolicznosc przez Audi. Na razie manual jest dostepny tylko dla ASO ale juz wkrotce moze byc znany szerzej. Nadal nie ma mowy o oficjalnej akcji serwisowej co jest dziadostwem na wysokim poziomie lub chlodna kalkulacja ekonomiczna.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 12:46:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Bilo napisał(a):
Porozmawialem na temat imbusika z panem Daneckim z Piekar Slaskich przy okazji serwisu i zmiany oleju. Temat znany i czesty. Ponoc w ASO maja juz cala instrukcje jak przereobic naped pompy za pomoca zestawu czesci specjalnie przygotowanego na te okolicznosc przez Audi. Na razie manual jest dostepny tylko dla ASO ale juz wkrotce moze byc znany szerzej.


Bardzo ciekawy jestem jak ten manual wygląda i w jaki sposób przerobiony został napęd pompy, miejmy nadzieję, że ktoś kto go zdobędzie podzieli się informacją na forum :peace:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 15:11:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Zapewne jest to kit czesci a nie przerobka wykonywalna domowym sposobem :P

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 22:22:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Nie mniej jednak zastanawia mnie czym to różni się od oryginału, i jaka jest tego konstrukcja.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 22:43:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
KorNoLio napisał(a):
Nie mniej jednak zastanawia mnie czym to różni się od oryginału, i jaka jest tego konstrukcja.


Proponuję podjechać do ASO Audi i spróbować wypytać jak rozwiązali ten problem, może oni zechcą udzielić Ci wyczerpującej odpowiedzi :peace:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 23:13:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Oj nie wiem czy będą tacy wylewni :):

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 23:17:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
przecież nie zrobisz im konkurencji, gdyż to oni są w posiadaniu części :peace:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 15:28:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.gru.2004 12:43:35
Posty: 394
Lokalizacja: Elbląg
Auto: A6 Allroad
Odnośnie przeprowadzonej analizy. Twardość 56 HRC mówi o stali węglowej poddanej hartowaniu - powiedzmy średniemu. Twardość ta (metoda Rockwella) może byc obarczona nie małym błędem z uwagi na wady metody pomiaru - no chyba że było to robione w laboratorum. Twardość 56HRC odpowiada mniejwięcej twardośći 640HV (wg metody Vickersa).
Przechodząć na tą twardość chciałbym zwrócić uwagę na fakt że element ten poddany azotowaniu uzyskał by twardość rzędu 1000HV (tylko że wzrost twardości nie jest niemal 2 krotny).
Zatem nawet jak ktoś zakupi ten wałeczek warto by go oddać do azotowania.
Azotowania ma pewne zalety w ztosunku do hartowania. Mianowicie jest to utwardzanie powierzchniowe przez co rdzeń materiału nie jest tak kruchy i odporny na udarność.

Jak to Bilo zauważył wystarczy lekkie wybicie na powierzchniach współpracy elementów a luz zacznie się coraz szybciej powiększać. Azotowanie powinno znacząco moment początku wybijania wałeczka opóźnić (może i na setki tyś. km). Problem teraz może przenieść się na współpracujące gniazdo.

_________________
AUDI A6 Allroad - CDYA
pozdruffka adadur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 15:41:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2008 21:05:58
Posty: 57
Lokalizacja: SRC/SBI
Panowie jeden z kolegów z klubu A4 wnosi pozew przeciw Audi w sprawie wadliwego napędu pompy i problemów związanymi z wałkami wyrównoważającymi.
Kto ma B7 2.0TDI i jakieś problemy z tym silnikiem niech poczyta poniższego linka i jak co przyłączy się do pozwu.
http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_propoz ... 849.0.html

Pozdrawiam

_________________
Audi A4 B7 Avant 2,0TDI BLB multi7 2005r.
Audi A4 B5 1,6 95r. -> kasacja :/
Obrazek
Posiadam kopie map 2011 i spolszczenie do RNS-E / mapy 2011 i spolszczenie do MMI 2G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 22:24:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Wypowiedziałem się tam, wypowiem się i tu.
Brak jakichkolwiek szans.
Tyle w temacie.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2009 22:38:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 11:30:54
Posty: 58
Lokalizacja: Łódź/Wawka
U mnie to samo, padl wałek tylko w passacie 2,0 170KM- prawie jedna stajnia, autko ma 2lata 4miesiace, vw umywa ręce.Nie zatarłem silnika tylko doszczetnie turbine.Przebieg 150 tys. km.
W TVN Turbo wypowiadał sie niemiec pracujący przy pomocy drogowej, powiedział cos madrego " że to mit, iż auta niemieckie są dobre"

Koszt wałka wraz z zawleczką 10,80 Serwis ASO Warszawa. Vw mówi,że może w ramach dobrej woli puścic zapytanie jak centrala sie do tej sprawy ustosunkowuje, trwa to tydzien, kpiny.Srednio powiedzieli,ze w najlepszym przypadku 50% wszystkich kosztów moze pokryc, nie czekalem ,nie mialem czasu-zmiescilem sie w 3tys.PLN

_________________
Audi B3-2000-2001
Audi C4-2001-2003
Audi Coupe-2003-2005
Audi S4-2005-2006
Audi A8-2006-2006
Audi A6 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 16:54:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2009 15:18:54
Posty: 20
Witam wszystkich!

Nie wiecie czasem czy ten zabierak z pompy oleju jest standardowo wymieniany przez ASO przy wymianie rozrządu? Ja ostatnią wymianę rozrządu miałem rok temu jeszcze przez poprzedniego właściciela w Belgi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 403 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: