.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.maja.2024 14:31:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 403 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 10:16:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Nie jest.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 14:28:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Trzeba bedzie kupic z 4 silniki 1.9 na zapas... ;) cos czuje..

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 16:37:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
szogun0 napisał(a):
Wypowiedziałem się tam, wypowiem się i tu.
Brak jakichkolwiek szans.
Tyle w temacie.

Masz absolutną pewność czy tylko gdybasz?
Dla porównania właściciele RS6 C5 w USA wystosowali zbiorowy pozew przeciwko Audi w związku z cieknącymi po jakimś czasie amortyzatorami DRC.
Skutek: Audi stworzyło odpowiednie narzędzia naprawcze (VAS 6209 toolkit) i niedawno przesłało listy do wszystkich właścicieli z informacją, że w kwietniu będzie już możliwość wymiany wszystkich 4 amortyzatorów u oficjalnych dealerów. Bez jakichkolwiek kosztów ze strony posiadaczy aut.
Więc nie przesądzałbym sprawy że jest sie z góry na przegranej pozycji.
Wystarczy zebrać większą grupe osób z tym samym problemem którzy serwisowali auto i Audi jest na przegranej pozycji (imo).

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 19:49:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Zważ na to, że RS-y są raczej w ASO serwisowane.
A tutaj piszą ludzie, których auta nie gościły w ASO od 2-3 lat i od jakichś 50-120 tys. km.
W takim przypadku nie ma mowy o jakiejś tam Polityce Dobrej Woli.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 22:25:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli usterka ujawni się po okresie gwarancji/odpowiedzialności sprzedawcy, to szanse na uzyskanie czegokolwiek są bliskie zera [nie ma podstawy prawnej].

co innego, gdy gwarancja wynosi 3 lata, a wada materiału części [nie usterka, tylko wada] ujawni się niedługo po wygaśnięciu gwarancji - wówczas sprzedawca odpowiada tak jak w okresie obowiązywania gwarancji. orzecznictwo SN jest bezlitosne wobec bubli.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 00:21:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2007 20:07:30
Posty: 45
Lokalizacja: Tczew
USA to nie Polska(błyskotliwy to ja nie jestem...). Może kogoś zainteresuje moja historia:
[Peugeot 607, 235kkm przebiegu przy awarii, oczywiście po gwarancji]

Auto wpadające w tryb awaryjny odstawiłem do ASO Peugeota - diagnozowali tydzień ( :D ), zamienili sporo niepotrzebnych części, ale w końcu doszli do uszkodzonej turbosprężarki, zleciłem naprawę - ASO zaproponowało regenerację u autoryzowanego przedstawiciela garrett na polskę, zgodziłem się. Na wykonaną naprawę otrzymałem fakturę oraz pisemną gwarancję na pół roku.
Odebrałem auto, zaczęło fajnie jeździć ale po krótkim czasie turbina zaczęła wyć jak diabli, pojeździłem jeszcze trochę i oddałem auto na naprawę gwarancyjną.
W międzyczasie na stronie oficjalnego przedstawiciela garrett na polskę ukazała się informacja "o braku możliwości regeneracji turbin ze zmienną geometrią łopatek" .
Zadzwoniłem do ASO, dowiedziałem się, że moja turbina została wysłana do ponownej regeneracji... Wdałem się w dyskusję z serwisantem na temat regeneracji turbin, z której dowiedziałem się, że jestem głupi, że turbiny się regeneruje etc. Pomyślałem sobie, że może będzie OK, byłem z resztą przekonany, że gwarancja zostanie przedłużona o kolejne pół roku, jednak kiedy poprosiłem o pisemne potwierdzenie naprawy gwarancyjnej w serwisie powiedziano mi, że nic takiego nie wystawią bo nie mogą. Dyskusja była długa, ostatecznie poprosiłem o adnotację w książce serwisowej o naprawie gwarancyjnej . Niestety, nic absolutnie nie chcieli wystawić - gwarancji brak . No i stało się po zrobieniu kilkudziesięciu [sic!] turbo wyje gorzej niż stare.
Na szczęście miałem dokument przyjęcia auta do serwisu z powodu uszkodzenia turbo, z adnotacją, że będzie to naprawione w ramach gwarancji, więc skontaktowałem się z Rzecznikiem Praw Konsumenta, który powiedział, że w niczym nie pomoże, chociaż takie działanie jest ewidentnie nieuczciwe z moralnego punktu widzenia. Na własną rękę poszperałem w kodeksie cywilnym znajdując przepisy, które mogły by mi pomóc jednak Rzecznik ponownie odmówił pomocy, twierdząc , że nie mają one w tym wypadku zastosowania.
No i zostałem z wyjącym turbo, czekam aż się rozpadnie i kupię tym razem nowe...
Generalnie przez taką beznadziejną sprawę zraziłem się do ASO, jak i po trosze do samej marki , bo choć to auto naprawdę świetne i bezawaryjne (już 250 kkm na blacie i tylko problem z turbo mnie dosięgnął) to wymaga profesjonalnej obsługi .

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI '92 1993-1998
Audi A6 C5 AFN '97 1998-2007
Peugeot 607 2.2 HDI '03 2007-...
Opel Vectra 2.0 DTI '99 2007-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2009 11:30:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 08:11:12
Posty: 36
Lokalizacja: Tarnów
czy ktoś orientuje się ile kosztuje wymiana tego wałka żeby zapobiec wspomnianej awarii, wiem że wałek ok 20 zł i co dalej, może ile trwa taka naprawa?

_________________
A6 C6 Avant 2.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2009 17:56:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 13:34:38
Posty: 48
Lokalizacja: opolskie,kedzierzyn-kozle
Witam, wymienialem ten wałek tydzień temu,ale razem z całym kompletem naprawczym tzn.została wymieniona pompa wraz z tym wałkiem,lańcuch,kolo zębate, napinacz.Robota ogólnie na 2 dni ,ponieważ trzeba ściągnąć rozrząd,sciągnać miske olejową, zapłaciłem 2 tys.
Pozdrawiam!

_________________
A4 B8 2,0tdi CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2009 19:00:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
:597: n/c

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2009 20:43:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 08:11:12
Posty: 36
Lokalizacja: Tarnów
elegancko, ale mówisz o naprawie wskutek już wadliwego wałka, pytam czy można jakoś temu zapobiec, w tym tygodniu prawdopodobnie odbiorę A6 i wstawię od razu do mechanika.....

_________________
A6 C6 Avant 2.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2009 14:06:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 13:34:38
Posty: 48
Lokalizacja: opolskie,kedzierzyn-kozle
Decyzje o podjęciu naprawy tego wałka podjąłem po przeczytaniu w/w wypowiedzi forumowiczów, silnik mi normalnie chodził. Zrobiłem to ,aby mieć spokój , a nie mysleć że może w każdej chwili mi sie to stać, a że mam 180 tyś.przebiegu mechanik stwierdził że najlepiej byłoby wymienic to wszystko o czym napisałem, no i zgodziłem się.

_________________
A4 B8 2,0tdi CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2009 15:24:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 08:11:12
Posty: 36
Lokalizacja: Tarnów
w takim układzie to już wszystko jasne....trochę się przeraziłem.....
dzięki za info.

_________________
A6 C6 Avant 2.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2009 11:55:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
seba.jedesign napisał(a):
Decyzje o podjęciu naprawy tego wałka podjąłem po przeczytaniu w/w wypowiedzi forumowiczów, silnik mi normalnie chodził. Zrobiłem to ,aby mieć spokój , a nie mysleć że może w każdej chwili mi sie to stać, a że mam 180 tyś.przebiegu mechanik stwierdził że najlepiej byłoby wymienic to wszystko o czym napisałem, no i zgodziłem się.


A nie dowiadywales sie bo tu chlopaki pisali o tym zeby pobrac wymiery i "wytloczyć" iowy imbulsik z twardego materiału, porzadnego... Myslę, że Światek już o tym myślal.. bo ten z ASO za 20pln to dlugopisy sa droższe...wiec z jakiego to materialu musi byc? :|

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2009 13:56:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
grejf napisał(a):
A nie dowiadywales sie bo tu chlopaki pisali o tym zeby pobrac wymiery i "wytloczyć" iowy imbulsik z twardego materiału, porzadnego... Myslę, że Światek już o tym myślal.. bo ten z ASO za 20pln to dlugopisy sa droższe...wiec z jakiego to materialu musi byc? :|


Poczytaj parę postów wcześniej - została nawet zmierzona twardość oryginału...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 21:58:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2009 21:14:30
Posty: 1
Witam właśnie dowiedziałem się że mam wydać ok. 7 tyś. na wymianę jakiegoś łańcuszka i paru innych zębatek w 2.0tdi, a ty piszesz że kosztowało cię to 2 tyś. Samę części wycenili mi na 5 tyś. Może dasz namiar gdzie mozna kupić ten zestaw naprawczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 11:32:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 13:34:38
Posty: 48
Lokalizacja: opolskie,kedzierzyn-kozle
Witam, naprawę wykonali mi Sopa serwis w Czernicy i to oni wszytko zamówili,może sie powtórzę ale tj. ( pompa, napinacz,łańcuch,koło ząbate) ,ogólnie cały zestaw naprawczy, za wszystko z robocizną płaciłem 2tys.
Pozdrawiam !

_________________
A4 B8 2,0tdi CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 23:36:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 11:38:44
Posty: 9
Lokalizacja: Reich
Hej Panowie i Panie troche odkurzone,
możliwe że ktoś już to rozgryzł, ale mam pytanko odnośnie napędu pompy oleju w silnikach 2.0 tdi w A6 C6. W ETKA znalazłem takie dwa rozwiązania napędu:

Z łańcuchem:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/605 ... 257bb.html

Z kołami zębatymi:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/987 ... f3226.html

Są tam zaznaczone czerwonymi elipsami ograniczenia, które jak wnioskuje są ostatnimi numerami VIN pojazdu. Jeśli mam rację to problem napędu pompy oleju poprzez łańcuch w tych silnikach został zastąpiony rozwiązaniem z kolami zębatymi od numeru
VIN _ _ _ _ _ _4F_6_066124, a może nie jest tak pięknie jak wywnioskowałem ?
Proszę lepiej poinformowanych o potwierdzenie lub zaprzeczenie teorii.

Szymkus

_________________
szymkus A6 C5 [AVF]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2010 20:46:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
OK Panowie doleje troche oliwki do ognia....

Minelo 70 tys od wymiany turbiny i waleczka, calego tego cyrku ktory opisalem.
W zeszly weekend za namowa zony udalem sie pobliskiego do sklepu IKEA... tylko 100km. Po kilku kilosach zaczela swiszczec turbina..... i juz nie wrocilem o wlasnych silach ( dzieki PZU ASSISTANCE ze jestes). Turbina sie pogniewala i rozpadla po 70 tys km. Profilaktycznie po wymianie turba sprawdzono magistrale olejowa i zdjeto miske poddajac ogledzinom pompe i reszte balaganu. Wyjeto ten pitolony waleczek wlozony jako nowy 70 tys temu i co.... szrot.. obity i wyrobiony no moze z 20 tys bym moze jeszcze zrobil. Oczywiscie wymienilem na nowy.
Koszt czesci tzn min regeneracji turbiny i robocizny zamknely sie w 2 tys wiec w sumie jestem zadowolony :D
Panowie to jest szrot nie auto. Realny bezpiczny przebieg tego waleczka to gora 80 tys km :peace:
Dobrze ze mam 20 letnia osiemdziesiatke z kuchenka gazowa.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2010 21:09:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Prawdopodobnie elementy współpracujące z feralnym wałeczkiem też trzeba by wymienić bo inaczej wybija się szybciej skoro już raz się "obrócił".

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2010 00:09:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 10:39:30
Posty: 16
Lokalizacja: mazury,avola
Auto: A4B5
Witam .W mojej A4 1,8 też pada pompa oleju ,przy 150ts km.Stara 80 przejechała 800tys i żadnych problemów z olejem. Także jestem zawiedziony jakością dzisiejszych audi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 403 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: