.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 03:59:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AFB] (Update- nowe logi po zmianach, proszę o ocenę.)
PostNapisane: 20.lip.2008 20:28:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
NOWE LOGI SĄ NA 2 STRONIE!



Witam.

Chciałem zapytać czy w Gorzowie Wlkp. znajduję się osoba która była by tak uprzejma żeby zrobić logi mojej A6 2.5 TDI AFB.

Robiłem już diagnozę u jednego mechanika ale ze względu na to że wziął 40zł i w sumie nic ciekawego nie powiedział chciałem poradzić się forumowiczów.

Pozdrawiam.

Wielkie dzięki za pomoc w zrobieniu logów. Ciekawe czy wyszły nam dobrze;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Udało się i dołączyłem dynamiczne :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i teraz zobaczymy co tam siedzi.

Co do błędu 00575 to już się nie pojawił

Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 26.wrz.2008 09:56:09 przez Novac, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 20:30:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
A nie taniej będzie kupić swój własny kabelek ? :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 20:31:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
pełno jest "fachowców" którzy z interfejsem umieją zrobić tylko jedno - skasować błędy. i za to się płaci te 40zł. Obecnie jak już widzę posty forumowiczów, opisy diagnostyki (kasowanie błędów, próba statyczna, dynamiczna) to ja się nigdy nie spotkałem z kimś, kto wiedziałby co to próba dynamiczna. A w chwili obecnej złotówki bym nie zapłacił za samo skasowanie błędów. Kazałbym mu zrobić statyczną i dynamiczną diagnostykę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 20:43:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
Kupić kupię. Tylko zanim mi to wszystko wyślą to minie parę dni, a wolę wiedzieć ze wszystko jest ok. Jeżeli nie to co naprawić.
Niestety to żona pojechała do gościa i za bardzo nie wiedziała co i jak.
Gość skasował dwa błędy i powiedział że powinno być dobrze. Nawet żadnych logów mi nie wysłał.
Zna się na tej diagnostyce tyle co ja.

Wiem że zapewne jest tutaj paru właścicieli vaga z Gorzowa. Jeżeli więc któryś byłby tak uprzejmy i sczytał mi logi to będę ogromnie wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 20:45:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jakie to były błędy ?
Szanowna małżonka zanotowała ? ;)
...czy nie dał jej szans ? :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 20:50:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
A proszę nawet jej zanotował z opisem.

00575 Ciśnienie powietrza w rurze ssącej. Granica normalna za wysoka
00741 Przełącznik bezpieczeństwo/ hamulec sygnał niezgodny

Dokładnie tak opisane.

Przy okazji napiszę że mam problem z tylną klapą a mianowicie ze światłami przeciwmgłowymi nad rejestracją oraz silnikiem wycieraczki. Nie działają. Bezpieczniki są oczywiście całe.

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 21:00:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kiedy była wymieniana odma?

[skoro mamy 08-10, to prawdopodobne jest, że w skrzyni korbowej kręci się wielki bąk...]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 21:00:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
00575 to trochę skomplikowany błąd - może oznaczać uszkodzenie zaworu elektromagnetycznego N75, przycięcie kierownic VTG w turbinie, niewłaściwy czyt. druciarski tuning, niewłaściwą regulację sztangi, problem z czujnikiem G71 etc, etc.
Nie pomożemy Ci bez logów - więc musisz je zrobić jak najszybciej...

Przy drugim błędzie skoncentruj się na automacie, wyłaczniku świateł STOP zlokalizowanym przy hamulcu nożnym. Poszukaj - był pięknie opisany post GrzesiaB - może wystarczy wyczyszczenie. Ale nie warto - w ASO kosztuje 35 PLN

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 21:04:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
Nie wiem czy w ogóle była wymieniana. Kupiłem z prywatnej oferty od niemca. Ma co prawda książkę serwisową ale nie była prowadzona do końca.
Przejechane w tej chwili 217 tyś.

Co do logów to właśnie dlatego w tej chwili szukam kogoś żeby jak najszybciej to zrobić. Wolę dmuchać na zimne.

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 21:14:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Więc sprawdź nadciśnienie w komorze korbowej - tym domowym sposobem:

Pomiar nadciśnienia w skrzyni korbowej

Najprostszym przyrządem do pomiaru nadciśnienia jest manometr wodny, tzw. u-rurka. Przyrząd ten zbudowany jest z wyskalowanej (w milimetrach) podstawy, na której umocowany jest wężyk z tworzywa sztucznego (wypełniony wodą). Jeden z końców wężyka umieszczamy szczelnie w otworze miarki poziomu oleju.
Pomiar powinien być wykonywany w następujący sposób:
1) na obrotach biegu jałowego różnica poziomów wody pomiędzy oboma ramionami nie może przekraczać 50mm
2) na podwyższonych obrotach (1500-2000 obr/min) przy sprawnym silniku może pojawić się podciśnienie, ewentualnie nadciśnienie także nie powinno przekroczyć 50 mm H2O

...lub po prostu manometrem - nadciśnienie nie może przekroczyć wartości 5 mbar.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 21:29:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
Można z tym chwilowo jeździć?

Mam wrażenie że autko jest trochę mułowate. Jeżdżę nim jak niemiecki emeryt. Poza tym wydaje mi się że trochę dużo pali na mieście ok 12-13 litrów

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 21:32:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wykonaj jeszcze najprostszy test: na rozgrzanym silniku powoli odkręć korek oleju [nic się nie stanie]. obserwuj czy występuje podciśnienie bądź nadciśnienie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 21:39:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
Raczej nadciśnienie. Zauważyłem lekkie uchodzenie oleju spod korka.

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 21:42:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Novac napisał(a):
Raczej nadciśnienie. Zauważyłem lekkie uchodzenie oleju spod korka.


Więc nie czekaj z odmą - tylko wymieniaj jak najszybciej.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55798
Nadal jednak uważam, że przyczyną 00575 jest coś innego niż odma (nadciśnienie w komorze korbowej)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 21:50:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
Po tym opisie który dałeś. Jasno wynika że mam właśnie ten problem. Wypychanie oleju opary itd itp.

Aż się boję że na wymianie odmy się nie skończy bo zauważyłem pocenie się silnika po prawej stronie :(

No więc się zaczeło :(

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 22:02:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Novac napisał(a):

No więc się zaczeło :(


Spokojnie... bez paniki :peace:
Odchwaścisz, wychuchasz, wydmuchasz i będziesz jeździł długo i szczęśliwie... :diabel:
Kupuj jak najszybciej kabelek od viakena - pomoc otrzymasz na forum

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 22:09:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
Od jutra biorę się za kompletowanie części. Mam nadzieję że szybko mi to zejdzie.
Wymiana odmy będzie dla mnie rozdziewiczeniem w mechanice samochodowej;)
Boję się tylko o to ile gość przede mną tak jeździł.

Ponawiam prośbę do kolegów z GW o użyczenie VAGa zanim dostanę własnego.

Pozdrawiam.

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 22:20:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
Nadal jednak uważam, że przyczyną 00575 jest coś innego niż odma (nadciśnienie w komorze korbowej)



Carl,


nie sądzisz, że niedrożna odma może doprowadzić do złego smarowania T, a w efekcie do nieprawidłowego sterowania kierownicami, a tym samym do 575?
są w przyrodzie przypadki, że na wstępnym etapie niedrożności T łapała 575 @ 08-10, a po wymianie odmy przestała...

nie mniej jednak, to tylko jedna z kilku[nastu] możliwości.

tak, czy inaczej - odmę należy wymienić jutro.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 23:00:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
NOVAC jestem z gorzowa-bylem na wczasach ale juz jestem-mam vag-pomoge jak co-Pisz na priv.Pozdrawiam

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 07:17:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
Priv juz poszedl.
Jak dzisiaj zrobimy logi to je od razu wysle.

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: