.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 10:57:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 09:00:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carlnova napisał(a):
Nadal jednak uważam, że przyczyną 00575 jest coś innego niż odma (nadciśnienie w komorze korbowej)



Carl,


nie sądzisz, że niedrożna odma może doprowadzić do złego smarowania T, a w efekcie do nieprawidłowego sterowania kierownicami, a tym samym do 575?
są w przyrodzie przypadki, że na wstępnym etapie niedrożności T łapała 575 @ 08-10, a po wymianie odmy przestała...

nie mniej jednak, to tylko jedna z kilku[nastu] możliwości.

tak, czy inaczej - odmę należy wymienić jutro.


Tak, ale kolega Novac nie opisuje nam dodatkowych zjawisk towarzyszących tej usterce. Chociażby błękitnego stefana...
Poczekajmy na logi, Meszrumie - bo w tej chwili nasze gdybanie jest tylko pożywką dla "prawdziwych fachoffcuff"... :peace:
Surpassed - oznacza w większości przypadków przycinkę kierownic VTG w Garretcie - i o tym myślę, więc podążamy tym samym torem. :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 09:58:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Dzis kolega ma do mnie podjechac zrobic logi,bedzie cos wiadomo. Dodam ze u mnie wywalało blad 575,a przyczana byly wezyki podcisnienia-konkretnie jeden

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 18:12:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
kryhawrc wielkie dzięki za udostępnienie VAGa.

Logi zamieszczone są już w pierwszym poście.

Jutro czekam na Twoje logi chce zobaczy co koledzy powiedzą na Twój silnik;)

Pozdrawiam.

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 18:19:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
miło, że zrobiliście logi...
...jednak, póki nie będzie kompletu [BS i dynamiczne], to nie można powiedzieć absolutnie nic.

[poza tym, że: pompa jest w miarę mocna, korekcje OK, termostat do wymiany]

logi wykonujemy zawsze kompletne.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 18:36:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
No właśnie problem w tym że nie mam gdzie ich zrobić:(

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 19:04:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Meszrumie a czy mozesz powiedziec chociaz czy te startyczne logi sa dobrze zrobione??????

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 20:37:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
No i się udało. Dzięki pomocy kryhawrc mamy logi dynamiczne.

Może coś teraz z tego wyniknie poza tym że termostat naprawdę jest do wymiany.

Na szczęście niedługo wymieniam rozrząd więc przy okazji się zrobi.

Pozdrawiam.

Widzę że chwilowo nie ma chętnych do odczytania logów więc postanowiłem sam postrzelac.

Więc tak.

Poza termostatem na razie widzę źle mierzący G70

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 21:49:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w tym samochodzie jest problem z ciśnieniem doładowania do 3000 rpm. normalnie powinno być w grupie 011 tożsame z zadanym już od ok. 2000 rpm. u Ciebie niestety nie jest.

należy kolejno:
- zrobić zdjęcie sztangi turbosprężarki [tak by widać było żółtą farbę na sztandze] po to, by mieć pewność, że nikt jej reulował;
- po tym należy sprawdzić cały układ podciśnienia [przedmuchać każdy wężyk oraz zawory N75/N18] wraz ze zbiornikiem podciśnienia, a następnie zalogować dynamicznie 011;
- jeżeli nic to nie da, to należy podmienić [nie kupować - np. pożyczyć] N75 na inny [sprawny] i zalogować dynamicznie 011;
- jeżeli powyższe nadal nic nie da, to należy odpiąć wydech przed katalizatorem i zalogować głośnego 011 dynamicznie.


lmm jest raczej do wymiany, ale należy z tym poczekać do przywrócenia prawidłowego ciśnienia.
odmę wymienić należy jutro.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 07:29:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
meszrum chciałem tak dla pewności zapytać o tą odmę.

Wczoraj nie zauważyliśmy żadnych dziwnych objawów. Nie kpoci a spod korka jednak nie syczy jak sie odkręca. Jest jedynie dymek.
Czy z logów jednak coś widać i należy wymienić odmę?

Pozdrawiam.

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 10:00:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odmę w silnikach AFB/AKN wymienia się zawsze na nowy typ.
Twoja jest już niedrożna [nadciśnienie], co może doprowadziło do rozszczelnienia się silnika i może doporowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 10:25:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
To dla ścisłości mówiąc nowy typ masz na myśli tą z końcówką B w numerze katalogowym?

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 19:13:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Novac napisał(a):
To dla ścisłości mówiąc nowy typ masz na myśli tą z końcówką B w numerze katalogowym?


"Nowy typ" odmy (z końcówką B) w żadnym przypadku nie jest przewidziany do systemu olejowego w Twoim silniku. Więcej na ten temat dowiesz się czytając 11 kolejnych postów od tego miejsca:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... EA#1199516

Ponadto sugerowałbym Ci regulację kąta wtrysku, ponieważ 5* w minusie to conajmniej o 3* za dużo ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 19:58:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Novac napisał(a):
To dla ścisłości mówiąc nowy typ masz na myśli tą z końcówką B w numerze katalogowym?


nie, mam na myśli 059 103 464. nowy typ odmy oznacza inną technologię wykonania samej części filtrującej - pomimo tego nie zmieniono nr samej części [tak, jak choćby złączki czy niektóre czujniki].


pamiętaj, że 059 103 464 B stosujemy także w silnikach AFB/AKN od nr VIN F 4B-Y-085 001.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2008 21:16:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
Witam.

Zabrałem się za odme ale zrezygnowałem. Jednak nie mam powołania mechanika;)
W związku z ty w przyszłym tygodniu będę wymieniał ją jednocześnie z rozrządem.
Wymienię również termostat przy okazji.

Zastanawiam się czy to wystarczy.
Wydaje mi się że jednak trochę za dużo pali. Miasto ok 13l poza ok 8-9l
Panowie czy coś poza tymi wymienianymi częściami może jeszcze powodować zwiększone spalanie czy to normalka?
Kolega który ma passata z tym silnikiem mówi że jemu pali w mieście 10 max przy piłowaniu 12l a na trasie nawet 6,5l!!

Ps. Co do turbo to zrezygnowałem z rozkręcania z powyższych powodów.

Pozdrawiam.

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: