.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 14:56:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI Tiptronic 1998r. AFB] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 22.lip.2008 11:55:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Witam serdecznie mam prośbę do forumowiczów o analizę moich logów. Najpierw podam logi statyczne a wieczorem wrzucę dynamiczne (muszę poczekać aż trochę się wyludni w mieście)
zwykłe:
000
Obrazek
001
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
007
Obrazek
013,014,018
Obrazek
000 BS
Obrazek
003 BS
Obrazek
004 BS
Obrazek
011 BS
Obrazek
Mam nadzieję że logi wykonałem prawidłowo, chciałbym zaznaczyć że mam podniesioną :
dawkę startową [kanał 05] na 33267
dawkę wolnych obrotów [kanał 01] na 42968
Ostatnio podczas jazdy autostradą zauważyłem że autko rozpędza się tylko do ok 180 km i na tym koniec :(
Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 16:15:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zanim będziemy oceniać, to:
- czy ten silnik jest po modyfikacji map?
- dlaczego podniosłeś dawkę paliwa?
- dlaczego podniosłeś wolne obroty?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 16:23:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
- silnik nie jest po modyfikacjach, zwykły 150 KM
- dawkę paliwa podniosłem bo źle pali na zimnym (po nocy) potem dopiero doczytałem że zmiana ta dotyczy zapalania na ciepłym silniku, więc zmienię na standardową
- nie podnosiłem wolnych obrotów tylko dawkę na wolnych obrotach bo doczytałem że samochód minimalnie lepiej przyśpiesza

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 17:09:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wróć do wartości seryjnych i zaloguj, gdyż teraz wygląda to koszmarnie. samochód nie przyspiesza lepiej po zwiększeniu tej dawki, lecz wręcz odwrotnie.

dawka biegu jałowego przekracza dopuszczalną [masz 10, a max. to 8], ponadto, w 003sN ECU żąda 850 mg/R na biegu jałowym... a powinien ok. 200 mg/R.

zdrowo namieszałeś.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 17:20:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Czyli mam zrobić tak:
dawkę startową [kanał 05] na 32768
dawkę wolnych obrotów [kanał 01] na 42768
i jeszcze raz wszystkie logi ?
Mam jeszcze jedno pytanie jaka wartość powinna być na kanale 03 współczynnik wypełniania EGR,
poza tymi wartościami nic nie zmieniałem, ale widzę że coś nie zapowiada się dobrze :(


zmieniłem dawki na standardowe:
001
Obrazek
teraz wygląda jakby lepiej
003
Obrazek
z tego co mówiłeś dalej jest nieprowidłowo, choć troszkę lepiej
wiem że temp.silnika troszkę niska ,ale kończyła mi się bateria w laptopie.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 18:55:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w 001sN jest teraz OK.
003sN zrób jeszcze raz, ale tuż przed logowaniem przegazuj do ok. 3200 rpm. być może zwiększona wartość żądana wynikała z faktu, że silnik pracował na jałowym dłużej niż 2 minuty.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 19:01:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
masz rację meszrum samochód pracował na biegu jałowym kilka minut bo przed logowaniem dość długo patrzyłem na 003 i zaobserwowałem że wartość cały czas rośnie.
Jeżeli możesz to powiedz co sądzisz o reszcie logów, dynamiczne niestety zrobię dopiero jutro.
Dziękuję za zainteresowanie moim tematem.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 19:49:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Maxvilander - opierając się na (niestety źle skonwertowanych) odczytach 013 i 014 wydaje się, że najprawdopodobniej pierwszy (ale może to być również czwarty) cylinder - poprostu nie pracuje (korekcja powyzej 3,8 mg/R ... ). Dodając do tego relatywnie już wysoką temperaturę cieczy (w pierwszym logowaniu) ok. 98*C - w moim odczuciu - jest to wystarczający sygnał aby natychmiast zaniechać dalszej eksploatacji i zająć się stroną mechaniczną silnika zamiast kombinować w nastawach sterownika ECU ... .

EDIT:
Jeżeli prawidłowo "zbliżyłem" kolumny w 013 i 014, to spałowanie silnika do diagnostyki dynamicznej - jest praktycznie zakazane (ze względu na bezpieczeństwo silnika i Twojego portfela)

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 20:07:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Piotruś
Temp. 98*C spowodowana była bardzo długą pracą na biegu jałowym.
zamieszczam jeszcze raz log 013,014 może teraz będzie bardziej czytelny
Obrazek
i co masz na myśli "zająć się stroną mechaniczną silnika"?

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 20:39:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maxvilander napisał(a):
Piotruś
Temp. 98*C spowodowana była bardzo długą pracą na biegu jałowym.


W takim razie wytłumaczę inaczej:

Gdyby korekcja 1-go cylindra była zbliżona do pozosałych w prawej głowicy - na temperaturę nie zwracałbym żadnej uwagi - przyjmując ją jako naturalną charakterystykę Twojego termostatu (lub co najwyżej - słabą już wiskozę lub zabrudzone chłodnice).

maxvilander napisał(a):
zamieszczam jeszcze raz log 013,014 może teraz będzie bardziej czytelny
Obrazek


Ja w dalszym ciągu widzę to samo - czyli potężną różnicę dla 1-go i mniejszą ale również "odstającą" od pozostałych - korekcję 4-tego cylindra ... .
Ponieważ tłoki "pracują parami" nie istnieje możliwość jednoznacznego określenia, który z tych dwóch cylindrów tak naprawdę "szwankuje" - to może ustalić wyłącznie fachowiec dokonujący sprawdzenia np. wtryskiwaczy, kompresji, oceny układu rozrządu, etc. ... .

maxvilander napisał(a):
i co masz na myśli "zająć się stroną mechaniczną silnika"?


Dokładnie to co napisałem - wykonanie kompleksowej i prawdziwej diagnostyki silnika od podstaw - zmierzającą do ustalenia i całkowitej eliminacji powodów okazanego stanu rzeczy.

Reasumujac powiem tak :
1. Byłoby najbezpieczniej, gdybyś więcej nie odpalał silnika (i nie ma w tym stwierdzeniu ani źdźbła przesady).
2. Zrobiłeś wszystko co mogłeś zrobić we własnym zakresie - resztę zostaw profesjonalistom.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 21:04:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
maxvilander,

czy mógłbyś wkleić log z grup 013 i 014 w wersji oryginalnej, bez konwersji?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 08:21:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
meszrum
zrobiłem logi 013,014,003 jeszcze raz i logowałem pojedynczo mam nadzieje że będą lepiej czytelne:
013

Obrazek

014

Obrazek

i jeszcze ten nieszczęsny 003 (miałeś rację po przegazowaniu wartość spada)

Obrazek

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 10:41:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
teraz korekcje wyglądają lepiej, co nie znaczy, że bardzo dobrze...
[przynajmniej mieszczą się w dopuszczalnych]*

rozgrzej silnik i przejedź się w miarę dynamicznie - po czym zaloguj 013 i 014 ponownie. jeżeli korekcje zostaną na podobnym poziomie - OK, jeżeli jednak wzrosną niepokojąco [do pow. 2mg], to należy podnieść pokrywy.

oczywiście czekam na dynamiczne.


[+]

*nie mieszczą się w normie. nie przewinąłem logu do samego dołu i nie widziałem, co też dzieje się wraz z upływem czasu.
należy zdjąć pokrywy.

nie rób próby dynamicznej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 23.lip.2008 11:16:01 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 11:00:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
W kwestii czysto formalnej: Korekcje na poziomie -2,51 , w dodatku tylko na jednym cylindrze - w żadnym przypadku NIE MIESZCZĄ SIĘ W NORMIE i o tym Maxvilander powinien wiedzieć szukając pomocy na AKP.

Na domiar złego należy zwrócić uwagę, że korekcja 1-go cylidra jest tym większa im dłużej auto pracuje na biegu jałowym (wnioski do własnej oceny Maxa ...) :/ !!!

Inne spostrzeżenie jest takie, że "brakujące" do poprzednich odczytów -1 mg/R (było - 3,60 , jest - 2,50 ) rozłożyło się na wzrost korekcji lewego rzędu cylindrów (szczególnie 5-tego) z matematyczną dokładnością !!!

W związku z powyższym w dalszym ciągu podtrzymuję, że eksploatacja silnika w takim stanie, a tym bardziej pałowanie go w celu wykonania nic nie wnoszących "logów" - zemści się na mechanice silnika .

Maxwilander - zostałeś ostrzeżony co może się wydarzyć i jest to tzw. prawda obiektywna, nie podlegająca żadnej dyskusji (2 plus 2 zawsze = 4) .
Oczywiście decyzja co do dalszego postepowania należy do Ciebie ... .

Z mojej strony raczej EOT, gdyż na chwilę obecną napisałem wszystko co można było okazać z przedstawionych odczytów. Naturalnie - w kwestiach stricte technicznych - w dalszym ciągu jest o czym rozmawiać ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 23.lip.2008 11:08:13 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 11:06:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 17:28:53
Posty: 157
Lokalizacja: Gdynia
Wydaje mi się że należałoby przyjrzeć się cylindrowi nr 1 i 3. Korekcje na nich stale rosną w czasie, w szczególności na 1. W zamieszonym logu osiąga on - 2,43 a nawet -2,51 i nie wiadomo czy jest to ostateczna wartość. Myślę, że przydołoby się wydłużyć czas logowania i sprawdzić co się w tym czasie będzie działo.

Pozdro

Edit: Piotruś był szybszy w ocenie więc chyba nie odkryłem ameryki :)

_________________
A6 C5 Sedan 2.5TDi V6 AKE 180KM 2000/01r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 11:15:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Johan napisał(a):
Edit: Piotruś był szybszy więc chyba nie odkryłem ameryki :)


1. Ależ to to nie jest Wyścig Pokoju ;) ... .
2. Uważam, że Twoja wypowiedź jest w 101% słuszna i potrzebna wobec innych - ekstremalnie beztroskich i nieodpowiedzialnych "porad" ... .
Bez względu na na motywację tak nagannego postępowania ... .
Uważam, że zachęta do próby dynamicznej tak dalece niesprawnego silnika może doprowadzić do całkitej destrukcji układu korbowo-tłokowego i / wraz z głowicami i rozrządem ... .

Wszak nowy/zregenerowany silnik V6 2,5TDi z lealnego źródła - to koszt circa 3500 EUR ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 11:21:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Tak jak radziłeś meszrum przejechałem się dynamicznie i oto logi :

013 - chyba nie jest dobrze

Obrazek

014

Obrazek

Piotruś to co powinienem w/g Ciebie zrobić - auto do mechanika, pokrywy do zdjęcia, sprawdzenie wtrysków, wałków i czego jeszcze bo niestety tu gdzie mieszkam nie ma specjalisty w tej dziedzinie i nie wiem do jakiego najpierw pojechać

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 11:47:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Tak - moim zdaniem należy podnieść OBIE pokrywy i ustalić rzeczywisty stan układu rozrządu - aby wyeliminować zagrożenie kolizji "wewnątrz silnika", tudzież ewentualne niebezpieczeństwo "wpadnięcia" elementów hydrauliki np. pomiędzy zwoje sprężyn zaworowych.

Jeżeli taka kontrola niczego niepokojącego nie ujawni - dopiero wtedy możesz w miarę spokojnie ale bez pałowania podjechać "gdzieś dalej" do takiego fachmana, który zajmie się pomiarem kompresji, wtryskiwaczami, pompą wtryskową ... .

Nawet jeżeli problem leży "wyłącznie" w lejących końcówkach wtrysków - kontynuacja eksploatacji stwarza zagrożenie dla tłoków (lejące paliwo może wypalić dziury w denkach ...) .

Jak byś się nie obrócił - naprawa jest nieunikniona, a cała sytuacja bardzo niebezpieczna dla silnika ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 11:53:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Tak jak radzisz Piotruś jestem już umówiony na godz 11.00 w serwisie Bosch fachowiec powiedział że są w stanie zdiagnozować co się dzieje (mam przynajmniej taką nadzieję) jak wrócę to się odezwę i poddam ocenie na forum to czego się dowiedziałem.


Po wizycie w serwisie Bosch w Zamościu dowiedziałem że:
- uszkodzona poduszka pod silnikiem (o tym to sam wiedziałem)
- leje wtryskiwacz na 6 cylindrze

w związku z tym ma pytanie czy to może być przyczyną moich kłopotów?

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 17:51:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maxvilander napisał(a):
- leje wtryskiwacz na 6 cylindrze
w związku z tym ma pytanie czy to może być przyczyną moich kłopotów?


Odpowiedź wprost na Twoje pytanie brzmi : tak ...

... ale ja też chciałbym od Ciebie usłyszeć:

- w jaki sposób mechanik ustalił powyższy fakt(?) ?

(zapinał kolejno wtryskiwacze do maszyny badając początkowe ciśnienia dla pierwszej i drugiej sprężyny czy tylko podpiął VAGa i tak sobie wygdybał ?)

- co widać pod deklami zaworów ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: