.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 23:57:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 18:39:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Mechanik podpiął samochód pod KTS ale jak sprawdzał tego nie chciał mi powiedzieć mimo że nalegałem, stwierdził leje na 100% wtrysk 6-go cylindra - tak wyszło na KTSie.
(moim zdaniem bardzo kiepski serwis)
Dekle podniosę w poniedziałek u znajomego mechanika i zamieszczę foto na forum.
Piotruś jeszcze jedno pytanko (może dla Ciebie banalne) jak zdejmę dekle to są tam jakieś uszczelki czy coś co po zdjęciu i ponownym założeniu trzeba bezwzględnie wymienić?

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 19:17:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Pytanie nie jest banalne ... .

Są uszczelki i należy je wymienić (2 sztuki 059 198 025 plus 12 sztuk N 013 8042) ale gdyby pojawiła się nieuchronna perspektywa wymiany wałków - to na kilka dni nie warto zakładać nowych (uszczelek pod dekle). Na krótki czas wystarczy wymienić tylko 12 oringów pod przelewami za caaałe 4,00 zł ... .

Jeżeli wałki i hydraulika okażą się OK - oczywiście musisz założyć nowe uszczelki, bo nadmiar silikonu bardziej zaszkodzi niż pomoże ... .

CZEKAM NA WYNIK OBDUKCJI :!: :!:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 19:30:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Dzięki bardzo jutro zamawiam oringi 12 szt i w poniedziałek dekle w górę. Mam nadzieję że mogę liczyć na Twoją fachową pomoc jeżeli chodzi o ocenę wałków i hydrauliki bo ja niestety nie posiadam takiej wiedzy, może jak by się wałek skrzywił to bym zobaczył :d
Pozdrawiam Piotruś i jeszcze raz dziękuję za pomoc :peace:
Jeszcze jedno pytanie na koniec jak zdejmę dekle to potem muszę odpowietrzać układ czy nie trzeba ?

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 19:42:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maxvilander napisał(a):
Dzięki bardzo jutro zamawiam oringi 12 szt i w poniedziałek dekle w górę.


Gdybyś zdecydował żeby od razu zakupić też uszczelki pod dekle to musisz wiedzieć, że na dzień dzisiejszy nie ma ich w magazanie Autopartu (KT) ale kilka sztuk mają jeszcze "w Skodzie" ... (są te same co do AYM i BDG w SuperB) .

maxvilander napisał(a):
Mam nadzieję że mogę liczyć na Twoją fachową pomoc jeżeli chodzi o ocenę wałków i hydrauliki


Na ile jest to możliwe na odległość - oczywiście tak.

maxvilander napisał(a):
Pozdrawiam Piotruś i jeszcze raz dziękuję za pomoc :peace:


Naprawdę nie ma za co ... ;) :peace:

Aha - zapomniałem napisać, że facet z Boscha zrobił Cię (przepraszam !!!) w przysłowiową trąbę :/ . Żadnym KTSem ani nawet oriVASem nie da się ustalić kondycji poszczególnych wtryskiwaczy. W PL można to zrobić (zdiagnozować) wyłącznie w kilku odzdziałach Bosch'a i WYŁĄCZNIE PO WYMONTOWANIU WTRYSKIWACZY z silnika ... . Przykra sprawa ale może to i lepiej, że gostek odsunął od siebie naprawę, której prawdopodobnie i tak by nie podołał (??) ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 19:55:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
No właśnie obawiałem się tego widząc minę gościa w Boschu że nie za bardzo wie o co mi chodzi jak powiedziałem o korekcjach.
Żałuję że wcześniej o tym nie pomyślałem bo byłem na Śląsku a tam w Piekarach jest serwis Bosch - Adamczyk moim zdaniem bardzo dobry i zrobili by wszystko na miejscu a i ceny są OK. Dziś z nimi rozmawiałem i np.regeneracja wtryskiwacza (wymiana końcówki) 180zł ,programowanie 25 zł. wszystko na miejscu.
Jak możesz to odpowiedz mi czy po zdjęciu dekli trzeba wszystko odpowietrzać - myślę że tak.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2008 01:57:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maxvilander napisał(a):
Jak możesz to odpowiedz mi czy po zdjęciu dekli trzeba wszystko odpowietrzać - myślę że tak.


To zależy tylko i wyłącznie od sprytu mechanika zajmującego się Twoim silniczkiem. Jeżeli (na początku "naprawy") odpowiednio zabezpieczy (zaciśnie) przewody paliwowe pomiędzy pompą VP a filtrem paliwa - to po zakończeniu prac przy głowicy - wystarczy króciutkie odpowietrzenie rozrusznikiem rurek wysokociśnieniowych (przy niedokręconych nakrętkach wtryskiwaczy).
Jeżeli jednak silnik postoi dłuższy czas (powiedzmy ze 2 godzinki) z odkręconymi rurkami wysokociśnieniowymi - to układ ulegnie zapowietrzeniu pomimo zaciśniętych przewodów pomiędzy pompą a filtrem - i w takim przypadku odpowietrzenie "po całości" też okaże się niezbędne (do uruchomienia silnika oraz dla bezpieczeństwa pompy wtryskowej).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2008 10:56:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Piotruś
Dziś zauważyłem jeszcze wtrysk sterujący jest mokry z tego co widać leje gdzieś w okolicy oringów na przelewie i to tak dość mocno że dekiel jest mokry. Oczywiście w poniedziałek wymienię wszystkie oringi oraz podkładki pod wtryskami (059 130 643 , 046 130 219A). W związku z tym mam pytanie czy to co zobaczyłem też może się wiązać z moimi fatalnymi korekcjami?

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 11:18:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maxvilander napisał(a):
Piotruś
Dziś zauważyłem jeszcze wtrysk sterujący jest mokry z tego co widać leje gdzieś w okolicy oringów na przelewie i to tak dość mocno że dekiel jest mokry. Oczywiście w poniedziałek wymienię wszystkie oringi oraz podkładki pod wtryskami (059 130 643 ,


Hej. Nie wiem czy nie jest za późno (nie mogłem odpisać szybciej - sorry) ale "zamiast" 059 130 643 - byłoby lepiej gdybyś wymienił to: 059 130 608 ... .

maxvilander napisał(a):
046 130 219A).


Tutaj OKi ... .

Jednak - wymiana żadnego z powyższych uszczelnień - nawet jeśli jest wskazana lub konieczna - nie zahamuje wspomnianego wycieku "nad" deklami. To są jakby dwa odrębne tematy i wydaje mi się, że szkoda jest Twojej roboty i pieniędzy na celowanie na chybił-trafił.

Po pierwsze napisz w końcu jak wyglądają wałki ... .

Po drugie napisz od czego jest mokra pokrywa zaworów - olej czy ropa ?

maxvilander napisał(a):
W związku z tym mam pytanie czy to co zobaczyłem też może się wiązać z moimi fatalnymi korekcjami?


Tylko w jednym jedynym przypadku - gdyby wyciek pochodził od niedokręconej nakrętki rurki ciśnieniowej wtryskiwacza i ropa wylewałaby się całymi litrami na ziemię. Jednak w tej sytuacji rozruch silnika byłby bardzo trudny, a pod samochodem zbierałoby się jezioro paliwa ... .

Reasumując - na 99% zapocenie dekla zaworów (prawdopodobnie olejem silnikowym) - w żaden sposób nie łączy się z wysokimi korekcjami. Uszczelki pod wtryskami, które chcesz wymienić - też najprawdopodobniej niczego nie poprawią, bo Twój problem pochodzi albo od wadliwych wtrysków albo od wałków/hydrauliki.

Słowem - wracamy do punktu wyjścia i żadnego etapu prawdziwej diagnostyki pominąć nie możesz. Musisz sprawdzić sprawność wtrysków, a co z wałkami to się dowiesz praktycznie zaraz po zdjęciu dekli zaworowych ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 12:08:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Piotruś
Przepraszam że jeszcze nie odpisałem na temat hydrauliki, ale mój mechanik jak to zwykle bywa nie miał czasu i dopiero jutro (środa) jadę do niego aby zdjąć dekle i tak jak obiecałem wkleję fotki do oceny.
- Co do mokrej pokrywy dekli to jest to ropa kapiąca między króćcem
0591 307 95A a pierścieniem uszczelniającym N 013 804 2.
- Rozruch faktycznie rano jest utrudniony silnik kręci tak jak przy odpowietrzaniu kiedy odkręcone są rurki ciśnieniowe na wtryskach.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 15:42:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maxvilander napisał(a):
Co do mokrej pokrywy dekli to jest to ropa kapiąca między króćcem
0591 307 95A a pierścieniem uszczelniającym N 013 804 2.
- Rozruch faktycznie rano jest utrudniony silnik kręci tak jak przy odpowietrzaniu kiedy odkręcone są rurki ciśnieniowe na wtryskach.


Ogólnie mówiąc - niedobrze tak eksploatować silnik, bo podczas każdego rozruchu pompa otrzymuje zupełnie zbędne wciry :/ .

Od razu zaopatrz się w nowe wężyki powrotne - ale tylko z ASO. Nie wiem czy wszędzie ale dostępne w mojej okolicy "zamienniki" Gates'a - ostatnimi czasy - do niczego się nie nadają (pękają nawet po kilkudziesięciu kilometrach od założenia) ... .

Jeżeli upierałbyś się przy zamiennikach - to kupuj "gładkie"-zbrojone, a nie w "szmacianych" oplotach ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 16:08:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Wężyki przelewowe wymieniłem ok. 2 tygodnie temu podczas wymiany oleju i filtrów (Knecht) kupiłem Gaets'a takie o których napisałeś narazie nie pękają ani nie zauważyłem żeby przeciekały. Jutro wymienię oringi o których wcześniej pisaliśmy i zobaczymy, mam nadzieje że nie będzie wycieku.
Jak Piotrus będziesz miał czas to zerknij jutro po południu lub wieczorem na forum postaram się zamieścić fotki. :pea


Piotruś jesteś wielki miałeś 100% racji !!!!!!!!!!!!!!
sprawa wygląda tak: (przepraszam za mój niezbyt fachowy język) po zdjęciu lewego dekla mechanik stwierdził że jest OK wałki troszeczkę wypracowane, ale może być, natomiast po zdjęciu prawego ukazał się taki widok:
Obrazek
okazało się że tak jak mówiłeś nastąpiło uszkodzenie pastylek i wypadły 3 szt dzwigienek
Obrazek
na szczęście okazało się że nie narobiły absolutnie żadnych szkód . Mam nadzieję że to właśnie może być przyczyną moich problemów.



I niestety dziś okazało się że zawory z których spadły dźwigienki są zapieczone i po wciśnięciu nie wracają na swoje miejsce. Jutro głowica do zdjęcia. :(

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 07:04:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maxvilander napisał(a):
Piotruś jesteś wielki miałeś 100% racji !!!!!!!!!!!!!!
sprawa wygląda tak: (przepraszam za mój niezbyt fachowy język) po zdjęciu lewego dekla mechanik stwierdził że jest OK wałki troszeczkę wypracowane, ale może być,


Max - nie zrozum mnie źle ale w przypadku wałków rozrządu nie funkcjonuje pojęcie : "wałki troszeczkę wypracowane, ale może być".

Informuję Cię z pełną odpowiedzialnością, że w przypadkach kiedy "ślady zużycia" :
- wynoszą powyżej 0,5 mm (choćby tylko na jednej krzywce), to dalsza eksploatacja jest dosłownie zakazana
- są mniejsze niż 0,5 mm ale powierzchnia krzywek nie jest zużyta równomiernie (występują "fale" lub "koleiny"), to dalsza eksploatacja też jest zakazana

Tak więc - dopóki samochód stoi u mechanika - zweryfikuj (taka jest moja sugestia) stan rzeczywisty w oparciu o stwierdzone fakty podejmij decyzję o potrzebie (lub braku potrzeby) regeneracji (lub wymiany) wałków ... .
Nie żartuję, a poza tym baaaaaardzo szkoda by było nowej hydrauliki (a to musisz wymienić nieodwołalnie) do wałków obarczonych wwym. wadami ... .

maxvilander napisał(a):
natomiast po zdjęciu prawego ukazał się taki widok:
Obrazek
okazało się że tak jak mówiłeś nastąpiło uszkodzenie pastylek i wypadły 3 szt dzwigienek
Obrazek
na szczęście okazało się że nie narobiły absolutnie żadnych szkód .


"Pięknie" :( ... ale cieszę się, że nie zbagatelizowałeś sprawy i podjąłeś słuszną decyzję o podniesieniu dekli ... .
Myślę, że to oczywiste ale na wszelki wypadek przypomnę, że w zaistniałym stanie rzeczy powinieneś :
- wymienić/zregenerować wałki rozrządu
- założyć nową hydraulikę zaworową
- wymienić zaworki systemu olejowego
- zweryfikować stan pompy oleju i usunąć "resztki" starej hydrauliki zalegające zazwyczaj na dnie misy olejowej
- wymienić filtr odowietrzenia skrzyni korbowej (słynna odma)

Uwierz - innej drogi lub "pominięcie" któregokolwiek z powyższych podpunktów - z "mechanicznego" punktu widzenia - nie ma.

maxvilander napisał(a):
Mam nadzieję że to właśnie może być przyczyną moich problemów.


No ... . Przypadek raczej hardcorowo-oczywisty jest ... :): .
Szkoda, że aż tak kosztowny ... :/ .

maxvilander napisał(a):
I niestety dziś okazało się że zawory z których spadły dźwigienki są zapieczone i po wciśnięciu nie wracają na swoje miejsce. Jutro głowica do zdjęcia. :(


Bardzo często jedno idzie w parze z drugim, gdyż opiłki ze zużywających się dźwigienek oraz krzywek na wałkach - powodują zatarcie zaworów w prowadnicach. To właśnie jest najlepszy dowód, że magistrala olejowa - ze szczególnym uwzględnieniem pompy i zaworków ciśnieniowych - również wymagają "szczególnej uwagi" podczas takiej naprawy ... .

W sumie - i tak należałoby się cieszyć, że opanowałeś sytuację zanim "coś" nie wpadło pomiędzy zwoje sprężyn zaworowych, bo wtedy "ze śmiechu" :/ tyłek może odpaść :( ... .

Oczywiście czekam na relację z przebiegu i pomyślnego zakończenia naprawy ;) .
:peace:

PS: Wymień olej w silniku (nawet jeśli był niedawno zmieniony) i po przejechaniu ok. 1000 km. .... powtórz wymianę ... . Serio ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 09:34:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Dziś przyjechała nowa hydraulika, zakupiłem nowy olej silnikowy wraz z filtrem, miska zdjęta będzie jutro, odmę wymieniłem jakieś 3000 km temu (muszę jeszcze raz wymienić?) , przy okazji do wymiany termostat (profilaktycznie) oraz płyn w chłodnicy. Rozrząd zrobiłem ok 8000 km temu więc go nie ruszam. Niestety musiałem zdjąć prawą głowice gdyż w czasie jak spadły dźwigienki nie pracowały 3 zawory i się przytarły (głowica u specjalisty, wymieni za jednym razem podkładki pod zaworami - jutro do odbioru) Mój mechanik obiecał wszystko poskładać do piątku wieczorem.
Całe szczęście Piotruś że Cię posłuchałem i zastosowałem się do Twoich rad , tzw popychacze hydrauliczne po wyjęciu dosłownie "latały luzem" cud że wypadły tylko 3 dźwigienki.
Po dokładnym sprawdzeniu wałków mechanik powiedział że nie trzeba ich regenerować gdyż nie są wypracowane i nie posiadają nierówności spowodowanych nadmiernym zużyciem.



Piotruś nie jest dobrze po wymienionej hydraulice logi 013,014 są nadal fatalne:

013

Obrazek

014

Obrazek

nie wiem co robić dalej :( ,ale muszę przyznać że autko pracuje równiej, ciszej i ma mniejsze drgania.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: