.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 02:17:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 99 1.8t Jaki akumulator ???
PostNapisane: 24.lip.2008 02:05:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2008 23:49:01
Posty: 202
Auto: 80 quattro
Tydzien temu kupilem audiczke i okazalo sie ze mam bardzo maly akumulator tylo 44Ah sprawdzajac na sronach internetowych powinno byc kolo 70 Ah, lecz niektorzy polecaja nawet 100 Ah jak jest klima,elek szyby itp co wy na to jaki mam kupic nowy akum ??? :diabel: :diabel:

_________________
Fuck The New Cars I'm Driving OldSchool

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 09:18:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 17:28:53
Posty: 157
Lokalizacja: Gdynia
Do Twojego silnika w zupełności wystarczy 70/75 Ah. ~100 Ah wkłada się przy większych silnikach, w szczególności diesel'i, m.in 2,5TDI.

Pozdro

_________________
A6 C5 Sedan 2.5TDi V6 AKE 180KM 2000/01r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 11:14:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2008 23:49:01
Posty: 202
Auto: 80 quattro
Dzieki serdeczne JOHAN doceniam fachowa pomoc i dziekuje pozdro :P :P :P

_________________
Fuck The New Cars I'm Driving OldSchool

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 99 1.8t Jaki akumulator ???
PostNapisane: 25.lip.2008 23:09:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
SIDNEY85 napisał(a):
Tydzien temu kupilem audiczke i okazalo sie ze mam bardzo maly akumulator tylo 44Ah sprawdzajac na sronach internetowych powinno byc kolo 70 Ah, lecz niektorzy polecaja nawet 100 Ah jak jest klima,elek szyby itp co wy na to jaki mam kupic nowy akum ??? :diabel: :diabel:
Moim zdaniem powinienes sprawdzic jaki masz alternator i jaki zdola naladowac akumulator jezeli masz na alternatorze symbol 70A akumulator powinien byc 60 ah -65ah max powinien byc zapas Ah a napewno w zimie bedzie to mialo znaczenie [ mroz]i inne odbiorniki potrzebuja pradu takze nie kupuj na pale za duzego akumulatora bo nigdy nie bedzie naladowany[Seba elektryk]

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Ostatnio edytowano 28.lip.2008 23:00:45 przez SEBASTIANLONDON, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2008 23:17:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Optymalnie 74 Ah przy standardowej ilości elektroniki w aucie.
Twój alternator daje min 90 Ah biorąc pod uwagę że nie masz Webasta ,Solara etc.
Jeśli masz MAX bajerów jakie oferuje Audi powinno być 95-100Ah.Wtedy alternator powinien mieć moc około 120-140Ah.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2008 23:26:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2008 23:49:01
Posty: 202
Auto: 80 quattro
OK jak znajde czas to popatrze jaki mam alternator, z bajerow mam klime .el szyby radio i chyba tyle na prad :D :D a zima mi nie grozi w irlandi max to -3 stopnie dzieki chlopaki za pomoc doceniam :P :P :P

_________________
Fuck The New Cars I'm Driving OldSchool

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2008 23:50:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
tylko nie kupuj chaly zTESCO itp... to faktycznie zima ci nie grozi jak mi w Londynie pozdrawiam

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 99 1.8t Jaki akumulator ???
PostNapisane: 26.lip.2008 15:24:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
SIDNEY85 napisał(a):
Tydzien temu kupilem audiczke i okazalo sie ze mam bardzo maly akumulator tylo 44Ah sprawdzajac na sronach internetowych powinno byc kolo 70 Ah, lecz niektorzy polecaja nawet 100 Ah jak jest klima,elek szyby itp co wy na to jaki mam kupic nowy akum ??? :diabel: :diabel:


Standardowo fabryczny aku dla 1,8 T to własnie 44 Ah. Przecież to ma słuzyć tylko do odpalenia auta (praca rozrusznika). 70 i wiecej Ah to do diesla, gdzie trzeba grzać świece, poza tym porównaj moc rozruszników diesla i benzyny to już wszystko sie wyjaśni.

A Ty masz przecież benzynę. Osobiście w Passacie 1.8 T zamontowalem przy wymianie 55 Ah. Aha alternator standardowo 120 A. Wersja wyposazenia Comfortline.

W internecie faktycznie krąży wiele dziwnych opinii, no ale u nas każdy kto kupił jakies auto to już jest jak wiadomo fachowcem światowej klasy, co nie :?: :D

Nawet w tym watku ktos pisze, że na alternatorze może być napis , że ma "70 Ah", co swiadczy o fachowości. A do tego w podpisie, że "elektryk", jeszcze ktoś może to potraktować powaznie :D

Oczywiście możesz wpakować akumulator jaki tylko zmieścisz, tylko pytanie po co ? Akumulator i tak nie produkuje energii ! Od tego jest alternator ! Jeżeli ktoś nazakłada tyle dodatkowych odbiorników, że alternator nie nastarczy to i najwiekszy akumulator nie pomoże, bo też nie bedzie naładowany.

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2008 19:44:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
Do 1.8t to wystarczająca jest ta centra:

http://www.allegro.pl/item404758762_aku ... oznan.html

ewentualnie jak sie ma wypasioną wersje + jakies audio lepsze

http://www.allegro.pl/item406964035_cen ... oznan.html


Osobiscie przy audio do 1000w z kondkiem zastosowalbym ten pierwszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 99 1.8t Jaki akumulator ???
PostNapisane: 27.lip.2008 19:28:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
RomanS napisał(a):
SIDNEY85 napisał(a):
Tydzien temu kupilem audiczke i okazalo sie ze mam bardzo maly akumulator tylo 44Ah sprawdzajac na sronach internetowych powinno byc kolo 70 Ah, lecz niektorzy polecaja nawet 100 Ah jak jest klima,elek szyby itp co wy na to jaki mam kupic nowy akum ??? :diabel: :diabel:


Standardowo fabryczny aku dla 1,8 T to własnie 44 Ah. Przecież to ma słuzyć tylko do odpalenia auta (praca rozrusznika). 70 i wiecej Ah to do diesla, gdzie trzeba grzać świece, poza tym porównaj moc rozruszników diesla i benzyny to już wszystko sie wyjaśni.

A Ty masz przecież benzynę. Osobiście w Passacie 1.8 T zamontowalem przy wymianie 55 Ah. Aha alternator standardowo 120 A. Wersja wyposazenia Comfortline.

W internecie faktycznie krąży wiele dziwnych opinii, no ale u nas każdy kto kupił jakies auto to już jest jak wiadomo fachowcem światowej klasy, co nie :?: :D

Nawet w tym watku ktos pisze, że na alternatorze może być napis , że ma "70 Ah", co swiadczy o fachowości. A do tego w podpisie, że "elektryk", jeszcze ktoś może to potraktować powaznie :D

Oczywiście możesz wpakować akumulator jaki tylko zmieścisz, tylko pytanie po co ? Akumulator i tak nie produkuje energii ! Od tego jest alternator ! Jeżeli ktoś nazakłada tyle dodatkowych odbiorników, że alternator nie nastarczy to i najwiekszy akumulator nie pomoże, bo też nie bedzie naładowany.


Mam dla Ciebie propozycję.Odpal auto odłącz klemę i spróbuj tak chwilę pojeździć.
Akumulator nie służy tylko do odpalania auta.Chodź jest to jego najważniejsza funkcja.
Pojemność aku dobiera się do ilości odbiorników prądu i jego zapotrzebowania.
Alternator w aucie służy do ładowania aku a nie do obsługiwania użądzeń elektrycznych.


Ps.Ja w śmierdzącej benzynie fabrycznie mam 100Ah.Wiesz dlaczego ?? Bo 44 Ah moje auto wciąga w jeden dzień :D ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 99 1.8t Jaki akumulator ???
PostNapisane: 27.lip.2008 22:10:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
Mam dla Ciebie propozycję.Odpal auto odłącz klemę i spróbuj tak chwilę pojeździć.
Akumulator nie służy tylko do odpalania auta.Chodź jest to jego najważniejsza funkcja.
Pojemność aku dobiera się do ilości odbiorników prądu i jego zapotrzebowania.
Alternator w aucie służy do ładowania aku a nie do obsługiwania użądzeń elektrycznych.


Ps.Ja w śmierdzącej benzynie fabrycznie mam 100Ah.Wiesz dlaczego ?? Bo 44 Ah moje auto wciąga w jeden dzień :D ;)[/quote]

Właściwie nie ma sensu pisać, ale niech tam...

Krótko, chcesz przez to powiedzieć, że alternator słuzy do ładowania akumulatora prądem np. 120 A :?: :?: :?:

Poza tym w jakiej smierdzącej benzynie 1,8 T ( a o takiej jest ten watek) masz fabrycznie akumulator 100 Ah :?: :?: :?:

Takiego potwora to ja fabrycznie nawet nie mam w Audi A6 2,5 TDI.

Z mojej strony EOT, szkoda gęby strzepić :peace:

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2008 22:26:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Moc alternatora jest dobierana do wielkości obciążenia wytworzonego przez odbiorniki, które masz lub zamierzasz zainstalować w pojeździe. Alternator, to nie jest prostownik do ładowania akumulatora, ma jedynie mieć pewien zapas mocy powyżej obciążenia maksymalnego, aby akumulator(y) się nie rozładowywał(y) i był(y) utrzymane w stanie sprawności.


Ps śmierdzące 3,2 L :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 99 1.8t Jaki akumulator ???
PostNapisane: 28.lip.2008 20:51:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
ADAM 12 napisał(a):
RomanS napisał(a):
SIDNEY85 napisał(a):
Tydzien temu kupilem audiczke i okazalo sie ze mam bardzo maly akumulator tylo 44Ah sprawdzajac na sronach internetowych powinno byc kolo 70 Ah, lecz niektorzy polecaja nawet 100 Ah jak jest klima,elek szyby itp co wy na to jaki mam kupic nowy akum ??? :diabel: :diabel:


Standardowo fabryczny aku dla 1,8 T to własnie 44 Ah. Przecież to ma słuzyć tylko do odpalenia auta (praca rozrusznika). 70 i wiecej Ah to do diesla, gdzie trzeba grzać świece, poza tym porównaj moc rozruszników diesla i benzyny to już wszystko sie wyjaśni.

A Ty masz przecież benzynę. Osobiście w Passacie 1.8 T zamontowalem przy wymianie 55 Ah. Aha alternator standardowo 120 A. Wersja wyposazenia Comfortline.

W internecie faktycznie krąży wiele dziwnych opinii, no ale u nas każdy kto kupił jakies auto to już jest jak wiadomo fachowcem światowej klasy, co nie :?: :D

Nawet w tym watku ktos pisze, że na alternatorze może być napis , że ma "70 Ah", co swiadczy o fachowości. A do tego w podpisie, że "elektryk", jeszcze ktoś może to potraktować powaznie :D

Oczywiście możesz wpakować akumulator jaki tylko zmieścisz, tylko pytanie po co ? Akumulator i tak nie produkuje energii ! Od tego jest alternator ! Jeżeli ktoś nazakłada tyle dodatkowych odbiorników, że alternator nie nastarczy to i najwiekszy akumulator nie pomoże, bo też nie bedzie naładowany.


Mam dla Ciebie propozycję.Odpal auto odłącz klemę i spróbuj tak chwilę pojeździć.
Akumulator nie służy tylko do odpalania auta.Chodź jest to jego najważniejsza funkcja.
Pojemność aku dobiera się do ilości odbiorników prądu i jego zapotrzebowania.
Alternator w aucie służy do ładowania aku a nie do obsługiwania użądzeń elektrycznych.


Ps.Ja w śmierdzącej benzynie fabrycznie mam 100Ah.Wiesz dlaczego ?? Bo 44 Ah moje auto wciąga w jeden dzień :D ;)
TYM ELEKTRYKIEM TO JA JESTEM i robie w tym zawodzie 14 lat a o ODLANCZANIU KLEMY NAWET NIE MA MOWY odlaczyc to mozesz w swoim KOMBAJNIE lub BETONIARCE ciekawe gdzie allternator odda nadmiar pradu nie jeden spalil alternator lub odbiorniki takze fachowcem od elektryki chyba nie jestes :diabel: jedynie racje moge przyznac dla ADAMA ma chlop 100% pojecie :peace:

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2008 21:08:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Tak dla sprostowania dla potomnych.Nie zalecane jest odłącznie klemy w czasie pracy pojazdu.
Moja wypowiedź miała charakter czysto ironiczny.
Miałem nadzieje że kolega RomanS spróbuje tego triku i nauczy się trochę więcej niż wie teraz na własnej skórze.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2008 22:16:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
SEBASTIANLONDON, chamstwem w swojej wypowiedzi pragniesz zatuszować niedostatki wiedzy technicznej :P

Przecież to ty napisałeś w tym watku :

"jezeli masz na alternatorze symbol 70ah"

Widziałeś na jakimś alternatorze podaną pojemność w Ah :?: :?: :?:
Jesli tak to chyba nie na trzeźwo.

Mylisz dane znamionowe alternatora z danymi akumulatora.

No koments.

Co to za argument, że od 14 lat jesteś elektrykiem ? Ja naprawiałem samochody gdy Ty nosiłeś koszule w zębach ale się tym nie chwalę.

Za to gdy jestem klientem, to jestem bardzo upierdliwym klientem i żadnej klamizery nie odpuszczę. Dlatego ufam bardzo niewielu mechanikom, i parę razy ale bez przesady uratowało mi to zycie.
Ty należałbyś na pewno do tej drugiej grupy.

Za to móglbyś troche się podciągnąć w internecie, bo zdaje się,, że kompletnie nie zrozumiałeś co kto tu napisał i się mnie czepiasz :!:

Przecież to ADAM 12 zaproponował odłączanie klemy przy pracującym silniku, nie dyskutowałem z tym idiotyzmem bo to nie dotyczy tego wątku ale zacytowałem aby polemizować z innymi jego stwierdzeniami.

O dziwo w kolejnym poście kol. ADAM 12 zmienił swoje poglądy nt roli jaką spełnia alternator a jaką akumulator o 180 stopni - co doprowadziło do całkowitej zgodności z moimi więc nie miałem nic do dodania.
Potem Ty wyjechałeś urażony za to wytknięcie "70 ah"i zdaje się pomnieszałeś nieco co kto napisał.

Na to ADAM 12 pisze, że jego poprzednia wypowiedź/propozycja była "ironiczna". Rozumiem, że chce wyjść z dyskusji " z twarzą" ale jak to wygląda, gdy jako moderator rozpętuje dyskusje, do tego ironicznie :?: :?:

Chyba nie taka jest rola moderatora (no chyba, że na tym forum - to sorry).

Ale na pewno nie o ironiczne podpowiedzi chodziło kol. SIDNEY85 gdy zakładał ten wątek aby uzyskać poradę, co nie :?:

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2008 22:58:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
RomanS napisał(a):
SEBASTIANLONDON, chamstwem w swojej wypowiedzi pragniesz zatuszować niedostatki wiedzy technicznej :P

Przecież to ty napisałeś w tym watku :

"jezeli masz na alternatorze symbol 70ah"

Widziałeś na jakimś alternatorze podaną pojemność w Ah :?: :?: :?:
Jesli tak to chyba nie na trzeźwo.

Mylisz dane znamionowe alternatora z danymi akumulatora.

No koments.

Co to za argument, że od 14 lat jesteś elektrykiem ? Ja naprawiałem samochody gdy Ty nosiłeś koszule w zębach ale się tym nie chwalę.

Za to gdy jestem klientem, to jestem bardzo upierdliwym klientem i żadnej klamizery nie odpuszczę. Dlatego ufam bardzo niewielu mechanikom, i parę razy ale bez przesady uratowało mi to zycie.
Ty należałbyś na pewno do tej drugiej grupy.

Za to móglbyś troche się podciągnąć w internecie, bo zdaje się,, że kompletnie nie zrozumiałeś co kto tu napisał i się mnie czepiasz :!:

Przecież to ADAM 12 zaproponował odłączanie klemy przy pracującym silniku, nie dyskutowałem z tym idiotyzmem bo to nie dotyczy tego wątku ale zacytowałem aby polemizować z innymi jego stwierdzeniami.

O dziwo w kolejnym poście kol. ADAM 12 zmienił swoje poglądy nt roli jaką spełnia alternator a jaką akumulator o 180 stopni - co doprowadziło do całkowitej zgodności z moimi więc nie miałem nic do dodania.
Potem Ty wyjechałeś urażony za to wytknięcie "70 ah"i zdaje się pomnieszałeś nieco co kto napisał.

Na to ADAM 12 pisze, że jego poprzednia wypowiedź/propozycja była "ironiczna". Rozumiem, że chce wyjść z dyskusji " z twarzą" ale jak to wygląda, gdy jako moderator rozpętuje dyskusje, do tego ironicznie :?: :?:

Chyba nie taka jest rola moderatora (no chyba, że na tym forum - to sorry).

Ale na pewno nie o ironiczne podpowiedzi chodziło kol. SIDNEY85 gdy zakładał ten wątek aby uzyskać poradę, co nie :?:
nie chodzi oto kto ile lat jest mechanikiem czy elektrykiem ale o problem mozesz byc mechanikiem lub pseudomechanikiem [elektrykiem] nawet po 40 latach i tu przyznaje sie do blledu z Ah ale na kazdym alternatorze masz wydajnosc i zawsze zawsze pojemnosc pojemnosc akumulatora jest mniejsza od wydajnosci alternatora i mysle ze wiekszosc na forum to ludzie majacy malo do czynienia z naprawami samochodow lub mechanicy ktorzy szukaja pomocy w djagnozie nikt nie jest przeciez alfa i omega jesli cie urazilem to przepraszam z gory ;)

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2008 23:33:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
OK, Sebastian, cieszy mnie Twoje podejście do sprawy :) . Myślę, że dalsze dywagacje mogą tylko bez potrzeby podnosić ciśnienie, a nie pomogą koledze, który szuka pomocy w doborze aku. Temat jest obszerny i jak wiemy często upraszczamy pewne wywody bo inaczej powstawałyby elaboraty. Stąd też niestety czasami nieporozumienia.

Proponuję :piwo:

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: