.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 15:14:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AAT] Pytanie o czujnik.
PostNapisane: 13.sie.2008 08:03:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Siema

Jako że staram sie znaleźc usterke w AAT mam pytanie. Chodzi mi o czujnik temp. plynu który steruje podgrzewaniem swiec. Po wypięciu wtyczki i delikatnym podgrzaniu swiec audi odpala od strzału. Po założeniu wtyczki mozna sobie krecic z 30s i nic.

W moim AEL po zdjęciu tej wtyczki i odpaleniu silnika - wzrastaja obroty nato miast nie ma tego w tym AAT. Gdzie szukac przyczyny, że po podgrzaniu świec odpala od strzalu i nie kopci.

Jesli ktos moze mi pomoc to bardzo prosze. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 08:11:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
po wypieciu wtyczki od czujnika temperatury płynu, ECU automatycznie podgrzewa swieczki oraz podaje duza dawke paliwa [tzw. dawka startowa] stad tez autko odpala bez problemu ...

Twoje problemy moga wynikac z uszkodzonego czujnika temp plynu badz tez z przestawionego kata wtrysku/zerwanego klinu na wale korbowym.

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 08:15:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
w aucie pociekla kiedys pompa - fachowcy uszczelnili. A ze to byla zima wiec palil od strzalu - pogrzanie i pyk. A latem jest tragedia. To golf 1 bez kompresji szybciej zapala niz to audi.

Piszesz ze czujnik. Ale skoro jest uszkodzony to czy wymiana jego cos da???? kiedys bylo tak ze nowe swiece po tygodniu byly popalone.

Skoro u mnie obroty rosna po odpieciu wtyczki a w aat nie - to cos chyba dalej jest zrypane, nie ten czujnik - juz sam nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 08:21:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
podmien czujniki z AEL do AAT [chyba sa takie same] i sprawa sie wyjasnie czy pojdzie latwo czy bedzie trzeba skierowac oczy w strone pompy wtryskowej ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 09:13:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Toms wyjasnil mi jak sprawdzic ustawienie kata wtrysku i zaczne od tego.

Jednak nurtuje mnie pytanie - co takiego moze powodowac ten czujnik - przeciez on powinien spelniac swoja role jedynie zima - aby grac swiece.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 09:17:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ieble napisał(a):

Jednak nurtuje mnie pytanie - co takiego moze powodowac ten czujnik - przeciez on powinien spelniac swoja role jedynie zima - aby grac swiece.


bład ... głównym zadaniem to dostarczenie info do ECU o temp silnika [płynu] i na tej podstawie ECU wyznacza dawke startowa [z mapy startowej] do odpalenia motorowni ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 09:20:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
spanky - dzieki za uświadomienie

Teraz juz wiem o co chodzi. hmmm to co robic najpierw przekladac te czujniki, czy sprawdzic kat wtrysku na rozgrzanym silniku??????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 09:22:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ieble napisał(a):
hmmm to co robic najpierw przekladac te czujniki, czy sprawdzic kat wtrysku na rozgrzanym silniku??????


przy sprawdzeniu statycznego kata wtrysku nie ubrudzisz sobie łapek ... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 09:24:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
ja tam sie moge brudzic - byle by byly efekty:)

Czy zle ustawiony kat moze powodowac kopcenie nawet na cieplym silniku???? przy 4000 obr kopci jak glupi - na postoju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 09:39:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ieble napisał(a):
ja tam sie moge brudzic - byle by byly efekty:)

Czy zle ustawiony kat moze powodowac kopcenie nawet na cieplym silniku???? przy 4000 obr kopci jak glupi - na postoju.


jak go odpalasz rano [z trudem] to dymi na bialo ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 09:43:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
tak na bialo ale przygazowanie i kopci na czarno - doslownie tak mocno ze sie czlowiek dusi od dymu - ale olej jest caly czas na tym samym poziomie.


Moze to wtryski leja wiem ze w Odczyt bloku wartości zmierzonych grupa 013 ale co dalej???? beda 4 pozycja na co patrzec na co zwrocic uwage, jakie wartosci pokaza ze wtryski leja????.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 09:47:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ieble napisał(a):
tak na bialo ale przygazowanie i kopci na czarno - doslownie tak mocno ze sie czlowiek dusi od dymu - ale olej jest caly czas na tym samym poziomie.


to najpierw kat wtrysku do sprawdzenia ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 09:50:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
ok ale czy mozesz mi powiedziec na co zwrocic uwage w grupie 013???? bo jednak tez chcialbym sprawdzic te wtryski.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 09:56:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ieble napisał(a):
ok ale czy mozesz mi powiedziec na co zwrocic uwage w grupie 013???? bo jednak tez chcialbym sprawdzic te wtryski.


wartosci maja jak najblizsze "0" i jak najbardziej zbliozne do siebie ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 10:01:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
ok dziekuje bardzo za pomoc SPANKY.

Po pracy rozgrzeje tego AAT (jak odpali) i sprawdze ta wartosc w pozycji 2 bloku 000. Ciekaw jestem jakia tam jest wartosc. Jesli bedzie cos nie tak to biore sie za przestawienie pompy. Dam sobie glowe sciac ze ci co wyjeli pompe w celu uszczelnienia wlozyli ja i na 100% nie sprawdzili kata wtrysku. Pozdrawiam serdecznie - byle by sie udalo.

A tak poza tematem - czy vag umozliwia sprawdzenie kompresji w silniku czy to marzenie???? i trzeba robic to starymi sposobami - na zegar????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 10:58:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ieble napisał(a):
ok dziekuje bardzo za pomoc SPANKY.

Po pracy rozgrzeje tego AAT (jak odpali) i sprawdze ta wartosc w pozycji 2 bloku 000. Ciekaw jestem jakia tam jest wartosc. Jesli bedzie cos nie tak to biore sie za przestawienie pompy. Dam sobie glowe sciac ze ci co wyjeli pompe w celu uszczelnienia wlozyli ja i na 100% nie sprawdzili kata wtrysku. Pozdrawiam serdecznie - byle by sie udalo.

A tak poza tematem - czy vag umozliwia sprawdzenie kompresji w silniku czy to marzenie???? i trzeba robic to starymi sposobami - na zegar????



pamietaj ze to ma byc blok 000 Basic Settings

nie ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 11:03:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
tak wiem Spanky.

Najgorzej bedzie jak wartosci bedzie poprawna... wtedy bede mial zonka.

jesli bedzie ksiazkowe 60-62 to ustawie to na 70-80 jednostek - moze faktycznie pompa juz niedomaga.

Dzwonilem do sklepu i pytalem o ten czujnik tlumaczylem jak moglem - niby jest ale cena 20 zł - nie wiem czy to ten. Ile on moze kosztowac - bo myslalem ze wiecej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: