.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 11:56:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2.5 TDI AEL Q napinacz paska wieloklinowego
PostNapisane: 06.sie.2008 12:04:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Witam. Właśnie zamawiam części potrzebne do wymiany rozrzadu i kieruje się lista znaleziona na forum, a mianowicie:

1.Pasek rozrządu CONTITECH CT939
2.Rolka napinająca pasek rozrządu RUVILLE EVR55446
3.Pompa wody SKF VKPC 19(lub DOLZ A178)
4.Pasek pompy wtryskowej CONTITECH CT791
5.Rolka prowadząca pompy wtryskowej RUVILLE EVR55437
6.Rolka napinajaca pasek pompy wtryskowej ROUVILLE EVR55436
7.Pasek wieloklinowy CONTITECH 6PK1725 (wersja z klimą)
8.Napinacz paska wieloklinowego
9. Koło zębate wału SWAG
10. Śruba Febi do koła FEBI

Zaszokowała mnie cena napinacza paska wieloklinowego i amortyzatora, odpowiednio kosztyją 760 zl i 350 zl i występują tylko w orginale !!!

Czy może istnieją jakieś zaminniki ???
Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 12:13:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Koło rozbierz i możesz nasmarować na nowo smarem w srodku i będzie sprawne na długi czas. Amortyzatorek kosztuje 220 zł w FOTA.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 12:52:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
A po co Ci wymiana napinacza paska klimy? Wystarczy zrobić jak Kolega Ci radzi,
Cytuj:
Koło rozbierz i możesz nasmarować na nowo smarem w srodku
czyli delikatnie zdejmij osłonki łożyska rolki, wymyj stary smar, osusz, odmuchaj i daj nowy smar silikonowy i po bólu!!



Jeśli amorek nie drga ("stoi w miejscu") w czasie pracy silnika, to po co go wymieniać?? Tak samo ramię napinacza jeśli nie ma luzu, to nie ruszaj, jeśli natomiast ma luz to prosta regeneracja (nowa tulejka - ok 50 zł w warsztacie ślusarskim (mi zrobili za flaszkę :) ) i śmiga jak nówka. Tak samo nie wymieniałbym ( i nie wymieniłem :) ) koła zębatego wału :) Jak się uprzesz na wymianę rolki tego napinacza to od passata pasuje i kosztuje ok 100 (patrz po wymiarach i w dobrym sklepie z częściami smochodowymi Ci dobiorą :)

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 19:36:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Wielkie dzięki, zrobię jak radzicie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 09:48:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 12:53:23
Posty: 21
Jacek83 czy bedziesz sam wymieniał rozrząd czy dajesz do mechanika? jesli sam czy dysponujesz jakimś dokładnym faq - krok po kroku - lub opisem? Pytam bo też musze wymienić rozrząd, co prwda w Volvo s80 2.5D ale to ten sam silnik AEL i zastanawiam się czy dałbym sam rade, kiedyś robiłem na warsztacie ale to raczej były polonezy i takie tam, z bardziej zaawansowanymi rozrządami nie miałem za duzo stycznosci choć ogólnie mechanika nie jest mi obca, najbardziej obawiam się braku odpowiednich specjlanych do rozrządu narzędzi- jakiejś blokady itd, podstawowe klucze + dynamometr mam. Nie chce tego robic sam ze względu na oszczędnosci ale bardziej z tego powodu ze boje się że trafie na jakiegoś paproka i pózniej to już będzie po zawodach, a kolejna sprawa czy taki mechanik bedzie się bawił zeby przesmarować np. to koło? wątpie, a samemu mozna się przyłozyć i mieć przyjemne z pozytecznym bo ogólnie lubie sam grzebać przy aucie
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 12:09:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Tez bym chciał sam wymienić, ale niestety nie mam do siebie takiego zaufania i wole nie ryzykować. Też szukałem jakiegoś opisu co krok po kroku należy zrobić ale niestety nie znalazłem ( może słabo szukałem :( ). A co do mechanika to jest raczej zufany i mieszka dwa domy odemnie, wiec moge mu troszke na rece spogladać :) ( wiadomo nikt tego nie lubi ), ale wole troszke go przypilnować. Za bardzo sie nie przejmuje bo mam zamiar zrobić pełne Lginy przed i po wymianie rozrządu i jak cos bedzie nie tak to pojade z reklamacją :) . Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 16:10:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 12:53:23
Posty: 21
no nietsety ja nie mam takiego mechaniora pod reką i trzeba będzie zdaś się na fachowca w ciemno, Jacek83 czy mógłbyś napisać (opisać) w jaki sposób logujecie swoje silniki - rozumiem że podpinasz laptopa interfejsem OBD2 do złącza diagnostycznego i jakimś softem pobierasz dane i dalej sam lub koledzy na forum oceniają co i jak? Pytam bo chciałbym się dowiedzieć czy w moim Volvo też to jest możliwe, choć chyba nie, bo wiem np. ze obd2 nie rusza AELa w volviakach - musi być inny sprzęt bo choć to silnik vaga komputer (i soft) jest inny
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 18:25:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Cała procedura diagnostyczna została pięknie opisana przez pana Meszruma
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
z tym tylko że w C4 AEL występuje złącze diagnostyczne OBD1 a nie OBD2, po zastosowaniu odpowiednich przejściówek ( dostępnych na allegro albo wykonaniu ich samodzielnie jak w moim przypadku :) ) nie ma żadnych problemów z zdiagnozowaniem AEL-a. Co do odczytania logów i ich zrozumienia to ja dopiero raczkuję i sie uczę :D
W przypadku Volvo to nie mam pojęcia czy diagnostyke wykonuje sie w ten sam sposób.
POzdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: