.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 00:27:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2.5TDI Multitronic szarpie przy zmianie biegów
PostNapisane: 14.sie.2008 17:30:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2008 20:48:01
Posty: 8
Witam serdecznie
Problem jest następujący (trochę przeklejony z innego forum na którym nie znalazł odpowiedzi):

Dokladny przeglad nie wykryl zadnych problemów ze skrzynia (na tyle na ile byl ten przeglad dokladny).
Na poczatku jedzil ladnie ale od paru tygodni zaczal szarpac (drżec). Bylo to wyczuwalne tylko przy zmianie 2-3, teraz tez 3-4. Szarpanie najpierw delikatne, teraz juz czasami naprawde niezle rzuca. Przy bardzo delikatnym lub szybkim przyspieszeniu nie jest to zbyt odczuwalne , ale trzeba miec szczescie aby nie szarpnal czy chocby zadrżał.

Oprócz tego wydaje mi sie, że przy jezdzie 50-70km/godz nie moze sie zdecydowac który bieg właczyc i tak jakby przelączal gora-1sek-dol-1sek-gora-1sek-dol, slychac i widac zmieniaja sie obroty.
Olej w skrzyni tak w razie czego wymieniony.
Nie raportuje żadnych błędów, bynajmniej nie dla kierowcy.

Poszukuję dobrego mechanika w okolicach Piotrkowa Trybunalskiego (ew Bełchatów, Łódź)

Z góry dziekuje za wszelkie sugestie i pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 18:38:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam na forum !
Chyba piszesz o tiptroniku,
multitronik, to bezstopniowa skrzynia :D

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 19:05:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2008 20:48:01
Posty: 8
ZiPi napisał(a):
Witam na forum !
Chyba piszesz o tiptroniku,
multitronik, to bezstopniowa skrzynia :D


Sorki może się nie znam.
Wygląda to tak, tyle że z dodatkowym biegiem S

http://www.audiworld.com/news/99/multit ... 990033.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 20:56:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 13:34:38
Posty: 48
Lokalizacja: opolskie,kedzierzyn-kozle
mam dokładnie ten sam problem, mam A 4 2004 r. 1,9tdi 130 KM multitronic z przebiegiem 86200 km i robi mi sie dokładnie to samo,2-3, 3-4 bieg najbardziej czuć szarpanie , umówiony już jestem na wymiane oleju w skrzyni ale to dopiero za tydzień, fachowiec z którym rozmawiałem mówił mi ze moze to nie pomóc, ale od wymiany oleju trzeba zaczać ,tymbardziej ze jeszcze nigdy nie był wymieniany, dam Ci odpowiedz po mojej wymianie czy cos pomogło mam nadzieje ze to tylko olej,pozdrawiam!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2008 08:51:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
W tej skrzyni według książki serwisowej olej wymienia się co 60 tys. km.
Mam taką samą skrzynię w b6, rocznik 2003. Przebieg 77 tys. Olej wyimieniony na 58 tys. Auto stało rok czasu nie jeżdżone i został olej wymieniony dla pewności drugi raz na 70 tys. km.
Ogólnie u mnie wszystko jest ze skrzynią ok.
Kod literowy mojej skrzyni to FYX. Po kodzie dojdziesz dokładnie jaka to skrzynia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2008 09:10:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
mpospi napisał(a):
Sorki może się nie znam.
Wygląda to tak, tyle że z dodatkowym biegiem S

http://www.audiworld.com/news/99/multit ... 990033.jpg


Bez cienia wątpliwości - multitronik (155 lub 163 PS ?).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2008 09:55:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mpospi,


z którego roku jest Twój samochód? jaki masz kod silnika?
odnoszę wrażenie, że masz tipronic, a nie multi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2008 10:40:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2008 20:48:01
Posty: 8
meszrum napisał(a):
mpospi,


z którego roku jest Twój samochód? jaki masz kod silnika?
odnoszę wrażenie, że masz tipronic, a nie multi.


Meszrum, masz rację to jest tiptronic. Obejrzałem filmy z forum jak się zachowują obie skrzynie i moja to zdecydowanie tiptronic.
Rocznik 2003 (wg google BCZ lub BDG)

Poczytałem trochę forum i wydaje się że przyczyny szarpania można ograniczyć do trzech:
łańcuch, tarczki lub wariatory.
Niestety nie znam się na diagnostyce i naprawach dlatego szukam dobrego (i nie drogiego) mechanika lub jakiejś cudownej rady :)

Możesz kogoś polecić w okolicach Piotrkowa, Łodzi. Jeśli będzie trzeba to mogę dojechać dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2008 11:00:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
kod silnika masz na naklejce w bagazniku kolo kola zapasowego

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2008 11:03:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
potrzebny nam kod silnika.
znajdziesz go na tabliczce znamionowej umieszczonej na skraju komory silnika w okolicach podszybia po stronie pasażera.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2008 11:09:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Namieszałem - więc prostuję ... .

Mpospi - na zdjęciu pokazałeś typowego mulititronika (co wprowadziło mnie w błąd) ... ale fakt, że z dopiskiem o funkcji "S".
Nowsze modele (zdaje się, że własnie od roku modelowego 2003) mają identyczne dźwignie zmiany biegów dla tipa i dla multi - więc dopóki nie wskażesz rzeczywistego kodu silnika - lub jego mocy - kwestia multi/tip zostaje otwarta ... .

Jeżeli (hipotetycznie jak na razie) masz tipa - źródła poszarpywań nie szukałbym w skrzyni biegów lecz w silniku ... .

Jeżeli jednak jesteś włascicielem multitronika ... sprawa raczej jest oczywista (wpisz w szukajkę multitronik) .

Najlepiej jednak gdybyś napisał jakie naprawdę masz auto ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2008 12:11:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2008 20:48:01
Posty: 8
Sprawdzone, kod silnika to: BDG.

aha, panowie co do rodzaju skrzyni to znowu zaczynam mieć wątpliwości. Na 100% będę wiedział wieczorem kiedy rozpędzę się autem.
(Chyba że rozpoznajecie skrzynie po kodzie silnika)
Pytanie o mechanika jest nadal aktualne. Dzięki również za wszystkie rady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2008 13:29:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
BDG = 163PS = Multitronic (więc jednak ...)

1. Modelljahr 2003
http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... 1.File.pdf

2. Modelljahr 2004
http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... 2.File.pdf

Mechanik, który rzeczywiście wie co robi jest tutaj:
www.sserwis.pl

Jeżeli interesuje Cię więcej opinii - poszukaj postów Kolegi Paw1972 ;) ... .
O - na przykład tu: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2008 09:48:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2003 21:57:05
Posty: 1928
Lokalizacja: Zgorzelec/Gorlitz Auto:Audi A4 2.0tdi 170ps quattro i BMW E61 530d
Jeżeli masz naprawdę multitronika to objawy jakie opisujesz to
rosypuje ci się koło dwumasowe(standart)
Jeżeli szybko nie wymienisz to uszkodzi ci skrzynię biegów :!:

Twierdzę ,że przy takich objawach jest już za puźno i skrzynia również została uszkodzona zazwyczaj przy małych szarpaniach już się uszkadza :(

Winą tego jest zła konstrukcja tego koła np w nowej A6 te koło już zrobili inaczej i już jest trwalsze :)

Jest to ewidentna wina konstrukcyjna czyli nastepny bład fabryczny(jak wałki w 2.5V6)
do którego koncern AUDI nie chce się przyznać :502:

PS

Koszt nowego koła w servisie to ok 500e

_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na
liscie najbogatszych ludzi swiata .......
Jezeli nie, to wstaje i ide do roboty ..."
Sprzedam częsci do audi A4 B6 avant,lumuzyna i cabrio 2.5tdi V6 163ps info priv lub gg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2008 21:51:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 22:19:49
Posty: 96
Lokalizacja: Beskidy/Góry
mpospi
Jeśli szukasz pomocy, to posłuchaj Piotrusia....

Pakuj niunię na lawetkę, sserwis i Pan Paweł :) są receptą na Twoje bolączki.

Jesli będziesz szukał na własną rękę - stracisz czas, pieniądze, nerwy.....i autko na dłuuuugie tygodnie.

Ja powiem tak - ja osobiście pokonuję 240 km czasem by zrobić coś drobnego.... :D ale mam błogi i niczym nie zmącony spokój

_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie...

C5_3.0_asn_avant_Q_tip_schwarzline_/SPRZEDANE, jestem bez OOOO


Ostatnio edytowano 16.sie.2008 22:44:04 przez Macieksns, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2008 22:22:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Szkoda,że takiego Sopy nie ma na północy kraju.Wtedy może odważyłbym się na automata :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2008 23:46:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Macieksns napisał(a):
mpospi
Jeśli szukasz pomocy, to posłuchaj Piotrusia....

Pakuj niunię na lawetkę, sserwis i Pan Paweł :) są receptą na Twoje bolączki.

Jesli będziesz szukał na własną rękę - stracisz czas, pieniądze, nerwy.....i autko na dłuuuugie tygodnie.

Ja powiem tak - ja osobiście pokonuję 240 km czasem by zrobić coś drobnego.... :D ale mam błogi i niczym nie zmącony spokój


Jak by się dowiedział ile niektórzy rekordziści pokonują aby tam "robić" swoje niunie to pewnie by tam już dawno był :peace:
Z wyglądu obudowy to multi, ale gdzie jest to "S" ? Nie widzę na fotkach tego symbolu. Czyżby przycisk w gałce ? Moje "szczęście" wygląda dokładnie tak samo, ale nie ma nic po za tym, a program błyskawicznie przełącza na Sport w przypadku mocniejszego wciśnięcia gazu (obroty wskakują na dosyć wysokie i przez długich wiele sekund utrzymują się tak - czasami jest to nieprzyjemne, kiedy chce się po prostu tylko dalej przemieszczać do przodu, a skrzynia jest gotowa do "ataku"). Po za tym oznaczenie multi to FSC (oczywiście TE multi bez dodatkowego "S"), a więc obok symbolu silnika powinien być taki symbol. 163 KM w TDI to max. moc do którego były pakowane te skrzynie. Po za tym kolego posłuchaj najlepszych rad w temacie i nawet nie pytaj, tylko dzwoń. Są już po urlopie i pewnie kolejka nie mała, ale klienta szanują i to bardzo.
ps. prześlij przy okazji pozdrowienia od AKP ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 15:47:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2008 20:48:01
Posty: 8
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Samochód zaprowadzę do mechanika (jednego z tutaj polecanych). O diagnozie i rezultatach naprawy poinformuję na forum.

Pozdrawiam
Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 19:47:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 13:34:38
Posty: 48
Lokalizacja: opolskie,kedzierzyn-kozle
Witam,akurat wróciłem z serwisu audi MAGRO w Rybniku,moje A4 ma przebieg 86600 km i dotychczas nie było wymienianego oleju w skrzyni-multi,a objawy jak napisałem wyzej miałem podobne jak autor, panowie powiem że problem znikł,nie szarpie nic nie drży, jedzie sie po prostu rewelacja.Polecam ten serwis ,bardzo miła i fachowa obsługa.
Pytanie do autora-napisz w jaki sposób wymienili Ci ten olej , bo sama wymiana to nie jest spuscic stary i nalac nowy, może to Ci skopali i dlatego masz taki problem, pozdrawiam !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2008 00:24:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
seba.jedesign napisał(a):
Witam,akurat wróciłem z serwisu audi MAGRO w Rybniku,moje A4 ma przebieg 86600 km i dotychczas nie było wymienianego oleju w skrzyni-multi,a objawy jak napisałem wyzej miałem podobne jak autor, panowie powiem że problem znikł,nie szarpie nic nie drży, jedzie sie po prostu rewelacja.Polecam ten serwis ,bardzo miła i fachowa obsługa.
Pytanie do autora-napisz w jaki sposób wymienili Ci ten olej , bo sama wymiana to nie jest spuscic stary i nalac nowy, może to Ci skopali i dlatego masz taki problem, pozdrawiam !

Tak tylko przy okazji to w multitroniku olej wymienia się metodą statyczną ! i nigdy dynamiczną. Przy okazji to również co 50 tys. wg. Sserwis, a co 60 tys. km wg. Audi ASO wymienia się olej, natomiast filtr oleju co 100 tys. km (a to już w multi poważniejsza sprawa, ale nie zbędna [skrzynię się demontuje i otwiera aby wydobyć i wymienić filtr. Wtedy też ją się płucze]).

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: