.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 14:46:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A4 1.9 tdi 110KM pęknięty blok!!!!
PostNapisane: 06.mar.2010 17:41:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2010 17:22:04
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
Wiem jest tego dużo ale chce być dokładny!!!
Zbierał mi się w zbiorniczku płynu chłodniczego mały osad oleju. Postanowiłem to naprawić bo lubie gdy wszystko jest ok. Okazało się, że głowica jest pęknięta – wymieniłem na dobrą. Po przejechaniu ok. 600kmsytuacja się powtórzyła, tylko zamiast 100ml na 2000km ( jak poprzednio) w zbiorniczku pojawiło się ok. 2l oleju. Mechanik stwierdził – pęknięty blok, wymiana silnika.
Auto kupiłem 2 lata temu, po pół roku zauważyłem, że zbiera się jakiś osad w płynie chłodniczym ( ok. 2 łyżeczek na 3000km). I tak przez rok, później osadu było więcej ok. 1000\ml na 2000km. Mechanik stwierdził optymistycznie – uszczelka pod głowica, pesymistycznie – pęknięta głowica.
Okazało, się jednak że mam pękniętą głowicę, osobiście nie znam się w ogóle na mechanice a mechanik jest osobą zaufana więc do dzieła wymiana głowicy. Wszystkie koszty tej wymiany ( olej filtry głowica planowanie itd.) 2000zł. Po jakimś czasie ok. 300km zauważyłem, że ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy, mechanik znalazł jakiś pęknięty wąż (50zł) aha i auto kiepsko grzało po remoncie wspominał ze odpowietrzył układ czy go przeczyścił jakoś tak.
Ale po przejechaniu 200km sytuacja powróciła, umówiłem się z mechanikiem za 2tyg. Kazał mi tylko pilnować stan płynu chłodniczego i będzie ok. no i dolewałem jakieś 4l na 200km. Lecz po jednym wyjeździe jakieś 80km sprawdzam płyn a go nie ma w jego miejsce jakieś 1,5-2l oleju a miarka w silniku sucha. Tak nagle?? Przecież po naprawie ubywało tylko płynu a nie że się olej zbierał.
Mechanik rozkręcił głowicę jeszcze raz, kazał sprawdzić w innym miejscu niż poprzednio, głowica ok ; chłodniczka oleju ok. (podłączyli pod 8 atmosfer). Mechanik stwierdził, że da głowice w jeszcze jedno miejsce do spr. żeby być pewnym, było ok. Podjęliśmy decyzję o złożeniu głowicy jeszcze raz, może uszczelka miała fabryczny defekt. Kupiłem nową, szpilki i złożył wszystko (600zl).
Było ok. na dystansie 5-15km, ale gdy zrobiłem ciągiem 200km ta sama sytuacja ubyło 0,5l petrygo i w zbiorniczku pojawił się olej ok. 0.5-1l , miarka oleju prawie sucha.
NO I DECYZJA , WYMIANA SILNIKA- PĘKNIĘTY BLOK!!!
Pytam się jak to możliwe, na początku dwie łyżeczki (1 rok-25000km), później 100ml na 2000km, a po naprawie niespodzianka mieszanie się płynu z olejem. Dotychczasowa naprawa wyniosła mnie 2600zł i teraz silnik 2500zł i robocizna.
Proszę o opinię !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2010 18:08:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Szczerze współczuję !
Tylko co tu opiniować. Od początku miałeś pęknięty blok, gdyby mechanik wziął tą okoliczność na początku pod uwagę, zaoszczędził byś kasy na niepotrzebnych naprawach.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2010 18:16:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2010 17:22:04
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
Tak tylko slyszałem że przy dokrecaniu kluczem dynometrycznym jest wiele czynnikow ktore bierze sie pod uwage temperatura suche czy wilgotne sruby moze mi prze....bal gwinty i rozwalil blok tak tylko slyszalem a i moze ta chlodnicze oleju sprawdza sie jeszcze inaczej niz opisalem i dlaczego z poczatku wyciek byl maly a pozniej sie nasilil


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2010 19:34:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
stawiam na chłodniczke oleju?

pęknięty blok niezłe :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2010 20:06:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Mauzer napisał(a):
pęknięty blok niezłe :D


Prawie jak 2.0TDI :peace:

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2010 20:26:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2010 17:22:04
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
dlaczego wykluczasz pekniecie bloku i w jaki inny sposob mozna sprawdzic chlodniczke oleju jak nie przez wpompowanie w nia 8 atmosfer tylko nie wiem czy bylo to sprawdzane na cieplo czy na zimno


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2010 21:46:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
no własnie napewno na "nie na gorąco", podobne usterki widuje sie w TDCI z chłodniczkami spalin egr'a na zimnej wszystko super - gorąca puszcza wode w wydech i już można klienta golić że cylindry ciągną wode :D :okulary2:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2010 21:54:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2010 17:22:04
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
zasiegnalem opini innego mechanika i mowi zeby obieg wody w chodniczce oleju ominac wezem i wtedy jezeli chodniczka ma wine to z wylotu wody powinien pojawic sie olej bo w zbiorniczku nie ma kaszki tylko na gorze sam olej a na dole plyn chlodniczy i to zaraz po trasie a powinna byc kaszka jezeli mieszal by sie przez to ze blok jest pekniety jest to w miare logiczne co o tym myslisz
z tego co mowi moj mechanik i ty lepiej wstrzymac sie z kupnem bloku tylko sprobowac ten myk z chlodniczka


Ostatnio edytowano 06.mar.2010 22:02:20 przez Nitas8615, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2010 21:59:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
dobrze trzeźwo rozumujesz

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2010 22:36:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2010 17:22:04
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
Mauzer widze nie jestes z pierwszej łapanki :D :D tak wiec bede musial zrobic w tyg i zobaczyc co bedzie sie dzialo jak mozesz to zajrzy tu za jakis czas aha to moj nr gg 11280296 moze bedzie nam latwiej sie dogadac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2010 22:30:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2010 17:22:04
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
witam

wzialem dzisiaj weze plynu wchodzace do chlodniczki zmostkowalem i z chlodniczki wyprowadzilem weze w butelke po zrobieniu 100km nazbieralo sie w butelce 0,4 l oleju

jutro kupuje chlodniczke i zobaczymy czy juz wszystko bedzie ok

bo to ze teraz przez jakis czas bedzie sie zbieral nalot oleju w plynie chlodniczym w zbiorniczku to normalne bo ciezko przemyc caly uklad perfekcyjnie

jeszcze raz wszystkim dziekuje

pozdrawiam :d :d :d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2010 09:38:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10303
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Dodam tylko, żeby Ci popsuc krew , że ten silnik (goły słupek) mozna nabyć już a 1100 pln z gwarancją rozruchową :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 127 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: