.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 00:41:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AFB] wycieki oleju, płynu od wspomagania, stukanie :(
PostNapisane: 20.sie.2008 07:39:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
1.
Witajcie
Mam już kilka problemów :/
pierwszy
wyciek płyny od wspomagania jest zlokalizowany, cieknie z tej śruby umieszczonej na maglownicy, może mi ktoś powiedzieć jak sobie z tym poradzić?. Próbowaliśmy ją dokręcić (ówcześnie zaznaczając jej oryginalne położenie i nie mogliśmy po dokręceniu kołami skręcać)
ObrazekObrazekObrazek
drugi
jak dostać się do miejsca w którym miarka oleju uchodzi do miski olejowej i jaki jest numer uszczelki, która się tam znajduje. niestety uszczelka puściła i leje mi się stamtąd olej (nie jest to spora ilość, ale wyciek drażni)
trzeci
po wymianie odmy nadal mam wycieki spod filtra oleju, jak myślicie musiało pewnie gdzieś uszczelkę wydmuchać??
czwarty
co myślicie o tym stukaniu?dochodzi ono tak jakby ze strony pasażera, dodam, że na w pełni rozgrzanej jednostce zjawisko to nie występuje lub jest tak ciche, że jest zagłuszane przez silnik. Stukanie słychać jak auto jest zimne (na filmie jest je słychać bardzo głośno, ale w realu aż tak strasznie nie jest, taki kodek ma po prostu aparat- chociaż dobrze, że to zarejestrował).Mam nadzieję, że to nie rozrząd, ale znając moje szczęście pewnie ta hipoteza zostanie obalona. Olej zalany do auta to półsyntetyk (wiem wiem dostanę za to baty) shella
http://www.wrzuta.pl/film/npng92o6QV/obraz_015

Auto ładnie ciągnie, zadowala się taką ilością ropy jak większość 2.5 "tdikow" userów na fotum. Puści lekki dymek tylko podczas rozruchu. :<

2.
czy naprawdę nikt nie potrafi mi pomóc? :/

MOD: Już dawno temu prosiłem Cię o poszanowanie zasad - bezskutecznie. Szkoda, że musiało się to skończyć kartką ... .
Piotruś

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 11:59:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 20:58:56
Posty: 16
Lokalizacja: Radomsko
Co do maglownicy- nie wiem, ale dokręcanie tej śruby na chama nie wydaje mi się dobrym rozwiązaniem, pewnie poszedł już jakiś uszczelniacz :/ .
Rurka w której siedzi sobie bagnet od oleju jest tylko wetknięta do górnej miski olejowej i przykręcona śrubą "szóstką" do prawej głowicy, więc (chyba) nie będzie problemów z dostaniem się do uszczelki. Nie mniej jednak będzie to wymagało gumowych rąk. Uważaj oczywiście żeby coś nie wpadło tą drogą do miski!!! Numeru uszczelki nie znam niestety.
Co do tej uszczelki pod korpusem filtra oleju (chyba o tą chodzi ?) to pewnie faktycznie jest do wymiany, u mnie też była już wymieniana, trochę grzebania jest przy tym niestety ale teraz już suchutko.
Pozdrawiam

_________________
A6 C5 2,5 TDI AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 21:09:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
piorun napisał(a):
Co do maglownicy- nie wiem, ale dokręcanie tej śruby na chama nie wydaje mi się dobrym rozwiązaniem, pewnie poszedł już jakiś uszczelniacz :/ .
Rurka w której siedzi sobie bagnet od oleju jest tylko wetknięta do górnej miski olejowej i przykręcona śrubą "szóstką" do prawej głowicy, więc (chyba) nie będzie problemów z dostaniem się do uszczelki. Nie mniej jednak będzie to wymagało gumowych rąk. Uważaj oczywiście żeby coś nie wpadło tą drogą do miski!!! Numeru uszczelki nie znam niestety.
Co do tej uszczelki pod korpusem filtra oleju (chyba o tą chodzi ?) to pewnie faktycznie jest do wymiany, u mnie też była już wymieniana, trochę grzebania jest przy tym niestety ale teraz już suchutko.
Pozdrawiam

Śrubę dokręcaliśmy, chcieliśmy zobaczyć co się stanie i tak się stało, że kołami nie można było skręcać, więc zostawiliśmy jak tak jak była. To na rurce od bagnetu nie ma żadnego uszczelniacza???. Co do filtra oleju to gdzie ta uszczelka się znajduje?pod tym metalowym korpusem do którego jest mocowany filtr?

Mógłbyś wskazać mniej więcej w którym miiejscu znajduje się ta uszczelka od filtra oleju?
Obrazek

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 22:09:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Cześć Levuss sorry że tak późno ale naprawdę nam teraz tysiąc spraw na głowie...

Śruba jest do kasowana luzu na maglownicy i nie powinno się jej de facto ruszać. Służy do regulacji "twardości" pracy kierownicy. A uszczelniacz to niestety nie wiem - może ją odkręćcie i zobaczcie :?:

Uszczelka pod filtrem to uszczelka metalowa nr1 na Twoim rysunku z elsy. Jeżeli leje to niestety do wymiany i będzie po kłopocie.

Uszcelniacz na rurce od bagnetu jest - tak jak kolega wyżek napisał. Nie dam Ci numeru bo nie mam teraz etki. Ale jeżeli kupowałbyś w ASO to dobiorą Ci go bez problemu.

Stuków niestety przez neta pewnie nie rozwiążesz. Chyba że ktoś się już z tym spotkał wcześniej i ma takie doświadczenia.

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 22:29:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Stamlej śrubę odkręcaliśmy i nie było na niej żadnej uszczelki może to dlatego stamtąd cieknie??. Co do stuków to mam nadzieję, że na filmie to słyszałeś? jak myślisz to hydraulika?. Jeśli dopiero teraz zaczyna stukać to jakie jest prawdopodobieństwo, że wałki są do bani?. Najpierw odzywa się, potem pada hydraulika ciągnąc za sob wałki? dobrze zrozumiałem przeszukując forum?. A czy wtryskiwacz może taki coś powodować?. Czasami mam wrażenie, że w pełni rozgrzany motor pracuje twardo. Mogą za taki stan rzeczy odpowiadać wtryski lub świece żarowe?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 22:48:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Levuss świeczki nie mogą - one tylko przy rozruchu mają wpływ.

Hydraulika jak myślę nie była nigdy robiona? Jaki masz przebieg?
To będzie dla Ciebie pomocne:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 79&start=2
Mogą klepać popychacze ale także może to być klekot vp. Takie słuchanie na filmiku niezbyt jest miarodajne.

Co do śruby to naprawdę Ci nie pomogę bo nigdy nic z nią nie robiłem i nie wiem czy ma tam być kaiś uszczelniacz.

Zainteresuj się hydrauliką i wałkami. Choćby dla świętego spokoju.

Jeszcze jedno - dlaczego świeci Ci kontrolka od świec żarowych? Auto w BS? :039: :608:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2008 06:38:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Stamlej napisał(a):
Levuss świeczki nie mogą - one tylko przy rozruchu mają wpływ.

Hydraulika jak myślę nie była nigdy robiona? Jaki masz przebieg?
To będzie dla Ciebie pomocne:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 79&start=2
Mogą klepać popychacze ale także może to być klekot vp. Takie słuchanie na filmiku niezbyt jest miarodajne.

Co do śruby to naprawdę Ci nie pomogę bo nigdy nic z nią nie robiłem i nie wiem czy ma tam być kaiś uszczelni

Zainteresuj się hydrauliką i wałkami. Choćby dla świętego spokoju.

Jeszcze jedno - dlaczego świeci Ci kontrolka od świec żarowych? Auto w BS? :039: :608:

Przebieg na szafie 232 tys niczym nie potwierdzony (myślę że mam ponad 300tys). z tego co wiem to na pewno hydraulika była za naszej kadencji nie robiona. Ciekawy jest fakt ,ponoć jak poprzedni właściciel sprowadził auto (znajomy mechanik od którego odkupiliśmy A6-tkę) to ponoć w kieszeniach auta było kilka jak to określił "hydrosztyc" czyli pewnie popychaczy. Dekle niedługo pójdą w górę ponieważ będę musiał uszczelniać ten nieszczęsny filtr oleju więc będzie okazja by podnieść dekle w których zresztą muszę wymienić uszczelniacze (szczególnie prawa strona). Mam nadzieję, że jak już mam wymieniać rozrząd to trafię tylko w wymianę hydrauliki :/ . Co do kontrolki świec żarowych to jest ona dyktowana błędem 01441 z którym walczę już jakiś czas i ciągle nie mogę się dostać do wnętrza pompy paliwa umieszczonej w zbiorniku paliwa :|

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2008 09:05:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Podnoś je jak najszybciej i zrób przy koazji uszczelnienie jednostki. Zrób to u kompetentnej osoby.

Nr oringa od rurki bagnetu:
b034115427b ale jak masz sklep blisko z uszczelnieniami to wymiary oringu to 12x2

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2008 16:25:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Stamlej napisał(a):
Podnoś je jak najszybciej i zrób przy koazji uszczelnienie jednostki. Zrób to u kompetentnej osoby.

Nr oringa od rurki bagnetu:
b034115427b ale jak masz sklep blisko z uszczelnieniami to wymiary oringu to 12x2

Pozdr

A właśnie na czym polega i jak zdemontować tą hydraulikę? trzeba głowicę podnosić? wymiar oringu tyczy się tego od rurki z bagnetem oleju?
Dodatkowo dwa filmiki po nocnym rozruchu- jak się uważnie wsłuchacie to usłyszycie ten dziwny dźwięk.

http://www.wrzuta.pl/film/dOfjcyX0J3/20080822010
na tym pierwszym filmiku przed samą przygazówką słychać te :506:... klekotanie

http://www.wrzuta.pl/film/1GcuZT55xP/20080822011
na tym drugim filmiku przysłuchajcie sie uważnie od 20 sekundy też słychać to świństwo:(:

Przysłuchując się nagraniu jak oceniacie kulturę pracy mojego Tdi?

ps. dzisiaj na zadawane przeze mnie pytanie otrzymałem odpowiedź od SSerwis
Cytuj:
Przekladnia kierownicza nadaje się do regeneracji.
Trzeba zmierzyć dekompresje w misce olejowej.
Ad. 3 Należy wymienić obudowę filtra oleju z zestawem zaworowym.
Ad. 4 Trzeba po prostu próbować go zdemontować.
Ad. 5 Żeby to określić trzeba przeprowadzić odczyt bloku wartości mierzonych.
Olej należy wymienić na pełnysyntetyk 10W60.
Dymienie związane jest z obudową filtra oleju i zestawem zaworów.

A wiec tak gdzie znajduje się obudowa filtra oleju? to jest ten czarny element w którym osadzamy filtr oleju?gdzie znajduje się zestaw zaworowy?. Coś mi się wydaje, że nie tutaj jest pies pogrzebany.
Bardzo interesowała mnie kwestia numer 5 czyli dzwięki wydawane przez moje V6 Tdi. W ocenie ludzi z SS muszę dokonać pomiarów VAG'iem (jeśli dobrze rozumiem), ale które grupy mam zalogować?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2008 00:58:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Witam.
Mój chodzi idntycznia jak na tym filmiku z "przygazówką". Ma takie jakieś "zachrypnięcie" na początku.... Ale tylko na rozgrzanym silniku, na zimnym chodzi cicho.
Mój problem jest opisany tu...
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... y&start=20

Bedę śledził temat... :peace:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 21:01:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Słuchajcie dzisiaj postaram się dokładnie napisać kiedy to zjawisko(stukanie) ma swój początek. Po całonocnym postoju olej zdąży spłynąć do misy. Jak po takim postoju odpalę auto to przez jakieś 4 sekundy po odpaleniu nie słychać nic niepokojącego. Dopiero gdy olej dotrze pod dekle zaczyna się to pukanko. Zakładając, że to hydraulika to nie jest dziwne, że niesmarowana hydraulika pracuje cichutko a gdy oblewa ją olej krzyczy ratunku :)?. A może to VP tak stuka?. Przed kupnem mojego Audika, jego poprzedni właściciel (mechanik) oglądał wałki i jak sam mi wczoraj powiedział były jak nówki, na 100% musiał je ktoś wcześniej wymieniać bo do niego jeszcze zdrowe V6 tdi nie trafiło :D . Teraz załóżmy hydraulika była w średnim stanie to czy po przejechaniu ok 30 tys wałki mogą mieć jakieś ślady zużycia?. Szkoda jeśli wałki będą ok pozostawiać je na pastwę kulejącej hydrauliki. Od momentu w którym auto trafiło w nasze ręce jeździ na półsyntetyku shella, na tym oleju zrobiliśmy już ok 15 tys ( niedawno druga wymiana była).

Teraz pytanie bardziej praktyczne, czy żeby wymienić hydraulikę wystarczy tylko wyjąć wałki? czy trzeba demontować głowicę?. Odpowiedź na pytanie przyda mi się na przyszłośc.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 21:14:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
wystarczy wyjac walki :-)

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: