.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lis.2024 20:41:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 8L ASZ '02] wlewac dalej long-life co 25-30tkm?
PostNapisane: 22.sie.2008 19:32:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Witam wszystkich,
Mama sprowadzila sobie z prywatnych rak A3 z silnikiem PD 130ps (6 gang) z ori przebiegiem 128tkm i w ks. serwisowej wymiany oleju przeprowadzane byly co srednio 27-30 tkm. Silnik pracuje idealnie, rwie do przodu jak burza.
I teraz wlasnie zbliza sie wymiana oleju bo mienlo juz ok. 25 tkm i radzilibyscie dalej zalewac L-L czy przejsc na full syntetic? Nie wiem do konca jaka jest norma w ks. serwisowej bo nie potrafie jej odczytac. Zalany jest BP Visco 5000 FE 5w/30. Czytalem troche na ten temat lecz nie jestem pewien jaki olej bedzie optymalny dla tego silnika i chcialem poruszyc nowy topic. Na razie sklaniam sie ku LL.
Z gory dziekuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2008 19:40:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2008 14:18:09
Posty: 24
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
wszystko zależy od tego, czy silnik posiada walor QG1, czyli tzw. Wartungsintervallverlängerung [można to sprawdzić w kodach wyposażenia np. w ASO]. jeżeli tak, to nie można stosować olejów 505.01 w tych silnikach PD - są to silniki o wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju [czyli przystosowanych do LL].

w powyższym przypadku olejem właściwym jest 504.00 / 507.00 [czyli np. Castrol Edge 5W-30 bądź dla prawdziwych pałkarzy Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30].
olej oczywiście wymieniamy co 10 000 - 15 000 km.


Cytuj:
Wszystko masz o jeden post powyżej, a jeśli nie ufasz - to już trudno. Wystarczy otworzyć książeczkę serwisową na pierwszej stronie i poszukać kodu QG1, chociaż jeśli to jest "pełny" 2004 rok - to nawet szukać nie musisz (jest QG1).
Zasadniczo - większość egzemplarzy z 2003 też powinno jeździć na 507.00 ale ludzie jakoś ciężko przyjmują tą prawdę do świadomości (ku szkodzie własnych silników).

Norma 507.00 - tyle, że nie co 25000 km, a najdalej co 15000km wymiana - i to wszystko. Jeżeli kręcisz się wyłącznie po mieście z "zimnym" silnikiem - skróć okres wymiany do 10000 km.

Z innej strony rzecz ujmując - w silniku występuje więcej elementów niż same pompki ... . Te "pozostałe elementy" zostały "spasowane" właśnie pod 507.00 i stosując cokolwiek poniżej tej normy - nic się nie zatrze ale pożyje krócej ... (np. turbo).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2008 20:35:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Czyli mamcia dalej bedzie jechac na L-L 5w/30. Normalnie moge zalac np. w/w castrola nawet jak byl wlany ten BP Visco 5000 FE? Czemu wymiana zalecana jest co 15tkm? A nie jak to bylo robione co 25-30tys?

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2008 09:06:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
Większość forumowiczów zaleca przejście z long life na serwis co 15 tys.. Tak tez polecaja niektóre serwisy audi w Polsce. Wszystko związane jest głównie z jakością paliwa w naszym kraju.
Nie brakuje opnii, że jeśli jeździsz głównie na trasie i lejesz dobre paliwo (np. BP. Ultimate) to można zachować serwis longlife, jesli natomiast jeździsz głównie po mieście to raczej zmienić na serwis po 15 tys.
Ja osobiście jeszcze się nie zdecydowałem, ale chyba jednak przejdę na krótsze interwały między przeglądami.

_________________
Audi A4 Avant 2.4 v6 [BDV] Multitronic
www.toratore.republika.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2008 09:14:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie wyobrażam sobie, jak można na PL drogach przy zachowaniu PL stylu jazdy wymieniać olej rzadziej niż co 10 000 km.

tak robię w przypadku AFB od 10 lat i są mi zupełnie obce problemy z T czy wałkami/hydrauliką [270 000 km].
prócz C5 mam jeszcze benzynową zabawkę [spoza VAG], w której wymieniam olej co 5000 - 6000 km.

oficjalnie w PL nie ma wsparcia dla LL - vide zalecenia KT.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2008 11:06:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sty.2006 11:47:02
Posty: 86
Lokalizacja: Siedlce
To moze ja powiem o swoim przypadku w swojej A6, sprowadziłem autko w grudniu 2007 i też był serwisowany w LL, więc zalałem jak na etykiecie Castrola EDGE 5w30 (ladnie kosztuje 1L prawie 60zł) a ze wchodzi 6litrów do mojego silnika to sie spora kwota nazbierała, no ale nic mówie jak był taki olej to leję trudno. Po ok 2000km sprawdzam poziom i co sie okazuje ze ubyło mi prawie 1l oleju więc dolewka, i tak co 1000km po 0,5 litra. Zajechałem do mechanika i mówię jaka sprawa, zalecił wymiane na 10w40 tak też zrobiłem i co po przejechaniu ok 2000km - norma. Zresztą słyszałem opinie że na LL szybciej się zużywa silnik.

_________________
A6 avant 2.4 2002
było Audi A6 avant 2.6 V6 1994


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2008 13:20:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
Czym to tłumaczyć?
Teoretycznie 5/30 jest lepszy od 10/40 i ten pierwszy ma służyć do serwisu LL.
U mnie występuje ta sama sytuacja, przegląd był zrobiony jeszcze w Niemczech, oczywiście LL, przejechalem 10 tys. i dolewam praktycznie co 1500 tys pół litra oleju 5/30.

Muszę chyba też spróbowac przejść na 10/40. Wydaje się, że to chyba raczej wynika ze stylu jazdy. U mnie zauwazyłem, że nawet jazda spokojna po mieście nie potrzebuje tyle oleju, co ostra jazda po autostradzie. Jechałem 1500 km do Szwajcarii, praktycznie non stop 180/h i po powrocie musiałem dolac litr oleju.

_________________
Audi A4 Avant 2.4 v6 [BDV] Multitronic
www.toratore.republika.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2008 15:56:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sty.2006 11:47:02
Posty: 86
Lokalizacja: Siedlce
toratore napisał(a):
Czym to tłumaczyć?
Teoretycznie 5/30 jest lepszy od 10/40 i ten pierwszy ma służyć do serwisu LL.
U mnie występuje ta sama sytuacja, przegląd był zrobiony jeszcze w Niemczech, oczywiście LL, przejechalem 10 tys. i dolewam praktycznie co 1500 tys pół litra oleju 5/30.

Muszę chyba też spróbowac przejść na 10/40. Wydaje się, że to chyba raczej wynika ze stylu jazdy. U mnie zauwazyłem, że nawet jazda spokojna po mieście nie potrzebuje tyle oleju, co ostra jazda po autostradzie. Jechałem 1500 km do Szwajcarii, praktycznie non stop 180/h i po powrocie musiałem dolac litr oleju.


to prawda ze po trasach byly najwieksze ubytki, ale po przejsciu na 10/40 nawet po szybkiej jezdzie nie zauwazylem ubytkow, moze poprostu to juz czas bylo zmienic bo mnie jest 190tys

_________________
A6 avant 2.4 2002
było Audi A6 avant 2.6 V6 1994


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2008 17:29:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
okay, tylko ze u mamy w aucie olej nie byl dolewany od 27tkm i stan jest w normie - w polowie 'kropkowanej' czesci bagnetu, a na autobahnie wolno sie nie jechalo. Moze dlatego ze silnik ma dopiero 128tkm... sadze ze dalej zalany zostanie LL 5w/30. A jesli silnik bedzie duzo ciagnal to sie pozniej zmieni...

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2008 20:16:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
Osobiście proponowałbym dalej jednak 5/30, olej 10/40 to jest już półsyntetyczny olej o wiele gorszy niż zalecany syntetyczny - czyli nie spełnia normy dla LL.
Ja leję do silnika benzynowego przy przebiegu 77 tys. km olej 0/40 Mobil.
Oczywiście trzeba dolewać, po 2 tys.

_________________
Audi A4 Avant 2.4 v6 [BDV] Multitronic
www.toratore.republika.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: