.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 09:18:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: "gubi" zapłon A6 C4 2,5 TDI
PostNapisane: 02.wrz.2008 22:28:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 22:00:05
Posty: 7
Lokalizacja: Olsztyn
Witam na forum. Problem chyba niebanalny. Zapłon w moim autku sam się przestawia. Nie znam się zbyt dobrze ale z tego co wiem to rzecz raczej niemożliwa...mechanik rozkłada ręce a facet naprawdę zna się na rzeczy. Najdziwniejsze jest to, że dzieje się tak po kompletnej wymianie rozrządu - przed wymianą nigdy nie było problemów z zapłonem. Palił nawet zimą od pierwszego. Świece po wymianie. Facet ustawia mi kąt wtrysku w granicach 70-80 stopni...po dwóch dniach pojawia się problem z odpaleniem na zimnym aż w końcu w ogóle przestaje palić - schemat - i to wszystko po wymianie rozrządu. Dla mnie to dziwne. może ktoś miał podobny problem??? może coś z pompą wtryskową...ale przecież przed wymianą wszystko było ok??? VAG za każdym razem odczytuje ten sam błąd - kąt wtrysku i nic więcej.

_________________
A6 C4 2,5 TDI Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 09:49:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.wrz.2005 08:17:37
Posty: 223
Lokalizacja: Londek
No ale co tu duzo mowic, rozrzad do sprawdzenia, jezeli wszystko zaczelo sie po wymianie.

_________________
DO OR DO NOT, THERE IS NO TRY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 10:02:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Chyba mechanik dokręcał koło pasowe wału na specjalny klej odpowiednim momentem a sruba założona jest nowa. W innym wypadku powoli ścina klin na wale i dojdzie do kontaktu zaworów z tłokami.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 11:36:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A kąt wtrysku powinien byc ustawiony na 51 jednostek

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 18:57:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 22:00:05
Posty: 7
Lokalizacja: Olsztyn
koło pasowe przykleił mi dopiero wczoraj. Śruby żadnej nie kupowałem więc jest stara. Koło powinno być przyklejone od samego początku??? Kąt wtrysku ustawił aż na 130 tak dla sprawdzenia. Dzisiaj odpaliłem normalnie i zobaczę co będzie dalej.

_________________
A6 C4 2,5 TDI Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 21:01:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Śrube smarujemy klejem a nie koło:)

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2008 19:07:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 22:00:05
Posty: 7
Lokalizacja: Olsztyn
przepraszam...śruba była klejona od samego początku. Przypomniało mi się jeszcze, że za każdym razem vag pokazuje kod błędu 550. Przed wymianą rozrzadu też go miałem ale w/w problemów nie było. Dzisiaj znowu kręciłem długo...zapalił ale jutro już pewnie nie zapalę. A dziwne jeszcze, że dzisiaj vag pokazał te same wartości co po ustawieniu czyli ok 130 a problem z odpaleniem był. Więc jeżeli to nie zapłon się przestawia to co???

_________________
A6 C4 2,5 TDI Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2008 19:34:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Może być uszkodzony zawór N108 ten , który znajduje się w pompie i jest odpowiedzialny za start wtrysku. Czasami może powoli kończyć się też czujnik położenia iglicy G80 ten we wtrysku sterującym.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2008 08:22:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 22:00:05
Posty: 7
Lokalizacja: Olsztyn
Masz rację Jack. Kostka od tego zaworu była rozłączona. Z podłączoną kostką trzeba było ustawić całkiem inny zapłon. Podobno komputer mógł przez cały czas pracować w trybie awaryjnym. Ktoś tam kiedyś dłubał i w ogóle źle powpinał kostki w uchwyty. Dzięki:)

_________________
A6 C4 2,5 TDI Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: