.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 22:50:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AGR 1,9 TDi] Octavia - problem ze świecami żarowymi ?
PostNapisane: 09.maja.2008 23:40:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2008 23:12:50
Posty: 4
Lokalizacja: łódź - cavan
witam !

przeglądałem tematy i nie mogłem znaleść odpowiedzi na mój problem, stąd nowy temat. mianowicie po włączeniu zapłonu kontrolka grzania świec zapala się na 2 sekundy i gaśnie nie grzejąc świec wogóle (sprawdzałem miernikiem, do świec nie dociera żadne napięcie) aby odpalił trzeba go kręcić ze 30 sekund przy czym mocno kopci! wcześniiej kontrolka zapalała się za każdym razem na około 5 sekunt i auto odpalało odrazu. wymieniłem przekaźnik 103(podobno od grzania świec) i 109(kiepsko wyglądał więc też wymieniony), bez rezultatu,żadnej poprawy. napięcie dociera do gniazda przekaźnika (sprawdzone miernikiem). po podłączeniu świec "na krótko" auto odpala bez problemu. czy ktoś ma może pomysł co mogło się stać? podobno gdzieś przy silniku jest czujnik temperatury, który moze coś mieć z tym wspólnego, niestety nie wiem gdzie go szukać:-(

proszę o pomoc - auto potrzebne :-(
DAVID


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 09:04:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
a kat poczatka wtrysku dobrze ustawiony :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 10:11:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Przy aktualnych temperaturach (otoczenia) nie ma się co dziwić, że ECU "odcina" podgrzewanie świec żarowych (strzelam, bo nie sprecyzowałeś dokładnie kiedy / w jakich warunkach pojawia się kłopot z odpaleniem motora) .
Oczywiście czujnik temperatury ma tu dużo do powiedzenia, jak zresztą sprawność wieeeelu innych części .

Oprócz całkiem typowych dolegliwości diesla - ja zwróciłbym Twoją uwagę na jeszcze jedną możliwość. Otóż w "tamtych" rocznikach występował problem z softem, powodujący właśnie takie objawy jak opisałeś, które pojawiają się kiedy sprawność akumulatora (i/lub rozrusznika) nieco się pogorszy (skutkiem naturalnego, małego zużycia) .
W takim przypadku - jedynym wyjściem z kłopotów - jest wymiana softu w sterowniku silnika.

Naturalnie "na odległość" nie przesądzam o rzeczywistych powodach problemu ale uważam, że i na tą ewentualność powinieneś zwrócić uwagę ... .

PS:Zmodyfikowaem nazwę tematu i przeniosłem Twój topik do właściwego działu ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 22:23:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2008 23:12:50
Posty: 4
Lokalizacja: łódź - cavan
faktycznie brakuje szczegułów :
auto z roku '99 silnik AGR,
świece przestały grzać dwa tygodnie temu, temperatury przez ten czas nie spadały poniżej 12stopni C, ale to raczej związku nie ma, ponieważ wcześniej grzały się zawsze nawet na ciepłym silniku,
natomiast alternator był wymieniony trzy tygodni temu na używany z roku 2004, stary przestał ładować (prawdopodobnie diody padły),
ładowanie na poziomie 12,46 a na włączonch światłach i nawiewach spada do 12,33
od wczoraj kontrolka ładowania świeci się około 10 sekund po odpaleniu, ale to raczej winik długiego czasu uruchamiania silnika okło 30 sekund,
wtryski nie były ruszane wogóle więc kąt powinien być ok

czy jak podjadę do ASO to po podłączeniu do komputera powinny wyjść wszystkie błędy?
czy ten soft można wymienić w ASO?
czy jest jakieś inne wyjście z sytułacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 22:27:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
davidp2 napisał(a):
ładowanie na poziomie 12,46 a na włączonch światłach i nawiewach spada do 12,33


Ładowanie na poziomie 12,46V to 100% brak ładowania. Coś się poważnie spieprzyło i tyle. To na pewno nie świece, jedź do kogoś kto się na tym zna.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 22:59:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
davidp2 napisał(a):
faktycznie brakuje szczegułów :
auto z roku '99 silnik AGR,


Typ silnika sam wydedukowałem umieszczając go w nazwie tematu ... ;) .

davidp2 napisał(a):
świece przestały grzać dwa tygodnie temu, temperatury przez ten czas nie spadały poniżej 12stopni C, ale to raczej związku nie ma, ponieważ wcześniej grzały się zawsze nawet na ciepłym silniku,


No - tutaj to może być różnie i widzę kilka możliwości:
- poprostu coś Ci się pomyliło (nic dziwnego przy tylu problemach z elektryką), bo na ciepłym silniku nie ma żadnego grzania świec - nawet w zimie
- faktycznie może być uwalony czujnik G2/G62 (temperatura płynu)
- jakiś "sprytny inaczej" elektryk kiedyś przerobił instalację w ten sposób, żeby świece rozgrzewały się nawet na ciepłym silniku (np. "zamiast" wymienić wadliwy soft ECU, obarczony wadą fabryczną)

davidp2 napisał(a):
natomiast alternator był wymieniony trzy tygodni temu na używany z roku 2004, stary przestał ładować (prawdopodobnie diody padły),
ładowanie na poziomie 12,46 a na włączonch światłach i nawiewach spada do 12,33


Czyli jest tak, jakby ładowania wcale nie było. W tej sytuacji akku najprawdopodobniej pozostaje niedoładowane, rozrusznik kręci się wolniej, przez co nawet prawidłowy soft ECU nie "widzi" na tyle wystarczających obrotów wału korbowego, aby "pozwolić" na uruchomienie silnika

davidp2 napisał(a):
od wczoraj kontrolka ładowania świeci się około 10 sekund po odpaleniu, ale to raczej winik długiego czasu uruchamiania silnika okło 30 sekund,


A ja myślę, że kontrolka świeci się dlatego, że poprostu nie ma ładowania i ECU zapisuje błąd od zacisku DF alternatora (co z kolei może wpływać na utrudniony rozruch - takie błędne koło)

davidp2 napisał(a):
wtryski nie były ruszane wogóle więc kąt powinien być ok


"Nagle" kąt wtrysku się nie przestawił ale i tak proponuję go sprawdzić - niewątpliwie poprawia jakość rozruchu kiedy jest prawidłowo ustawiony ... .

davidp2 napisał(a):
czy jak podjadę do ASO to po podłączeniu do komputera powinny wyjść wszystkie błędy?


W większości tak ale nie wszystkie. Dużo zależy też od wiedzy mechanika (w zakresie interpretacji błędów i innych parametrów)

davidp2 napisał(a):
czy ten soft można wymienić w ASO?


Nie. W ASO zaproponują wymianę całego sterownika - o ile w ogóle problem jest im znany ... .

davidp2 napisał(a):
czy jest jakieś inne wyjście z sytułacji?


Tak. Ja myślę, że z powodu kilku "niewiadomych" - lepiej poszukać wprawnego elektryka ogarniającego VAGi . Będzie wiedział jak sprawdzić sterownik świec, naprawi ładowanie, sprawdzi czujnik(-i) temperatury, sprawdzi soft ... itd. .
Dla większości ASO to zbyt trudny problem, lub wyciągną z Twojego portfela "drugą Octavię" ... :-) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 23:38:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2008 23:12:50
Posty: 4
Lokalizacja: łódź - cavan
kurcze to się nazywa znajomość tematu!
dziękuję za wskazówki, powalczę jutro i w tygodniu, dam znać co było źle

jeczsze raz dzięki

DAVID


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: rozwiązanie problemu
PostNapisane: 05.wrz.2008 21:53:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2008 23:12:50
Posty: 4
Lokalizacja: łódź - cavan
lepiej późno niż wcale, ale wreszcie wszystko naprawione.
Mianowicie: po podłączeniu auta pod komp. okazało się, że wszystko działa poprawnie (z wyjątkiem pierdół typu ogrzewanie lusterka itd)
przekaźniki działały wszystkie jak trzeba, czujnik temp. (opisywany wcześniej , ten na trójniku) działał również. Servic powiedział krótko wszystko ok!
Znalazłem elektryka, majsterkowicza, który zaczął sprawdzać całą instalacje krok po kroku, kable ok przewodzą, ale... sygnał kończy się na czujniku temp.
pogrzebał w internecie i znalazł przyczynę. Więc okazało się że czujnik temp. działa ale w jakiś sposób przekłamuje, po zakupieniu kilku... nie właściwych tenże elektryk wymyślił że oporność czujnika jest nie wystarczająca istnieje kilka rodzai tego samego czujnika ale o różnej oporności, (w zależności od oporności są różne kolory) po zdobyciu właściwego wszystko jest perfekt!
Oczywiście w sklepachnie konkretnego nie można się dowiedzieć.
Daiękuję wszystkim za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: