.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 13:07:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2 AFB] logi prosba o ocene
PostNapisane: 09.wrz.2008 09:11:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
Witam
przepraszam za kolejny (pewnie juz troche nudny) temat oceny logow. Na poczatem opowiem wam moja historie :)) samochod kupilem w czerwcu - po prostu mi sie spodobal, jezdzilem nim radosnie przez dwa tygodnie i .. (do tej pory nie wiem co mnie do cholery podkusilo) znalazlem to forum. Wyszukalem sobie opinie o silnikach AFB i zaczelo sie .... wymienilem odme, wymienilem olej na pelny syntetyk + oczywiscie plukanie silnika. Wraz z olejem wymienione wszystkie filtry - przy odmie i filtrze paliwa mialem jazde - jeszcze nie trafilem na watek o odpowietrzaniu (ze nie zdechla ta pompa to chyba cud), po polaczeniu sie interfejsem diagnostycznym (mialem pewne problemy opisane w innym watku) zrobilem logi - wczoraj trafilem na watek o peknietych walkach rozrzadu ..... boje sie wlozyc kluczyk do stacyjki....

moje logi:

bs000
Obrazek

bs003
Obrazek

bs004
Obrazek

bs011
Obrazek

s000
Obrazek

s003
Obrazek

s004
Obrazek

s007
Obrazek

s013
Obrazek

s014
Obrazek

d000
Obrazek

d001
Obrazek

d003
Obrazek

d004
Obrazek

d008
Obrazek

d010
Obrazek

d011
Obrazek


czy moge wlaczyc silnik bez obawy ze wybuchnie ?


Ostatnio edytowano 09.wrz.2008 10:57:17 przez tx-didi, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 10:10:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
za duzo czytasz :P co ci ma wybuchnac to ze komus sie walek ukrecil to musialo byc czyms spowodowane one od tak same sie nieukreca czesc logow nie mozna otworzyc z tych co mozna odczytac to dla mnie sa ok ale jak reszta???

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 10:46:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Termostat kuleje - albo maszyna niedogrzana.
Kąt wtrysku - do regulacji ale moze wynikac z nieprawidlowej termiki silnika.
Zdecydowanie nie podoba mi sie co sie dzieje w 008 dyn. Wyglada jakby szpryca byla cieta pomimo "zdrowych" odczytów w 003 dyn.
Czyzby nieudolnie zrobiony "tjuning"?

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 10:56:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Nic nie wybuchnie - Twoje AFB wygląda na jedno ze zdrowszych silników na tym Forum.

Kąt wtrysku w 100% prawidłowy.

Mało temperatury lecz bardziej wygląda to na niedogrzanie przed logowaniem niż na wadę termostatu (olej też jest za zimny).

W 008 prawdopodobnie nie trzymałeś gazu w podłodze (przynajmniej na początku). Żeby prawidłowo skomentować tą grupę musisz jeszcze poprawić link do 011.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 11:03:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
Piotruś napisał(a):
Nic nie wybuchnie - Twoje AFB wygląda na jedno ze zdrowszych silników na tym Forum.

Kąt wtrysku w 100% prawidłowy.

Mało temperatury lecz bardziej wygląda to na niedogrzanie przed logowaniem niż na wadę termostatu (olej też jest za zimny).

W 008 prawdopodobnie nie trzymałeś gazu w podłodze (przynajmniej na początku). Żeby prawidłowo skomentować tą grupę musisz jeszcze poprawić link do 011.


Piotrek - nawet nie wiesz jak mnie ucieszyles - byc moze nawet odwaze sie go wlaczyc :)

nie moglem dawac gazu do podlogi - mam skrzynie tiptronik i od razu wlaczal sie kickdown - a wyczytalem zeby do tego nie dopuscic, wiec dodawalem powoli

link poprawiony

EDIT:
przemik napisał(a):
Termostat kuleje - albo maszyna niedogrzana.
Kąt wtrysku - do regulacji ale moze wynikac z nieprawidlowej termiki silnika.
Zdecydowanie nie podoba mi sie co sie dzieje w 008 dyn. Wyglada jakby szpryca byla cieta pomimo "zdrowych" odczytów w 003 dyn.
Czyzby nieudolnie zrobiony "tjuning"?

Pozdr


silnik faktycznie jest zchipowany w firmie v-tech (jako jedyni mieli hamownie na 4 kola w Krakowie), prosilem o bardzo delikatne podrasowanie - przed mial 145,5/300 podniesli do 168/369 czy to jest bezpieczne ? Czy zrobili to dobrze - nie wiem, wygladaja profesjonalnie i siedzieli nad nim kilka godzin (chyba z cztery - zdazylem usnac), wrocic do serii ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 13:08:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
tx-didi napisał(a):
Piotrek - nawet nie wiesz jak mnie ucieszyles - byc moze nawet odwaze sie go wlaczyc :)


Miło mi ;) .

tx-didi napisał(a):
nie moglem dawac gazu do podlogi - mam skrzynie tiptronik i od razu wlaczal sie kickdown - a wyczytalem zeby do tego nie dopuscic, wiec dodawalem powoli


... co niestety czyni Twoje starania praktycznie bezużytecznymi.
Wyjściem z sytuacji jest przestawienie wajhy w pozycję "manualnej zmiany biegów".

PS:
Nie piszemy posta pod postem jeżeli nikt nam jeszcze nie odpisał. Do tego celu należy wykorzystać opcję EDYTUJ ;) ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 13:14:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
trzy rzeczy:

1. kąt wysterowania VP44 w 004 nie jest najlepszy, gdyż jak widać 1.8*ATDC to maksimum, co może osiągnąć nastawnik - najlepiej byłoby lekko przestawić tak, by wysterowanie spadło poniżej 100%, a wartości rzeczywistego i zadanego pokryły się.

2. sam program nie jest najzdrowszy, pomimo, że zrobiony kompleksowo [nie jak pseudo MTMowskie gotowce ze sztywnymi wartościami :): ].
w zasadzie nie podniesiono ciśnienia doładowania, a podniesiono znacząco dawkę. może to generować dym podczas przyspieszania jako efekt uboczny nieprawidłowej mieszanki.
program o tyle ciekawy, że eliminuje bolączkę Bosch'owksiego lmm [modyfikacja odczytu masy powietrza].
gdyby tylko delikatnie podnieść ciśnienie doładowania [tak do ok 2193mbar], to byłby OK - a na pewno zdrowszy i mocniejszy.

3. zdecydowanie zbyt niskie obroty biegu jałowego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 14:17:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
Piotruś napisał(a):
... co niestety czyni Twoje starania praktycznie bezużytecznymi.
Wyjściem z sytuacji jest przestawienie wajhy w pozycję "manualnej zmiany biegów".

no tak... takie proste :) jakos zapomnialem z wrazenia ze jest 'manualne' sterowanie - logi robilem przy ustawionej 4. Rozumiem ze tak naprawde to dynamiczne wypadaloby powtorzyc ?

meszrum napisał(a):
...w zasadzie nie podniesiono ciśnienia doładowania, a podniesiono znacząco dawkę. może to generować dym podczas przyspieszania jako efekt uboczny nieprawidłowej mieszanki.
...
gdyby tylko delikatnie podnieść ciśnienie doładowania [tak do ok 2193mbar], to byłby OK - a na pewno zdrowszy i mocniejszy.

samochod faktycznie dymi - co prawda tylko wtedy gdy sie go mocno przycisnie - to zrobi zaslone dymna (doslownie), poniewaz rzadko mi sie to zdarza (ostatnio w ogole nie - doczytalem sie o zacierajacych sie walkach, o hydraulice i dokad tego nie sprawdze - jezdze jak emeryt) wiec jakos nie przejmowalem sie tym bardzo. Czyli delikatne zmniejszenie dawki i rownie delikatne podniesienie cisnienia doladowania bedzie rozwiazaniem problemu dymienia ? (pogadam z v-tech - moze beda mogli cos zmodyfikowac)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 15:01:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tx-didi,

spójrz na to w ten sposób - dla AFB idealna proporcja dla uzyskania bezddymnej mocy 150PS / 310nm w serii to jednoczesne ciśnienie 2121.6mbar przy dawce 39.6mg [+/-0.5].

spójrz na okolice 3700rpm [blisko max. mocy] - w Twoim przypadku dawkę podniesiono do 50.2mg [http://img218.imageshack.us/img218/3927/d008su7.jpg] przy jednoczesnym utrzymaniu ciśnienia doładowania na poziomie serii, czyli 2121.6mbar [http://img170.imageshack.us/img170/8755/d011lc7.jpg].
pokaż to tuner'om i wskaż, by:
- albo podnieśli ciśnienie doładowania do ok. 2226mbar [przy obecnych dawkach - wówczas program będzie na ok. +180 PS];
- albo obniżyli dawkę do ok. 46mg i podnieśli ciśnienie do ok. 2193mbar [ok. 165-175 PS].

powyższe zupełnie wyeliminuje dymienie, a ponadto doda sporo mocy.
dymienie spowodowane powyższym jest szkodliwe dla silnika.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 18:36:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
poza uwagami Meszruma dodam:
- ze mimo, ze mam jeszcze wyzsze ladowanie (2346) przy dawkach niewiele wiekszych niz Twoje (okolo 50 po obcince przez ograniczniki) to i tak zadymi przy pelnym bucie - tak bylo na serii i tak jest po chipie)
- tipy czasem glupieja po chipach wiec sprawdz: pelny but jak zmienia biegi (4->5.. czy nie glupieje)
- jak wpadniesz na pomysl, zeby "polasic sie" na 200 koni itp (czyli dac ladowanie np 2400+.. a co tam!) to zapytaj sie tunera co to surge line i co czasem dzieje sie z turbinami, ktore laduja ponad
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 21:02:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
tx-didi napisał(a):
Rozumiem ze tak naprawde to dynamiczne wypadaloby powtorzyc ?


Wszystko co byś uzyskał - to poprawnie wykonane logi, z których dalej nie będzie nic szczególnego wynikać - ponieważ program jest zmodyfikowany.
Jeżeli chciałbyś się dowiedzieć dlaczego tak uważam - odpowiedź znajdziesz w archiwum AKP - szkoda się powtarzać w tak oczywistych kwestiach.

Tym bardziej nie ma sensu dyktowanie tunerowi co powinien zrobić/poprawić - ponieważ modyfikacje sięgają zdecydowanie głębiej niż w to - co możesz zobaczyć "na VAGu" ... .

Jeżeli obserwujesz niepokojące zjawiska (np. nadmierne dymienie, co może dowodzić np. odkładających się niepotrzebnie szkodliwych nagarów) - moim zdaniem najbezpieczniej by było najpierw wrócić do zdrowej serii, wówczasto ocenić faktyczną kondycje silnika i skrzyni biegów i dopiero na tej podstawie decydować się (lub zrezygnować) na chipa ... .

W Polsce jest tylko dwóch tunerów zdolnych tak zmodyfikować oprogramowanie, że samochód jeździ wydatnie lepiej ale przy tym nie dymi, a normy czystości spalin nie tylko są zachowane - ale często również polepszone - i tam własnie powinieneś (IMHO) skierować swe kroki (oczywiście są to: SSERWIS i jakaś bliżej mi nie znana Firma z Bydgoszczy).
Ponadto tylko te dwie firmy zmodyfikują nie tylko soft silnika ale również soft skrzyni biegów - polepszając nie tylko komfort działania ale przede wszystkim zachowując bezpieczeństwo mechaniczne tych - przecież nietanich - podzespołów ... .
Inni - co najwyżej - podniosą Ci limitery i to wszystko. Wnioski jak dla mnie są oczywiste ale to Ty sam sobie zadecydujesz ;) ... .

Aha - kąt wtrysku masz idealnie ustawiony dla jednostki seryjnej, a profesjonalni tunerzy wyliczają go na nowo - jeśli oczywiście mają świadomość swojego działania. Gdyby więc Twój aktualny chip okazał się w jakimś stopniu profi - to tym bardziej nie powinieneś go zmieniać.
O więcej szczegółów w tej sprawie możesz zagadnąć Stamleja - on jest bardziej na bieżąco w tych zagadnieniach ode mnie ... :-) .

Obroty biegu jałowego najprawdopodobniej też są oki - ponieważ AFB w modelach A8 pracują na zupełnie innym sofcie niż bardziej popularne A6 ... (mozna to łatwo sprawdzić w fabrycznej dokumentacji serwisowej).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 23:11:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tx-didi,

poszukaj na AKP zagadnień odnoszących się do kąta wtrysku w grupie 004. Twój kąt należy poprawić.
przedmówca najwyraźniej myli pojęcie modyfikacji map w zakresie wyprzedzenia/opóźnienia kąta wtrysku z ustawieniem rozrządu/dynamicznego kąta początku wtrysku.

odwiedź V-tech i przedstaw im problem relacji dawki do ciśnienia. zobaczysz co powiedzą.
Twoje logi, wbrew temu co napisano powyżej, dostarczają pełne informacje o diagnozowalnej przez OBD części silnika.
przedmówca zdaje się nie odróżniać modyfikacji map od box'u.

Cytuj:
W Polsce jest tylko dwóch tunerów zdolnych tak zmodyfikować oprogramowanie, że samochód jeździ wydatnie lepiej ale przy tym nie dymi, a normy czystości spalin nie tylko są zachowane - ale często również polepszone - i tam własnie powinieneś (IMHO) skierować swe kroki (oczywiście są to: SSERWIS i jakaś bliżej mi nie znana Firma z Bydgoszczy).
Ponadto tylko te dwie firmy zmodyfikują nie tylko soft silnika ale również soft skrzyni biegów - polepszając nie tylko komfort działania ale przede wszystkim zachowując bezpieczeństwo mechaniczne tych - przecież nietanich - podzespołów ... .
Inni - co najwyżej - podniosą Ci limitery i to wszystko. Wnioski jak dla mnie są oczywiste ale to Ty sam sobie zadecydujesz ... .



o SS można przeczytać tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight= .
sprawdzonym i uznanym tuner'em jednostek 2.5TDI V6 jest nasz forumowy kolega Rogal.



Cytuj:
Obroty biegu jałowego najprawdopodobniej też są oki - ponieważ AFB w modelach A8 pracują na zupełnie innym sofcie niż bardziej popularne A6 ... (mozna to łatwo sprawdzić w fabrycznej dokumentacji serwisowej).


ELSA zakłada obroty powyżej 700rpm.
ponadto, miałem 2 sztuki A8 D2 [AFB i AKE] i w obu przypadkach obroty utrzymywały się na poziomie 742rpm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2008 00:39:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
wykres mapy ladowania turbiny czyli to co widzisz w 011 w seryjnym AFB w tiptroniu
Obrazek
Generalnie Meszrum ma racje z jednym ale... robisz logi przy bucie wiec dawki (jedna z osi) sa wysokie.. efekt: w logu widzisz wiec fragment mapy.. dodatkowo dochodzi pewne zaokraglenie podczas transmisji

jezeli chcesz wiedziec dokladnie na 100% i bez sciemy co i jak bylo zmienione to sprawa raczej prosta (*) .. wyciagasz kosci, do "programatorka" i mozesz sobie przeczytac ich zawartosc**)

Obrazek

Pozniej sciagasz winolsa demo, otwierasz jednoczesnie pliki z zawartosci epromow serii jak i po chipie a program podswietli Ci zmienione mapy

Poza ladowaniem przy korekcie pewnie w dol sciagnac ogranicznik MAF beda musieli (podniesienie ladowania -> podniesienie odczytow MAF -> podniesienie ogranicznika MAF w gore)

Kat wtrysku w 2.5V6 150 koni jest "max" 10 BTDC.. w 2.5V6 180koni (seria) cos okolo 12 BTDC, wynalazlem logi wowo przy chipie na 180 koni (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee0 ... 8fd59.html) - tez okolo "do 12", u mnie po chipie tez do 12: u Ciebie jest 10 (jak w serii) czyli ta mapa po prostu prawd. ruszona nie byla (a chyba powinna...)


*) epromy sa bez zadnych podstawek scramblujacych
**) zawartosc kosci odczytac Ci pewnie moga: serwis rtv, serwis komputerowy (np taki, ktory potrafi podniesc plyte gl po nieudanym upgradzie biosu), simlocki/serwis GSM itp
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2008 07:56:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemek74,

zrozumiałeś o co mi chodzi... ale ja mówię tylko o fragmencie mapy [doładowania], gdzie jest 100% życzenie kierowcy. skoro nie mamy klasycznego box'a, a modyfikację ECU, to fragment tej mapy winien być szczególnie zmodyfikowany [i widoczny w 011.2, gdyż jest to mapa] zakresie żądanego ciśnienia doładowania.
ponadto, zmieniono jaki widać odczyty lmm [tak, by dawka nie była cieta przez źle mierzące lmm] i, tak jak napisałeś, nie zmieniono wyprzedzenia kąta wtrysku [10*BTDC].

program do poprawy w zakresie ciśnienia i kąta [choć widziałem lekkie programy - 2193mbar @ 44-45mg bez modyfikacji kąta, na których silnik radził sobie bardzo ładnie].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2008 13:48:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
meszrum napisał(a):
program do poprawy w zakresie ciśnienia i kąta [choć widziałem lekkie programy - 2193mbar @ 44-45mg bez modyfikacji kąta, na których silnik radził sobie bardzo ładnie].


prosilem o delikatne podrasowanie wiec wyglada na to ze v-tech zrobil o co prosilem. Jestem juz umowiony z nimi w zakresie modyfikacji (zmniejszenia dawek). Dzieki wszystkim za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2008 14:17:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Piotrus upowszechnia teorie o zaklamanych logach w programach MTM wgrywanych przez Sserwis (do ktorego ma wyjatkowa slabosc) - wtedy oczywiscie gdy po logach nie widac "profi roboty". Nie przyjmuje nawet zapewnien producenta tego softu ze logi nie sa zaklamane! (ma do tego prawo) - ta teoria o bezcelowosci logowania auta po czipie widze przeszla tez i na ten soft
Ja nie uwazam sie za czlowieka nieelastycznego wiec maly research porobilem

Moze jest teoretyczna mozliwosc "softwarowego zaklamania" niektorych odczytywanych analogowych wartosci... bo do niektorych(wszystkich?) analogowych "czujniczkow" jest "mapka-konwersji"/linearazycji??? (do przeksztalcenia: napiecie -> wartosc)
.. i jakby tak tam zamieszac to moznaby "przeskalowac" wartosci na poziomie map (wiec takze i logi)
Sam sposob transmisji do vagcoma polega na upakowywaniu okreslonego zakresu wartosci (np 0-okolo1000 z MAF) do innego "uniwersalnego zakresu (strzelam: 0-255) wiec vagcom aby odczytac wartosc mnozy wartosc z protokolu przez "krok", dodaje offset i mamy dana do pokazania... jakby teoretycznie po stronie ECU pozmieniac te parametry (krok i ofset) to moze vagcom by sie "nie polapal" (np mimo ze ecu pewnie w protokole wysle ten krok i offset) ale np leniwy programista "zahardcodowal" to w programie jako stale (malo prawd. ale mozliwe)

To zlepki poznajdywanch w sieci informacji + luzne moje przemyslenia (moze to wszystko bzdury a moze nie)

W sumie rozchodzi sie o tuning starego klekota a nie promu kosmicznego i ewentualne zczytanie softu z kosci + porownanie z ori wyjawia wszystkie sekrety magicznego softu
Wstawienie manometru i porownanie z logiem 011 tez sprawe wyjasnia

...wiec to raczej temat na kolejny odcinek Archiwum X
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2008 16:27:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74,


na PL rynku nie ma tunera, który wprowadzałby skalowanie przy samej obróbce map.
są za to firmy [chociażby MT: http://www.tdi-tuning.pl/chiptuning_krok.htm ], które uniemożliwiają odczyt samej mapy - tak, by chronić całokształt map przed zwyczajnym kopiowaniem. być może o tym jest mowa gdy chodzi o "zafałszowanie".

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2008 21:21:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
To ja dorzucę swoje przysłowiowe 3 grosze ;)

Pompa VP44 jest bardzo zaawansowaną konstrukcją. Wraz z wprowadzaniem kolejnych rewizji pompy były zmieniane/dodawane pewne funkcje/własności tejże konstrukcji.
Ma ona bardzo wiele tajników o których większość z Was nawet nie ma najmniejszego pojęcia (broń Boże nie piszę tego żeby kogokolwiek zdyskredytować i podnieść swoją wartość ponieważ ja także znam temat dość pobierznie, ale jestem świadom pewnych zjawisk które mają miejsce)
Kto z Was wie, że np pompa jest w stanie wygenerować kilka wtrysków sondujących przed samym wtryśnięciem głównej dawki do cylindra? Może ich być nawet 6!
W związku z tym stwierdzenie że tuner może wyliczyć moment początku tłoczenia (bo dokłądnie tym jest właśnie magiczny kąt wtrysku) jest jak najbardziej na miejscu.
Owe wtryski sondujące poprostu męczą pompę, dodatkowo powodują wzrost spalania (wyraźny - w skrajnych przypadkach nawet do 1l/100km), a także powodują sytuację gdy ECU zmusza pompę do nieustannego szukania zadowalających parametrów pracy - właśine skutkiem tych poszukiwań są sondażowe dawki...
Przekłada się to na choćby na nadmierny rechot silnika.
Dodatkowym kryterium na które nikt nie patrzy (oprócz nielicznych) jest temperatura samego ON - wszyscy myślą że kąt wtrysku jest tylko ważny przy rozruchu i tyle - a tu guzik prawda. Od parametrów fizycznych ON zależy także moment w którym ma zacząć się tłoczenie.

Profi tuner czyli osoba która ma świadomość że tuning to nie tylko podniesienie ograniczników i dodatkowo ktoś, kto ma pojęcie o skutkach swojej pracy (i zna logikę ECU a także stopień zaawansowania technicznego) będzie się starał stworzyć optymalne warunki pracy zarazem podzespołów mechanicznych ale także samej elektroniki (brak ciągłego poszukiwania optymalnego ustawiienia).

Pozaostawmy kewstię kąta wtrysku i zajmijmy się samym tuningiem:
Od dziś nie piszę że mam MTM z SS bo to nie do końca prawda. Tak się przyjęło na forum pisać więc zeby nie siać zamętu to dodąłem w sygnaturce magiczny znaczek MTM - tu chba chodziło o to żeby zasygnalizować że tuning jest profi i pochodzi z DE.
Kilka słów sprostowania - nikt nigdy w SS nie powiedział ani słowa o tym że tuning jest z MTM'u - wiem "skądś" - że jest z lepszego źródła niż MTM ale na ten temat nie mogę powiedzieć już absolutnie niczego więcej ponieważ się kiedyś zobowiązałem a z ust trampka robić nie będę...

Co do samego tuningu i zafałszowanych logów:
Logi z SS są na 100% "zafałszowane" - czy celowo nie wiem, może jest to efekt uboczny tuningu. Ale przy tym co widnieje w moim 008 i 010 to powinienem przy bucie puszczać takiego stefana że zakopciłbym cały świat, a tak nie jest...
Dodatkowo po co grzebać, drapać i skakać innym do gadrła skoro Rogal - jak Meszrum zauważył: "sprawdzonym i uznanym tuner'em jednostek 2.5TDI V6 jest nasz forumowy kolega Rogal" sam potwierdził możliwość występowaina "zafałszowania".
Sorry ale mam dzisiaj już z mózgu gąbkę po całym dniu i nie mam siły myśleć i dociakać (z napewno znalazłbym argumenty) kwestii innych odczytów względem faktycznej sytuacji w silniku.

Nie wypowiadam się jako znawca tuningu bo kimś takim nie jestem i nie aspiruję do miana kogoś kto na podstawie cyferek z VC będzie określał moc z dokładnością 5%... Jestem zwykłym kimś kto oprócz pracy zawodowej i życia rodzinnego także pasjonuje się motoryzacją i tyle... Moje widza niestety im jest większa - okazuje się że jest coraz bardziej iluzoryczna i niepełna. Więc budowanie wokół siebie piedestału i stawianie się na nim przez większość z nas jest naprawdę nieuzasadnione ponieważ myślę że stierdzenie o mikłej wiedzy nie odnośi się tylko do mnie...

Ogólnie to piszę ten post z pozycji osoby którą już poprostu irytują głupawe docinki, tępe dyskusje na tematy o których pewnie większość wie niewiele albo więcej (ale uwierzcie mi że wiedza o temacie w pełnym zakresie daje dopiero podstawy do filozofowania - sam to już przerabiałem wieeeele wieeele razy - dopiero jak coś zgłębiłem - stawałem się świadomy tego jak niewiele wiedziałem wcześniej - i jak mało dalej wiem)
Ogólnie chiałbym powiedzieć:
fajnie chłopaki że dyskutujecie i szukacie prawdy - ale lepiej uwierzcie mi że jest to robić zespołowo i w formie dyskusji bez podtekstów.

Co do SS mam swoje zdanie jako zadowolony klient - bardzo fachowy zakład - z bardzo profesjonalną osbsługą (i nawet pani w BOK jak na swoje zadanie w firmie wie dużo - a jeżeli chcecie poruszać kwestie techiczne to kontaktujcie się tam z kimś kompetentym właśnie w tym zakresie), który pomógł mi wiele razy bezinteresownie. Nikogo nie reklamuję - stwierdzam suche fakty jako świadomy użytkownik v6 TDI. Ostatnio cały przód u mnie poleciał i robiłem przy rozrządzie, zwalałem dekle itd... Jezęli nie liczyć by jednego głupiego indcydentu gdzie spanikowałem trochę to całość przebiegła nadzyczaj poprawnie - więc jakąś tam wiedzę posiadam i mogę zabierać chyba głos w dyskusji.

Więcej pisał tu raczej nie będę ponieważ cierpię na olbrzymi deficyt czasu i na AKP wpadam ostatnio b.rzadko :/

Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieję że nie naplotłem - a jeżeli coś mi się planęło to tylko z przemęczenia i braku koncentracji.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2008 22:53:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Stamlej napisał(a):
To ja dorzucę swoje przysłowiowe 3 grosze ;)

Pompa VP44 jest bardzo zaawansowaną konstrukcją. Wraz z wprowadzaniem kolejnych rewizji pompy były zmieniane/dodawane pewne funkcje/własności tejże konstrukcji.
Ma ona bardzo wiele tajników o których większość z Was nawet nie ma najmniejszego pojęcia (broń Boże nie piszę tego żeby kogokolwiek zdyskredytować i podnieść swoją wartość ponieważ ja także znam temat dość pobierznie, ale jestem świadom pewnych zjawisk które mają miejsce)
Kto z Was wie, że np pompa jest w stanie wygenerować kilka wtrysków sondujących przed samym wtryśnięciem głównej dawki do cylindra? Może ich być nawet 6!
W związku z tym stwierdzenie że tuner może wyliczyć moment początku tłoczenia (bo dokłądnie tym jest właśnie magiczny kąt wtrysku) jest jak najbardziej na miejscu.
Owe wtryski sondujące poprostu męczą pompę, dodatkowo powodują wzrost spalania (wyraźny - w skrajnych przypadkach nawet do 1l/100km), a także powodują sytuację gdy ECU zmusza pompę do nieustannego szukania zadowalających parametrów pracy - właśine skutkiem tych poszukiwań są sondażowe dawki...
Przekłada się to na choćby na nadmierny rechot silnika.
Dodatkowym kryterium na które nikt nie patrzy (oprócz nielicznych) jest temperatura samego ON - wszyscy myślą że kąt wtrysku jest tylko ważny przy rozruchu i tyle - a tu guzik prawda. Od parametrów fizycznych ON zależy także moment w którym ma zacząć się tłoczenie.

Profi tuner czyli osoba która ma świadomość że tuning to nie tylko podniesienie ograniczników i dodatkowo ktoś, kto ma pojęcie o skutkach swojej pracy (i zna logikę ECU a także stopień zaawansowania technicznego) będzie się starał stworzyć optymalne warunki pracy zarazem podzespołów mechanicznych ale także samej elektroniki (brak ciągłego poszukiwania optymalnego ustawiienia).

Pozaostawmy kewstię kąta wtrysku i zajmijmy się samym tuningiem:
Od dziś nie piszę że mam MTM z SS bo to nie do końca prawda. Tak się przyjęło na forum pisać więc zeby nie siać zamętu to dodąłem w sygnaturce magiczny znaczek MTM - tu chba chodziło o to żeby zasygnalizować że tuning jest profi i pochodzi z DE.
Kilka słów sprostowania - nikt nigdy w SS nie powiedział ani słowa o tym że tuning jest z MTM'u - wiem "skądś" - że jest z lepszego źródła niż MTM ale na ten temat nie mogę powiedzieć już absolutnie niczego więcej ponieważ się kiedyś zobowiązałem a z ust trampka robić nie będę...

Co do samego tuningu i zafałszowanych logów:
Logi z SS są na 100% "zafałszowane" - czy celowo nie wiem, może jest to efekt uboczny tuningu. Ale przy tym co widnieje w moim 008 i 010 to powinienem przy bucie puszczać takiego stefana że zakopciłbym cały świat, a tak nie jest...
Dodatkowo po co grzebać, drapać i skakać innym do gadrła skoro Rogal - jak Meszrum zauważył: "sprawdzonym i uznanym tuner'em jednostek 2.5TDI V6 jest nasz forumowy kolega Rogal" sam potwierdził możliwość występowaina "zafałszowania".
Sorry ale mam dzisiaj już z mózgu gąbkę po całym dniu i nie mam siły myśleć i dociakać (z napewno znalazłbym argumenty) kwestii innych odczytów względem faktycznej sytuacji w silniku.

Nie wypowiadam się jako znawca tuningu bo kimś takim nie jestem i nie aspiruję do miana kogoś kto na podstawie cyferek z VC będzie określał moc z dokładnością 5%... Jestem zwykłym kimś kto oprócz pracy zawodowej i życia rodzinnego także pasjonuje się motoryzacją i tyle... Moje widza niestety im jest większa - okazuje się że jest coraz bardziej iluzoryczna i niepełna. Więc budowanie wokół siebie piedestału i stawianie się na nim przez większość z nas jest naprawdę nieuzasadnione ponieważ myślę że stierdzenie o mikłej wiedzy nie odnośi się tylko do mnie...

Ogólnie to piszę ten post z pozycji osoby którą już poprostu irytują głupawe docinki, tępe dyskusje na tematy o których pewnie większość wie niewiele albo więcej (ale uwierzcie mi że wiedza o temacie w pełnym zakresie daje dopiero podstawy do filozofowania - sam to już przerabiałem wieeeele wieeele razy - dopiero jak coś zgłębiłem - stawałem się świadomy tego jak niewiele wiedziałem wcześniej - i jak mało dalej wiem)
Ogólnie chiałbym powiedzieć:
fajnie chłopaki że dyskutujecie i szukacie prawdy - ale lepiej uwierzcie mi że jest to robić zespołowo i w formie dyskusji bez podtekstów.

Co do SS mam swoje zdanie jako zadowolony klient - bardzo fachowy zakład - z bardzo profesjonalną osbsługą (i nawet pani w BOK jak na swoje zadanie w firmie wie dużo - a jeżeli chcecie poruszać kwestie techiczne to kontaktujcie się tam z kimś kompetentym właśnie w tym zakresie), który pomógł mi wiele razy bezinteresownie. Nikogo nie reklamuję - stwierdzam suche fakty jako świadomy użytkownik v6 TDI. Ostatnio cały przód u mnie poleciał i robiłem przy rozrządzie, zwalałem dekle itd... Jezęli nie liczyć by jednego głupiego indcydentu gdzie spanikowałem trochę to całość przebiegła nadzyczaj poprawnie - więc jakąś tam wiedzę posiadam i mogę zabierać chyba głos w dyskusji.

Więcej pisał tu raczej nie będę ponieważ cierpię na olbrzymi deficyt czasu i na AKP wpadam ostatnio b.rzadko :/

Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieję że nie naplotłem - a jeżeli coś mi się planęło to tylko z przemęczenia i braku koncentracji.




fajnie, że się rozpisałeś* pomimo deficytu czasu...
...ale co to ma do istoty niniejszego topiku?

tx-didi poprosił o ocenę logów, a nie mojej osoby.
[jak mniemam jestem adresatem powyższego elaboratu]

wiesz dlaczego jest taka opozycja [bo jest jak diabli] w stosunku do SS?
gdyż jest namolnie reklamowane/lansowane bez jakiegokolwiek zażenowania, a to forum nie jest komercyjne.

chcecie na siłę rozpieprzyć to forum? od jakiegoś czasu moderator P miast wnosić cokolwiek do dyskusji, zajmuje się głównie szydzeniem i podważaniem zasadności jakiejkolwiek diagnostyki i tego co piszą inne osoby starające się pomóc.
nie lepiej byłoby założyć swoje forum i mozolną chęcią pomocy wyrobić sobie opinię? nie założyłbym tam konta, nie byłoby druciartswa...

dlaczego Diagtronik i MT są tak powszechnie szanowani [pomimo, iż popełniają błędy jak każdy]? poczytaj ich fora w okresie gdy Tora i Masters aktywnie brali na nich udział.
...następnie zerknij na to, co jest wypisywane tutaj.
sam Masters zachęcał wszystkich do diagnostyki mozolnie publikując ABC Diagnozowania [i robił to pomimo, iż chyba nie ma bardziej zapracowanego faceta] - tutaj jest to tępione przez jednego moderatora P, wręcz wyszydzane. nie mam wątpliwości dlaczego [150 PLN idzie w gwizdek przy każdym poście z logami].

dlaczego tak usilnie chcecie zdyskredytować OBD? czy naprawdę nie macie świadomości jak taka próba dyskredytacji jest odbierana?
nie da się już [i całe szczęście] zatrzymać parcia ludzi do samodiagnozy swoich silników. czy nie lepiej jest rzucić okiem na logi i np. stwierdzić, że T przeładowuje, niż pisać: jedź do warsztatu [fachmana], na komputer...
przecież sami doskonale wiecie, że kabli jest tak wiele wsród posiadaczy Audi, VW, Seata, Skody i tak wielu osobom one pomogły, że dziwi mnie powtarzanie w kółko tego, że OBD kłamie, a...

...SS jest nieomylne, jest najlepsze, jest jedyne etc. gdyby sprawa była przedstawiona jasno: są nieźli, ale są ludźmi - niejedno spierniczyli, niejedno zrobili dobrze. wówczas - OK - możemy pogadać. jednak nic tak nie irytuje, jak usilne reklamowanie warsztatu [a tym samym swoich ineteresów], ocierające się o religijną indoktrynację, bez cienia samokrytyki.



*czyżby pospolite ruszenie spowodowane PW moderatora?
czy moderator nadal używa tak wiele obraźliwych słów określających bliźniego w prywatnej korespondencji? :):

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2008 06:20:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Meszrum...
Ten post nie był skierowany osobiście do Ciebie - tylko do całego audytorium więc nie odbieraj tego w kryteriach osobistych.
C
o do SS - to nikt nie musi naganiać im klientów bo zawsze tam jest "stado" aut. Ostatnio jak pojechałem na geometrię to się poczułem "taki malutki" - allroad to był wypierdek przy innych autach :/
O SS piszę tylko w kategoriach zadowolonego klienta i kogoś kto uzyskał od nich wiele razy bezinteresowną pomoc.

W moc ODB to ja wierzę akurat nadzwyczajnie - ponieważ sam jeszcze jakiś czas temu byłem zagubioną myszką wśród gąszczu natłoku informacji i to forum pomogło mi zaoszczędzić kupę czasu i masę pieniędzy - między innymi zachęcając do samo diagnozy. Więc i ja zachęcam wszystkich bo wiele (może nie wszystkie ale znaczną część) problemów można w ten sosób wykryć samodzielnie. Sam też analizowałem logi i pomagałem w tej kwestii ale niestety teraz nie mam na to czasu więc milczę.

Prosty test - wpiąć się manometrem i porównać ciśnienia - jeżeli będą te same to info z 010 i 011 będzie już wiadomo że jest ok i można je traktować poważnie. U mnie nie są przekłamane dane o doładowniu. Korekcje po tuningu mam też te same więc 013 i 014 można też brać pod uwagę. Natomiast to co jest w 008 w żaden sposób się nie ma do tego co jest w rzeczywistości. Gdyby jednak były te odczyty realnymi - to paliło by mi auto z 20 litrów i dymiło na całą wieś - a tak nie jest.

Odnosząc się do Twojego powyższego posta - naprawdę piszę to jaki ktoś z "boku" - nie najeżdzam na Ciebie i czekam chwili kiedy kosa na forum się skończy i będziecie znowu pisać elaboraty na 3 strony.

Tyle ode mnie na dziś.
Pzdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: